Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-06-15, 01:20
Usunięcie filtra DPF
Autor Wiadomość
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-04, 23:01   

Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.. Elpabel84 moim zdaniem dobrze zrobiłeś, ekologia ekologią, ale tak częste wypalanie dpf niesie za sobą opłakane skutki, dzis badalem poziom oleju na bagnecie: 2 tygodnie od ostatniego pomiaru - poziom wynosi 0,5cm ponad stan :/ i teraz kwestia: wydałem wszystkie oszczędności na zakup auta, a teraz względem ekologii mam doprowadzić do wydmuchania wszystkich uszczelek silnika? Co to, to nie ;)
Mario78 pozwolę sobie na chwilkę zmienić temat i zapytam: jak się miewa dwumas u Ciebie w związku z nowym momentem obrotowym? Oszczędzasz go, czy nie przywiązujesz wagi? :)
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-09-05, 06:34   

Dwumas miewa się chyba dobrze, nie mam żadnych niepokojących objawów/stuków, jeżdżę w miarę dynamicznie, nieraz zdarza się wcisnąć gaz do końca. Od zmiany programu przejechałem trochę ponad 15tyś km. Z piskiem spod świateł nie ruszam i wydaje mi się że ze sprzęgłem obchodzę się normalnie.

elpabel84 napisał/a:
125km (było) ;-)


A jest ;-) ?
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
elpabel84

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-09-05, 08:47   

174km i 3800 nm. Przejechałem na programie jakieś 40tys km - wszystko w porządku.
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-09-05, 11:27   

No to ładnie, różnica znaczna pomiędzy 125 a 174, a Nm 380 czy tyle co napisałeś :wink: ?
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-05, 11:42   

Elegancko, w takim razie też rozważę podniesienie mocy i momentu.. Info z ostatniej chwili, zrobią mi to jednak po kablu, problem mieli by ze sterownikiem Bosch ;) 850zl + hamowania przed i po (100zl), ewentualny chip (wolałbym jednak eco) 50% taniej przy wycince..
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-05, 11:45   

Hehe 3800Nm i dwumas strzela przy pierwszym ruszeniu, a wraz z nim całą skrzynia biegów :)
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
elpabel84

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: Kraków
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2015-09-05, 12:11   

Heh jedno zero za dużo ;-) 380 oczywiście.
 
     
byq84

Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2015-09-08, 12:47   

Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra? Zaczyna mnie wkurzać to dziadostwo, w lato wypala się co 200km akurat jak wracam pod sam dom.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1118/10164
 11%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-09-08, 13:12   

byq84 napisał/a:
Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra?


Tak, koledzy z forum też usuwali jego wkład, w sumie to standard
http://forum.chevrolet.or...t=782&start=585
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-09-08, 16:09   

byq84 napisał/a:
Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra?


Żeby wszystko grało filtr musi być usunięty mechanicznie (wkład) i elektronicznie (modyfikacja oprogramowania jakby filtra nigdy nie było). Ktoś z forum miał usunięty i w drodze powrotnej do domu pomimo braku filtra włączyło mu się wypalanie, co oznacza że miał niepoprawnie zmodyfikowany program.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-08, 17:40   

Gdyby nie fakt, że czujniki zeswiruja, to można by dpf przewiercic wzdłuż na wylot ;D gdzieś wyczytałem o takiej próbie, ale na niewiele się zdało, czy raczej na krótką metę.
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-10, 20:52   

Mario78, z minusów usunięcia dpf napisałeś, że rura jest mocniej okopcona, jak to jest wykońcu z tym kopceniem? Idzie gesty dymek po mocnym docisnieciu gazu?
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-09-11, 07:31   

Po mocnym wciśnięciu gazu pojawia się czarna chmurka (jak w większości diesli bez dpf), która po chwili znika i auto przyspiesza bezdymnie. Jak delikatnie operujesz gazem to dymu nie ma w ogóle. A okopconą rurę u mnie bardziej widać bo mam taką , przy standardowej nie jest to widoczne.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
byq84

Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 70
Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 5/16
 31%
Wysłany: 2015-09-11, 10:46   

Ok, podajcię jeszcze dokładne info i cenę gdzie można usunąć to dziadostwo. Zobaczę jak będzie zachowywać się teraz.
 
     
PawelW 
pawciu

Model Samochodu: Cruze LT 2.0 VCDi
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2015
Posty: 15
Skąd: Hrubieszów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2015-09-11, 13:31   

Ja usunąłem w m. Tyszowce (lubelskie) u polecanego mechanika przez wszystkich w okolicy. Zapłaciłem 800zł za wycięcie filtra i chiptuning (z 163 -> ~195 KM). Czuć różnicę mocy i widać ograniczenie spalania. Potrafi mi w spokojnej jednolitej jeździe zejść do 5,6l przy AUTOMACIE. (110km/h + tempomat). Co do kopcenia to tak, przy wciśnięciu w podłogę pojawia się chmurka i po tygodniu niemycia widać na białym zderzaku czarny osad - tego się nie przeskoczy. Zrobiłem od tamtej pory ok 3tyś i zero problemów.

Polecam w 120%. Namiary na prv żeby nie robić kryptoreklamy.

mario78 co to za nakładka? Sam chcę coś takiego kupić, możesz podać model ew. źródło gdzie kupiłeś?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: