Przesunięty przez: C77 2013-06-15, 01:20 |
Usunięcie filtra DPF |
Autor |
Wiadomość |
Krystibo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 12 Skąd: Katowice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-04, 23:01
|
|
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.. Elpabel84 moim zdaniem dobrze zrobiłeś, ekologia ekologią, ale tak częste wypalanie dpf niesie za sobą opłakane skutki, dzis badalem poziom oleju na bagnecie: 2 tygodnie od ostatniego pomiaru - poziom wynosi 0,5cm ponad stan i teraz kwestia: wydałem wszystkie oszczędności na zakup auta, a teraz względem ekologii mam doprowadzić do wydmuchania wszystkich uszczelek silnika? Co to, to nie
Mario78 pozwolę sobie na chwilkę zmienić temat i zapytam: jak się miewa dwumas u Ciebie w związku z nowym momentem obrotowym? Oszczędzasz go, czy nie przywiązujesz wagi? |
_________________ Diesel tak, dpf Nie |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-09-05, 06:34
|
|
|
Dwumas miewa się chyba dobrze, nie mam żadnych niepokojących objawów/stuków, jeżdżę w miarę dynamicznie, nieraz zdarza się wcisnąć gaz do końca. Od zmiany programu przejechałem trochę ponad 15tyś km. Z piskiem spod świateł nie ruszam i wydaje mi się że ze sprzęgłem obchodzę się normalnie.
elpabel84 napisał/a: | 125km (było) |
A jest ? |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
elpabel84
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-09-05, 08:47
|
|
|
174km i 3800 nm. Przejechałem na programie jakieś 40tys km - wszystko w porządku. |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
 |
Krystibo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 12 Skąd: Katowice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-05, 11:42
|
|
|
Elegancko, w takim razie też rozważę podniesienie mocy i momentu.. Info z ostatniej chwili, zrobią mi to jednak po kablu, problem mieli by ze sterownikiem Bosch 850zl + hamowania przed i po (100zl), ewentualny chip (wolałbym jednak eco) 50% taniej przy wycince.. |
_________________ Diesel tak, dpf Nie |
|
|
|
 |
Krystibo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 12 Skąd: Katowice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-05, 11:45
|
|
|
Hehe 3800Nm i dwumas strzela przy pierwszym ruszeniu, a wraz z nim całą skrzynia biegów |
_________________ Diesel tak, dpf Nie |
|
|
|
 |
elpabel84
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: Kraków
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-09-05, 12:11
|
|
|
Heh jedno zero za dużo 380 oczywiście. |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-09-08, 12:47
|
|
|
Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra? Zaczyna mnie wkurzać to dziadostwo, w lato wypala się co 200km akurat jak wracam pod sam dom. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-09-08, 13:12
|
|
|
byq84 napisał/a: | Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra? |
Tak, koledzy z forum też usuwali jego wkład, w sumie to standard
http://forum.chevrolet.or...t=782&start=585 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-09-08, 16:09
|
|
|
byq84 napisał/a: | Czy przy usunięciu elektronicznym wyrzuca się wkład filtra? |
Żeby wszystko grało filtr musi być usunięty mechanicznie (wkład) i elektronicznie (modyfikacja oprogramowania jakby filtra nigdy nie było). Ktoś z forum miał usunięty i w drodze powrotnej do domu pomimo braku filtra włączyło mu się wypalanie, co oznacza że miał niepoprawnie zmodyfikowany program. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
Krystibo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 12 Skąd: Katowice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-08, 17:40
|
|
|
Gdyby nie fakt, że czujniki zeswiruja, to można by dpf przewiercic wzdłuż na wylot ;D gdzieś wyczytałem o takiej próbie, ale na niewiele się zdało, czy raczej na krótką metę. |
_________________ Diesel tak, dpf Nie |
|
|
|
 |
Krystibo
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2015 Posty: 12 Skąd: Katowice
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-10, 20:52
|
|
|
Mario78, z minusów usunięcia dpf napisałeś, że rura jest mocniej okopcona, jak to jest wykońcu z tym kopceniem? Idzie gesty dymek po mocnym docisnieciu gazu? |
_________________ Diesel tak, dpf Nie |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-09-11, 07:31
|
|
|
Po mocnym wciśnięciu gazu pojawia się czarna chmurka (jak w większości diesli bez dpf), która po chwili znika i auto przyspiesza bezdymnie. Jak delikatnie operujesz gazem to dymu nie ma w ogóle. A okopconą rurę u mnie bardziej widać bo mam taką , przy standardowej nie jest to widoczne. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
 |
byq84
Model Samochodu: Cruze 2.0 VCDI 163 KM
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 70 Skąd: Bydgoszcz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-09-11, 10:46
|
|
|
Ok, podajcię jeszcze dokładne info i cenę gdzie można usunąć to dziadostwo. Zobaczę jak będzie zachowywać się teraz. |
|
|
|
 |
PawelW
pawciu
Model Samochodu: Cruze LT 2.0 VCDi
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 15 Skąd: Hrubieszów
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-09-11, 13:31
|
|
|
Ja usunąłem w m. Tyszowce (lubelskie) u polecanego mechanika przez wszystkich w okolicy. Zapłaciłem 800zł za wycięcie filtra i chiptuning (z 163 -> ~195 KM). Czuć różnicę mocy i widać ograniczenie spalania. Potrafi mi w spokojnej jednolitej jeździe zejść do 5,6l przy AUTOMACIE. (110km/h + tempomat). Co do kopcenia to tak, przy wciśnięciu w podłogę pojawia się chmurka i po tygodniu niemycia widać na białym zderzaku czarny osad - tego się nie przeskoczy. Zrobiłem od tamtej pory ok 3tyś i zero problemów.
Polecam w 120%. Namiary na prv żeby nie robić kryptoreklamy.
mario78 co to za nakładka? Sam chcę coś takiego kupić, możesz podać model ew. źródło gdzie kupiłeś? |
|
|
|
 |
|