Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 21:38 |
Problemy ze skrzynią biegów |
Autor |
Wiadomość |
_Bast!_
Model Samochodu: Cruze HB LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 7 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Lut 2014 Posty: 59 Skąd: Slask
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-08-20, 13:44
|
|
|
piwko827, podjedz do ASO niech zerkną, mnie wyskakiwała 1, wsumie do dzis wyskakuje ale rzedziej raz na tydzien (500km), pozniej 2 wedrowała przy dodawaniu i odejmowaniu gazu do przodu i tyłu- naprawili przez wymiane wybieraka, teraz ten ruch obserwuje na 3, zglaszalem, ale widocznie jest za maly, bo twierdza ze jest OK.
Uzbroj sie w cierpliwosc, bo pewnie zaczna od przesmarowania ciegien i regulacji, pozniej dopiero beda grzebac glebiej przynajmniej u mnie tak bylo |
|
|
|
|
piwko827
Model Samochodu: chevrolet cruze LT combi
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 12 Skąd: Police
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-08-23, 18:51
|
|
|
auto zabrali na 2 dni podobno sprawdzili go na wszystkie możliwe sposoby z obciążeniem itp i jak twierdza nic im sie nie działo
Kazali czekać ,aż będzie sie to powtarzać cały czas taaaaaa...... teraz tylko czekać by skrzynia poszła przed końcem gwarancji
Odbierając auto przejechałam może 15 km i bieg wyskoczył |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-09-06, 14:00
|
|
|
piwko827, ustaw kamerkę skierowaną na lewarek skrzyni biegów i nagrywaj cały czas
a potem zrób w ASO seans filmowy i puść im wybrane scenki z wypadającymi biegami |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
paszczakus
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 99 Skąd: Polska
Poziom: 8
|
Wysłany: 2015-09-18, 12:29
|
|
|
przebieg 44000 MY2013 nigdy nie miałem problemów ze skrzynią ostatnio podczas jazdy po mieście zablokowało mi bieg w skrzyni , lewarek nie reagował a dało się wbić tylko 1 i 2 , laweta serwis i wyszło że zblokowały się wodziki w skrzyni rozłożyli i złożyli i chodzi wszystko, na moje pytanie o przyczynę usłyszałem że to urządzenie mechaniczne i tak się dzieje. spotkał się ktoś z taką usterką? |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 09:26
|
|
|
Jak już pisałem skrzynie w MY2013 to szczyt tandety i można spodziewać się wszystkiego - prawdopodobnie GM znalazł dostawcę w Bangladeszu, albo w Demokratycznej Republice Konga. Standardem jest wypadająca jedynka, haczenie i nie wchodzący wsteczny. Jak widać po kolejnych wpisach każdy z użytkowników dostał jeszcze dodatkowo jakiegoś "gratisa", pozostaje zatem jedynie wymieniać się doświadczeniami, bo serwisy nie widzą problemu, a producent wręcz, odnoszę wrażenie, zakazał wymiany skrzyni na nowe. Żaden z cruzów MY2013 nie osiągnął jeszcze słusznego przebiegu(?), więc obawiam się, że najgorsze dopiero przed nami. Przy przebiegu 100k i wieku 4-5 lat może nastąpić masowy wysyp awarii, których jedynym sposobem usunięcia będzie kupno całej, nowej skrzyni. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-19, 12:20
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | jedynym sposobem usunięcia będzie kupno całej, nowej skrzyni | Ciekawe czy dużym problemem byłaby zmiana skrzyni na inny model, np. 6-o biegową |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 12:56
|
|
|
berpa napisał/a: | JohnnyBeGood napisał/a: | jedynym sposobem usunięcia będzie kupno całej, nowej skrzyni | Ciekawe czy dużym problemem byłaby zmiana skrzyni na inny model, np. 6-o biegową |
No właśnie. W US 1.8 ecotec jest sprzedawany z 6-biegowym manualem. Pytanie tylko, czy to jest dokładnie ten sam silnik 1.8 XER i czy dałoby się przeszczepić taką skrzynię do naszych silników. Ciekawe też jaki byłby koszt tej zabawy. Podejrzewam, że lepiej kupić nowy samochód, z normalnym silnikiem i skrzynią biegów, zamiast bawić się w takie "sztukowanie"..... |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-19, 13:27
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Podejrzewam, że lepiej kupić nowy samochód, z normalnym silnikiem i skrzynią biegów, zamiast bawić się w takie "sztukowanie"..... | Pewnie tak, ale widziałem na amerykańskim ebayu używaną 6-biegową skrzynię do Cruza/Orlando 1,8 za 350 $. Za kilka lat, w razie padu oryginalnej skrzyni ( jak już i tak rozbebeszą cały samochód ) można by zrobić podmiankę. Ja swoje wozidło planuje zajeździć na śmierć.
JohnnyBeGood napisał/a: | Pytanie tylko, czy to jest dokładnie ten sam silnik 1.8 XER | Bardziej bym się martwił o elektronikę. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 13:39
|
|
|
Na śmierć? Ten silnik zaprojektowano z myślą o wielu takich "śmierciach" zwanych KZFR, średnio co 50 tys. km przebiegu. Lepiej kupić nawet coś od VAGa, przynajmniej mając silnik TSI (o zbliżonej mocy) można korzystać do woli z przyjemności jazdy... A tutaj mamy muła, z którym w dodatku jest utrudniona komunikacja, bo biegi nie chcą wchodzić. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-19, 13:49
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Lepiej kupić nawet coś od VAGa, przynajmniej mając silnik TSI (o zbliżonej mocy) można korzystać do woli z przyjemności jazdy... | Jak masz pecha to i Bentley ci nawali.
A tak na serio to jeszcze niedawno cała moja rodzina kupowała samochody tylko z grupy VAG. Teraz już wszyscy mają dość, i nikt tego więcej nie kupi.
Najlepszy był nowy Golf TSI ( bodaj 1,2 albo 1,4 ?) kupiony 3 lata temu w salonie: 2 razy wymiana kompresora, 2 razy wymiana skrzyni biegów, 1 raz wymiana silnika - Jak na 3 lata to chyba nieźle? Samochód sprzedany z bardzo niewielkim przebiegiem, bo prawie nie jeździł ( Głównie stał pod serwisem, czyli odpada problem z parkowaniem. Spalanie też niewielkie bo głównie jeździł na lawecie. ) . Ostatnio dostał "okres" - ciekło mu ze skrzyni biegów. Szkoda, że wcześniej nie napisałeś, bo dostałbyś go po bardzo okazyjnej cenie.
Ja za swojego Cruza zapłaciłem ok. 80000 zł i póki co nie żałuje. Kupiłem go z premedytacją, wiedząc, że jest paliwożerny i ma prymitywny silnik. Gdybym miał wybór, to drugi raz kupiłbym to samo ( chociaż wolałbym nowe Lacetti - mój poprzedni samochód - 8 lat bezawaryjnej jazdy ).
A wracając do tematu: Ta 6-o biegowa skrzynia z amerykańskich Cruzów to czasami nie jest ta sama co z polskich Cruzów 1,4T??? |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 14:15
|
|
|
Przynajmniej wymieniają to co zepsute, bo mnie kolejne serwisy wmawiają, że problemy nie istnieją, a życie jest piękne. Na szczęście moja przygoda z chevroletem zakończy się dokładnie na początku sierpnia przyszłego roku.... Co do Golfa, to od 2013 r. wprowadzono gruntownie przebudowany 1.4 TSI z paskowym napędem rozrządu, który póki co nie sprawia większych problemów.
No, cóż. Dzisiaj wszystkie samochody są tak projektowane, aby wytrzymać możliwie jak najkrócej po zakończeniu gwarancji. Nawet ostatnio w serwisie w Oplu usłyszałem, że to co stoi na sklepie jest obliczone na maksymalnie 4-5 lat użytkowania. Producenci chcą, żeby kupować nowe samochody co 3-5 lat, a nie jeździć nimi 10 czy 15. Kiedyś (lata 60, 70, 80, czy nawet jeszcze 90-te) jeden model był produkowany przez kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt lat. Obecnie FL jest już po 3 latach, a nowy samochód (generacja) wchodzi do produkcji po 5-6 latach i to jest zgodnie z filozofią koncernów optymalny moment na wymianę samochodu. Przykład: chevrolet cruze. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 14:19
|
|
|
Co do skrzyni nie mogę nigdzie znaleźć oznaczeń 6-biegowego modelu, żeby porównać. Jeżeli to ta sama, to niestety też haczy, o czym wie każdy użytkownik 1.4T |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-19, 14:23
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Przynajmniej wymieniają to co zepsute | Niby tak, tyle, że w międzyczasie nie masz samochodu, albo masz zastępczego rzęcha.
Inna sprawa, że różne są serwisy ( i różni serwisanci ). Z jednego serwisu mam takie wspomnienia, że już zatrudniłem biegłego żeby im wytoczyć proces ( oparło się o Chevrolet Polska ), ale drugi serwis ( serwis Haller ) jest rewelacyjny.
JohnnyBeGood napisał/a: | niestety też haczy | Mi nic nie haczy. Na początku było paskudnie ( faktycznie myślałem, że jest zepsuta ), ale po kilku tysiącach się ułożyło. Tylko czasem jest problem z wrzuceniem wstecznego. Ale to bzdura. Trzeba mocniej wcisnąć sprzęgło i tyle. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-09-19, 14:47
|
|
|
Oj dałbym Ci pojeździć moim - szału można dostać, szczególnie, gdy po zwolnieniu wstecznego nie można znaleźć żadnego biegu. Na szczęście jeździ nim głównie żona, ja tylko od święta. Dlatego też odliczam już tylko miesiące do końca tej "niefortunnej przygody"...
Nie będę się z nikim sądził, dochodził swych praw itd. itp. Po prostu mi się nie chce. Za swojego LTZ dałem 63.000 zł brutto. Po odliczeniu podatków wyjdzie ok. 45000 netto. Sprzedam, mam nadzieję, za ok 35-38.000 zł, więc niewiele stracę, jak za 3 lata.
Jedyna zaleta mojego cruza to niskie koszty eksploatacji - przy obecnej cenie LPG pokonanie 100 km w trasie to ok. 15-17 zł. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-09-19, 16:16
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Na szczęście jeździ nim głównie żona, ja tylko od święta | A żona też narzeka? Bo może tylko tobie przeszkadza ta skrzynia?
JohnnyBeGood napisał/a: | Sprzedam, mam nadzieję, | Jak cię tak boli ta skrzynia to może po prostu ją wymień, bo kupno następnego wozidełka to też jest ryzyko. Jeśli po wymianie nowa skrzynia ci nie podpasuje, to może wtedy sprzedasz samochód. Możesz też na początek spróbować to:
http://liquimoly.pl/produ...ego-1040-detail
JohnnyBeGood napisał/a: | Jedyna zaleta mojego cruza to niskie koszty eksploatacji | A to duża zaleta.Na razie tego nie czujemy bo chwilowo potaniało paliwo, ale za jakiś czas może być inaczej.
Kolejna zaleta, której jeszcze nie widzisz to niskie ceny części i tani serwis. Jak kupisz Japończyka to się dowiesz o czym mówię. U brata ( Toyota Avensis ) uszkodzenie atrapy chłodnicy, wymiana stłuczonego reflektora, wymiana i lakierowanie błotnika: 28000zł ( w Europie brak zamienników ). Zresztą VAG też większość elementów opatentował i sprowadzenie zamienników do UE jest nielegalne. |
|
|
|
|
|