klimatyzacja z czasem dmucha coraz cieplej |
Autor |
Wiadomość |
kazik111267
kazik111267
Model Samochodu: chevrolet lacetti 1,8
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 104 Skąd: tychy
Poziom: 9
|
Wysłany: 2015-08-15, 11:23 klimatyzacja z czasem dmucha coraz cieplej
|
|
|
lacetti 1,8 121km. klima automatyczna.
na wiosne wymienioma chłodnica ,nabita itd.
na krutkich trasach ,wszystko ok. teraz robie po kilkaset km na urlopie, zauwazyłem i odczulem ze po 3-4 godz.jazdy temperatura nawiewu klimy rośnie (tem.w kabinie oczywiscie tez)
jak wyłącze klime na kilka minut i włoncze to nawiew spada do kilku stopni (mam założony termometr nadmuchu) I znowu rośnie do 20 paru stopni,wyłacze i tak znowu. co to może być. |
|
|
|
|
iskat1973
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 180 Skąd: Wawa
Poziom: 12
|
Wysłany: 2015-08-15, 15:46
|
|
|
Pojeb....ny samochód - to moze byc. Wszystkie tak mają i nic nie poradzisz. U mnie podobnie... |
_________________ Taksówkarz z Warszawy |
|
|
|
|
jajco112
jajco112
Model Samochodu: Suzuki Forenza
Wiek: 34 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 11 Skąd: Opole
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-08-15, 16:08
|
|
|
Tydzień czasu na południu Francji oraz 2 dni w Paryżu w Lipcowych upałach i nic takiego nie odczułem? 45stopni w cieniu w Paryżu było i klima chodziła na pierwszym biegu na najniższej temperaturze. Auto gaszone raz na 300km na tankowanie LPG. Pozdrawiam |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-09-10, 16:19
|
|
|
W poprzednim aucie też mi się tak zrobiło po nabiciu i widzę, że w Lacetti teraz też to mam. Paradoksalnie winą jest zbyt wydajna klimatyzacja. W Volvo zamarzał mi parownik do tego stopnia, że nawiew dając na maxa z kratek właściwie nie leciało powietrze, jedynie było słychać spod kokpitu, że coś jakby zasłaniało wentylator. Pojechałem na ponowną wymianę czynnika i problem nie powrócił. Gościu powiedział, że coś ostatnio kombinują z czynnikami, robią jakieś mieszanki które dają w efekcie za niską temperaturę i faktycznie tak było bo z kratek powietrze miało poniżej 0!
2 tyg. temu w Lacetti miałem objaw jak u Ciebie - z czasem coraz cieplej w aucie (przyuważ czy jednocześnie jakby nawiew słabiej wiał, bo u mnie w obu autach tak było). Zajechałem na parking na autostradzie, patrzę leje się dosłownie woda spod auta. Otwieram maskę a tam przy takim zgrubieniu na przewodzie od klimatyzacji topi się bryła lodu wielkości pięści! W tym roku już po jabłkach, ale na wiosnę nabiję na nowo klimę i liczę, że się nie powtórzy. |
_________________ Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm |
|
|
|
|
iskat1973
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 180 Skąd: Wawa
Poziom: 12
|
|
|
|
|
MarcinekNu2
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Lip 2015 Posty: 151 Skąd: Puławy
Poziom: 11
|
Wysłany: 2015-09-11, 10:32
|
|
|
Podobno to zamarzanie parownika i można temu zaradzić dokładając układ który będzie sterował (termostatyczny jak dobrze pamiętam) jej wyłączaniem poniżej określonej temperatury. U mnie działo się podobnie jak miałem Nubirę aż w końcu po iluś latach padła sprężarka. |
|
|
|
|
kazik111267
kazik111267
Model Samochodu: chevrolet lacetti 1,8
Pomógł: 3 razy Wiek: 56 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 104 Skąd: tychy
Poziom: 9
|
|
|
|
|
iskat1973
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 180 Skąd: Wawa
Poziom: 12
|
Wysłany: 2015-09-11, 14:18
|
|
|
Z forum portalu klimatyzacja.pl :
nienormalne - zamarza parownik i blokuje przepływ powietrza.
LP jest zbyt niskie, byc moze uszkodzony zawór w sprężarce albo zawór rozprężny.. |
_________________ Taksówkarz z Warszawy |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-09-12, 11:02
|
|
|
Dodam jeszcze, że paradoksalnie zamarza tylko w wyższych temperaturach (podczas upału). Wczoraj 4h jazdy z włączoną klimą, lodu nie było klima chłodziła bardzo dobrze, ale na dworze 20 stopni, a nie 30...
Być może faktycznie to wina jakiegoś zaworka, a w poprzednim aucie mechanik tak palnął z tym czynnikiem, bo nie znał przyczyny, natomiast ponowne nabicie po prostu rozruszało jakiś zaworek, stąd problem zniknął.
Co do wbudowania termostatu-a czy nie jest tak, że każda klima ma to w standardzie - przecież nie działa cały czas, tylko włącza się i wyłącza cyklicznie (zapewne na podstawie jakichś danych odnośnie temperatury z parownika czy tam ciśnienia?). W najnowszych autach to już w ogóle ponoć nie działa zero-jedynkowo, tylko zmienia wydajność zgodnie z zapotrzebowaniem. |
_________________ Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm |
|
|
|
|
iskat1973
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 180 Skąd: Wawa
Poziom: 12
|
|
|
|
|
|