Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Blokuj?ce si? tylne, lewe ko?o (hamulec, klocki)
Autor Wiadomość
crisss83 

Model Samochodu: Lacetti
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-08-25, 20:47   Blokujące się tylne, lewe koło (hamulec, klocki)

Witam wszystkich ;-)

Na początku przepraszam, jeśli dodałem ten temat w złym miejscu, ale piszę tutaj po raz pierwszy.

Mam problem jak w temacie, czyli blokuje mi się hamulec (klocki) na lewym tylnym kole, co idzie w parze ze strasznym grzaniem się całego tarczobębna i szybkim ścieraniem się klocków na tym kole.

Czytałem już trochę o tym problemie na forach i gdzie tylko się da i z tego co widziałem, to jest to właśnie podobno wada Lacetti.
Jakieś 7 miesięcy temu byłem u mechanika, a właściwie u dwóch. Jeden wymienił ten krótki wężyk, bo mówił, że pewnie jest zapchany i dlatego się tak dzieje. Niestety nic to nie dało. Drugi wymienił zestaw naprawczy, wyczyścił tam wszystko i około 3, 4 tygodni był spokój. Myślałem, że już jest i będzie wszystko ok, lecz niestety ku mojemu zdziwieniu pewnego razu zauważyłem, że problem powrócił :-/ Pomyślałem, że może raz się zdarzyło i dalej będzie ok, niestety, blokowanie się koła było coraz częstsze, a ostatnio to już masakra, gdyż praktycznie prawie zawsze koło jest przyblokowane (mniej lub bardziej), a jak byłem nad morzem ( w jedną stronę około 300 km), to z moich klocków na tym lewym kole zostało może 2mm, a na prawym kole klocki są jak nowe.

Nie chce i nie mogę tak przecież jeździć, bo przecież po pierwsze klocki musiałbym non stop wymieniać, łożysko w końcu się przegrzeje i będzie kolejny wydatek no i oczywiście, gdy samochód podczas jazdy jest blokowany przez hamulec, to auto więcej pali...
Umówiłem się ponownie na przyszły tydzień do tego drugiego mechanika i ma popatrzeć...
Rozmawiałem jeszcze z jednym mechanikiem i mówił, że może trzeba będzie wymienić całe przewody hamulcowe, płyn...
Kurcze już nie wiem co robić, bo jak zaczną mi wszystko wymieniać i nie da to pozytywnego efektu, to będzie kasa wywalona w błoto :-?

Bardzo, ale to bardzo proszę o pomoc.
Może ktoś z Was miał też ten problem i udało mu się to naprawic, to będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
Z góry serdeczne dzięki. Pozdrawiam: Krzysiek

Rocznik mojego auta, to 2005 silnik 1.6 16v. hatchback
 
     
crisss83 

Model Samochodu: Lacetti
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-09-01, 08:59   

Nikt nic nie wie na ten temat...? :( :-?
 
     
kucio1

Model Samochodu: Lacetii 06'
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Płock
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-09-01, 10:54   

Samochód na podnośnik, koło zdjąć, hamulce wyjąć, obejrzeć zacisk czy tłoczki pracują luźno czy się cofają jak nie....rozebrać zacisk przeczyścić...Na 95% powinno pomóc ;)
 
     
crisss83 

Model Samochodu: Lacetti
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-09-02, 22:07   

Dzięki wielkie :) Właśnie jeden z mechaników mówił mi to samo, więc mamy już 2 takie same opinie :) Pozdrawiam: Krzysiek :)
 
     
kris84 

Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 132
Skąd: Olkusz
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 12/22
 54%
Wysłany: 2015-09-12, 18:08   

crisss83, problem rozwiązany?
sprawdź czy prowadnice hamulców nie są zapeczone
_________________
Lacetti 1,8 LPG
 
     
crisss83 

Model Samochodu: Lacetti
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 4
Skąd: Pabianice
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-10-08, 16:22   

Problem jak na razie został rozwiązany :) Przede wszystkim chciałem podziękować tym, którzy odpowiedzieli na moje zapytanie :)
Wiecie, okazało się, że tłoczek w tym lewym tylnym kole był lekko skorodowany i niby chodził dobrze jak się patrzyło po rozebraniu, ale podczas hamowania raz się zablokował, a raz chodził dobrze.
Ta "przyjemność kosztowała mnie 390 zł z robocizną. Problem był w dobraniu tłoczka, gdyż takowego do Lacetti nie było i trzeba było dobrać. Teoretycznie powinien niby pasować bodajże od nubiry i na oko był taki sam, ale dodatkowo trzeba było go delikatnie przetoczyć, bo nie wchodził. Oczywiscie klocki nowe, czyszczenie. Mam nadzieję, że problem nie powróci :)

Pozdrawiam :)
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2015-10-09, 09:15   

crisss83 napisał/a:
Ta "przyjemność kosztowała mnie 390 zł z robocizną. Problem był w dobraniu tłoczka, gdyż takowego do Lacetti nie było i trzeba było dobrać. Teoretycznie powinien niby pasować bodajże od nubiry i na oko był taki sam, ale dodatkowo trzeba było go delikatnie przetoczyć, bo nie wchodził. Oczywiscie klocki nowe, czyszczenie. Mam nadzieję, że problem nie powróci :)

Pozdrawiam :)


Mi po 70 tys. też się lewe tylne koło zblokowało. Naprawa polegała na wymianie szczęk w bębnach. Koszt 150 zł za 2 koła z robocizną.
 
     
piechu 
CHEVROLET


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2008
Posty: 316
Skąd: Choszczno
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 24/39
 61%
Wysłany: 2016-03-03, 00:02   

Najczęściej z początku dochodzi do awarii tylnego lewego zacisku hamulcowego. Można doraźnie wymienić sam tłoczek. Na Allegro za niewielka kwotę można bezproblemowo taki kupić ,jednak taka naprawa jest na krótko. Za rok ,dwa awaria się powtórzy ,ponieważ zacisk dalej będzie korodować i blokować tłoczek. Lepiej kupić za 200zł nowy, kompletny zacisk i po problemie na długie lata.
 
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2016-03-03, 20:29   

TAD napisał/a:
Najczęściej z początku dochodzi do awarii tylnego lewego zacisku hamulcowego. Można doraźnie wymienić sam tłoczek. Na Allegro za niewielka kwotę można bezproblemowo taki kupić ,jednak taka naprawa jest na krótko. Za rok ,dwa awaria się powtórzy ,ponieważ zacisk dalej będzie korodować i blokować tłoczek. Lepiej kupić za 200zł nowy, kompletny zacisk i po problemie na długie lata.


Ja już 2 razy przechodziłem zblokowane koła i zawsze było... prawe :-p Przyczyną była odklejona okładzina zacisków, więc ewentualna naprawa bez wymiany to dłubanie w g.... ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: