hamulce |
Autor |
Wiadomość |
lukaszbozyk
Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-09-11, 10:49
|
|
|
Witajcie miałem ten sam problem koło się nagrzewało i masakra ale go rozwiązałem i jest ok żadnych problemów już nie ma.
Problem jest z tłoczkiem, mimo że pracuje to jednak się nie chce cofać zbyt chętnie ( musiałem używać łomika)- ja po zdjęciu klocków wyprowadziłem go mocno do przodu naciskając pedałem i pod uszczelkę strzykawką wpompowałem płynu hamulcowego i zabawa przód a potem jakaś łapka i chowamy i tak kilkanaście razy i co jakiś czas wstrzykując płyn hamulcowy. Należy rozruszać tłoczek i po problemie.
Teraz tłoczek chodzi jak marzenie można go ręką wcisnąć.
Profilaktyczne podczas wymiany zrobiłem to ze wszystkimi kołami i teraz hamulce działają bardzo dobrze. |
|
|
|
 |
daszczu
Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy Wiek: 30 Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 223 Skąd: Wrocław
Poziom: 13
|
Wysłany: 2015-09-11, 16:28
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Witaj Deszczu,
Ewanda jest podobna ale nie tak sama we wszystkim.
Sprawdzam te tarcze.
Tarcza hamulcowa
ASHIKA 60-0W-W11
Strona zabudowy: Oś przednia
średnica otworu [mm]: 60
Wysokość [mm]: 47,5
Średnica [mm]: 277,5
grubość [mm]: 24
Minimalna grubość [mm]: 22
Ilość otworów: 4
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
One sa montowane w Epicach od 2006 do 2011
Marka Model Pojemność silnika [ccm] Rok produkcji Informacje
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1991 2007.01 -
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1993 2006.06 -
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1998 2005.01 - 2006.12
CHEVROLET
EPICA
Pozdrawiam Chepika 215 |
o to mi chodziło che u siebie założyć troszke większe hamulce, już wiem czego szukać, dzieki |
_________________
 |
|
|
|
 |
milyjarek
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-09-28, 19:58
|
|
|
U mnie dalej to samo. Mam dobrego mechanika tym razem, to sasiad który pracuje w serwisie Mitsubishi i jest mistrzem warsztatu. To ten mechanik który poprawiał po tym pierwszym co towot nałożył. Robił juz dwa razy i problem powrócił po 60 kilometrach. Teraz znów po przejechaniu 10 kilometrów gorace się robi tylne prawe koło. Tłoczek chodzi lekko, prowadnice prawidłowo, gumki całe. Myslałem tez o pompie hamulcowej ale mówi ze wtedy drugie koło by łapało na osi bo tam jest układ dwu-obwodowy. Myslałem o korektorze hamowania ale tam go nie ma. Przewody hamulcowe tez sa całe, nie zagięte. Elektronika nie ma wpływu napewno więc gdzie jeszcze można szukać? W tygodniu jeszcze on raz zajrzy, wczesniej poczyta gdzieś o tym bo sam jest zdziwiony. Jezeli on nie pomoże mi to zostanie tylko ASO ale to przecież jest podobno nieskomplikowane więc w autoryzowany serwis tez juz przestane wierzyć. Co jeszcze może być przyczyną? |
_________________ milyjarek |
|
|
|
 |
milyjarek
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 58 Skąd: Wrocław
Poziom: 6
|
Wysłany: 2015-10-23, 12:14
|
|
|
Mechanik rozebrał dokładnie zacisk i oczyścił go, było jeszcze troche brudu podobno, tłoczek wypolerował. Po tym zabiegu przejechałem w ciągu 3 dni 850 km i jest już dobrze. Myślę że będzie już spokój i znów mogę pokonywać większe trasy. Pozdrawiam. |
_________________ milyjarek |
|
|
|
 |
lukaszbozyk
Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 32 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2015-10-23, 21:21
|
|
|
Tak jak pisałem.
Ja zanim do tego doszedłem rozbierałem hamulce kilka razy.
Pzdr |
|
|
|
 |
iMagic
Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0B 2007
Wiek: 32 Dołączył: 13 Sty 2016 Posty: 11 Skąd: Tarnów
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-01-13, 16:36 Hamulce Tył
|
|
|
Miałem dokładnie ten sam problem. Początek - grzejące się tylne koła oraz swąd spalonych hamulców. Mechanik stwierdził - ręczny za mocno trzyma. Rozebrał, wyczyścił, złożył, wyregulował. Dwa dni późnij po zrobieniu krótkiej trasy (20km) po dojechaniu do domu leciał z tylnych kół dym w takiej ilości, że w panice użyłem gaśnicy... Tym razem mechanik rozebrał zaciski oraz zdemontował tłoczki. Okazało się, że tłoczki były lekko zardzewiałe. Po oczyszczeniu tłoczków praca układu wróciła do normy. Strata - rozwarstwione klocki tył. Problematyczne są też zaciski z przodu. Zablokowała się jedna prowadnica w przednim kole, przez co klocki zużyły się nierównomiernie. Niestety zauważałem, że dolne prowadnice w zaciskach hamulców z przodu mają tendencje do zapiekania. Wymieniłem nawet prowadnice wraz z osłonami na nowe. Po sezonie dolne stawiały wyraźnie większy opór od górnych. Teraz przed każdym sezonem ściągam koła, czyszczę zaciski i jarzma, jeśli trzeba to smaruję prowadnicę smarem ceramicznym i wszystko działa idealnie. Niestety tak jak koledzy wyżej stwierdzili układ hamulcowy w epice musi być odpowiednio często sprawdzany aby uniknąć przykrych niespodzianek. |
|
|
|
 |
|