Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 20:09 |
Instalacja gazowa BRC w Aveo - problemy/serwis |
Autor |
Wiadomość |
Przeeemek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 176 Skąd: Polska
Poziom: 12
|
Wysłany: 2010-09-02, 20:19
|
|
|
@nadamus Dzięki za wskazówki. Tak się zdarzyło, że u mnie gasł od samego początku, niestety . Instalacja nie jest od nowości. Wstawiona była 3 lata temu w czerwcu (prawie po roku od zakupu auta). Przewody były wymieniane tak jak książka serwisowa nakazuje. Świece i filtry gazu także były wymieniane co rok. Z tym, że w tym roku powinienem już je wymienić (w aucie jeżdżą od czerwca tamtego roku) ale jeszcze tego nie zrobiłem. |
_________________ Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-09-02, 21:04
|
|
|
nie ma za co. prawda jest taka ze aby oszczedzac na paliwie trzeba o samochod dbac. a forum jest od tego zeby pomagac.
ale moim zdaniem instalacje gazowe montowane teraz są o wiele lepsze niz kiedyś. są miej zawodne ale ... trzeba trafić do dobrego serwisu co się zna a nie bierze tylko pieniadze.
sam kiedyś miałem kłopot z serwisem. zamontowali i .. gasł mi na dojezdzaniu do skrzyzowania lub jak wrzucalem luz. jezdziłem z tym do serwisu chyba z 10 razy. niby cos poprawiali ale było to samo. w koncu nie wytrzymałem i zajechałem do fabrycznego serwisu tartarini w warszawie (tak przy okazji). facet spojrzał pod maskę, podłączyl komputer i ... przerobił umiejscowienie parownika (był zamontowany poprzecznie do kierunku jazdy) na dodatek nie był wcale ustawiony (na ustawieniach auto). gość ustawił i było po wszystkim. chodziło jak zegarek. przejechałem potem ponad 100 tys km na tych ustawieniach i było ok. potem byłem tylko raz u tego samego gościa ale było wszystko ok. tak wiec trzeba mieć szczesciei trafić do dobrego fachowca. |
|
|
|
|
DVPVLVS
ChevyMan
Wiek: 45 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: z importu
Poziom: 1
|
Wysłany: 2010-11-21, 12:35
|
|
|
Panowie, kupiłem drugie Aveo. O wyborze auta przesądziła możliwość zamontowania w ASO instalacji gazowej. Jest to moje pierwsze auto z gazem, bo poprzednie Aveo (1,2 16V rok 2008) jeździ tylko na benzynie.
Po pierwszych kilometrach na gazie (sequent 24) mam wątpliwości. Otóż poprzednie Aveo, którym nawet jechałem po odbiór nowego bardzo ładnie zbierało się na benzynie. Miałem o tym aucie bardzo dobre zdanie, więc pomyślałem, że skoro można jeździć jeszcze taniej a tak samo przyjemnie, postanowiłem kupić drugie takie i wykosztować się na gaz u dilera (Wawrosz Bielsko). Ale nowy samochód na gazie zachowuje się tak, jakby nie palił jeden cylinder, jest po prostu słaby, nie mogłem dogonić szwagra, który jechał przede mną moim starym, nieomal dwuletnim aveo.
Po naciśnięciu pedału gazu w trakcie jazdy czuję, jakbym naciskał balon z powietrzem albo watę, silnik ociężale reaguje na przyspieszenie i ma z nim problem, pod górki, gdzie starym wyjeżdżałem spokojnie na 3 - 4, teraz na gazie muszę nieraz redukować do 2 i deptać do dechy. Piątka prawie nie istnieje. Mój styl jazdy określiłbym jako emerycki, ale bez przesady.
Wiem, że po zagazowaniu auto traci nieco mocy, ale żeby aż tak? Nie spodziewałem się tego.
I jeszcze jedna uwaga: w starym mam jeszcze opony letnie 185/60/14 (kumho powermax), w nowym założyli już zimowe 185/65/14 (firestone whitehawk). Czy rozmiar ogumienia aż tak obniżałby moc?
Co robić? Bo już zaczynam żałować, że nie kupiłem i30 (a mogłem, tylko, że bez gazu oczywiście).
Dzięki z góry za odpowiedź, ja idę się przejechać, zobaczę, może mu przeszło. Przywróćcie mi nadzieję, proszę! |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-21, 13:23
|
|
|
DVPVLVS napisał/a: | Panowie.... |
Jeśli tak wyjechałeś z serwisu to wina lezy po stronie serwisu- żle masz ustawione oprogramowanie. Niestety- często jest tak, że pracują tam ludzie co dopiero się uczą aveo na gazie pracuje bardzo ladnie- praktycznie nie czuć utraty mocy. mam jednak rade (jeśli założyłeś gaz w fabrycznie nowym samochodzie (przebieg fabryczny)- przejedz się pare tysięcy (3-5) na benzynie potem powoli przelączaj na gaz. chodzi o tzw "dotarcie" silnika. chociaż wszyscy mówią że nie trzeba docierać silnika ale...... doświadczenie mówi co innego. |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-21, 13:38
|
|
|
DVPVLVS napisał/a: | kupiłem drugie Aveo |
No to gratuluję zakupu:)
DVPVLVS napisał/a: | przesądziła możliwość zamontowania w ASO instalacji gazowej. |
Akurat taka możliwość jest nie tylko w Chevrolecie ,ale też np. w Skodzie czy Fiacie również
DVPVLVS napisał/a: | nowy samochód na gazie zachowuje się tak, jakby nie palił jeden cylinder, jest po prostu słaby, nie mogłem dogonić szwagra, który jechał przede mną moim starym, nieomal dwuletnim aveo.
Po naciśnięciu pedału gazu w trakcie jazdy czuję, jakbym naciskał balon z powietrzem albo watę, silnik ociężale reaguje na przyspieszenie i ma z nim problem, pod górki, gdzie starym wyjeżdżałem spokojnie na 3 - 4, teraz na gazie muszę nieraz redukować do 2 i deptać do dechy. Piątka prawie nie istnieje. Mój styl jazdy określiłbym jako emerycki, ale bez przesady. |
Ewidentnie coś jest nie tak. Miałem starego escorta z lpg i nie było żadnej różnicy w dynamice pomiędzy pb a lpg (przyśpieszenie do setki gorsze o ok 0,8ek ale to niezauważalne w praktyce) a instalacja II generacji Landi Renzo. Zgłoś to do serwisu, pewnie nie ustawiali instalacji w trakcie jazdy tylko na wolnych obrotach
DVPVLVS napisał/a: | I jeszcze jedna uwaga: w starym mam jeszcze opony letnie 185/60/14 (kumho powermax), w nowym założyli już zimowe 185/65/14 (firestone whitehawk). Czy rozmiar ogumienia aż tak obniżałby moc |
Na dynamikę to nie ma żadnego wpływu, zyskujesz tylko to, że wskazania prędkościomierza będą bardziej dokładne. Jar 76 ma profil 70 i nie ma żadnych problemów
DVPVLVS napisał/a: | Co robić? |
Jak mówiłem już wyżej - zgłosić do serwisu i domagać się doprowadzenia do porządku instalacji.
DVPVLVS napisał/a: | Bo już zaczynam żałować, że nie kupiłem i30 (a mogłem, tylko, że bez gazu oczywiście). |
Porównaj ceny serwisowania w ASO, zwłaszcza wymiany rozrządu, a przestaniesz żałować ( a Hyundai ma 7 lat gwarancji, jeśli chcesz ją zachować musisz korzystać z ASO...)
Instalacje Ci wyregulują poprawnie i będziesz z obu Aveo zadowolony:) |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-21, 13:38
|
|
|
DVPVLVS napisał/a: | kupiłem drugie Aveo |
No to gratuluję zakupu:)
DVPVLVS napisał/a: | przesądziła możliwość zamontowania w ASO instalacji gazowej. |
Akurat taka możliwość jest nie tylko w Chevrolecie ,ale też np. w Skodzie czy Fiacie również
DVPVLVS napisał/a: | nowy samochód na gazie zachowuje się tak, jakby nie palił jeden cylinder, jest po prostu słaby, nie mogłem dogonić szwagra, który jechał przede mną moim starym, nieomal dwuletnim aveo.
Po naciśnięciu pedału gazu w trakcie jazdy czuję, jakbym naciskał balon z powietrzem albo watę, silnik ociężale reaguje na przyspieszenie i ma z nim problem, pod górki, gdzie starym wyjeżdżałem spokojnie na 3 - 4, teraz na gazie muszę nieraz redukować do 2 i deptać do dechy. Piątka prawie nie istnieje. Mój styl jazdy określiłbym jako emerycki, ale bez przesady. |
Ewidentnie coś jest nie tak. Miałem starego escorta z lpg i nie było żadnej różnicy w dynamice pomiędzy pb a lpg (przyśpieszenie do setki gorsze o ok 0,8ek ale to niezauważalne w praktyce) a instalacja II generacji Landi Renzo. Zgłoś to do serwisu, pewnie nie ustawiali instalacji w trakcie jazdy tylko na wolnych obrotach
DVPVLVS napisał/a: | I jeszcze jedna uwaga: w starym mam jeszcze opony letnie 185/60/14 (kumho powermax), w nowym założyli już zimowe 185/65/14 (firestone whitehawk). Czy rozmiar ogumienia aż tak obniżałby moc |
Na dynamikę to nie ma żadnego wpływu, zyskujesz tylko to, że wskazania prędkościomierza będą bardziej dokładne. Jar 76 ma profil 70 i nie ma żadnych problemów
DVPVLVS napisał/a: | Co robić? |
Jak mówiłem już wyżej - zgłosić do serwisu i domagać się doprowadzenia do porządku instalacji.
DVPVLVS napisał/a: | Bo już zaczynam żałować, że nie kupiłem i30 (a mogłem, tylko, że bez gazu oczywiście). |
Porównaj ceny serwisowania w ASO, zwłaszcza wymiany rozrządu, a przestaniesz żałować ( a Hyundai ma 7 lat gwarancji, jeśli chcesz ją zachować musisz korzystać z ASO...)
Instalacje Ci wyregulują poprawnie i będziesz z obu Aveo zadowolony:) |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-11-21, 19:26
|
|
|
DVPVLVS napisał/a: |
I jeszcze jedna uwaga: w starym mam jeszcze opony letnie 185/60/14 (kumho powermax), w nowym założyli już zimowe 185/65/14 (firestone whitehawk). Czy rozmiar ogumienia aż tak obniżałby moc?
|
Nie sądzę żeby była to wina większego profilu, ja mam jeszcze wyższy i nie odczuwam jakiejś znaczącej różnicy.
Nie napisałeś czy na benzynie auto też jest słabe, czy tylko na gazie .
Jeśli na benzynce jest wszystko w porządku , wina będzie leżeć prawdopodobnie w złej regulacji instalacji gazowej, co zdarza się dość często . |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
Ostatnio zmieniony przez jar76 2010-11-21, 19:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2010-11-21, 19:32
|
|
|
Samochód na gazie sekwencyjnym ma taką samą moc-na 100 % pali tylko do 15 % więcej gazu niż benzyny. |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
|
DVPVLVS
ChevyMan
Wiek: 45 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: z importu
Poziom: 1
|
Wysłany: 2010-11-21, 21:50
|
|
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi, jutro pojedziemy do pracy tylko na benzynce i zobaczymy, co i jak. Zadzwonię do serwisu, powiem im kilka ciepłych słów i umówię się na regulację. Dam znać, jak poszło. |
|
|
|
|
Wasili
Wasili
Pomógł: 1 raz Wiek: 60 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 105 Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
|
Wysłany: 2010-11-22, 07:42
|
|
|
Nie ustępuj,jazda nie może na sekwencji różnić się od jazdy na benzynie.Zyczę powodzenia . |
_________________ Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-22, 12:04
|
|
|
Ile kosztuje taka sekwencja w ASO jeśli można spytać? |
|
|
|
|
DVPVLVS
ChevyMan
Wiek: 45 Dołączył: 27 Paź 2010 Posty: 8 Skąd: z importu
Poziom: 1
|
Wysłany: 2010-11-23, 13:54
|
|
|
Wg mnie sporo, zapłaciłem 4150 PLN z montażem. I na razie walka trwa, bo samochód do serwisu odstawił szwagier (ja niestety nie mogłem być osobiście, tylko im dokładnie opisałem pisemnie o co mi chodzi). Pan z serwisu oddzwonił i stwierdził, że podpięli pod tester, przejechali się i stwierdzili, że wszystko jest dobrze, że różnica jest minimalna, że Aveo to nie demon mocy, że podczas jazdy jeżdżę z klimą (nie jeżdżę, nie ustawiam też nawiewów na szybę) i takie tam. Zobaczę, co będzie dziś wieczorem, kiedy szwagier odbierze auto. Jeśli problem będzie występował dalej, muszę tam pojechać sam i zrobić im awanturę. Mój błąd, że nie byłem dzisiaj, ale nie mogłem. Aha, na benzynie autko jeździ super, tak jak poprzednie moje Aveo.
Jestem ogólnie niezadowolony z ich obsługi, gdybym tylko mógł kupić to auto i gaz zamontować sam, pewnie byłoby lepiej i taniej. |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-11-23, 16:26
|
|
|
Partacze coś sknocili przy montażu gazu. Jedź do jakiegoś autoryzowanego serwisu BRC (wykaz jest na stronie czakramu) i oni Ci to sprawdzą. Nawet jeśli zapłacisz za usługę to będziesz miał zrobione i nie utracisz gwarancji. Moje bolączki z BRC też wynikały ze złego montażu (w 2008 za za montaż w ASO zapłaciłem 3600 zł) |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-23, 16:41
|
|
|
Czasami wykasowanie softu i wgranie go na nowo przynosi skutki,a że nie potarfią zawsze wytłumaczyć co było nie tak to powiedzieli to co powiedzieli (miałem podobną sytuację ale bez gazu - samochód raz nie odpalił kompletnie bez reakcji - nie kręcił rozrusznik, nie świeciły żadne kontrolki, zero...)
Co do sekwencji BRC to opinie słyszałem skrajnie różne, natomiast na bank podawane kwoty (czy to 3600, czy też tym bardziej 4150zł) to przegięcie za tą instalacje. Za 3200zł mam u mojego gazownika sekwencję Landi Renzo i jeszcze nie było klienta który by na nią złe słowo powiedział
P.S. W ramach ciekawostki - Landi Renzo współpracuje ze Skodą, tzn zamawiane przez klientów Skody do nowych aut instalacje montują warsztaty autoryzowane Landi Renzo. W warsztacie autoryzowanym kosztuje 3200zł, w salonie skody 4200zł. Efekt: Panowie z salonu w Katowicach przywozą fabię na lawecie do mikołowa, warsztat montuje instalację, na drugi dzień salon odbiera autko lawetą i za przejechanie ok 25km w obie strony mają 1000zł za free |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2010-11-24, 17:06
|
|
|
same wgranie oprogramowanie na niewiele się zda- trzeba to i tak i tak jakoś sensownie ustawić- a to jest dla goscia który się troche orientuje co i jak- nie dla laika jezeli serwis w którym wstawiałeś jest do niczego to odżałuj te 50 czy 60 zyla i podjedz do jakiegoś dobrego "gazownika" i niech on to zrobi. o gwarancje się nie martw bo.... to jest tylko ustawienie oprogramowania a nie ingerencje w samochód. będziesz miał przecież oprogramowanie fabryczne- tylko że ustawienia nie na "auto" BRC jest dość popularną instalacją (fabryczne serwisy czakramu- do sprawdzenia w necie). |
|
|
|
|
|
|