Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
hamulce
Autor Wiadomość
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-09-11, 10:49   

Witajcie miałem ten sam problem koło się nagrzewało i masakra ale go rozwiązałem i jest ok żadnych problemów już nie ma.
Problem jest z tłoczkiem, mimo że pracuje to jednak się nie chce cofać zbyt chętnie ( musiałem używać łomika)- ja po zdjęciu klocków wyprowadziłem go mocno do przodu naciskając pedałem i pod uszczelkę strzykawką wpompowałem płynu hamulcowego i zabawa przód a potem jakaś łapka i chowamy i tak kilkanaście razy i co jakiś czas wstrzykując płyn hamulcowy. Należy rozruszać tłoczek i po problemie.
Teraz tłoczek chodzi jak marzenie można go ręką wcisnąć.
Profilaktyczne podczas wymiany zrobiłem to ze wszystkimi kołami i teraz hamulce działają bardzo dobrze.
 
     
daszczu 

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 9 razy
Wiek: 30
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 223
Skąd: Wrocław
Poziom: 13
HP: 0/370
 0%
MP: 176/176
 100%
EXP: 29/30
 96%
Wysłany: 2015-09-11, 16:28   

Komierowski napisał/a:
Witaj Deszczu,
Ewanda jest podobna ale nie tak sama we wszystkim.
Sprawdzam te tarcze.
Tarcza hamulcowa
ASHIKA 60-0W-W11
Strona zabudowy: Oś przednia
średnica otworu [mm]: 60
Wysokość [mm]: 47,5
Średnica [mm]: 277,5
grubość [mm]: 24
Minimalna grubość [mm]: 22
Ilość otworów: 4
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
One sa montowane w Epicach od 2006 do 2011

Marka Model Pojemność silnika [ccm] Rok produkcji Informacje
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1991 2007.01 -
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1993 2006.06 -
CHEVROLET
EPICA (KL1_) 1998 2005.01 - 2006.12
CHEVROLET
EPICA
Pozdrawiam Chepika 215


o to mi chodziło che u siebie założyć troszke większe hamulce, już wiem czego szukać, dzieki
_________________
 
     
milyjarek 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2015-09-28, 19:58   

U mnie dalej to samo. Mam dobrego mechanika tym razem, to sasiad który pracuje w serwisie Mitsubishi i jest mistrzem warsztatu. To ten mechanik który poprawiał po tym pierwszym co towot nałożył. Robił juz dwa razy i problem powrócił po 60 kilometrach. Teraz znów po przejechaniu 10 kilometrów gorace się robi tylne prawe koło. Tłoczek chodzi lekko, prowadnice prawidłowo, gumki całe. Myslałem tez o pompie hamulcowej ale mówi ze wtedy drugie koło by łapało na osi bo tam jest układ dwu-obwodowy. Myslałem o korektorze hamowania ale tam go nie ma. Przewody hamulcowe tez sa całe, nie zagięte. Elektronika nie ma wpływu napewno więc gdzie jeszcze można szukać? W tygodniu jeszcze on raz zajrzy, wczesniej poczyta gdzieś o tym bo sam jest zdziwiony. Jezeli on nie pomoże mi to zostanie tylko ASO ale to przecież jest podobno nieskomplikowane więc w autoryzowany serwis tez juz przestane wierzyć. Co jeszcze może być przyczyną?
_________________
milyjarek
 
 
     
milyjarek 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2,0 D LMV
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 58
Skąd: Wrocław
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2015-10-23, 12:14   

Mechanik rozebrał dokładnie zacisk i oczyścił go, było jeszcze troche brudu podobno, tłoczek wypolerował. Po tym zabiegu przejechałem w ciągu 3 dni 850 km i jest już dobrze. Myślę że będzie już spokój i znów mogę pokonywać większe trasy. Pozdrawiam.
_________________
milyjarek
 
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2015-10-23, 21:21   

Tak jak pisałem.
Ja zanim do tego doszedłem rozbierałem hamulce kilka razy.
Pzdr
 
     
iMagic 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0B 2007
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-01-13, 16:36   Hamulce Tył

Miałem dokładnie ten sam problem. Początek - grzejące się tylne koła oraz swąd spalonych hamulców. Mechanik stwierdził - ręczny za mocno trzyma. Rozebrał, wyczyścił, złożył, wyregulował. Dwa dni późnij po zrobieniu krótkiej trasy (20km) po dojechaniu do domu leciał z tylnych kół dym w takiej ilości, że w panice użyłem gaśnicy... Tym razem mechanik rozebrał zaciski oraz zdemontował tłoczki. Okazało się, że tłoczki były lekko zardzewiałe. Po oczyszczeniu tłoczków praca układu wróciła do normy. Strata - rozwarstwione klocki tył. Problematyczne są też zaciski z przodu. Zablokowała się jedna prowadnica w przednim kole, przez co klocki zużyły się nierównomiernie. Niestety zauważałem, że dolne prowadnice w zaciskach hamulców z przodu mają tendencje do zapiekania. Wymieniłem nawet prowadnice wraz z osłonami na nowe. Po sezonie dolne stawiały wyraźnie większy opór od górnych. Teraz przed każdym sezonem ściągam koła, czyszczę zaciski i jarzma, jeśli trzeba to smaruję prowadnicę smarem ceramicznym i wszystko działa idealnie. Niestety tak jak koledzy wyżej stwierdzili układ hamulcowy w epice musi być odpowiednio często sprawdzany aby uniknąć przykrych niespodzianek.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: