Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-14, 21:38
Problemy ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-09-20, 09:30   

berpa napisał/a:
A żona też narzeka? Bo może tylko tobie przeszkadza ta skrzynia?

Żona twierdzi, że się przyzwyczaiła, bardziej wnerwia ją szarpiące sprzęgło.
berpa napisał/a:
Jak cię tak boli ta skrzynia to może po prostu ją wymień, bo kupno następnego wozidełka to też jest ryzyko.

ASO skrzyni nie wymieni, bo wg nich działa bardzo dobrze. Samochód na gwarancji, więc nie będę pakował się w wydatek rzędu.... ? No właśnie, ciekawe ile? I to w sytuacji, gdy nowa skrzynia będzie działać (a właściwie nie działać) tak samo, bo przecież pochodzi od tego samego taniego dostawcy-chałturnika.
berpa napisał/a:
A to duża zaleta.Na razie tego nie czujemy bo chwilowo potaniało paliwo, ale za jakiś czas może być inaczej.

Zgoda.
berpa napisał/a:
Kolejna zaleta, której jeszcze nie widzisz to niskie ceny części i tani serwis.

Fakt. Ceny jak do starego opla.
berpa napisał/a:
Jak kupisz Japończyka to się dowiesz o czym mówię.

Myślałem przez chwilę o civicu, ale już japońca nie kupię. Stały się tandetne i awaryjne, a nowe "inteligentne" modele ciągle wzywają do serwisu. Kumpel kupił cr-v za prawie 140 tys. zł i ten samochód najlepiej czuje się w ASO, bo komputer ciągle woła, żeby go tam zawieźć. :-D
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-09-20, 14:19   

JohnnyBeGood napisał/a:
berpa napisał/a:
A żona też narzeka? Bo może tylko tobie przeszkadza ta skrzynia?

Żona twierdzi, że się przyzwyczaiła, bardziej wnerwia ją szarpiące sprzęgło.
Regulacja sprzęgła to pryszcz, a przy okazji niech ci wrzuca do skrzyni:
http://liquimoly.pl/produ...ego-1040-detail
podobno warto.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-09-20, 14:41   

berpa napisał/a:
Regulacja sprzęgła to pryszcz,

Regulacja? ASO twierdzi, że tutaj nie ma żadnej regulacji, a jak otworzą i się okaże, że coś jest nie tak to wymiana sprzęgła i tak na mój koszt, bo GM na sprzęgło nie daje gwarancji.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-09-20, 15:40   

Nowe sprzęgło do Cruza 1,8 - 300zl na znanym portalu aukcyjnym:
http://allegro.pl/insigni...5672089611.html
 
     
Krystibo 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0 163km
Wiek: 39
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Katowice
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 2/8
 25%
Wysłany: 2015-09-28, 09:22   

Berpa, a na jakiej podstawie stwierdziles, że podobno warto zalać dodatek do oleju przekladniowego Liquimoly? Czy ktoś z Was wymieniał może olej w skrzyni lub stosował jakiś dodatek? Również mam problem z przelozeniem 1/2 przy zimnym silniku, nie nazwał bym tego granicą zgrzytu, ale następuje dziwny nienaturalny dźwięk.
_________________
Diesel tak, dpf Nie ;)
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-09-28, 10:53   

Krystibo napisał/a:
Berpa, a na jakiej podstawie stwierdziles, że podobno warto zalać dodatek do oleju przekladniowego Liquimoly?
Na licznych forach ( polskim forum Cruza ) w licznych przypadkach dziwnych odglosow ze skrzyni lub tzw. haczenia wiele osob zglaszalo znaczna poprawe lub nawet calkowite ustapienie problemow po zastosowaniu MoS2. Liqui Moly jest uznana firma, niemniej sam dodatek MoS2 ( dwusiarczek molibdenu ) jest dodatkiem prehistorycznym, uzywanym w skrzyniach biegow i w innych przekladniach od niepamietnych czasow. Do dzisiaj uzywa sie go glownie w wojsku, w maszynach wysilonych i wyczynowych ( helikoptery, czolgi, wyscigi ). Generalnie zasada dzialania to pokrywajac cienkim filtrem zebatki MoS2 drastyczne zmniejsza tarcie i przedluza zywotnosc przekladni zebatych. Co lepsze oleje przekladniowe zawieraja niewielkie ilosci MoS2, niemniej problemem jest dosc wysoka cena tego dodatku. Obecnie w erze planowego starzenia produktow, producenci nie zalecaja takich dodatkow bo samochod ma sie rozleciec zaraz po uplywie gwarancji a nie dzialac wiecznie.
Konkurencyjnym i coraz popularniejszym dodatkiem jest WS2 ( dwusiarczek wolframu ), ktory jest substancja o najmniejszym wspolczynniku tarcia ze wszystkich znanych na swiecie substancji. Glowna roznica miedzy MoS2 i WS2 to cena i waga. Jeszcze kilka lat temu WS2 byl 5 razy drozszy od MoS2. WS2 jest tez ciezszy od MoS, wiec pytanie czy nie osadzi sie jedynie na dnie skrzyni biegow. To tyle co wiem od wujka Googla.
 
     
robciok 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ Premium 195KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Polskowola
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2015-11-06, 13:25   

Krystibo napisał/a:
Czy ktoś z Was wymieniał może olej w skrzyni lub stosował jakiś dodatek? Również mam problem z przelozeniem 1/2 przy zimnym silniku, nie nazwał bym tego granicą zgrzytu, ale następuje dziwny nienaturalny dźwięk.


Tak samo mam zgrzyt na zimnym silniku jak zmieniam z 1 na 2 i po 2-5 sek jest zgrzyt. Miałem nadzieję, że wina leży w zużytym oleju. Zmieniłem go przed wczoraj na Motul Motylgear 75W90, dałem też ceramizator http://ceramizator.pl/ind...r=cms&id_lang=1 Jednak to nie pomogło :( Co to może być, jak to zdiagnozować?
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-11-06, 16:42   

Kolego ten zgrzyt to jest test systemów antyposlizgowych występujący niemal we wszystkich autach wyposażonych w system ESP. Występuje zawsze przy pierwszym odpaleniu silnika i osiągnięciu około 19km\h. Sprawdź to zanim wymienisz skrzynię, bo pasuje jak ulal do zgrzytu po kilku sekundach od wrzucenia dwójki (z reszta internet pełny od tej "awarii").
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-06, 16:49   

W Cruze to nie ESP ale ABS
http://forum.chevrolet.or...?t=3348&start=0
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
robciok 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze LS+ Premium 195KM
Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Sty 2015
Posty: 61
Skąd: Polskowola
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 10/14
 71%
Wysłany: 2015-11-07, 15:01   

tylko, że ten zgrzyt pojawił się po pewnym czasie. Może od 3-4 miesięcy a samochód mam 11 miesięcy. Postaram sie zwrócić uwagę dokładnie w jakich okolicznościach on występuje. Bo jeżeli robi test na określonej prędkości to niezależnie na jakim biegu jade powinien powstać. Spróbuje go wywołać na pierwszym biegu. Jak dotykam delikatnie sprzęgła to aż czuje jak drży podczas tego zgrzytu, dlatego w pierwszym momencie moje obawy, że to coś się dzieje złego ze skrzynią.....
 
     
gregoryka


Model Samochodu: Chevy Orlando LT + LPG
Dołączył: 14 Gru 2011
Posty: 16
Skąd: Oświęcim
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 6/8
 75%
Wysłany: 2015-11-07, 15:43   

Ja po sąsiedzku z kącika ORLANDO. Ponieważ mechanika ta sama, mam takie zapytanie dotyczące skrzyni biegów (silnik 1.8 skrzynia 5 biegowa MY2013)
Tak się naczytałem o tych ferelnych oplowskich/chevroletowych skrzyniach biegów, że chyba stałem się zbyt wyczulony na wszelakie dziwne dźwięki. Otóż w moim Orlando (benzyna 1.8) w okolicach 60 km/h na 4 lub 5 biegu jadąc na "delikatnym gazie" :) słychać delikatne wycie/buczenie. Nie jest to dźwięk bynajmniej jakiś natarczywy czy dominujący, ale jednak słyszalny. Delikatne zwiększenie/zmniejszenie prędkości powoduje zmianę wysokości dźwięku. Przy ok. 70 km/h dźwięk zanika (lub staje się niesłyszalny).
Poza tym skrzynia sprawuje się ok.

Byłem z tym w ASO i panowie po jeździe testowej stwierdzili że wszytko OK i jest to normalny dźwięk pracującej skrzyni biegów.

Czy u was też takie coś słychać ?
 
     
p1974 

Model Samochodu: cruze 1.8 2013
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2015
Posty: 48
Skąd: Katowice
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 10/13
 76%
Wysłany: 2015-11-16, 20:52   Padł układ napędowy w cruze 1.8 - ktos ma jakieś pomysły ?

Witam kolegów. Dziś mi się takie coś zdarzyło. Żona autem podjechała pod szkołe (płaski teren) i zaparkowała (auto zostawiła na 1 biegu i ręcznym). Przyszła po 5 minutach i normalnie odpaliła, ale nie dało się już wrzucić ani 1 ani 2 ani wstecznego biegu.
Wchodziła tylko 3 i 4 i 5. W położeniu drążka "luz" auto nie wiedzieć czemu znajduje się na wstecznym biegu bo palą sie tylne białe lampy i mozna puszczając sprzęgło jechac do tyłu (mimo że drążek jest w położeniu luz).
Skonczyło sie lawetą. Pierwsza laweta w życiu ...po 23 latach jeżdzenia, przykre.
Dobrze że auto na gwarancji to stresu nie ma. Miał ktoś coś podobnego bo na forum nie trafiłem takiego przypadku.
pozdrawiam / Cruze 1.8 lpg MY2014
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-11-16, 21:54   

Ciekawe czy ktoś twojego Cruzaka nie stuknął na postoju? :roll: Jeśli stał na biegu, to nawet po bardzo delikatnym popchnięciu w skrzyni biegów może być kaszana :-|
Na południu Europy bardzo częste jest "rozpychanie się" na parkingach, więc nikt nie zostawia samochodu na biegu bo ryzykuje większymi niż zwykle wgniotami i skrzynią biegów do remontu. Nawet będąc w Polsce chyba wolę mieć przymarznięte hamulce.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-11-16, 22:09   Re: Padł układ napędowy w cruze 1.8 - ktos ma jakieś pomysły

berpa napisał/a:
Ciekawe czy ktoś twojego Cruzaka nie stuknął na postoju? :roll: Jeśli stał na biegu, to nawet po bardzo delikatnym popchnięciu w skrzyni biegów może być kaszana :-|


Chyba piszesz o skrzyni automatycznej...

Co do problemu to prawdopodobnie pękła linka lewarka zmiany biegów lub coś się ułamało w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów. Miałem tak w Citroenie Berlingo, którym w ciągu 2,5 roku jechałem 4 razy na lawecie :lol:
 
     
p1974 

Model Samochodu: cruze 1.8 2013
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Sie 2015
Posty: 48
Skąd: Katowice
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 10/13
 76%
Wysłany: 2015-11-16, 22:30   

berpa nikt go nie stuknął , stał w takim miejscu że niemozliwe i nie ma sladów. Na poscie o wadliwych skrzyniach jeden kolega michal_jg miał to samo co ja , ale juz nie napisał z czego wynikał u niego problem, czekam na pw od niego. Przed tym popsuciem u mnie skrzynia chodziła jak ta lala MY2014 prod 2013.
Jak sobie poczytałem posty JohnnyBeGood to mam ochote strzelic se w łeb albo sie powiecić. On potrafi bardzo skutecznie zniechęcić do Chwvroleta. Dodam tylko ze moj ojciec miał 6 lat aveo, teraz od 4 ma drugie , wszystkie od nowości, sporo jezdzi i zero problemow. Szok co nie ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: