Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przek?adnia / Maglownica
Autor Wiadomość
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2015-01-20, 11:38   Czy to maglownica ? Bo znowu coś rzęzi !

Mam wyraźny objaw zgrzytania jak wjeżdżam na swoje podwórko, muszę skręcić koła bardzo mocno i wtedy ruszam na tak skręconych kołach. Coś zazgrzyta, czasem puknie.
Natomiast drugi objaw - w normalnym ruchu, przy większej prędkości nie ma żadnych odgłosów, chociaż odczuwam lekkie drgania na kierownicy. Dojeżdżam do skrzyżowania, mam koła na wprost, tuż przed zatrzymaniem zrzucam bieg, toczę się z prędkością 2-3 km/h, i tuż przed ostatecznym wciśnięciem hamulca, na sekundę pojawia się rzężenie idące jakby z układu kierowniczego, bo i wibracje na kierownicy stają się wyraźniejsze. Przecież chyba pompa wspomagania nie pracuje jak koła są na wprost ? Łożyska z przodu prawie nowe, opony nówki, dopiero założone. Czy to nie dogorywanie maglownicy ?
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 54
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2015-01-20, 22:34   

Maglownica to ostatnia rzecz której bym sie czepił.
Raczej zacznij od sworzni zwrotnicy i końcówek drążków. Także łaczniki stabilizatora. U mnie jak kupiłem auto - takie jak Twoje to łączniki trzeszczały i stukały.Po wymianie cisza. Także myślę że to tutaj jest przyczyna.
Pompa wspomagania pracuje cały czas. I wspomaganie działa przy małych prędkosciach. Wyłącza się przy ok 30-40 km/h
 
     
Johny

Model Samochodu: CAPTIVA 2.0 VCDI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 35
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 8/11
 72%
Wysłany: 2015-01-21, 00:13   

Korneliusz napisał/a:
Pompa wspomagania pracuje cały czas. I wspomaganie działa przy małych prędkosciach. Wyłącza się przy ok 30-40 km/h


Możesz ten temat rozwinąć? To że pompa pracuje cały czas to oczywiste, jest napędzana na "sztywno" paskiem, ale jakim cudem wspomaganie wyłącza się przy 30-40 km/h ?
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2015-01-21, 09:04   

Łączniki stabilizatorów wymieniam co około 30tys, żeby mi nie trzeszczały. Jestem po wymianie sprzęgła i dwumasy i jak to robili i zawieszenie było rozpięte wymienili wszystkie podejrzane gumy. Drążki kierownicze są w bardzo dobrym stanie. Łożyska/piasty kół też są ok. Mechanik jest tak dociekliwy, że "obsłuchuje" lekarskim stetoskopem. Odpada trzeszczenie z układu zawieszenia. To raczej ewidentnie objaw z okolic wspomagania i objaw, który trudno zlokalizować na podnośniku.
 
     
lamer 

Model Samochodu: CAPTIVA 2013LTZ, 2.2D, automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 112
Skąd: Zachód
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2015-01-25, 09:14   Re: Czy to maglownica ? Bo znowu coś rzęzi !

herman00 napisał/a:
Mam wyraźny objaw zgrzytania jak wjeżdżam na swoje podwórko, muszę skręcić koła bardzo mocno i wtedy ruszam na tak skręconych kołach. Coś zazgrzyta, czasem puknie.

Stawiam na przegub zewnętrzny półosi.
 
     
kris8787 

Model Samochodu: captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 14
Skąd: tomaszow
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 4/8
 50%
Wysłany: 2015-05-24, 16:35   Maglownica jak wyciągnąć

Witam czy demontował ktoś maglownice w Captivie 2008r ? Chce ja zregenerowac bo niestety slychac z niej jakies trzaski ....a nie wiem czy jest to duzy problem z jej wyciągnięciem i jak to najlepiej zrobic ....Pozdrawiam
 
     
miks 

Model Samochodu: Captiva 2.0 auto. i Cruz 1.6
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 65
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 14/14
 100%
Wysłany: 2015-05-24, 19:36   

http://www.autocats.ws/ma...rt_captiva.html tutaj masz całą procedurę serwisową ;)

edit.
tutaj http://www.autocats.ws/ma...C2_6C01.pl.html tamten link też Ci się przyda ;)
_________________
 
     
koszalin11 

Model Samochodu: Captiva 2.4 + LPG FWD 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Koszalin
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2015-06-15, 21:25   

Kolego kris8787 i jak udało Ci się wyciągnąć maglownicę bo ja też przymierzam się do regeneracji?
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-11-04, 14:21   Przekładnia / Maglownica

Witam,

czy miał ktoś okazję wymieniać przekładnię? Byłem u mechanika, zaproponował jakąś regenerowaną z Intercars za 1200, potem powiedział, że skoro na allegro są za 500-600, to może lepiej taką, a na koniec stwierdził, że najlepiej kupić dobrą używkę...

Ale kup tu dobrą...

Czytałem poza tym, że to bardzo popularna usterka w Captivie, więc sceptycznie podchodzę do używanej, zacząłem obdzwaniać oferty z allegro i się okazało jak zwykle, że oferty są, ale jak przychodzi co do czego, to schody. Nie podejmują się montażu (taki problem?) i tylko regeneracja, bo nie mają na wymianę.

Polecicie jakąś firmę? Myślę, że mechanik mi na miejscu ogarnie montaż, ale wolałbym nie wysyłać do regeneracji, żeby się nie okazało, że nie będę miał auta przez miesiąc. A może właśnie dać swoją do regeneracji, niektórzy mówią, że bezpieczniej. Co radzicie?

Aaa pytanie jeszcze - z czujnikiem czy bez? Bo każdy o to pyta, a ja nie wiem. 2007, 2.0D, 4x4, manual.
 
     
sancho

Model Samochodu: Captiva 2.0 2007 r.
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 31
Skąd: zachodniopomorskie
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 4/11
 36%
Wysłany: 2015-11-10, 09:54   

Czym się objawia uszkodzenie?
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-11-10, 20:49   

hmm, zaczęło się takie chrupanie odczuwalne na sprzęgle i kierownicy w momencie zjeżdżania z krawężnika przy skręconych kołach, potem chrupanie zaczęło być odczuwalne przy skręceniu kół na postoju i przy minimalnych prędkościach np. na półsprzęgle podczas manewrów na parkingu, potem przy ruszaniu ze skrzyżowania przy skręconych kołach i teraz to wszystko na raz + nawet już przy ruszaniu na prostej.

Ja stawiałem osobiście na przegub, ale niby wszystko ok i kazali jeździć aż się nasili... ręce opadają, w końcu pojechałem gdzie indziej i stwierdzili na 100% magiel.

Jakby ktoś miał podobny problem, to u mnie jest bez czujnika:
http://imagizer.imageshac...8439/5cEQNy.jpg

Z czujnikiem wygląda tak:
http://imagizer.imageshac...1696/VwJhfU.jpg


Zdecydowałem się na regenerowaną, kupiłem na allegro w firmie Kuzicars 700zł + 200zł kaucji - zobaczymy... Opiszę jak się skończyło, bo kupiłem dopiero dzisiaj, w czwartek mają wysłać, więc pewnie montaż w poniedziałek, jak dobrze pójdzie.

Rozmawiałem o tych używanych i sprzedawca mi mówił, że nic tam nie sprawdzają, tylko wizualnie, dają gwarancję rozruchową i można zwrócić, tylko co z tego jak montaż 200zł, za to już nie zwrócą i potem trzeba by znowu szukać innej. Używki chodzą za 300-800. Biorąc pod uwagę za i przeciw wybór padł na regenerowaną. Też chciałem, żeby mieli od razu na miejscu, bo czytałem o przypadkach, że ktoś wysłał swoją, a potem czekał 2 tygodnie... Okazało się, że mimo wielu ofert na allegro, to rzeczywistych przekładni na stanie nie ma, obdzwoniłem 3 firmy i w grę wchodziła tylko wysyłka własnej do regeneracji.
 
     
koszalin11 

Model Samochodu: Captiva 2.4 + LPG FWD 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Koszalin
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2015-11-10, 21:13   

Z niecierpliwością będę czekał na newsy o walce z maglownicą bo mnie czeka też to samo. Od jakiegoś czasu pojawiły się pojedyńcze stuki z maglownicy w trakcie ruszania ze skręconymi kołami oraz w trakcie kręcenia kierownicą na postoju. Byłem na diagnostyce i nie mam żadnych luzów. Podejrzewam, że coś stuka w górnej części maglownicy.
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-11-10, 21:30   

A kładłeś się tam może pod spód? Bo ciekawi mnie w jakich modelach są te przekładnie z czujnikiem i do czego służy ten czujnik skrętu?
 
     
koszalin11 

Model Samochodu: Captiva 2.4 + LPG FWD 2008
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 55
Skąd: Koszalin
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 4/14
 28%
Wysłany: 2015-11-11, 15:16   

Czujnik jest w modelach z ESP potrzebny do przesyłania danych o skręcie kierownicy. U siebie nie mam czujnika bo nie mam ESP. Mam tylko system przeciw blokowaniu kół przy ruszaniu ASR ( przycisk przekreślonego samochodu w poślizgu ).
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2015-11-19, 11:44   

Dzięki koszalin11, dobrze wiedzieć.

Odebrałem auto od mechanika, trzymali od poniedziałku... Powiedział, że wymiana tej przekładni to masakra i robili cały dzień... Nie wiem czy nie umieli, czy rzeczywiście. Twierdził, że cały silnik musiał podnosić.

W każdym razie, wszystko działa, objawy całkowicie ustąpiły. Zobaczymy, co będzie dalej... Żeby nie było, to oczywiście musiała być jakaś niespodzianka, twierdzi, że akumulator był rozładowany już w zasadzie jak go tam zaprowadziłem - dziwne, bo nie miałem nigdy żadnych problemów z odpalaniem nawet po tygodniowym postoju. Teraz go ładuję, mam nadzieję, że nie czeka mnie jeszcze dodatkowo kupno nowego aku...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: