Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Co będzie po Cruzie?
Autor Wiadomość
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-11-15, 16:56   

Dobra cena chyba używanych :->
Niezłe wyposażenie? Tempomat ma dopiero w wersji za 80tys. zł, a tak to dostajesz golasa na 15tkach stalowych i wygłuszenie maski :lol:
65-80tys zł za nową Elantrę?! To jest drożej jak za Astrę, Focusa, Leona czy Aurisa, chyba że cenicie go na równi z Insignią czy Mondeo to wtedy super okazja :mrgreen:
Nawet Cruze w LTZ byłby po 70tys albo i mniej, bo teraz ludzie po rabacie z salonu poniżej 60tys. zł dostają Astry J z 1,4T w wersji 140KM.
Nm się przydają nie tylko do ścigania, ale zapewniają spokój na starość. Jest szansa, że zanim człowiek się zorientuje że paliło się żółte, to zdąży uciec ze skrzyżowania, a nie będzie szukał biegu do redukcji 8-) a silnik w Elantrze ma tych Nm mniej więcej tyle samo co Nubira I 15lat temu w silniku 1,6 106KM, z tą różnicą że osiągała ten poziom przy znacznie niższych obrotach, a nie pod czerwonym polem...
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-11-21, 10:51   

Nie wiem na czym polega fenomen KIA/ Hyundai, bo moim zdaniem tym samochodom to jeszcze bardzo daleko do produktów europejskich, czy nawet GM. Jeździłem służbowym i40 i powiem wprost: nie jest to ani Insignia, ani Passat. Pomijając kwestię tandetnych i stylistycznie brzydkich wnętrz oraz co najważniejsze przestarzałych, ospałych i paliwożernych silników (dotyczy to również diesli), marki te stały się po prostu drogie, za drogie na to co oferują..... Przy zakupie samochodu wybierałem między i30, a cruzem i raczej długo się namyślałem.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-11-21, 12:29   

Cytat:
Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm

Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej....
_________________
JohnnyBeGood
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-11-21, 14:34   

Wow za 80 tys. zł poniżej 8s do setki?! Mimo że tych Nm nie ma dużo, to chyba jednak najbardziej dynamiczna oferta na rynku za takie pieniądze?
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-11-21, 17:43   

JohnnyBeGood napisał/a:
Cytat:
Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm

Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej....


Na razie przejechałem dopiero ok 600km, zbiera się b.fajnie, cruze ze startu nie ma najmniejszych szans, ciągnie równo do 6,5tyś obr/min. Ze świateł startuje jak rakieta :-D . Jak go kupiłem to na trasie Lublin - Białystok spalił śr. 7l/100km, a jak drugie tyle zrobiłem po mieście to śr. spalanie na kompie wzrosło do 8,3l ale emerycko nie jeździłem. Jak ma być ekonomicznie w trasie to najlepiej do 110km/h, elastyczność ok, wyprzedzanie bez problemu. Jak będę miał chwilę to nagram filmik jak to jeździ i wrzucę. Wiadomo cruze na trasie jest bardziej ekonomiczny, ale to diesel, juke to taki ''miejski wojownik''.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-12-09, 20:20   

Spalanie śr. wychodzi ok 9l/100km a poniżej filmik jak juke się zbiera :arrow:

_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-17, 08:29   

Gdybym miał auto kupować dziś, to pewnie mocno pod uwagę wziąłbym nowe tipo. Cenowo bije rywali na głowę, najtańsza wersja z klimą od 45k. Znając fiata, pewnie nie zapomnieli umieścić alternatora nisko, żeby często padał, pewnie też nie przesadzili z ochroną antykorozyjną... ale auto wygląda dobrze a cena świetna.
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-12-17, 11:50   

Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... :-(
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-12-17, 12:57   

Cytat:
ak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami


Dla informacji:
W wersji bazowej jest klima, centralny zamek, elektryczne sterowanie szyb. Elektryczna regulacja i podgrzewanie lusterek w bazie dopłata 500 zł.
Co jest lepszym silnikiem sprawa jest zawsze dyskusyjna, zależy co się po nim oczekuje.
Dla benzynowego 1.6 (bez doładowania a więc mniej wyżyłowany i trwalszy) 110 KM, 152 Nm, co jest całkiem przyzwoite przy odpowiedniej masie pojazdu. Oczywiście nie pozwala na wyścigi spod świateł. Cena z powyższym wyposażeniem 52 000 zł. Myślę, że przy przyszłych zniżkach pod koniec roku może jeszcze zejść. A wodotryski nie każdemu są potrzebne.
W przyszłości przewidziana jest wersja kombi.
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-17, 14:12   

pawelwaw84 napisał/a:
Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... :-(

Tak jak zostało wspomniane, za 45k, to wcale nie jest taki golas. Ba, obecne obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów nie pozwala na dramatycznie ubogie wersje, dlatego najczęściej w podstawowych wersjach w PL nie ma klimy.

Nie kojarze innego kompakta z taki wyposażeniem w podobnej cenie.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-17, 15:36   

Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):

http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb

Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ). Z tego okresu mam całkiem przyjemne wspomnienia ( przez 5 lat zrobiłem nim na LPG ponad 160 tyś. km i Fiacik bez remontu pewnie jeździ do dzisiaj ), silnik trochę słaby i paliwożerny ale bezproblemowy ( i kultura pracy lepsza niż w silnikach GM ), gigantyczny bagażnik jak na swoją klasę, wykończenie spartańskie ale i tak solidniejsze niż u konkurencji cenowej z VW, miękkie, wygodne zawieszenie o dużym skoku.
I TUTAJ JEDYNA UWAGA: Paskudne prowadzenie pojazdu przy prędkości ponad 95km/h. O ile na kiepskich ( nawet leśnych ) drogach i w mieście samochód był rewelacyjny, to na długie, autostradowe trasy zdecydowanie nie polecam. Strasznie męczące i nieprecyzyjne prowadzenie ( tak zwane kierowanie metodą kolejnych przybliżeń ). Ale może przez kilkanaście lat to poprawili ( ? ).
Alternator zgoda ( pęka obudowa przy ok. 100 tyś. km ), ale to koszt 200 zł regenerowany i 600 zł nowy. Kompletny rozrząd to było 350 zł z robocizną. Generalnie zawsze przy przeglądzie w ASO znaleźli do naprawy jakieś duperele, ale były to koszty od kilkudziesięciu złotych maksymalnie do kilkuset ( zawieszenie ). Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby samochód nie odpalił ( nawet przy postoju 3 tygodnie pod chmurką, przy temperaturze -30 stopni ), czy żebym gdzieś nie dojechał.
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią.
 
     
elkolendo

Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 66
Skąd: polska
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-12-18, 08:01   

berpa napisał/a:
Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):

http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb

Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ).
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią.

1. To nie ta sama klasa. Tipo - to kompakt. Siena to było B+. Miałem Sienę, HL, 1.6 :D Co do silnika, mocny (101-103km), ogólnie podobne odczucia do Twoich, ale po 13 latach przesiadłem się do Cruze.
2. Z wymienionych przez Ciebie, to bym jednak odrzucił Dacię, mają salon niedaleko moich rodziców, to byłem sobie usiąść w nowym Loganie i jak z zewnątrz jest w miarę, to środek mnie zniechęcił, a do tego cena wcale nie atrakcyjna. A co do cytryny, to chyba oeugeot robi bliźniaka tego modelu też.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-12-19, 10:06   

elkolendo napisał/a:
. Tipo - to kompakt.

Oj chyba nie do końca to kompakt - a może inaczej. Jest to kompakt, ale w znaczeniu rynków III Świata. Np. w Ameryce Płd. jest w tej klasie sprzedawany chevrolet cobalt. W Europie i Ameryce Płn. to odpowiednik/ klasa samochodów takich jak: aveo, c-elysse, peugeot 301, fiata siena, czyli niżej niż astra, golf, magane. Z dobrym wyposażeniem i silnikiem kosztuje ponad 70 tys., a za takie pieniądze mamy już astrę V Dynamic z silnikiem 150 KM.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-19, 11:11   

Nienawidzę marketingowego bełkotu: B+, C-, A+++... :evil: ( wole konkrety )

Fiat Aegea ( Tipo ): 4.5m długość, 1.78m szerokość i 1.48m wysokość, rozstaw kol 2.64m, czyli rozmiar Audi A3 sedan. Pojemność bagażnika: 510 litrów.
( Skopiowane z: http://www.carscoops.com/...-debuts-at.html )

Chevrolet Cruze: 4.59m długość, 1.78m szerokość i 1.47m wysokość, rozstaw kol 2.68m, pojemność bagażnika 500 litrów.

Fiat Siena ( pierwsza gen. ): 4.1m długość, 1.6m szerokość i 1.44m wysokość, rozstaw kol 2.36m ( poj. bagażnika nie znalazłem, ale o ile dobrze pamiętam 540 l )

Citroen Elysee: 4.3m długość, 1.7m szerokość i 1.41m wysokość, rozstaw kol 2.54m.

CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW, i Siena jest faktycznie trochę mniejsza.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2015-12-19, 14:34   

berpa napisał/a:
CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW

.... co nie znaczy, że to ta sama klasa.
Mimo wszystko (tych całych ułomności) cruzowi bliżej do astry i golfa niż do tipo, które nie jest i nie będzie następcą bravo.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: