Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Co będzie po Cruzie? |
Autor |
Wiadomość |
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-11-15, 16:56
|
|
|
Dobra cena chyba używanych
Niezłe wyposażenie? Tempomat ma dopiero w wersji za 80tys. zł, a tak to dostajesz golasa na 15tkach stalowych i wygłuszenie maski
65-80tys zł za nową Elantrę?! To jest drożej jak za Astrę, Focusa, Leona czy Aurisa, chyba że cenicie go na równi z Insignią czy Mondeo to wtedy super okazja
Nawet Cruze w LTZ byłby po 70tys albo i mniej, bo teraz ludzie po rabacie z salonu poniżej 60tys. zł dostają Astry J z 1,4T w wersji 140KM.
Nm się przydają nie tylko do ścigania, ale zapewniają spokój na starość. Jest szansa, że zanim człowiek się zorientuje że paliło się żółte, to zdąży uciec ze skrzyżowania, a nie będzie szukał biegu do redukcji a silnik w Elantrze ma tych Nm mniej więcej tyle samo co Nubira I 15lat temu w silniku 1,6 106KM, z tą różnicą że osiągała ten poziom przy znacznie niższych obrotach, a nie pod czerwonym polem... |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-11-21, 10:51
|
|
|
Nie wiem na czym polega fenomen KIA/ Hyundai, bo moim zdaniem tym samochodom to jeszcze bardzo daleko do produktów europejskich, czy nawet GM. Jeździłem służbowym i40 i powiem wprost: nie jest to ani Insignia, ani Passat. Pomijając kwestię tandetnych i stylistycznie brzydkich wnętrz oraz co najważniejsze przestarzałych, ospałych i paliwożernych silników (dotyczy to również diesli), marki te stały się po prostu drogie, za drogie na to co oferują..... Przy zakupie samochodu wybierałem między i30, a cruzem i raczej długo się namyślałem. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-11-21, 12:29
|
|
|
Cytat: | Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm |
Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej.... |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-11-21, 14:34
|
|
|
Wow za 80 tys. zł poniżej 8s do setki?! Mimo że tych Nm nie ma dużo, to chyba jednak najbardziej dynamiczna oferta na rynku za takie pieniądze? |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2015-11-21, 17:43
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Cytat: | Nissan Juke 1.6 DIG-T TEKNA 190KM@240Nm |
Jak się sprawuje? Chodzi mi o elastyczność i przyspieszenie, no i oczywiście spalanie. Myślę obecnie o 200 KM, a może i więcej.... |
Na razie przejechałem dopiero ok 600km, zbiera się b.fajnie, cruze ze startu nie ma najmniejszych szans, ciągnie równo do 6,5tyś obr/min. Ze świateł startuje jak rakieta . Jak go kupiłem to na trasie Lublin - Białystok spalił śr. 7l/100km, a jak drugie tyle zrobiłem po mieście to śr. spalanie na kompie wzrosło do 8,3l ale emerycko nie jeździłem. Jak ma być ekonomicznie w trasie to najlepiej do 110km/h, elastyczność ok, wyprzedzanie bez problemu. Jak będę miał chwilę to nagram filmik jak to jeździ i wrzucę. Wiadomo cruze na trasie jest bardziej ekonomiczny, ale to diesel, juke to taki ''miejski wojownik''. |
_________________
Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
|
elkolendo
Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 66 Skąd: polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-12-17, 08:29
|
|
|
Gdybym miał auto kupować dziś, to pewnie mocno pod uwagę wziąłbym nowe tipo. Cenowo bije rywali na głowę, najtańsza wersja z klimą od 45k. Znając fiata, pewnie nie zapomnieli umieścić alternatora nisko, żeby często padał, pewnie też nie przesadzili z ochroną antykorozyjną... ale auto wygląda dobrze a cena świetna. |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2015-12-17, 11:50
|
|
|
Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... |
|
|
|
|
zdzis.michal
Zdzis
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 350 Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
|
Wysłany: 2015-12-17, 12:57
|
|
|
Cytat: | ak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami |
Dla informacji:
W wersji bazowej jest klima, centralny zamek, elektryczne sterowanie szyb. Elektryczna regulacja i podgrzewanie lusterek w bazie dopłata 500 zł.
Co jest lepszym silnikiem sprawa jest zawsze dyskusyjna, zależy co się po nim oczekuje.
Dla benzynowego 1.6 (bez doładowania a więc mniej wyżyłowany i trwalszy) 110 KM, 152 Nm, co jest całkiem przyzwoite przy odpowiedniej masie pojazdu. Oczywiście nie pozwala na wyścigi spod świateł. Cena z powyższym wyposażeniem 52 000 zł. Myślę, że przy przyszłych zniżkach pod koniec roku może jeszcze zejść. A wodotryski nie każdemu są potrzebne.
W przyszłości przewidziana jest wersja kombi. |
|
|
|
|
elkolendo
Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 66 Skąd: polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-12-17, 14:12
|
|
|
pawelwaw84 napisał/a: | Cóż ładne, ale jak zwykle oferowane wersje są skrojone po polsku. Pytanie czy on taki fajny będzie za te 45tys.pln, bo wtedy jest golasem i ma silnik 95KM, który rozpędza się w 11,5s do 100km/h. Jak weźmiesz maksymalny wypas i topową benzynkę to masz 110KM i 11,2s do 100km/h czyli właściwie to samo, ale cena już 65tys.pln. za które kupi się lepsze auta z dużo lepszymi silnikami. Jak zwykle jak auto jest tanie, to skonfigurują go tak, że nie opłaca się go kupować w żadnej wersji... |
Tak jak zostało wspomniane, za 45k, to wcale nie jest taki golas. Ba, obecne obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów nie pozwala na dramatycznie ubogie wersje, dlatego najczęściej w podstawowych wersjach w PL nie ma klimy.
Nie kojarze innego kompakta z taki wyposażeniem w podobnej cenie. |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-12-17, 15:36
|
|
|
Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):
http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb
Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ). Z tego okresu mam całkiem przyjemne wspomnienia ( przez 5 lat zrobiłem nim na LPG ponad 160 tyś. km i Fiacik bez remontu pewnie jeździ do dzisiaj ), silnik trochę słaby i paliwożerny ale bezproblemowy ( i kultura pracy lepsza niż w silnikach GM ), gigantyczny bagażnik jak na swoją klasę, wykończenie spartańskie ale i tak solidniejsze niż u konkurencji cenowej z VW, miękkie, wygodne zawieszenie o dużym skoku.
I TUTAJ JEDYNA UWAGA: Paskudne prowadzenie pojazdu przy prędkości ponad 95km/h. O ile na kiepskich ( nawet leśnych ) drogach i w mieście samochód był rewelacyjny, to na długie, autostradowe trasy zdecydowanie nie polecam. Strasznie męczące i nieprecyzyjne prowadzenie ( tak zwane kierowanie metodą kolejnych przybliżeń ). Ale może przez kilkanaście lat to poprawili ( ? ).
Alternator zgoda ( pęka obudowa przy ok. 100 tyś. km ), ale to koszt 200 zł regenerowany i 600 zł nowy. Kompletny rozrząd to było 350 zł z robocizną. Generalnie zawsze przy przeglądzie w ASO znaleźli do naprawy jakieś duperele, ale były to koszty od kilkudziesięciu złotych maksymalnie do kilkuset ( zawieszenie ). Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby samochód nie odpalił ( nawet przy postoju 3 tygodnie pod chmurką, przy temperaturze -30 stopni ), czy żebym gdzieś nie dojechał.
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią. |
|
|
|
|
elkolendo
Model Samochodu: chevrolet cruze 1.8 LPG
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 66 Skąd: polska
Poziom: 7
|
Wysłany: 2015-12-18, 08:01
|
|
|
berpa napisał/a: | Też mi się podoba Fiacik Tipo ( szczególnie w wersji usportowionej ):
http://moto.onet.pl/aktua...-z-wloch/b97xdb
Niemniej zanim bym kupił, musiałbym się nim przejechać. Kiedyś miałem Fiata Sienę 1,4 75 KM ( generalnie ta sama klasa pojazdu ).
Dla młodej rodziny na dorobku i z ograniczonym budżetem, kupując nowy samochód na dłuższy okres czasu bym wybierał między Citroenem c-Elysee, Fiatem Tipo i Dacią. |
1. To nie ta sama klasa. Tipo - to kompakt. Siena to było B+. Miałem Sienę, HL, 1.6 Co do silnika, mocny (101-103km), ogólnie podobne odczucia do Twoich, ale po 13 latach przesiadłem się do Cruze.
2. Z wymienionych przez Ciebie, to bym jednak odrzucił Dacię, mają salon niedaleko moich rodziców, to byłem sobie usiąść w nowym Loganie i jak z zewnątrz jest w miarę, to środek mnie zniechęcił, a do tego cena wcale nie atrakcyjna. A co do cytryny, to chyba oeugeot robi bliźniaka tego modelu też. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-12-19, 10:06
|
|
|
elkolendo napisał/a: | . Tipo - to kompakt. |
Oj chyba nie do końca to kompakt - a może inaczej. Jest to kompakt, ale w znaczeniu rynków III Świata. Np. w Ameryce Płd. jest w tej klasie sprzedawany chevrolet cobalt. W Europie i Ameryce Płn. to odpowiednik/ klasa samochodów takich jak: aveo, c-elysse, peugeot 301, fiata siena, czyli niżej niż astra, golf, magane. Z dobrym wyposażeniem i silnikiem kosztuje ponad 70 tys., a za takie pieniądze mamy już astrę V Dynamic z silnikiem 150 KM. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2015-12-19, 11:11
|
|
|
Nienawidzę marketingowego bełkotu: B+, C-, A+++... ( wole konkrety )
Fiat Aegea ( Tipo ): 4.5m długość, 1.78m szerokość i 1.48m wysokość, rozstaw kol 2.64m, czyli rozmiar Audi A3 sedan. Pojemność bagażnika: 510 litrów.
( Skopiowane z: http://www.carscoops.com/...-debuts-at.html )
Chevrolet Cruze: 4.59m długość, 1.78m szerokość i 1.47m wysokość, rozstaw kol 2.68m, pojemność bagażnika 500 litrów.
Fiat Siena ( pierwsza gen. ): 4.1m długość, 1.6m szerokość i 1.44m wysokość, rozstaw kol 2.36m ( poj. bagażnika nie znalazłem, ale o ile dobrze pamiętam 540 l )
Citroen Elysee: 4.3m długość, 1.7m szerokość i 1.41m wysokość, rozstaw kol 2.54m.
CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW, i Siena jest faktycznie trochę mniejsza. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2015-12-19, 14:34
|
|
|
berpa napisał/a: | CZYLI PODSUMOWUJĄC: CRUZE I TIPO SA IDENTYCZNYCH ROZMIARÓW |
.... co nie znaczy, że to ta sama klasa.
Mimo wszystko (tych całych ułomności) cruzowi bliżej do astry i golfa niż do tipo, które nie jest i nie będzie następcą bravo. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
|
|