Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Opinie o Cruze
Autor Wiadomość
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-01-24, 22:11   

Nie chce być złośliwy, ale konkretnie rocznik i ile nastukane. U mnie czynnikiem przeważającym gdy decydowałem się na Cruze bvła opcja kl7 i dostosowanie do LPG. Co do wyglądu zewnętrznego i wewnątrz przyspieszenia, wkręcania na obroty, odgłosu silnika, wygody siedzeń, mnie to auto bardzo się podoba.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-24, 22:24   

pool80 napisał/a:
...Co do wyglądu zewnętrznego i wewnątrz przyspieszenia, wkręcania na obroty, odgłosu silnika, wygody siedzeń,
mnie to auto bardzo się podoba.


Zapomniałeś jeszcze dodać, że prowadzi się też całkiem nieźle <ok>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-01-24, 22:37   

Mnie bardzo podoba się twardsze sztywniejsze zawieszenie, nie jak w "pontonie". Kierownica, zresztą bardzo ergonomiczna szybko i precyzyjnie reaguje. Faktem jest, że układ wspomagania jest trochę za mocny, wolał bym większy opór na kole kierownicy. Faktem też jest że chciał bym mieć 6ty bieg i żeby zawiasy klapy w moim sedanie nie właziły w ten sposób do bagażnika. Nie pamiętam na co tam jeszcze popsioczyć dla równowagi. Po 2 latach od zakupu dalej twierdzę, że dobrze zrobiłem, choć oko leciało mi na Accorda w nowszej budzie w kolorze perła.
 
     
Dragen

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT 2010
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 78
Skąd: Rz
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 13/16
 81%
Wysłany: 2016-01-25, 07:06   

pool80 napisał/a:
I co Ci takiego doradzają, jeżeli można wiedzieć?


Powiem tak. Od dobrych dwóch lat myślę nad Cruze. Teraz kiedy już uzbierałem na niego zaczynam więcej rozmawiać o tym zakupie. Mój kierownik jest dość dobrze "oczytany i ogarnięty" na temat samochodów. Powiedział mi tylko tyle, że będzie mi go ciężko później sprzedać i żebym nie brał czarnego koloru ( akurat tylko o czarnym myślę). Zaproponował mi renault megane, ale jakoś mi ten samochód w ogolę nie wpadł w gust :D Pozostanę jednak dalej przy Cruzie ;) Trochę mnie pocieszyliście :)
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-01-25, 10:51   

Co.do koloru to się zgodzę. Co do odsprzedaży to teoretycznie ma rację, ale ja np długo Cruza szukałem. Ciężko było dostać w tym silniku co chciałem. Zastanów się ile chcesz tym pojezdzic. Co do marki to wybacz ale nawet przez chwilę nie myślałem o Francuzie.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-25, 11:07   

pool80 napisał/a:
Co do marki to wybacz ale nawet przez chwilę nie myślałem o Francuzie.

I całe szczęście. Nie ma "głupszych" samochodów. Francuzi to się powinni zajmować winem i serami, bo do motoryzacji to nie mają smykałki.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-01-25, 17:36   

JohnnyBeGood napisał/a:
Francuzi to się powinni zajmować winem i serami, bo do motoryzacji to nie mają smykałki
Po pierwsze, znajdź mi wygodniejszy samochód od Citroena C5 i C6 :->
Po drugie: Jakbyś w takim razie określił miejsce "polskiej" motoryzacji? :-P
Po trzecie: mieszkasz w biednym kraju w którym oprócz podłego klimatu, nędznych dróg i oszukanego paliwa siła nabywcza całego społeczeństwa jest mniejsza niż w wielokrotnie mniejszej Holandii czy Szwajcarii :evil:
Np. w Hiszpanii Citroen jest najczęstszym samochodem flotowym. U kolegi w firmie jest kilka C5 i każda ma bezawaryjnego przebiegu około 300 tyś. km. Po prostu nie opłaca się przeprojektowywać samochodów na zasilanie i smarowanie wynalazkami ( typu mieszanki z terpentyną i rozpuszczalnikiem ) pod kontem tak małego rynku samochodów nowych jakim jest rynek polski. Duże zmiany temperatur przy dużej wilgotności to specyficzny ( i wredny dla elektroniki ) klimat. Kupując Citroena C5 w Polsce warto wykupić przedłużoną gwarancję, tankować dobre paliwo - i tyle. Francuskie silniki i zawieszenia hydropneumatyczne są dużo trwalsze od odpowiedników niemieckich. Co do innych samochodów to rozpatrywałbym ich wady w kontekście ich ceny.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-25, 21:45   

berpa napisał/a:
Po pierwsze, znajdź mi wygodniejszy samochód od Citroena C5 i C6 :->

Zgadzam się w 100% - jeździłem C5 i jest to faktycznie wielka kanapa na kołach. Elektronika to też kwestia względna, produkuje ją kilka koncernów, rączkami tych samych Chińczyków, więc problemy, bez względu na markę, są raczej podobne i wynikają głównie z wycofania ołowiu, bodajże od 2005 r. :evil:
Chodziło mi o coś innego: a mianowicie o szczegóły (pomijam już klasyki typu wymiana żarówki, która wymaga doktoratu z mechatroniki) w zakresie poszczególnych, często drobnych rozwiązań. Logika działania drobiazgów typu wajcha, klapka, złączka jest wręcz niepojęta - tego nie da się w skrócie opisać, ale każdy, nawet okazjonalny użytkownik francuskiego samochodu będzie intuicyjnie wiedział o co mi chodzi. Dla mnie zagadką do dzisiaj pozostaje, co siedzi w głowach francuskich projektantów/ inżynierów, którzy potrafią skomplikować rzeczy najprostsze. To co w GM lub VAGu wymaga odkręcenia jednej śrubki celem dostania się do jakiegoś elementu/ podzespołu, we francuskim samochodzie wiąże się zwykle z nieprawdopodobnymi korowodami.
_________________
JohnnyBeGood
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-01-25, 23:02   

JohnnyBeGood napisał/a:
problemy, bez względu na markę, są raczej podobne i wynikają głównie z wycofania ołowiu, bodajże od 2005 r
Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych. Więc to raczej kwestia jakości ( np. cienkich kabli ), nędznego montażu lub celowego umieszczenie elektroniki w przegrzewającym lub mokrym miejscu.
JohnnyBeGood napisał/a:
...VAGu wymaga odkręcenia jednej śrubki celem dostania się do jakiegoś elementu/ podzespołu
Było, minęło. Np. teraz kompresor w VW jest tak umieszczony, że jego wymiana wymaga wyciągnięcia całego silnika ( cena kompresora 800 zł, robocizna 2500 zł - to też już przerabialiśmy w rodzinie :evil: ).
JohnnyBeGood napisał/a:
wymiana żarówki, która wymaga doktoratu z mechatroniki
W wielu droższych francuskich samochodach pierwotnie zaprojektowano jedynie bi-ksenony ( generalnie bezobsługowe ), które potem w ramach potaniania w niektórych modelach zamieniono na żarówki halogenowe. Niestety kijowy dostęp pozostał.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-27, 12:32   

berpa napisał/a:
Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych.

Nie jestem znawcą tematu, ale nigdzie w necie nie znalazłem, żeby przemysł motoryzacyjny został wyłączony.... :?:
Cytat:
W wielu droższych francuskich samochodach pierwotnie zaprojektowano jedynie bi-ksenony ( generalnie bezobsługowe ), które potem w ramach potaniania w niektórych modelach zamieniono na żarówki halogenowe. Niestety kijowy dostęp pozostał.

Znajoma ma "kijowy" dostęp w starej C3 (z 2005 r.), do której chyba nawet nie planowano ksenonów . Wiem, bo próbowałem wymienić tam żarówkę. Trwało to dwie godziny, w idealnych warunkach domowych z udziałem wszelkich możliwych narzędzi, z pomocą lusterek oraz innych osób. Ręce pokaleczone, jakbym próbował wymienić nóż we włączonej kosiarce. Za to wymiana filtra kabinowego w tym samochodzie rozbawiła mnie do łez - rozwiązania inżynierskie w zakresie miejsca położenia filtra, montażu i techniki wymiany godne prawdziwego idioty rodem z Alicji w Krainie Czarów. :-o Ten sam sposób myślenia, ba charakterystyczna logika cechująca krainę po drugiej stronie lustra.
berpa napisał/a:
Było, minęło. Np. teraz kompresor w VW jest tak umieszczony, że jego wymiana wymaga wyciągnięcia całego silnika ( cena kompresora 800 zł, robocizna 2500 zł - to też już przerabialiśmy w rodzinie :evil: ).

Tylko, że to celowe i wyrachowane działanie przebiegłych i cwanych Niemców. W przypadku Francuzów wszelkie rozwiązania są wynikiem pewnego rodzaju niedowładu twórczego, nazwijmy to: umysłową ociężałością myśli inżynierskiej. I nie są to jakieś pojedyncze rozwiązania, czy wyjątki, ale cecha całości. :mrgreen:
A wracając do opinii o cruze:
Obecnie jeżdżę zastępczym Renault Megane (2015 r./9000 km przebiegu). I co? I chciałbym przeprosić Cruza za wszystkie kalumnie z mojej strony pod adresem tego wspaniałego wozu. Cruze to wóz:
- na wskroś nowoczesny,
- idealnie zaprojektowany o dostojnym, ekskluzywnym designie,
- wykonany z doskonałych materiałów i dopracowany w każdym calu,
- świetnie jeżdżący, a przy tym pewny w prowadzeniu i i doskonale trzymający się drogi.
Naprawdę przy Megane nasz Cruzak to samochód idealny. Takiej chały, tandeciarstwa, wszechobecnych oszczędności i uproszczeń konstrukcyjnych jak w tej Renówce to jeszcze nie widziałem. Po prostu wszędzie rozwiązania z klasy niższej - nawet pólka w bagażniku nie ma zawiasów tylko wisi na sznurkach.....
_________________
JohnnyBeGood
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-27, 14:05   Cruze czy Megane?

JohnnyBeGood napisał/a:
A wracając do opinii o cruze:
Obecnie jeżdżę zastępczym Renault Megane (2015 r./9000 km przebiegu).
I co? I chciałbym przeprosić Cruza za wszystkie kalumnie z mojej strony pod adresem tego wspaniałego wozu. Cruze to wóz:
- na wskroś nowoczesny,
- idealnie zaprojektowany o dostojnym, ekskluzywnym designie,
- wykonany z doskonałych materiałów i dopracowany w każdym calu,
- świetnie jeżdżący, a przy tym pewny w prowadzeniu i i doskonale trzymający się drogi.

Naprawdę przy Megane nasz Cruzak to samochód idealny....


Aaaa!!!! :shock: nie wierzę! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Proszę... musisz powtórzyć tą część swojej wypowiedzi w wątku Pszychologia ! :mrgreen:

BTW. ktoś chyba w tym wątku wspominał właśnie o Megane jako alternatywie dla Cruze :mrgreen:
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2016-01-27, 14:17   Re: Cruze czy Megane?

Jeszcze sobie uswiadom, ze gdybys chcial na stale sie zamienic to musialbys zorganizowac ze 2 swoje cruze za taka jedna megane :mrgreen:
 
     
Boyka

Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 172
Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 5/27
 18%
Wysłany: 2016-01-27, 17:16   

Bylem ostatnio w salonie forda i tam przegladalem sobie ich 'gazetki'. Bardzo fajne propozycje modyfikacji fordow maja, tzn do kazdego modelu maja po setki dedykowanych czesci tuningowych (wizualnie) ledy, felgi, jakies spoilery i duuuuzo wiecej. Szkoda, ze w cruzach tego nie ma, znaczy sie niby jest, ale w ASO nawet nie potrafia znalesc i jest tego bardzo malo.
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2016-01-27, 20:01   

JohnnyBeGood napisał/a:
berpa napisał/a:
Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych.

Nie jestem znawcą tematu, ale nigdzie w necie nie znalazłem, żeby przemysł motoryzacyjny został wyłączony....
A proszę bardzo:
http://www.certios.pl/sta...11-65-eu-rohs-2
¨Środki transportu osób lub towarów, z wyłączeniem elektrycznych pojazdów dwukołowych, które nie posiadają homologacji¨

Boyka napisał/a:
Szkoda, ze w cruzach tego nie ma, znaczy sie niby jest, ale w ASO nawet nie potrafia znalesc i jest tego bardzo malo.
Akcesoriów do Cruze jest chyba więcej niż do Forda. Tyle, ze w Europie Cruze nie zdążył się tak zadomowić jak w USA czy Chinach. W zależności od zasobności portfela polecam eBay.com lub Aliexpress.
 
     
JohnnyBeGood 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 39/45
 86%
Wysłany: 2016-01-27, 22:52   

Cytat:
Jeszcze sobie uswiadom, ze gdybys chcial na stale sie zamienic to musialbys zorganizowac ze 2 swoje cruze za taka jedna megane :mrgreen:

Nie jest tak źle - dokładnie takie egzemplarze (1.6 16V Limited) z 2015 r. i z przebiegiem do 20 tys. km "chodzą" u dilerów po mniej niż 50 tys. zł
_________________
JohnnyBeGood
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: