Opinie o Cruze |
Autor |
Wiadomość |
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-24, 22:11
|
|
|
Nie chce być złośliwy, ale konkretnie rocznik i ile nastukane. U mnie czynnikiem przeważającym gdy decydowałem się na Cruze bvła opcja kl7 i dostosowanie do LPG. Co do wyglądu zewnętrznego i wewnątrz przyspieszenia, wkręcania na obroty, odgłosu silnika, wygody siedzeń, mnie to auto bardzo się podoba. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-24, 22:24
|
|
|
pool80 napisał/a: | ...Co do wyglądu zewnętrznego i wewnątrz przyspieszenia, wkręcania na obroty, odgłosu silnika, wygody siedzeń,
mnie to auto bardzo się podoba. |
Zapomniałeś jeszcze dodać, że prowadzi się też całkiem nieźle |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-24, 22:37
|
|
|
Mnie bardzo podoba się twardsze sztywniejsze zawieszenie, nie jak w "pontonie". Kierownica, zresztą bardzo ergonomiczna szybko i precyzyjnie reaguje. Faktem jest, że układ wspomagania jest trochę za mocny, wolał bym większy opór na kole kierownicy. Faktem też jest że chciał bym mieć 6ty bieg i żeby zawiasy klapy w moim sedanie nie właziły w ten sposób do bagażnika. Nie pamiętam na co tam jeszcze popsioczyć dla równowagi. Po 2 latach od zakupu dalej twierdzę, że dobrze zrobiłem, choć oko leciało mi na Accorda w nowszej budzie w kolorze perła. |
|
|
|
|
Dragen
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LT 2010
Dołączył: 21 Lis 2013 Posty: 78 Skąd: Rz
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-01-25, 07:06
|
|
|
pool80 napisał/a: | I co Ci takiego doradzają, jeżeli można wiedzieć? |
Powiem tak. Od dobrych dwóch lat myślę nad Cruze. Teraz kiedy już uzbierałem na niego zaczynam więcej rozmawiać o tym zakupie. Mój kierownik jest dość dobrze "oczytany i ogarnięty" na temat samochodów. Powiedział mi tylko tyle, że będzie mi go ciężko później sprzedać i żebym nie brał czarnego koloru ( akurat tylko o czarnym myślę). Zaproponował mi renault megane, ale jakoś mi ten samochód w ogolę nie wpadł w gust Pozostanę jednak dalej przy Cruzie Trochę mnie pocieszyliście |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-25, 10:51
|
|
|
Co.do koloru to się zgodzę. Co do odsprzedaży to teoretycznie ma rację, ale ja np długo Cruza szukałem. Ciężko było dostać w tym silniku co chciałem. Zastanów się ile chcesz tym pojezdzic. Co do marki to wybacz ale nawet przez chwilę nie myślałem o Francuzie. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-25, 11:07
|
|
|
pool80 napisał/a: | Co do marki to wybacz ale nawet przez chwilę nie myślałem o Francuzie. |
I całe szczęście. Nie ma "głupszych" samochodów. Francuzi to się powinni zajmować winem i serami, bo do motoryzacji to nie mają smykałki. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-25, 17:36
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | Francuzi to się powinni zajmować winem i serami, bo do motoryzacji to nie mają smykałki | Po pierwsze, znajdź mi wygodniejszy samochód od Citroena C5 i C6
Po drugie: Jakbyś w takim razie określił miejsce "polskiej" motoryzacji?
Po trzecie: mieszkasz w biednym kraju w którym oprócz podłego klimatu, nędznych dróg i oszukanego paliwa siła nabywcza całego społeczeństwa jest mniejsza niż w wielokrotnie mniejszej Holandii czy Szwajcarii
Np. w Hiszpanii Citroen jest najczęstszym samochodem flotowym. U kolegi w firmie jest kilka C5 i każda ma bezawaryjnego przebiegu około 300 tyś. km. Po prostu nie opłaca się przeprojektowywać samochodów na zasilanie i smarowanie wynalazkami ( typu mieszanki z terpentyną i rozpuszczalnikiem ) pod kontem tak małego rynku samochodów nowych jakim jest rynek polski. Duże zmiany temperatur przy dużej wilgotności to specyficzny ( i wredny dla elektroniki ) klimat. Kupując Citroena C5 w Polsce warto wykupić przedłużoną gwarancję, tankować dobre paliwo - i tyle. Francuskie silniki i zawieszenia hydropneumatyczne są dużo trwalsze od odpowiedników niemieckich. Co do innych samochodów to rozpatrywałbym ich wady w kontekście ich ceny. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-25, 21:45
|
|
|
berpa napisał/a: | Po pierwsze, znajdź mi wygodniejszy samochód od Citroena C5 i C6 |
Zgadzam się w 100% - jeździłem C5 i jest to faktycznie wielka kanapa na kołach. Elektronika to też kwestia względna, produkuje ją kilka koncernów, rączkami tych samych Chińczyków, więc problemy, bez względu na markę, są raczej podobne i wynikają głównie z wycofania ołowiu, bodajże od 2005 r.
Chodziło mi o coś innego: a mianowicie o szczegóły (pomijam już klasyki typu wymiana żarówki, która wymaga doktoratu z mechatroniki) w zakresie poszczególnych, często drobnych rozwiązań. Logika działania drobiazgów typu wajcha, klapka, złączka jest wręcz niepojęta - tego nie da się w skrócie opisać, ale każdy, nawet okazjonalny użytkownik francuskiego samochodu będzie intuicyjnie wiedział o co mi chodzi. Dla mnie zagadką do dzisiaj pozostaje, co siedzi w głowach francuskich projektantów/ inżynierów, którzy potrafią skomplikować rzeczy najprostsze. To co w GM lub VAGu wymaga odkręcenia jednej śrubki celem dostania się do jakiegoś elementu/ podzespołu, we francuskim samochodzie wiąże się zwykle z nieprawdopodobnymi korowodami. |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-25, 23:02
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | problemy, bez względu na markę, są raczej podobne i wynikają głównie z wycofania ołowiu, bodajże od 2005 r | Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych. Więc to raczej kwestia jakości ( np. cienkich kabli ), nędznego montażu lub celowego umieszczenie elektroniki w przegrzewającym lub mokrym miejscu.
JohnnyBeGood napisał/a: | ...VAGu wymaga odkręcenia jednej śrubki celem dostania się do jakiegoś elementu/ podzespołu | Było, minęło. Np. teraz kompresor w VW jest tak umieszczony, że jego wymiana wymaga wyciągnięcia całego silnika ( cena kompresora 800 zł, robocizna 2500 zł - to też już przerabialiśmy w rodzinie ).
JohnnyBeGood napisał/a: | wymiana żarówki, która wymaga doktoratu z mechatroniki | W wielu droższych francuskich samochodach pierwotnie zaprojektowano jedynie bi-ksenony ( generalnie bezobsługowe ), które potem w ramach potaniania w niektórych modelach zamieniono na żarówki halogenowe. Niestety kijowy dostęp pozostał. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-27, 12:32
|
|
|
berpa napisał/a: | Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych. |
Nie jestem znawcą tematu, ale nigdzie w necie nie znalazłem, żeby przemysł motoryzacyjny został wyłączony....
Cytat: | W wielu droższych francuskich samochodach pierwotnie zaprojektowano jedynie bi-ksenony ( generalnie bezobsługowe ), które potem w ramach potaniania w niektórych modelach zamieniono na żarówki halogenowe. Niestety kijowy dostęp pozostał. |
Znajoma ma "kijowy" dostęp w starej C3 (z 2005 r.), do której chyba nawet nie planowano ksenonów . Wiem, bo próbowałem wymienić tam żarówkę. Trwało to dwie godziny, w idealnych warunkach domowych z udziałem wszelkich możliwych narzędzi, z pomocą lusterek oraz innych osób. Ręce pokaleczone, jakbym próbował wymienić nóż we włączonej kosiarce. Za to wymiana filtra kabinowego w tym samochodzie rozbawiła mnie do łez - rozwiązania inżynierskie w zakresie miejsca położenia filtra, montażu i techniki wymiany godne prawdziwego idioty rodem z Alicji w Krainie Czarów. Ten sam sposób myślenia, ba charakterystyczna logika cechująca krainę po drugiej stronie lustra.
berpa napisał/a: | Było, minęło. Np. teraz kompresor w VW jest tak umieszczony, że jego wymiana wymaga wyciągnięcia całego silnika ( cena kompresora 800 zł, robocizna 2500 zł - to też już przerabialiśmy w rodzinie ). |
Tylko, że to celowe i wyrachowane działanie przebiegłych i cwanych Niemców. W przypadku Francuzów wszelkie rozwiązania są wynikiem pewnego rodzaju niedowładu twórczego, nazwijmy to: umysłową ociężałością myśli inżynierskiej. I nie są to jakieś pojedyncze rozwiązania, czy wyjątki, ale cecha całości.
A wracając do opinii o cruze:
Obecnie jeżdżę zastępczym Renault Megane (2015 r./9000 km przebiegu). I co? I chciałbym przeprosić Cruza za wszystkie kalumnie z mojej strony pod adresem tego wspaniałego wozu. Cruze to wóz:
- na wskroś nowoczesny,
- idealnie zaprojektowany o dostojnym, ekskluzywnym designie,
- wykonany z doskonałych materiałów i dopracowany w każdym calu,
- świetnie jeżdżący, a przy tym pewny w prowadzeniu i i doskonale trzymający się drogi.
Naprawdę przy Megane nasz Cruzak to samochód idealny. Takiej chały, tandeciarstwa, wszechobecnych oszczędności i uproszczeń konstrukcyjnych jak w tej Renówce to jeszcze nie widziałem. Po prostu wszędzie rozwiązania z klasy niższej - nawet pólka w bagażniku nie ma zawiasów tylko wisi na sznurkach..... |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-01-27, 14:05 Cruze czy Megane?
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | A wracając do opinii o cruze:
Obecnie jeżdżę zastępczym Renault Megane (2015 r./9000 km przebiegu).
I co? I chciałbym przeprosić Cruza za wszystkie kalumnie z mojej strony pod adresem tego wspaniałego wozu. Cruze to wóz:
- na wskroś nowoczesny,
- idealnie zaprojektowany o dostojnym, ekskluzywnym designie,
- wykonany z doskonałych materiałów i dopracowany w każdym calu,
- świetnie jeżdżący, a przy tym pewny w prowadzeniu i i doskonale trzymający się drogi.
Naprawdę przy Megane nasz Cruzak to samochód idealny.... |
Aaaa!!!! nie wierzę!
Proszę... musisz powtórzyć tą część swojej wypowiedzi w wątku Pszychologia !
BTW. ktoś chyba w tym wątku wspominał właśnie o Megane jako alternatywie dla Cruze |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pawelwaw84
motorniczy
Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-01-27, 14:17 Re: Cruze czy Megane?
|
|
|
Jeszcze sobie uswiadom, ze gdybys chcial na stale sie zamienic to musialbys zorganizowac ze 2 swoje cruze za taka jedna megane |
|
|
|
|
Boyka
Model Samochodu: Cruze HB 2.0 163 LT MY2012
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Cze 2013 Posty: 172 Skąd: Ze wsząd
Poziom: 12
|
Wysłany: 2016-01-27, 17:16
|
|
|
Bylem ostatnio w salonie forda i tam przegladalem sobie ich 'gazetki'. Bardzo fajne propozycje modyfikacji fordow maja, tzn do kazdego modelu maja po setki dedykowanych czesci tuningowych (wizualnie) ledy, felgi, jakies spoilery i duuuuzo wiecej. Szkoda, ze w cruzach tego nie ma, znaczy sie niby jest, ale w ASO nawet nie potrafia znalesc i jest tego bardzo malo. |
|
|
|
|
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-01-27, 20:01
|
|
|
JohnnyBeGood napisał/a: | berpa napisał/a:
Europejskie przepisy RoHS nie dotyczą przemysłu lotniczego, motoryzacyjnego i zastosowań medycznych.
Nie jestem znawcą tematu, ale nigdzie w necie nie znalazłem, żeby przemysł motoryzacyjny został wyłączony.... | A proszę bardzo:
http://www.certios.pl/sta...11-65-eu-rohs-2
¨Środki transportu osób lub towarów, z wyłączeniem elektrycznych pojazdów dwukołowych, które nie posiadają homologacji¨
Boyka napisał/a: | Szkoda, ze w cruzach tego nie ma, znaczy sie niby jest, ale w ASO nawet nie potrafia znalesc i jest tego bardzo malo. | Akcesoriów do Cruze jest chyba więcej niż do Forda. Tyle, ze w Europie Cruze nie zdążył się tak zadomowić jak w USA czy Chinach. W zależności od zasobności portfela polecam eBay.com lub Aliexpress. |
|
|
|
|
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
|
Wysłany: 2016-01-27, 22:52
|
|
|
Cytat: | Jeszcze sobie uswiadom, ze gdybys chcial na stale sie zamienic to musialbys zorganizowac ze 2 swoje cruze za taka jedna megane |
Nie jest tak źle - dokładnie takie egzemplarze (1.6 16V Limited) z 2015 r. i z przebiegiem do 20 tys. km "chodzą" u dilerów po mniej niż 50 tys. zł |
_________________ JohnnyBeGood |
|
|
|
|
|