Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-15, 20:04 |
LPG w Chevrolecie Lacetti |
Autor |
Wiadomość |
Adred
Adred
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Dabrowa Górnicza
Poziom: 3
|
Wysłany: 2009-02-28, 16:46 LPG w Chevrolecie Lacetti
|
|
|
Ciekaw jestem opinii n/t LPG w Lacetti. Czy warto, a najważniejsze jak się sprawuję .Proszę o opinię uzytkowników samochodów wyposażonych w instalację LPG. |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2009-02-28, 21:06
|
|
|
Ja w swoim samochodzie nie posiadam instalacji gazowej i nie zamierzam też go zagazowywać . Tym bardziej ,że w instrukcji samoch. wyraźnie jest napisane jakie paliwo zaleca producent.
W zwiąku z tym ,należy przestrzegać zalecenia producenta. - To tak , w skrócie . |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2009-03-01, 11:07
|
|
|
Moim skromnym zdaniem nie warto, dlaczego:
- po pierwsze instalacja zapewne będzie kosztowała ok. 2000,-
- po drugie, dopóki masz nowy samochód, zapewne nic się nie będzie działo, ale po 3 latach, może być różnie. Należy jeszcze wziąć pod uwagę czy po zamontowaniu instal. nie stracisz gwarancji?
- po trzecie - fakt, gaz jest tańszy, ale musisz również wziąć pod uwagę to że gazu i tak więcej Ci będzie spalał. poza tym, czy w okresie użytkowania pojazdu, czy Ci się to zwróci? |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2009-03-01, 18:05 LPG ???
|
|
|
Simon' , poruszyłeś tytaj tylko aspekt ekonomiczny,natomiast warto tu podkreślić szkodliwość gazu jako paliwa oddziałującego na sam silnik jak i na układ wydechowy.
- Gaz jest paliwem suchym , nie posiadającym żadnych właściwości smarnych. Przez co skraca się żywotność cylindrów, pierścieni i tłoków. Następnie przyczynia się do szybszego wypalania gniazd zaworowych jak i samych grzybków zaworów. I tutaj , zależy jeszcze z jakiego materiału owe elementy są wykonane. Gniazda zaworowe najczęściej wykonane są z węglików spiekanych , odpornych na wysoką temperaturę , ale ich technologia produkcji może się znacznie różnić u różnych producentów , co wpływa na ich żywotność i odporność na spalanie mieszanki gazowej.
Innym szkodliwym czynnikiem są agresywne spaliny gazowe . Do ich odprowadzenia niezbędny jest odporny układ wydechowy wykonany ze stali kwasoodpornej.
W zwykłym układzie ,nastąpi przyśpieszony proces korozji metalu i jesteśmy zmuszeni do częstej wymiany owego układu wydechowego. - To tak z grubsza.
- Z praktyki wynika , że w większości przypadkach po przejechaniu 100-150tys.km. i więcej , zawsze ktoś tam ma jakieś problemy z samochodem , gdzie zainstalowany jest gaz !
A to za dużo pali ,a to nie trzyma obrotów. To znowu "strzela" do kolektora ssącego i.t.p.
Nie wspomnę ,że samochód znacznie traci swoją moc, czego mogą być np: luzy na pierścieniach lub zaworach , o czym wyżej wspomniałem. Póżniej są częste wizyty w warsztatach samochodowych , z których poźniej nic nie wynika. Jedynie tylko kasa ubywa z portfela.
W każdym bądź razie ,zawsze coś tam dolega , czego z kolei nie można powiedzieć o silnikach zasilanych benzyną!
Gaz owszem ,dobry jest dla firm , gdzie dużo jeździ się w krótkim czasie , a później auto "do ludzi" ...
Takie samochody najczęściej tanio kupują młode chłopaki i wtedy zaczyna się duży problem , bo okazuje się ,że temu autku coś dolega , a w warsztacie tylko rozkładają ręce.
- Oczywiście zdarzają się samochody ,które są wyrażnie odporne na paliwo gazowe , ale jest ich bardzo mało i są to samochody młodsze. |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2009-03-01, 18:47
|
|
|
dziękuję TAD za książkowe opisanie sprawy naszemu koledze
wiem o wszystkim co pisałeś ale tego tak szczegółowo nie ująłem |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
admin
Administrator
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 119 Skąd: Polska
Poziom: 9
|
Wysłany: 2009-03-02, 11:58
|
|
|
Ja po głębokiej analizie doszedłem do wniosku, że gaz w nowym chevrolecie jest nieopłacalny.
Chcąc nie tracić gwarancji musisz za instalację zapłacić około 4000-4500 (montaż w ASO)
Jak dodasz wszystkie aspekty wymienione przez TADa - rachunek staje się prosty. |
|
|
|
|
Adred
Adred
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Dabrowa Górnicza
Poziom: 3
|
Wysłany: 2009-03-08, 18:03
|
|
|
Szkoda ,że nie znalazła się osoba ,która ma LPG w swoim lacetti bo jej opina byłaby najbardziej miarodajna. Osobiscie nie należe do LPG-sceptyków.Nexia /również Koreanczyk/ którą jezdziłem była zagazowana zaraz po gwarancji /46 000km/ ,dzisiaj ma prawie 200 000 i nadal dobrze jezdzi na gazie, ale to było auto 8V i metalowy korektor.
Bardzo jestem ciekaw opinii użytkowników lacetti z LPG. |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2009-03-09, 11:57 Zasilanie gazem.
|
|
|
Uważasz "Adred" ,że opinia z "Lacetti" będzie dla Ciebie najbardziej miarodajna?
Chyba nieuważnie czytasz powyższe posty. Mówimy tu o skracaniu żywotności silnika z zasilaniem gazowym., a nie o tym , czy paliwo gazowe robi spustoszenie w silniku nowego samochodu.
- Na paliwie gazowym jeździ masę ludzi . Zachodzi tylko pytanie ;- jak długo ? A na to potrzeba sporo czasu.
- Twoja Nexia przejechała na 'gazie' 154tys.km. , bo gaz założyłeś przy przebiegu 46 tys.
- A więc osiągnęła przebieg , po którym przeciętne silniki zaczynają powoli "zdychać". Jeśli Twoja Nexia przejedzie kolejne 100tys.km. na 'gazie' bez żadnych problemów z silnikiem , wówczas na 100 % możesz powiedzieć ,że zasilanie gazem w Twoim samochodzie nie stanowi żadnych przeszkód.
- Musisz wziąć pod uwagę ,że silniki z "Daewoo" przy prawidłowej eksploatacji na benzynce bez problemu powinny przejechać min. 300-350 tys. km.
To są bardzo dobre silniki .Zespół napędowy w tych samochodach również. Ich precyzja w produkcji , niczym nie odbiega od silników produkowanych w Japoni.
Natomiast decyzję o instalacji gazu w swoim samochodzie ,każdy podejmuje sam na podstawie wniosku z opinii innych. Ponadto należy rozważyc aspekt ekonomiczny.
-Koszt instalacji , koszt dodatkowych corocznych przeglądów instalacji, ewentualne koszta w czasie eksploatacji oraz nieuniknione podwyżki cen gazu w przyszłości.
Pamiętać trzeba i o tym ,że na paliwie gazowym moc silnka nieco spada!
Pomijam już , że gaz często bywa "faszerowany" i nikt tak za bardzo tym nie interesuje się .
A więc przed instalacją , należy to wszystko rozważyć i podjąć odpowiednią decyzję . |
|
|
|
|
Adred
Adred
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Dabrowa Górnicza
Poziom: 3
|
Wysłany: 2009-03-10, 21:31
|
|
|
Zapewniam ,ze wszystkie posty czytam barzo uwaznie i ponadto zapeniam ,ze decyzję czy
załozyć LPG czy nie również podjmę sam.Natomiast mam wrażenie ,ze wszyskie dotychczasowe wyopowiewdzi sa "na jedno kopyto".Poczekajmy w koncu na trochę inną wypwiedz. Nie mozna przcież twierdzić, ze liczni posiadacze samochodów z LPG pozakładali
je tylko po to żeby zajechać swoje auta. |
|
|
|
|
piechu
CHEVROLET
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Wrz 2008 Posty: 316 Skąd: Choszczno
Poziom: 16
|
Wysłany: 2009-03-10, 21:45
|
|
|
Adred napisał/a: | Nie mozna przcież twierdzić, ze liczni posiadacze samochodów z LPG pozakładali
je tylko po to żeby zajechać swoje auta. |
A kto tak twierdzi ? Wskaż mi takie zdanie .
- Czytajmy to , co jest napisane ,a nie tylko to , co chcemy wyczytać między zdaniami. |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2009-03-10, 21:49
|
|
|
Adred, oczywiście wybór należy do Ciebie. Dziś widziałem combi'ka z gazem na Olkuskich blachach, ale mi tylko przemknął, bo chętnie bym porozmawiał z użytkownikiem tegoż autka. Mnie również wiele osób proponowało gaz, do tego auta, a dużo wcześniej do samochodu rodziców - jednak nie dałem się przekonać. Osobiście uważam że LPG nie jest dobrym rozwiązaniem. Poza tym myślę, że TAD zajebiście Ci to wszytko opisał i sądzę że to Cię powinno przekonać. Jednak 1000 osób, 1000 opinii, decyzja należy do Ciebie, lecz jedno jest pewne: jak się nie psewrucis to sie nie nałucys
Człowiek uczy się błędach - ry(d)zyk FiZyK |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
Adred
Adred
Dołączył: 14 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Dabrowa Górnicza
Poziom: 3
|
Wysłany: 2009-04-12, 17:35
|
|
|
No i koniec dyskusji.LPG-entuzjastów nawyrazniej powaliły argumenty. |
|
|
|
|
iskat1973
Model Samochodu: Chevrolet Nubira 1,8
Wiek: 51 Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 180 Skąd: Wawa
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-09-21, 13:15
|
|
|
A jakie czynności przy tym aucie i tej instalacji trzeba wykonywać podczas eksploatacji by spać spokojnie ?Auto używane z przebiegiem ok. 80 tyś km w momencie założenia lpg. Mam na myśli ok. 40 tyś km po mieście na taxi w moim przypadku. Tj. przeglądy, regulacje , ewent. wymiany przewodów, świec itp - tak dla świętego spokoju i profilaktycznie.
Szukam lacetti/nubira kombi na taxi a nie jeździłem jeszcze nigdy na lpg.
I jeszcze jedno- 1,6 czy 1,8 jest lepszy do zagazowania ?? Czy te silniki mocno się różnią ?? Wolałbym 1,8 cdx i takiego będ szukał u niemców...............pzdr........ |
_________________ Taksówkarz z Warszawy |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-09-22, 12:16
|
|
|
iskat1973, na Taxi auto z LPG to bardzo dobre rozwiązanie a koszty serwisowania takiej instalacji przy takich przebiegach jak 40tyś km rocznie są niczym w porównaniu do oszczędności jaką możesz uzyskać.
Zresztą policz sobie sam > KLIK |
|
|
|
|
skull
murgrabia
Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Sty 2011 Posty: 192 Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
|
Wysłany: 2012-09-24, 08:39
|
|
|
Ja mam LPG 1.6 kombi - założyłem w ASO po pierwszych 3 tys. km, ale jak kupowałem samochód, miał "opcję" gotowości pod instalację gazową - m.in. wymieniane tu wyżej: wzmocnione gniazda zaworowe, inne pierścienie itd.
Koszt założenia to równo 4 tys. zł (ciekawe, bo w różnych ASO cena może przekroczyć nawet 5 tys. przy tej samej instalacji gazowej BRC Sequent 24 )
Gwarancji nie straciłem, nawet dodatkowo otrzymałem gwarancję na instalację gazową.
Jak na razie, nie miałem z nią ŻADNYCH problemów, ale jeżdżę z nią dopiero 1,5 roku i to 23 tys. km. Auto służy wyłącznie do przejazdów prywatnych, w większości w mieście.
Spalanie to 10l/100km LPG + 1,2 PB, daje to koszt 34 zł na każde 100 km (oczywiście na TAXI koszt Pb będzie pomijalny, bo to tylko rano na rozruch).
Ale powiem szczerze że jeszcze mi się ta instalacja nie zwróciła (zostało jakieś 500 zł), bo oprócz LPG, benzyna jak widać również schodzi, droższe są przeglądy zarówno w serwisie jak i te techniczne (a ja obliczam to "uczciwie" mam plik w excelu).
Nie zauważyłem ŻADNYCH strat w mocy - tą są już dla mnie banialuki - po przełączaniu na benzyne samochód ani szybciej nie jedzie (rekord, na LPG prawie 200km/h, na benzynie ani trochę więcej ) ani dynamiczniej.
Oczywiście zysk jest oczywisty, ale w przypadku gdy nic się nie będzie "działo" - i jak na razie tak jest. |
_________________ a kuku |
|
|
|
|
|