Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Orlando 2011 vs 2013
Autor Wiadomość
tobi85 

Model Samochodu: fiat
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: lodz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-25, 22:43   Orlando 2011 vs 2013

Z racji tego że to mój pierwszy wpis na tym forum i myślę że nie ostatni witam wszystkich użytkowników !:)

Przychodzi u mnie czas na zmiany i głównym pretendentem jest Orlando :)
Analizuje ofert używanych aut w moim przedziale finansowym (pod uwagę biorę wersję benzynową z lpg w wersji minimum LT).
Za pieniądze które mogę przeznaczyć śledząc rynek mam do wyboru:
- rocznik 2011 z przebiegiem ok 65 tyś
- rocznik 2013 z przebiegiem ok 110 tyś

Zakładać ze są to te same wersje wyposażenia, silnika, różnią się tylko roczkiem i przebiegiem, pytanie do Was (może ktoś się bardziej orientuję ma większą styczność):
Czy miedzy rocznikiem 2011 a 2013 były wprowadzane jakieś porwaki głownie techniczne dla których warto kupić rocznik 2013 z większym przebiegiem, czy jest to praktycznie na tych samych częściach i bardziej opłacalny będzie zakup 2011 ze względy na mniejszy przebieg=mniejsze zużycie części.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-26, 20:23   Re: Orlando 2011 vs 2013

Hej, witamy na forum :-)

tobi85 napisał/a:
Zakładać ze są to te same wersje wyposażenia...


Jeśli obie są wersjami oznaczonymi jako LT to nie są to te same wersje wyposażenia.

tobi85 napisał/a:

Czy miedzy rocznikiem 2011 a 2013 były wprowadzane jakieś porwaki głownie techniczne dla których warto kupić rocznik 2013 z większym przebiegiem


Wersja LT dla roku modelowego 2011 to wersja LTZ dla roku modelowego 2013.
Między pierwszym a drugim rokiem modelowym w Orlando zmieniono system oznaczeń werji,
to co było LT stało się LTZ, LS - LT, Base - LS
Czyli Twój 2011 LT jest wersją topową dla MY2011,
a 2013 LT jest jedynie średnią wersją wyposażenia.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
tobi85 

Model Samochodu: fiat
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: lodz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-26, 21:47   

C77 napisał/a:


Wersja LT dla roku modelowego 2011 to wersja LTZ dla roku modelowego 2013.

Czy to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Bo wniosuję z tego że to co było w 2011 LT czyli np otwierane szyby tylne jest dopiero w LTZ 2013 ? czyli jeśli tempomat w 2011 była w LTZ to w 2013 w jakiej wersji jest dostępny ?

szczerze to na w sumie nie zwróciłem na to uwagi, oczywiście wyposażenie też rzecz ważna (przeanalizuję sobie) ale bardziej chodzi mi o to czy w 2013 poprawiono jakieś wady z 2011 ?
np. czy skrzypienie, stuki zawieszenia o których sporo jest na forum wytypują w młodszych rocznikach ?
albo np w wersjach młodszych pewne elementy zawieszenia silnika, mechanice elenktyczne są lepszej jakości i dzięki temu bardziej opłaca się kupić auto z większym przebiegiem? itp


zdaję sobie sprawę że ciężko może być take informacje bo mało kto kupuje nowe auto co 2 lata ale może ktoś gdzieś coś doczytał, usłyszał ?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-26, 22:19   

tobi85 napisał/a:
C77 napisał/a:


Wersja LT dla roku modelowego 2011 to wersja LTZ dla roku modelowego 2013.

Czy to nie jest przypadkiem odwrotnie?
Bo wniosuję z tego że to co było w 2011 LT czyli np otwierane szyby tylne jest dopiero w LTZ 2013 ? czyli jeśli tempomat w 2011 była w LTZ to w 2013 w jakiej wersji jest dostępny ?


Otwieranie tylnych szyb elektrycznie było w MY2011 od LS w górę, więc było również w LT MY2011,
czyli dla MY2013 tylne szyby w elektryce powinny być i w LT i w LTZ.

W MY2011 w ogóle nie było LTZ, LTZ dopiero są od MY2012 i zastąpiły wcześniejsze LT, a wersję podstawową Base zastąpiono LS.
Tempomat w MY2011 był standardem od LS w górę, przynajmniej w Cruze, wcześniej tylko w LT. Ale nie jestem pewien czy w MY2011 w Orlando LS też był tempomat czy dopiero w LT.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
Ostatnio zmieniony przez C77 2016-01-26, 22:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tobi85 

Model Samochodu: fiat
Dołączył: 25 Sty 2016
Posty: 5
Skąd: lodz
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 4/9
 44%
Wysłany: 2016-01-26, 22:40   

Jeśli chodzi o wyposażenie to jak trafię wersję z kamerą cofania i ewentualnie tempomatem to będę zadowolony :)

Ale tak jak pisałem wcześniej chętnie powiem się czegoś o tych zmianach których nie widać na zewnątrz a mogą mieć wpływ na trwałość i niezawodność... przy dłuższej eksploatacji bo do min 200-250 tyś to chciałbym go potrzymać przy założeniu że kupię z przebiegiem około 100 tyś max.
Odnośnie przebiegów jest sporo ogłoszeń które nie przekraczają 100 tyś, szczerze dziwię się ze ludzie sprzedają auto przy np 60-70 tyś. nie wiem może taka moda na bycie top/trendy, albo co gorsze jakiś nieudokumentowany dzwon :/
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-01-27, 13:22   

tobi85, nikt Tobie nie odpowiada co lepsze pod względem mechanicznego zużycia, bo nikt tego nie wie, nie jesteśmy wrózkami ;)
w kwestii stanu/zużycia czy to zawieszenia czy układu napędowego w dwóch używanych egzemplarzach, to jak to rzeczowo porównać bazując tylko na teoretycznych domniemaniach?
zawieszenie może równie dobrze stukać w ich obu, jak i w żadnym :-)
To samo np. z kłopotami ze ZFR, mogą wystąpić ale nie muszą, to samo z innymi problemami poruszanymi na forum. Można je wymieniać i wtedy na pewno się zniechęcisz się do Orlando, można też pisać tylko o zaletach i wówczas na pewno kupisz.
Dlatego ludzi Tobie nic nie piszą bo każdy ma wyrobioną własną opinię na bazie własnego doświadczenia, a udzielanie porad co wybrać biorą (jakby nie było) moralną odpowiedzialność, a co w takiej sytuacji można rzeczowo doradzić?:)
BTW. Plus posiadania MY2013 w stosunku do MY2011 w LPG jest taki że w MY2013 wskaźnik paliwa nie będzie już Tobie opadał, ale czy to aż tak ważne? :)

hmmm... 5-lat i 65 tyś z 3 latami i 110 tyś km? a co z eksploatacja? kto tym jeździł i w jaki sposób użytkował? gdzie? nic o tym nie wiadomo, ruletka.
Z resztą kupno nowego auta to też ruletka, a co dopiero używki.

Co do ogłoszeń to ludzie pozbywają się aut przy końcu gwarancji więc dlatego takie przebiegi. Część pozbywa się też z powodu wyjścia marki Chevy z naszego kontynentu.
Pewnie jak tak dalej pójdzie to przy takim spadku cen na nasze auta ich właścicielami będą już tylko prawdziwi fanatycy marki, jeżdżącymi nimi tak długa jak tylko się da,
a reszta tego co obecnie jest u nas na rynku pochodzenia krajowego oraz to co ściągnięte z zach. Europy pojedzie na Wschód, w całości czy to w częściach.
Ale może się mylę :-)

W sumie merytorycznie mogę Tobie poradzić jedynie zaznajomienie się z największymi i mającymi największa liczbę odsłon tematami na naszym forum w podziałach mechaniki, elektroniki, LPG
szczególnie w Cruze mechanika, bo Orlando to generalnie młodszy (choć większy) brat Cruza :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: