Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 20:09
BRC sequent 24,11 problem ga?ni?cie
Autor Wiadomość
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-01-11, 11:36   

chevaveo napisał/a:
Funkcja cut off w brc powoduje przymknięcie silnika krokowego LPG do zadanej wartości co odpowiada funkcji hamowania silnika. Funkcja ta na 100% nie wyłącza elektrozaworów. Ustawia się ją w odpowiedniej funkcji obrotów wejścia i wyjścia odpowiadającej otwarciu przepustnicy wejścia i wyjścia TPS. Tak się doczytałem i myślę że ECM silnika na to nie ma wpływu.

O czym ty piszesz? Jaki silnik krokowy? Brc seq 24.11 to jest instalacja wtryskowa a nie podciśnieniowa 2gen z krokowcem.
_________________
Pozdrawiam
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-01-11, 15:26   

wszim napisał/a:
Brc seq 24.11 to jest instalacja wtryskowa a nie podciśnieniowa 2gen z krokowcem.


ok opis tego problemu był z instalacji brc just II gen. :oops: to jak to się ma do nowej sekwencji bo silnik sprawny sprawdzony i takich błędów z gaśnięciem nie ma i po co ta benzyna w mapce lpg[/quote]
 
     
wszim 


Model Samochodu: chevrolet orlando 1,8 LPG
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 394
Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 18
HP: 7/711
 1%
MP: 339/339
 100%
EXP: 22/45
 48%
Wysłany: 2014-01-11, 20:20   

Cytat:
ok opis tego problemu był z instalacji brc just II gen. :oops: to jak to się ma do nowej sekwencji

Zupełnie ma się nijak bo to dwie kompletnie inne instalacje działające na zupełnie innej zasadzie.
Dotrysk benzyny do LPG z tego co się orientuję stosuje się głównie w dużych obciążeniach silnika, przy wysokich obrotach. Ma to na celu obniżenie termiki spalania i chronienie gniazd zaworowych w silnikach nie bardzo przystosowanych do spalania LPG(dłuższy czas spalania wyższa termika). Było nawet tu na forum, że stosuje się też by poprawić moment obrotowy w górnych zakresach rpm. Nie słyszałem żeby to się czyniło dla obrotów niskich czy jałowych. W twoim przypadku wydaje się być źle zestawiona/zestrojona instalacja. Nieprawidłowe dysze lub za wolne wtryski , złe ciśnienie. Zbyt mało danych by coś więcej wyrokować. Dziwne, że czakram nie potrafi tego ogarnąć. Reklamuj i tyle.
_________________
Pozdrawiam
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-01-11, 21:03   

Gość z czakramu o tym ustawieniu powiedział mi w tonie pytającym czy o tym wiem że tak mam ustawione ale nie odpowiedział czy jest to poprawnie zrobione. Mi to trochę śmierdzi że trochę jest pokombinowane silnik nie gaśnie na obrotach tylko na odcięciach (czyli na cutoffie) to się dzieje na obciążonym silniku klimatyzacją. A na pewno ta benzyna jest włączana przez mapę gazu cytat z manuala...
,,Okienko „Ponowne przełczenie na jazd na benzynie na wolnych obrotach”: za
kadym razem, jak obroty silnika spadaj poniej okrelonych limitów, pozwala na
ponowne przełczenie na funkcjonowanie na benzynie. Funkcja ta jest taka sama jak
w systemie Sequent, tu jednak wykorzystywana jest tylko w samochodach, w
których praca na wolnych obrotach moe spowodowa zganiciem silnika.,,

a mi się zdarza na cut offie .Podobno instalacja tak naprawdę do spodu nie odcina tylko symuluje odcięcie do dawkowania gazu na wartościach minimalnych.
 
     
JAR

Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 129
Skąd: zabrze
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 9/22
 40%
Wysłany: 2014-01-17, 22:06   

A powinna odcinać. Jak schodzi z obrotów przy zwykłej przegazówce, to przez moment nie słychać klepania wtrysków, aż do osiągnięcia obrotów jałowych, kiedy znowu zaczynają cykać. Wygląda na błąd gazowników. Miałem brc w lancecie i współpracowała świetnie.
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2014-01-19, 15:26   

Ja tak mam od początku. Instalacja była zakładana w ASO. W ramach gwarancji jeździłem i mówiłem, że gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania (sprzęgło, hamowanie). Nic nie poradzili. Jakoś przyzwyczaiłem się.
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-01-20, 21:22   

Ja nie myślę szarpać się z tym gdy przy każdym dojeździe przełącza się instalacja na Pb i z powrotem bo dla mnie jest to fuszerka zdążę za niedługo wymienić wtryski na swój koszt jak się za niedługo skończy gwarancja. W końcu instalator reklamował swoje usługi że nie poczuję różnicy pomiędzy jazdą na Pb a LPG.Ja uważam że pracownicy stosują spychologie w celu redukcji kosztów własnych kosztem klienta. Wtrysk mi wymienili z łaską że jakie ja mam szczęście że instalacja jest jeszcze na gwarancji i prze serwisowana w właściwym czas okresie. Klientów koło siebie trzymają dzięki gwarancji która wiąże mnie jak psa bo już dawno oddałbym samochód do innego gaziarza.
Są dwa urządzonka towarzyszące instalacjom BRC o których się nie mów pierwsze to stabilizator wolnych obrotów o numerze fabrycznym 06LB00001077 i elektroniczny kontroler Cut-off 06LB00001107 czy ktoś to zna przypuszczam że o nich się nie mówi z powodu dodatkowych kosztów czy warto ty sobie gitarę zawracać.
 
     
kriskriskris 
Kriss_MustangII

Model Samochodu: AveoII: Base+ 2009, Base+ 2011; MustangII
Wiek: 41
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 28
Skąd: bydgoszcz
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 1/11
 9%
Wysłany: 2014-01-31, 18:37   

BZDURA
Ludzie nie piszcie takich rzeczy jeśli nie macie pojęcia, chyba że ktoś chce by uwalić komuś instalację i sterowanie krokowca
Moduł BRC 06LB00001077 służy stabilizacji ALE w silnikach o prądowym sterowaniu wolnych obrotów. W Aveo mamy krokwce a to jest coś zupełnie innego.
POWYZSZY się nie nadaje i niech nikt nie próbuje tego podłączać!

BRC przewracałem z każdej strony, generalnie jest to kwestia regulacji ale takiej w zaciszu domowym, na spokojnie i długoterminowo.
_________________
chevII Aveo 2009 i inne, te starsze też...
Jak odłączyć wkurw... klime w aveo? patrz jak niżej:
http://docs.google.com/pr...jh4wh_0c4f38j4w
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-02-15, 18:44   

Jestem po wizycie w serwisie miedzy czasie padł jeszcze jeden wtrysk.Instalacja postawiona od nowa z nową mapą bez żadnych dotrysków Pb. Wrażenia po paru dniach nie gaśnie dopóki nie jest najwyższym biegu klimatyzacji -sprzęgło .Silnik wyczyszczona przepustnica i egr który mógł być sprawcą zamieszania. Jednak czyszczenie jednego i drugiego nie ustabilizowało obrotów dostałem propozycje zaślepienia drugiego obawiam tylko podniesienia temperatury na niskich obrotach i uszkodzenia silnika (egr wydaje mi się że jest sprawny i działa bez zacięć).
Cytat:
BRC przewracałem z każdej strony, generalnie jest to kwestia regulacji ale takiej w zaciszu domowym, na spokojnie i długoterminowo.

zgodnie z radą kriskriskris zacząłem przyglądać się problemem z wielu płaszczyzn i metodą zbierania obserwacji ...
doszedłem że problemem może być sprzęgło hydrauliczne i wspomaganie kierownicy {jeden układ hydrauliczny }
ponieważ te układy obciążają dodatkowo silnik łącznie zastosowane z klimą . Być może przy obciążeniu to jest wciśnięte sprzęgło+skrę maks. kierownicą pompa powoduje problem? Może ona ma układ sterujący połączony z silnikiem i brak synchronizacji powoduje gaśnięcie silnika w takich skrajnościach.
 
     
Gryffin 

Model Samochodu: Megane
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-06-09, 14:50   

Mam ten sam problem z instalacją BRS sequent 24.11 w swojej megane II 1,6 16V zakładaną w Czakramie w Rzeszowie.

Chevaveo rozwiązałeś problem w swoim chevrolecie? Możesz napisać, gdzie tkwił problem?

Byłem już w serwisie, znaleźli jakieś błędy, skalibrowali ponownie instalację - bez zmian.
Mam zamiar do nich niebawem podjechać ponownie ale stosują na mnie spychologię.

Na swojej instalacji przejeździłem już 45000km, wciąż jest na gwarancji.
Z gaśnięciem przy dojeżdżaniu do skrzyżowań (cut off) mam problem tylko na LPG, tylko z włączoną klimatyzacją w gorące dni.
W zeszłym roku było wszystko ok.
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2014-06-10, 08:09   

Skorygowali problem obniżając ciśnienie na reduktorze i poprawiając mapę , jazda przy klimie na dojazdów kach poprawiła się jest bez gaśnięciach ale na niskich biegach jest delikatnie przymulony, obiecali zaglądnąć jeszcze ( na gwarancji) pod maskę jak się problem pogorszy.
Wymienię lambdę na tygodniu i się u nich zjawię na poprawkę mapy bo pojawił mi się problem falowania na niskich obrotach.
 
     
aandrzej 

Model Samochodu: Aveo II 4D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Białystok
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 1/9
 11%
Wysłany: 2014-06-25, 20:18   

Witam
Posiadam ten sam problem (przy innej intalacji gazowej). Od czasu instacji czyli 2 lat gaśnie przy włączonej klimie. Wielokrotne wizyty u gazownika nie przyniosły efektu.
W zeszłym roku wysiadł mi czujnik prędkościomierza. Jeżdżąc bez działającego czujnika prękościomierza, prawie 2 tygodnie codziennej jazdy na klimie, ani razu nie zgasł mi silnik. Powiedziałem to gazownikom, ale stwierdzili, że to nie może być związane z problemem. Niestety po wymianie czujnika problem wrócił....
 
     
chevaveo
podkarpackie


Model Samochodu: aveo sedan
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 66
Skąd: spod komputera
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 1/16
 6%
Wysłany: 2015-02-12, 23:26   

Wywaliłem czujnik lewego koła i problem z gaśnieńciem się skończył. Spece nie mają racji ten czujnik jest powiązany z czujnikiem położenia wału i ma wpływ na wypadanie zapłonów i zatem na gaśnięcie silnik może być ospały i bez wigoru.
 
     
Przeeemek 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo 1.2 sedan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: Polska
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 9/27
 33%
Wysłany: 2016-01-29, 22:07   

Co to za czujnik i gdzie on jest?
_________________
Chevrolet Aveo 2006r. sedan 1.2 8V 72KM w gazie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: