[T255] Płyn pod wycieraczką pasażera |
Autor |
Wiadomość |
patrykevo
Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-02-03, 13:56 [T255] Płyn pod wycieraczką pasażera
|
|
|
Witam.
Pod wycieraczką pasażera (przód) pojawiła mi się plama płynu (chyba chłodniczego), który najprawdopodobniej spływa gdzieś spod kokpitu, zgaduję, że po jakiś przewodach od tego właśnie płynu. Wiecie skąd dokładnie może spływać ten płyn? Może ktoś miał podobny problem? Czy da się bez większego rozbierania wnętrza dostać pod tapicerkę pod wycieraczką?
Proszę o jakąkolwiek poradę.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-02-03, 16:35
|
|
|
Jedyny płyn jaki przepływa w okolicy wycieraczki pasażera to płyn spryskiwaczy i jest to gumowy przewód. Zbiorniczek na płyn i pompki są przed lewym przednim kołem i ciągną się wzdłuż maski (pod nią). Ogarnij sobie maskę i to co jest pod jej okładziną, bo wyciek płynu chłodniczego raczej po tym co opisujesz jest mało prawdopodobny, ale prewencyjnie sprawdź jego poziom. |
|
|
|
|
patrykevo
Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-02-03, 19:47
|
|
|
Raczej nie jest to płyn do spryskiwaczy, bo zapach i "konsystencja" nie ta, gumowy wężyk jest suchy.
Poziom płynu chłodniczego lekko spadł więc chyba moje obawy się potwierdzają...
Tutaj zdj do wglądu:
Jak widać pod tą srebrną rurką jest ślad po zacieku i jakiś rdzawy kolorek.
Czy jest to rurka z płynem chłodniczym? (co ona by tu robiła?)
Jest to możliwe, alby podjąć się naprawy samemu bez odwiedzenia warsztatu jeżeli trzeba będzie wymienić tą rurkę? |
|
|
|
|
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 38 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2016-02-03, 19:51
|
|
|
Co to jest za część samochodu, której zdjęcie wrzuciłeś? Ze środka auta? |
|
|
|
|
patrykevo
Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-02-03, 20:22
|
|
|
Zdjęcie zrobione wewnątrz, pod schowkiem, dokładnie znad wycieraczki pasażera. |
|
|
|
|
mpm
Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Maj 2011 Posty: 29 Skąd: Warszawa
Poziom: 4
|
Wysłany: 2016-02-03, 22:02
|
|
|
Witam. Ta "rurka", to fragment mechanizmu zmiany biegów w wersji z silnikiem 1.4 (element łączący lewarek zmiany biegów ze skrzynią ). Z opisu wynika, iż masz wyciek płynu chłodniczego z nagrzewnicy. Aby się do niej dostać, na pewno trzeba wymontować deskę rozdzielczą i prawdopodobnie obudowę nagrzewnicy (jeżeli tak, to może zaistnieć potrzeba opróżnienia klimatyzacji z czynnika chłodniczego). Skontroluj poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku pod maską. Przypominam, iż fabrycznie stosowany jest do układu chłodzenia płyn bezkrzemianowy w kolorze czerwonym. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
patrykevo
Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-02-04, 09:22
|
|
|
Kolega wyżej trafił w sedno, wygląda to na wyciek z nagrzewnicy albo przewodu przy niej.
Widziałem kilka filmików na forum, ale nie znalazłem z demontażem całej deski, macie coś takiego? Albo jak konkretnie dostać się do nagrzewnicy?
Mój mechanik powiedział, że się tego raczej nie podejmie i że zima to kiepski czas na takie zabiegi, polecił mi tymczasowe odłączenie nagrzewnicy po prostu ją zaślepiając, a przewody z płynem (wejście-wyjście) połączyć ze sobą aby zamknąć obieg.
Pytanie czy można bez obaw coś takiego wykonać? Wiadomo, ogrzewania nie będzie, ale lepsze to niż unieruchomiony samochód.
Znalazłem nawet jakiś schemat:
Wydaje się że sporo rozbierania przy tym będzie... |
|
|
|
|
patrykevo
Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016 Posty: 10 Skąd: łódzkie
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-02-19, 12:23
|
|
|
No i sukces
Nagrzewnica wymieniona, naprawy podjąłem się razem z bratem, niecałe dwa dni roboty, trochę kierownica nas zblokowała bo strasznie mocno siedziała i musieliśmy "wyprodukować" własny ściągacz. Poprzedni właściciel lub w serwisie musieli coś nie tak składać, bo uszkodzenie nagrzewnicy było mechaniczne (odgięta jedna rurka). Udało się nam wymienić nagrzewnicę bez wypuszczenia czynnika z klimy więc stówa w kieszeni, co u mechanika byłoby niemożliwe.
Tutaj zdjęcie wnętrza bez deski:
Wbrew pozorom nie jest tak strasznie jak wygląda z podłączaniem wszystkich kabli, nam cały montaż zajął ok. 4h (z małymi przerwami). |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-02-20, 14:34
|
|
|
patrykevo napisał/a: | Mój mechanik polecił mi tymczasowe odłączenie nagrzewnicy po prostu ją zaślepiając, a przewody z płynem (wejście-wyjście) połączyć ze sobą aby zamknąć obieg.
Pytanie czy można bez obaw coś takiego wykonać? Wiadomo, ogrzewania nie będzie, ale lepsze to niż unieruchomiony samochód. |
Jak najbardziej można |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
|