Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
[T255] Płyn pod wycieraczką pasażera
Autor Wiadomość
patrykevo 

Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-03, 13:56   [T255] Płyn pod wycieraczką pasażera

Witam.
Pod wycieraczką pasażera (przód) pojawiła mi się plama płynu (chyba chłodniczego), który najprawdopodobniej spływa gdzieś spod kokpitu, zgaduję, że po jakiś przewodach od tego właśnie płynu. Wiecie skąd dokładnie może spływać ten płyn? Może ktoś miał podobny problem? Czy da się bez większego rozbierania wnętrza dostać pod tapicerkę pod wycieraczką?
Proszę o jakąkolwiek poradę.
Pozdrawiam.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2016-02-03, 16:35   

Jedyny płyn jaki przepływa w okolicy wycieraczki pasażera to płyn spryskiwaczy i jest to gumowy przewód. Zbiorniczek na płyn i pompki są przed lewym przednim kołem i ciągną się wzdłuż maski (pod nią). Ogarnij sobie maskę i to co jest pod jej okładziną, bo wyciek płynu chłodniczego raczej po tym co opisujesz jest mało prawdopodobny, ale prewencyjnie sprawdź jego poziom.
 
     
patrykevo 

Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-03, 19:47   

Raczej nie jest to płyn do spryskiwaczy, bo zapach i "konsystencja" nie ta, gumowy wężyk jest suchy.
Poziom płynu chłodniczego lekko spadł więc chyba moje obawy się potwierdzają... :-/
Tutaj zdj do wglądu:

Jak widać pod tą srebrną rurką jest ślad po zacieku i jakiś rdzawy kolorek.
Czy jest to rurka z płynem chłodniczym? (co ona by tu robiła?)
Jest to możliwe, alby podjąć się naprawy samemu bez odwiedzenia warsztatu jeżeli trzeba będzie wymienić tą rurkę?
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2016-02-03, 19:51   

Co to jest za część samochodu, której zdjęcie wrzuciłeś? Ze środka auta?
 
     
patrykevo 

Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-03, 20:22   

Zdjęcie zrobione wewnątrz, pod schowkiem, dokładnie znad wycieraczki pasażera.
 
     
mpm 

Model Samochodu: aveo
Pomógł: 5 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 2/11
 18%
Wysłany: 2016-02-03, 22:02   

Witam. Ta "rurka", to fragment mechanizmu zmiany biegów w wersji z silnikiem 1.4 (element łączący lewarek zmiany biegów ze skrzynią ). Z opisu wynika, iż masz wyciek płynu chłodniczego z nagrzewnicy. Aby się do niej dostać, na pewno trzeba wymontować deskę rozdzielczą i prawdopodobnie obudowę nagrzewnicy (jeżeli tak, to może zaistnieć potrzeba opróżnienia klimatyzacji z czynnika chłodniczego). Skontroluj poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku pod maską. Przypominam, iż fabrycznie stosowany jest do układu chłodzenia płyn bezkrzemianowy w kolorze czerwonym. Pozdrawiam.
 
     
patrykevo 

Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-04, 09:22   

Kolega wyżej trafił w sedno, wygląda to na wyciek z nagrzewnicy albo przewodu przy niej.
Widziałem kilka filmików na forum, ale nie znalazłem z demontażem całej deski, macie coś takiego? Albo jak konkretnie dostać się do nagrzewnicy?

Mój mechanik powiedział, że się tego raczej nie podejmie i że zima to kiepski czas na takie zabiegi, polecił mi tymczasowe odłączenie nagrzewnicy po prostu ją zaślepiając, a przewody z płynem (wejście-wyjście) połączyć ze sobą aby zamknąć obieg.
Pytanie czy można bez obaw coś takiego wykonać? Wiadomo, ogrzewania nie będzie, ale lepsze to niż unieruchomiony samochód.

Znalazłem nawet jakiś schemat:

Wydaje się że sporo rozbierania przy tym będzie...
 
     
patrykevo 

Model Samochodu: Aveo 1.4B+G T255 HB
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 10
Skąd: łódzkie
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2016-02-19, 12:23   

No i sukces :)
Nagrzewnica wymieniona, naprawy podjąłem się razem z bratem, niecałe dwa dni roboty, trochę kierownica nas zblokowała bo strasznie mocno siedziała i musieliśmy "wyprodukować" własny ściągacz. Poprzedni właściciel lub w serwisie musieli coś nie tak składać, bo uszkodzenie nagrzewnicy było mechaniczne (odgięta jedna rurka). Udało się nam wymienić nagrzewnicę bez wypuszczenia czynnika z klimy więc stówa w kieszeni, co u mechanika byłoby niemożliwe.
Tutaj zdjęcie wnętrza bez deski:


Wbrew pozorom nie jest tak strasznie jak wygląda z podłączaniem wszystkich kabli, nam cały montaż zajął ok. 4h (z małymi przerwami).
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-02-20, 14:34   

patrykevo napisał/a:
Mój mechanik polecił mi tymczasowe odłączenie nagrzewnicy po prostu ją zaślepiając, a przewody z płynem (wejście-wyjście) połączyć ze sobą aby zamknąć obieg.
Pytanie czy można bez obaw coś takiego wykonać? Wiadomo, ogrzewania nie będzie, ale lepsze to niż unieruchomiony samochód.


Jak najbardziej można <spoko>
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: