Czujnik wa?ka rozrz?du w Chevrolet Cruze |
Autor |
Wiadomość |
exaq
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-02-20, 13:19
|
|
|
Błąd czujnika już istniał, kiedy kupowałem auto i pamiętam ze poprzedni właściciel mówił ze w warsztacie tego nie mogli naprawić a powstało to po jakimś remoncie głowicy czy silnika. A odłączanie wtyczek od obu czujników podczas pracy silnika niczego nie zmieniało. Czytałem zagraniczne fora i w innych modelach takie sytuacje to normalka. Nie zaprzeczam jednak ze może leżeć po stronie czujnika. Mnie bardziej interesuje, dlaczego rozrusznik nie wchodzi w tryb automatyczny? Który moduł jest za to odpowiedzialny oraz jakich wartości potrzebuje, aby rozrusznik podjął prawidłowa pracę? |
|
|
|
 |
exaq
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 4 Skąd: Polska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-02-21, 08:55
|
|
|
Czy jest to prawdą ze w tym modelu immobiliser nie rozłącza rozrusznika tylko układ paliwowy? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2015-02-21, 20:34
|
|
|
Nie pamiętam dokładnie ale coś chyba jest na rzeczy , a może rozłącza układ paliwowy razem z rozrusznikiem, nie pamiętam dokładnie.
Poszukaj na forum w Cruzakowych ciekawostkach chyba. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
hiroo
Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-03-02, 23:46 Blad pozycji Waleka rozrzadu - popychacz
|
|
|
Cześć. A więc mam problem ze swoim Cruze 2009 - benzyna - 1.8 - 140 KM.
Wyskakuje błąd :
P014 zła pozycja walka rozrzadu i inne. Mój mechanik stwierdził że mniej pieprzenia będzie jak wymienię oba walki i popychacz. Chce kupić czy ktoś może już miał taki przypadek? Samochód nie ma takiej mocy jaka powinien mieć nie chodzi prawidłowo i chce wymienić też dwa walki i popychacz. Ktoś może wie czy np z opla no insygnia podejda. Szukam po necie przyznam że słabo się znam ale staram się znaleźć dobre bo nie sposób wydać 2 tys i kupić źle. Jakby ktoś mógł pomóc doradZić bo miał taka sytuację to będę wdzięczny. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
|
|
|
 |
hiroo
Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-03-03, 09:32
|
|
|
Poleć kogoś z okolic nowy sącz lub Limanowa bo to już drugi mechanik. Ręce rozklaaadam bo nic tylko kasę wydaje a auto jak było tak jest |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-03, 11:45
|
|
|
hiroo, jako użytkownik Cruza z silnikiem A18XER sam musisz być mądrzejszy od mechanika a czasem nawet ASO
tzn. wiedzieć więcej od nich w wielu kwestiach a szczególnie w temacie pracy i awarii systemu zmiennych faz rozrządu w tym silniku.
Niestety takie są realia. Zdawanie się na przypadkowych mechaników powoduje utratę kasy, czasu, nerwów oraz wydatki na niepotrzebne części.
Wielu użytkowników naszego Forum już tego doświadczyło na własnej skórze.
W skrajnych wypadkach taki "specjalista" wymieni pół silnika (tak jak próbuje w Twoim wypadku) a efekt będzie żaden.
Dlatego zalinkowałem Tobie wątek na ten temat
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
abyś się z nim dobrze zapoznał.
Masz tam wszystko dokładnie opisane o tej usterce i sposób aby jej zaradzić.
To nie jest trudne, nasi forumowicze sami wielokrotnie usuwali te sitka z elektrozaworów z pozytywnym efektem.
W skrócie - 1. wyciągasz solenoid (inaczej czujnik/zawór wałka rozrządu)
i zdejmujesz z niego siateczki (dokładny opis jest w wyżej linkowanym temacie)
2.jeśli sam elektrozawór jest zanieczyszczony to należy go wyczyścić oczyścić wsadzić curyk.
Dodatkowo wymieniasz olej w silniku na zupełnie świeży i lepszej jakości niż GM dexos2,
ze swej strony polecam Motula (dokładne opisy jaki http://forum.chevrolet.or...=asc&start=240.
3. Jeśli sytuacja nadal nie jest OK to trzeba wymienić elektrozawór na nowy.
4. Jeśli po wymianie elektrozaworów na nowe nadal nie jest OK,
to znaczy że koła zmiennych faz rozrządu będą najprawdopodobniej do wymiany - ale to czy są możesz również sam rozpoznać:
http://forum.chevrolet.or...?t=4451&start=0
Ten temat podobnież jak wcześniej cytowany wątek o usunięciu sitek (filterków)
z solenoidów jest obowiązkowy dla każdego użytkownika Chevroleta Cruze 1.6 i 1.8
To jest ostatni przypadek na Forum w którym się rozwodzę po raz kolejny nad wyjaśnianiem komuś OCB w tej kwestii.
Za każdym następnym razem polecą same linki.
Przy wymianie KZFR na nowe i tak musisz wsadzić nowe solenoidy więc musiałbyś je kupić - a więc nie ma zbędnych wydatków.
Taka jest kolejność działania.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach pomimo zawartych opisów jak to zrobić,
to znajdź mechanika który specjalizuje się w OPLACH,
a najlepiej w Astrach z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu A16XER/Z16XER i A18XER/Z18XER,
powiedz mu że masz problem z elektrozaworami zmiennych faz rozrządu i chcesz aby usunął z nich siateczki (filterki).
Będzie wiedział o co chodzi. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
hiroo
Model Samochodu: cruzels
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 14 Skąd: Gliwice, Polska
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-03-07, 13:18
|
|
|
C77 napisał/a: | hiroo, jako użytkownik Cruza z silnikiem A18XER sam musisz być mądrzejszy od mechanika a czasem nawet ASO
tzn. wiedzieć więcej od nich w wielu kwestiach a szczególnie w temacie pracy i awarii systemu zmiennych faz rozrządu w tym silniku.
Niestety takie są realia. Zdawanie się na przypadkowych mechaników powoduje utratę kasy, czasu, nerwów oraz wydatki na niepotrzebne części.
Wielu użytkowników naszego Forum już tego doświadczyło na własnej skórze.
W skrajnych wypadkach taki "specjalista" wymieni pół silnika (tak jak próbuje w Twoim wypadku) a efekt będzie żaden.
Dlatego zalinkowałem Tobie wątek na ten temat
http://forum.chevrolet.or...der=asc&start=0
abyś się z nim dobrze zapoznał.
Masz tam wszystko dokładnie opisane o tej usterce i sposób aby jej zaradzić.
To nie jest trudne, nasi forumowicze sami wielokrotnie usuwali te sitka z elektrozaworów z pozytywnym efektem.
W skrócie - 1. wyciągasz solenoid (inaczej czujnik/zawór wałka rozrządu)
i zdejmujesz z niego siateczki (dokładny opis jest w wyżej linkowanym temacie)
2.jeśli sam elektrozawór jest zanieczyszczony to należy go wyczyścić oczyścić wsadzić curyk.
Dodatkowo wymieniasz olej w silniku na zupełnie świeży i lepszej jakości niż GM dexos2,
ze swej strony polecam Motula (dokładne opisy jaki http://forum.chevrolet.or...=asc&start=240.
3. Jeśli sytuacja nadal nie jest OK to trzeba wymienić elektrozawór na nowy.
4. Jeśli po wymianie elektrozaworów na nowe nadal nie jest OK,
to znaczy że koła zmiennych faz rozrządu będą najprawdopodobniej do wymiany - ale to czy są możesz również sam rozpoznać:
http://forum.chevrolet.or...?t=4451&start=0
Ten temat podobnież jak wcześniej cytowany wątek o usunięciu sitek (filterków)
z solenoidów jest obowiązkowy dla każdego użytkownika Chevroleta Cruze 1.6 i 1.8
To jest ostatni przypadek na Forum w którym się rozwodzę po raz kolejny nad wyjaśnianiem komuś OCB w tej kwestii.
Za każdym następnym razem polecą same linki.
Przy wymianie KZFR na nowe i tak musisz wsadzić nowe solenoidy więc musiałbyś je kupić - a więc nie ma zbędnych wydatków.
Taka jest kolejność działania.
Jeśli sam nie czujesz się na siłach pomimo zawartych opisów jak to zrobić,
to znajdź mechanika który specjalizuje się w OPLACH,
a najlepiej w Astrach z silnikami ze zmiennymi fazami rozrządu A16XER/Z16XER i A18XER/Z18XER,
powiedz mu że masz problem z elektrozaworami zmiennych faz rozrządu i chcesz aby usunął z nich siateczki (filterki).
Będzie wiedział o co chodzi. |
A więc zabrałem się sam za to jak powiedziałeś i zamówiłem iCar wtyczkę WiFi i za pomocą aplikacji Torque zrobiłem diagnostykę i oto moje problemy.
Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida
Producent: Chevrolet
wersja: Cruze : 1.8 benzyna + Gaz rok prod. 2009
id kalibracji pojazdu:25182009
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0016: Crank-Cam position correlation
P0017: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
P0141: O2 Sensor Heater Circuit (Bank 1 Sensor 2)
P0014: "B" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P061A: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P000B: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
A tutaj wrzucam jeszcze ScrenShoty tych błędów:
po skasowałem błędy i przejechałem 500m i zrobiłem aktualizację i wyskoczyły takie:
Proszę o ewentualne rady.
Z góry dziękuję. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-09, 19:22
|
|
|
Kolego hiroo, Twoje problemy dotyczą zmiennych faz rozrządu,
ale gdybyś się zapoznał dokładnie z tematami które Tobie zalinkowałem
wcześniej to już sam wiedziałbyś co dokładnie dolega Twemu autku.
W nich jest wszytko o co pytasz i z czym masz problem,
łącznie z odezwami GM do swoich mechaniorów (TSB) wymieniającymi
i opisującymi wielokrotnie te błędy (które teraz sam odkrywasz) oraz diagnozy przyczyn.
Przewidując że nie będziesz chciał ich przeczytać od deski do deski
podałem Tobie już gotową kolejność praktycznego postępowania przy Twojej usterce
a Ty się zabierasz za diagnostykę...
ok... za tydzień sam odkryjesz że te błędy dotyczą ZFR,
później się dowiesz co to ZFR i z czego składa się ten system,
co w nim szwankuje i dlaczego...
później jak to naprawiać itd..
ok, może każdy potrzebuje iść własnym tempem i samemu odkrywać to co odkryte.
BTW. sam widzisz, że nikt inny Tobie nie odpowiada
gdyż my na forum nie lubimy powtarzać kilka razy tego samego
i nie lubimy tych którzy idą na łatwiznę - czyt. nie używają SZUKAJKI.
To jest problem globalny i powtarzający się, gdyby każdy mający problemy ze ZFR w Cruze 1.6 i 1.8 zaczynał nowy temat
to Nasze cruzakowe Forum składałoby się w połowie z tematów dotyczących problemów ze zmiennymi fazami rozrządu
a w drugiej połowie pewnie ze stukającego zawieszenia |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2016-03-09, 20:26
|
|
|
C77 ale kolega ma błędy i musi je dokładnie odczytać niech działa.... |
|
|
|
 |
|