Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania karoserii samochodu.
Autor Wiadomość
iMagic 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0B 2007
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-01-13, 17:46   Drgania karoserii samochodu.

Trafił mi się dość ciekawy egzemplarz:)
Prawdopodobnie ktoś kiedyś przyłożył w lewe przednie koło. (Przy zakupie sprawa ciężka do zauważenia bo blacharka nie była naprawiana, lakier ma oryginalne grubości. Oczywiście problemy mogły by też wynikać z wjechania w dziurę, ale bicie 2mm na lewej półosi i ścięta tuleja stabilizatora z przodu oraz skrzywiony stabilizator (mocowanie stabilizatora jest mocno schowane za silnik i trudne do zauważenia) każą mi myśleć innaczej...

Po zakupie i przejechaniu jakichś 40 tysięcy pojawiły się drgania na kierownicy. Zdiagnozowano drgania lewej i prawej półosi oraz pękniętą poduszkę silnika. Prawa półoś - łożysko podporowe półosi - wymieniono. Lewa półoś z uwagi na bicie została wymieniona w całości (używka z GB). Poduszka silnika wymieniona, poduszki skręcone na pracującym silniku. Problem ustąpił. Niestety po przejechaniu 10 tysięcy przy prędkości około 90 km/h nie ważne na jakim biegu i nie ważne czy samochód przyspiesza czy zwalnia pojawiają się jakby boczne drgania karoserii. Drgania są na tyle mocne, że słychać i widać(!) jak fotel pasażera drga... Powyżej tej prędkości drgania ustają. Co ciekawe drgania nie przenoszą się na układ kierowniczy. Mam wrażenie jakby karoseria samochodu wpadała w częstotliwość rezonansową. Felgi sprawdzone - są proste. Po zmianie opon na zimowe - nowy komplet na przód, roczne na tył problem dalej występuje. Samochód sprawdzony na szarpakach. Zawieszenie działa prawidłowo (jest lekki wyciek na lewym amortyzatorze ale tłumienie jest jeszcze bardzo dobre i różnica między kolami wynosi tylko kilka procent). Zabawa w wymianę połowy części zawieszenia lub układu przeniesienia napędu w ciemno jest trochę kosztowna... Jeśli ktoś ma jakieś sugestie, bądź miał podobny problem to proszę o jakieś info.

Pozdrawiam
iMagic
 
 
     
ziks

Model Samochodu: Chevy Epica 2007
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szn
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 8/13
 61%
Wysłany: 2016-01-14, 08:43   

Witam, ja tam rozpoznaje magika i iMagic jakby co.

Powiedz mi czy jest różnica na którym biegu się jedzie przy tych 90 km/h oraz jak wpływa wciśnięcie i puszczenie sprzęgła przy tej prędkości na jazdę.
 
     
magik 
MAGIK

Model Samochodu: CHEVROLET EPICA 2L 24V
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 76
Skąd: Pyzdry
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 11/16
 68%
Wysłany: 2016-01-15, 13:37   

iMagic, ja miałem podobny problem do tego doszły stuki z niewiadomego miejsca,pojechałem na szarpaki i nic diagnosta nic nie stwierdził zawieszenie ok. Okazało się ze mam słaby lewy amortyzator tez kilka procent różnicy,zakupiłem nowe i zaprzyjaźniony mechanik podczas wymiany był w szoku nie dość ze amor kompletnie nie trzymał w pracy góra duł to luz miał na boki i podczas ruszania i hamowania a także na nierównościach walił trzpień o obudowę i buda przy pewnej prędkości wpadała w drgania.Po wymianie dziwne stuki i telepanie karoseria ustąpiło.Pozdrawiam. ;-)
_________________
MAGIK
 
     
iMagic 

Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0B 2007
Wiek: 36
Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 11
Skąd: Tarnów
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 1/8
 12%
Wysłany: 2016-03-08, 16:27   

Problem rozwiązany. Winowajcą okazał się być przegub wewnętrzny prawej półosi który miał spory luz. Niestety jest problem z zamiennikami. Jedyna firma która produkuje przeguby wewnętrzne z gniazdem 32x43x26 to niemiecki febest (numer OEM 96335428). Niestety w magazynie europejskim nie mają już ani jednej sztuki. Można spokojnie kupić na amazonie z USA za 42 dolce (!) ale nie wysyłają do Polski. Trzeba się nagimnastykować z przesyłką przez firmę zewnętrzną. W ASO 1350 zł/ sztuka. Na razie założona używka od evandy i drgania zniknęły. Niestety nie popisali się inżynierowie z GM zostawiając identyczną cześć jak w evandzie 2.0. Nie dość ze tam i moc i moment były mniejsze to jeszcze evanda miała cal mniejsze koła i ważyła mniej. No cóż, taka sama sytuacja jak z piastami...
 
 
     
MarcinekNu2

Model Samochodu: Evanda
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 151
Skąd: Puławy
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-03-09, 07:49   

Czyli pasują do tego silnika i skrzyni półosie od Evandy?
To dobra wiadomość też dla uzytkowników Evand.
U mnie sa głuche ale jeszcze dość ciche stuki z przodu z lewej. Sworzeń wahacza i łacznik wymienione, rozebrałem kolumnę, amortyzator ma lekki luz na tłoczysku i te stuki tak mocno przenoszą się na nadwozie. Szukałem amortyzatorów, KYB jest ledwo osiągalny no i koszt 300 zł za sztukę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: