Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Szarpanie w Cruze 1,6 i 1,8
Autor Wiadomość
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-16, 13:56   

Cytat:
wytłumienie silnika, jest trochę wyżarte przez jakiegoś zwierza.


Temat był już poruszany na Forum.
Można wewnątrz komory podwiesić kostki zapachowe z ubikacji byle nie z zapachem lasu lub zastosować odstraszacz gryzoni na ultradźwięki, który można gdzieś zakupić lub poskładać z gotowego zestawu elektronicznego (zastosowałem z 15 lat temu i jeszcze działa).
 
     
p_wojtek 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 5/8
 62%
Wysłany: 2016-03-16, 15:20   

Bardzo dziękuję za podpowiedzi, chciałem zapytać czy ktoś zna dobry serwis Chevroleta/Opla we Wrocławiu? Do ASO na Karkonoskiej mam rzut beretem, ale różne opinie o nich słyszałem.
 
     
Matysanno

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 21
Skąd: Katowice
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-26, 17:27   

Ja mam problemy z lekkim szarpaniem przy przyśpieszeniu na zimnym silniku. Silnik 1.8 +lpg. Swiece wymienilem i nie pomogło, Ale ma przejechane 5 tys km . Jak silnik jest ciepły takiego problemu nie mam . Jaka moze byc przyczyna ?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-27, 19:17   

W pierwszej kolejności sitka solenoidów do wywalenia.
Gdy olej zimny to gęstszy, więc ma większą trudność przepływu przez sitka,
czyli w praktyce wystarczy że opór stawiany przez sitka opóźni przepływ oleju
choćby o ułamek sekundy i sruuu... masz szarpnięcie przy przyspieszaniu.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Matysanno

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 21
Skąd: Katowice
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-28, 22:12   

Wiec wywalenie sitek z elektrozaworow i zmiana oleju na np motul 5w30 , wydłuży życie silnika? :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-03-29, 13:58   

Matysanno napisał/a:
Wiec wywalenie sitek z elektrozaworow i zmiana oleju na np motul 5w30 , wydłuży życie silnika? :)


Sitka elektrozaworów to przebłysk "geniuszu" inżynierów GM,
o co im chodziło nie wie nikt, nawet samo GM,
bo projektanci tego silnika już dawno odeszli z tej firmy,
ci którzy później po nich poprawiali też już nie pracują.

Nawet osób odpowiedzialnych za ówczesne wdrożenie do produkcji już nie ma.
Ponoć były naciski z góry, szybciej szybciej aby w końcu powstał silnik GM ze ZFR,
bo u konkurencji te silniki były już od kilku ładnych lat, a u opla ni hu hu.

Podwykonawca INA dostał specyfikacje elektrozaworów z sitkami,
nikt nie zapytał po co w ogóle sitka skoro i tak filtr oleju filtruje olej dla obu magistrali olejowych 3 x skuteczniej od stalowej siatki.
Później INA dostał specyfikacje nowych "udoskonalonych" przez GM elektrozaworów,
(bo stare za szybko szlag trafiał) oczywiście również z sitkami :mrgreen:

Później GM spojrzało na te sitka w kontekście nieustannych problemów z KZFR.
Nowi inżynierowie zadawali sobie pytania WTH is that??? & What for??? :shock: :-|
Nikt nie wiedział po co te sitka więc nikt nie mógł dać odpowiedzi.
Sami doszli do własnego wniosku, że sitka są zbędne, wręcz szkodliwe i należy je usuwać,
co GM opublikowało w swoich biuletynach technicznych jako rekomendacje dla ASO.

Oczywiście w polskich ASO mało kto czyta biuletyny techniczne GM,
jeszcze mniej osób myśli samodzielnie,
więc uważają że skoro są sitka to widocznie powinny być, tylko dlatego bo są :mrgreen:
(dla porównania w niemieckich ASO sami usuwają te sitka)
Nie daj Boże wyjaśniać im logicznie że one nie mają sensu,
wówczas się zawieszą w myślach na kilka dni do tygodnia i sami dochodzą w końcu do wniosku że to faktycznie bez sensu :mrgreen:
ni mniej rekomendacja GM mówi o usunięciu tylko w wypadku problemów,
więc oni starając się być świętsi od papieża nie kiwną nawet palcem :-)
BTW. cytat jednego z forumowiczów usłyszany w ASO
iż usunięcie sitek wymaga rozkręcenia połowy silnika pobija wszystko
co tutaj zostało napisane przez 7 ostatnich lat :mrgreen:

Reasumując : Nawet jeśli była kiedyś jakaś pierwotna (obecnie już nikomu nie znana)
idea dla zamontowania tych sitek, to i tak została ona niekonsekwentnie zrealizowana.
Przyjmując że było dawno temu jakieś teoretyczne/merytoryczne uzasadnienie to sitka na elektrozaworze powinny być 3 a nie 2.
GM w ostatnim biuletynie technicznym w tym temacie stwierdziło że są one zbędne po okresie "docierania silnika", czyli co? :roll:
wykonanie kanalików magistrali olejowej KZFR było tak paskudne że opiłki metalu w nowym silniku mogły popłynąć wraz z olejem do KZFR???
Prędzej mogłyby wpłynąć na pracę samego solenoidu (przyblokowanie) gdyby w nim się zebrały,
ale nawet jeśli chodziło o to aby dalej nie przeniknęły,
to przy braku 3 (środkowego) sitka na elektrozaworze i tak by swobodnie przepłynęły dalej.

GM works in mysterious ways
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2016-03-29, 15:05   

C77 napisał/a:
Oczywiście w polskich ASO mało kto czyta biuletyny techniczne GM,
jeszcze mniej osób myśli samodzielnie,
więc uważają że skoro są sitka to widocznie powinny być, tylko dlatego bo są
(dla porównania w niemieckich ASO sami usuwają te sitka)
Nie daj Boże wyjaśniać im logicznie że one nie mają sensu


Dokładnie to mam w ASO. Nawet zaczynają podejrzliwie patrzyć na klienta, który się mądrzy, w drugim w ogóle taki klient jest chyba wrogiem. Zrozumieli z manewr z płukaniem oleju i jego zmianą, o sitkach nie chcą słuchać, bo nigdzie wg nich tej operacji nie ma. Na szczęście/nieszczęście właśnie skończył się okres ochronny.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-03-29, 15:22   

Mówisz ze sitka wywalić a czy uszczelka nie będzie przeciekać wymieniałeś na nowe uszczelki
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-04-10, 12:37   

Sitka wywalić, przeciekać nie będzie,
samych uszczelek solenoidów nowych nie kupisz bo GM nie raczyło sprzedawać ich osobno,
to mniej więcej tak jakbyś wymieniając uszczelkę na korku spustu oleju musiał kupować nową miskę olejową.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
Deny 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2016-04-24, 13:32   Szarpanie przy przyspieszaniu

Witam,

Od kilku miesięcy jestem właścicielm Chevroletr Cruze 1.6 2012 r.
Od samego początku po zakupie pojawiały się problemy przy przyspieszaniu delikatnie poszarpywanie autem. W dzień zakupu uszkodził się czujnik sprzęgła. Został wymieniony na nowy. No i od czaus zakupu szczególnie na zaminym silniku i przypieszaniu na 2-gim biegu pojawiają się szarpnięcia. Nie jest to defekt z którym nie da się jeżdzić natomiast działa mi to na nerwy że nie mogę się w pełni cieszyć z jazdy.

W aso uzyskałem odpowiedź że taka jest specyfika pracy tego silnika i nic się nie da z tym zrobić. Mało satysfakcjonująca jak dla mnie...

Do tego dochodzi ( w moim mniemaniu) brak mocy, nie wiem może rzeczywiści jestem przewrażliwiony ale jak na 124 KM to spodziewałem się lepszych osiągów biorąć pod uwagę, że przesiadłem się z Opla Corsy 1.0.


Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-24, 14:06   

Lektura na dziś dla Ciebie kolego to dwa wątki:
Olej w cruze oraz zmienne fazy rozrządu i myślę że się wszystko się wyjaśni. ;-)
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-04-24, 14:09   

Panowie z aso przecież nie powiedzą dlaczego tak jest bo albo nie wiedzą albo nie mogą się do pewnych rzeczy odnosić he he
Najlepiej żeby klient do nich przyjechał na wymianę elektrozaworow oraz kół zfr
 
     
Deny 

Model Samochodu: Cruze
Dołączył: 24 Kwi 2016
Posty: 3
Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2016-04-24, 15:40   

Własnie zacząłem już przeglądać te tematy bo mniej wiecej zbliżone do mojego rozumiem że zawarte tam informacje rozwiąża w jakikolwiek moj problem
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-04-24, 17:22   

Mój 1,8 też nierównomiernie dawkuje moc. Szczególnie gdy zimny.
ASO twierdziło, że wszystko OK.
Może to być wina zmiennych faz rozrządu albo zmiennego kolektora dolotowego.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
Sulaco 

Model Samochodu: Cruze 1,6 LT+ HB MY2012
Wiek: 49
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 21
Skąd: Podbeskidzie
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-05-05, 11:56   BŁAD P0301

Witam wszystkich !
Jestem nowy, więc proszę nie bić za mocno :-) ale miejsce chyba wybrałem dobre ?

Parę dni temu pojawiło się szarpanie przy przyspieszaniu. Najczęściej na chłodnym silniku - 5-7 km od startu ( poza miastem ). Dziś "dałem w palnik" i wywaliło mi check enginne, tyle że nie permanentnie. Zamigał, zgasł, zamigał ponownie, zgasł ale zapaliła się kontrolka awarii systemu stabilizacji toru jazdy ( pomarańczowe auto na falach ). Po dojechaniu do pracy zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika blat jest czysty.

Podjechałem na warsztat i komp odczytał błąd P0301 Cylinder 1 Wykryto wypadanie zapłonów.

Samochód z grudnia 2011, zrobione 55 tysięcy. Wstępnie obstawiam świece ( auto niegazowane ) bo, co prawda do 60 tysi jeszcze trochę zostało ale 4 latka już przeleciały.

Jakieś sugestie ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: