Na początek olej zmień i ewentualnie zrób płukanke, choć jeśli się nic nie dzieje to sama wymiana wystarczy.
U mnie wszystko w porządku po wymianie, nie robiłem płukanki i Sitek nie ruszyłem jeszcze.
Faster89
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 71 Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 6/16
37%
Wysłany: 2016-03-29, 07:50
Olej właśnie niedawno wymieniony tylko niestety na standardowy GM
trochę pojeżdżę i zaleję motula, za to w Cruzie zbliża się wymiana także już pójdzie Motul.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1118/10164
11%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-03-29, 10:40
Co do sitek to proszę nie zwracać uwagi na to jaki mają kolor
czy pomarańczowy czy biały - bez różnicy, wszystkie do ściągnięcia.
Poza tym stare pomarańczowe sitka równie dobrze mogą występować na nowym typie solenoidu.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
krecik
Model Samochodu: cruze Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
0%
MP: 233/233
100%
EXP: 2/35
5%
Wysłany: 2016-03-29, 17:01
nie które tak jak na ty filmie co wrzuciłeś nie ma żadnych sitek ani tego z czoła mówisz ze tylko wywalić te dwa sitka
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1118/10164
11%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-03-29, 17:40
Czy na sali jest tłumacz?
krecik, ja nie czytam myślach (jeszcze), chodzi ci o to które sitka wywalić?
pierwsze i drugie, to czarne z przodu ma zostać.
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
krecik
Model Samochodu: cruze Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
0%
MP: 233/233
100%
EXP: 2/35
5%
Wysłany: 2016-04-06, 12:31
a te solenoidy łatwo się odkręcały z jak silą dokręcałeś ? czy potem nie ciekły jaki torx tam pasuje ? te sitka wyrzucić przed płukanka czy po wymianie oleju bo ma zamiar usunąć sitka jeszcze przed wymiana oleju i pojeździć na tym starym oleju
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2016-04-10, 10:21
Matysanno napisał/a:
4. Usuniecie sitek elektrozaworów / solenoidów .
Jak to się robi? Trzeba najpierw zdjąć plastikową osłonę? Odpiąć solenoidy?
Ściągasz wtyczkę, odkręcasz jedna śrubkę od solenoidy, chwytasz ja kleszczami i ruchami w lewo prawa ciągniesz do siebie. Od strony chłodnicy zabezpiecz od spodu solenoidy szmatka, bo poleci trochę oleju .
krecik
Model Samochodu: cruze Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
0%
MP: 233/233
100%
EXP: 2/35
5%
Wysłany: 2016-04-19, 22:26
kupiłem trox e8 na 1/2 i nie mogę tam dojść ta nasadka jakby była za szeroka jakiej używaliście waszej?
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1118/10164
11%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-04-20, 22:31
Dla tych którzy nie wiedzą jak wymienić solenoidy (m.in dla polskich ASO GM) w A/Z18XER
Roman jako pierwszy pokazuje to video
[przesuńcie materiał na czas 7:47]
_________________ Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Faster89
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 71 Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 6/16
37%
Wysłany: 2016-04-30, 16:16
Zadanie wykonane, nareszcie znalazłem trochę czasu i zajrzałem do tych sitek. Solenoidy faktycznie były nowego typu ale sitka były pomarańczowe, ściągnięte zostały a na tym czarnym ostatnim było strasznie dużo jakiegoś szlamu. Teraz pytanko jak to jest z tymi siateczkami w silnikach opla ponieważ mam astrą z silnikiem 1.6 XER, wykręciłem solenoid i tam też są te sitka, tam też mam je usunąć? Czy opla to nie dotyczy?
JohnnyBeGood
Model Samochodu: Cruze 1.8 LTZ HB LPG MY 2013 Pomógł: 4 razy Wiek: 49 Dołączył: 20 Gru 2013 Posty: 411 Skąd: Warszawa
Poziom: 18
HP: 7/711
1%
MP: 339/339
100%
EXP: 39/45
86%
Wysłany: 2016-04-30, 16:34
Faster89 napisał/a:
Czy opla to nie dotyczy?
Dotyczy i to jak najbardziej. Dieslowanie silnika XER to sztandarowy i jeden z najbardziej poczytnych tematów na oplowskich forach.
_________________ JohnnyBeGood
Faster89
Model Samochodu: Chevrolet Cruze Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Mar 2014 Posty: 71 Skąd: Siedlce
Poziom: 7
HP: 0/130
0%
MP: 62/62
100%
EXP: 6/16
37%
Wysłany: 2016-04-30, 16:39
Akurat u mnie 1,6 XER to benzynka, a teraz jeszcze tak przyszło mi do głowy takie pytanie, czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą, bo w oplu akurat jest już tysiąc km po wymianie oleju a w cruzie dopiero wymiana się zbliża a sitka właśnie poszły z jednego i drugiego autka.
berpa
Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8 Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2012 Posty: 512 Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 46/52
88%
Wysłany: 2016-04-30, 18:50
Faster89 napisał/a:
czy lepiej te sitka zdejmować po wymianie oleju czy porzed wymianą
Wszystko jedno. Sitka są wymagane na dotarciu ( chyba już nie docierasz silnika? ). Potem już tylko utrudniają przepływ oleju do kół zmiennych faz rozrządu. Czym szybciej je zdejmiesz tym lepiej dla kółek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach