Wymiana rozrządu i pompy wody T18SED |
Autor |
Wiadomość |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-04-10, 23:20 Wymiana rozrządu i pompy wody T18SED
|
|
|
Witajcie,
Biorę się za robotę, ale nie potrafię znaleźć materiałów na temat silnika 1,8. Chodzi mi przede wszystkim o ustawienie i momenty dokręcania. Będę wdzięczny za pomoc. |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-04-12, 18:41
|
|
|
Ustawienie okazało się dość popularne, typowe, ale gorzej, że graty nie pasują. Ten silnik jest bardziej oplowski, niż się wydaje. Rolki GM oryginalnie. Natomiast zestaw do T18SED ma szerszy pas, a więc i resztę pasmanterii odpowiednio, nie taką liczbę zębów, no i pompę też inną. Czyli jestem unieruchomiony. Jest parę dni na momenty śrub przynajmniej |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-04-16, 08:38
|
|
|
Tak się zastanawiam, czy to jest w ogóle T18SED...Jaka to może być jednostka 1799 ccm, 122 konie 2007, automat ZF, podpowie ktoś? |
|
|
|
|
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-04-17, 11:50
|
|
|
Momenty śrubek pompy znalazłem - 8Nm, to na szóstki w aluminiowym kadłubie dość prawdopodobne, jedynie ustawienie pompy mnie zastanawia. Możliwe są trzy ustawienia co 120 stopni i takie najbardziej sensowne - z wirnikiem na wprost otworu ssania - jest (uwaga!) nieprawidłowe!...Jajca, nie? Polecam zaznaczyć sobie oryginał przed demontażem, ale to dotyczy tak naprawdę wszystkich elementów.
Rolki niby 28, a napinacz 20 Nm. |
|
|
|
|
|