Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum http://forum.chevroletteampoland.com/
Kilka pytań dotyczących smarowania w głowicy |
Autor |
Wiadomość |
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-04-15, 18:49 Kilka pytań dotyczących smarowania w głowicy
|
|
|
Cześć!
Nie zaglądam na forum zbyt często, dziś jednak potrzebuję Waszej pomocy.
Pacjent AVEO T200, 1,2 SOHC (F12S3). Przebieg teoretyczny 120 kkm.
Problem - przytarty wałek rozrządu. Krzywki cylindrów 1, 3, 4 praktycznie bez smarowania - już nadżarte.
Pytania - może ktoś będzie w stanie podać jakieś informacje:
- Co może być przyczyną braku smarowania wałka rozrządu?
- Czy ktoś wie jak odbywa się smarowanie góry głowicy - olej wypływa przez wałek, czy przez dźwigienki popychaczy? Jak tam jest z kanałami olejowymi - gdy zrzucę wałek i dźwigienki to da radę wyczyścić / przepchać to co trzeba bez zdejmowania głowicy?
- Śruba centralna koła pasowego - czy śrubę odkręca się w lewo (normalny gwint), czy w prawo? Poległem na tym dzisiaj - po zahamowaniu kół i próbie odkręcenia w lewo obracam na zapiętym biegu silnikiem - docisk nie trzyma. W poniedziałek spróbuję kluczem pneumatycznym.
Nie mam dobrego manuala do tego silnika (posiadam tylko jakiegoś TIS'a po rusku, którego zresztą kiedyś umieściłem na tym forum) i trochę po omacku działam, stąd pytania.
Jak ktoś z kolegów coś wie niech da znać. Teściowie (właściciele Aveo) na mnie liczą, a ja liczę na Was.
Z góry dzięki za jakąkolwiek konkrety! |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-04-17, 18:58 Robota jakoś idzie ;)
|
|
|
Mówią, że ranek mądrzejszy od wieczora. I coś w tym jest.
Ogarnąłem temat nieszczęsnej śruby koła pasowego. Obyło się bez udaru.
Jutro wyjmę ten nieszczęsny wałek i zobaczę co da się z tym wszystkim zrobić.
Przy okazji szperania w necie znalazłem zestaw TIS'ów po angielsku. Link zamieściłem w stosownym wątku w tym dziale - może komuś się przyda. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
prezes87
Model Samochodu: aveo
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 44 Skąd: SRB
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-04-17, 23:08
|
|
|
i wszystko OK ? |
|
|
|
|
griba
Model Samochodu: Nubira III 1,8 (J200) / Aveo 1,2 SOHC (T200)
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lip 2013 Posty: 92 Skąd: Gdynia
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-04-29, 16:03 Remont cd.
|
|
|
prezes87 napisał/a: | i wszystko OK ? |
Tak, wszystko ok, poza tym, że zeżarło wałek rozrządu i dźwigienki zaworowe.
Wygląda na to, że winny był zapchany otwór smarujący, który jest zlokalizowany w drugim (od lewej) mostku. No nic, temat ogarnąłem. Na razie jakoś tam działa.
BTW - do 1,2 SOHC pasują części od Matiza / Tico. Tutaj numerki, które mogą być przydatne.
- dźwigienka zaworowa - nr 44080S
- wałek rozrządu - G96951781
- uszczelniacz wałka rozrządu 32x47x6 - nr 94535472
- uszczelka pokrywy wałka druga strona (tej z czujnikiem CKP) - nr 94581014
I na koniec - polecam firmę MOTOREX, która szybko i sprawnie skompletowała dla mnie potrzebne części. Inni nie dali rady, a oni tak. |
_________________ Pozdrawiam,
Griba
Masz problem z Aveo, Lanosem, Nubirą lub Lacetti? Nie za często zaglądam na to forum, ale spróbuję pomóc, jeśli dasz mi znać na PW.
|
|
|
|
|
|
|