Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR |
Autor |
Wiadomość |
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-04-30, 21:29
|
|
|
kupiłem płukankę motula ale pachnie benzyna jakby nieszczelne było |
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-05-09, 07:15
|
|
|
Też usunąłem sitka z elektrozaworów.
Fotorelacja https://www.facebook.com/...74630246&type=3
Silnik odczuwalnie płynniej i żwawiej wkręca się na obroty
A potrafił przymulić na niskich obrotach, szczególnie zimny. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-05-14, 14:36
|
|
|
Ja również dziś usunąłem te sitka. Elektrozawor po stronie ssącej miał na sitku trochę czarnej mazi , oraz jedno sitko było już rozpiete i luźno latalo, drugie było w trochę lepszym stanie. Na stronie wydechowej oba sitka w porządku oraz czyste .
Poprawa kultury pracy znaczna. Bez szarpania po ujęciu gazu. Zobaczymy jeszcze na włączonej klimie czy będzie lepiej.
Nie wiem jak zdjęcia się dodaje :-/może ktoś podpowie |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-05-14, 16:40
|
|
|
zrobiłeś przed wymiana oleju czy po |
|
|
|
|
pablo1
Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2012 Posty: 151 Skąd: tarnów
Poziom: 11
|
Wysłany: 2016-05-14, 18:06
|
|
|
Nie zmieniałem oleju tylko usunąłem sitka i tyle. Możesz to zrobić kiedy chcesz. Ta operacja nie ma wpływu na olej. |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-05-14, 22:56
|
|
|
Czy ktoś zaobserwował jakieś ujemne minusy tej operacji? |
|
|
|
|
Horte
Horte
Model Samochodu: Orlando 2.0D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2015 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-05-15, 05:57
|
|
|
Jak są "ujemne minusy" to pewnie i są plusy ujemne |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-05-15, 11:55
|
|
|
W tym wypadku są same plusy dodatnie! |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
krecik
Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
|
Wysłany: 2016-05-25, 13:52
|
|
|
a czy po usunięciu sitek szlam nie będzie się dostawał do solenoidu i go zepsuje czy olej najpierw przechodzi tylko przez te przednie sitko |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-06-07, 23:03
|
|
|
No mechanik odmówił współpracy odnośnie sciągania sitek. Nie mam klucza, żeby samemu to zrobić. Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-06-08, 01:07
|
|
|
Cytat: | Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu. |
Pewnie dlatego że nie miał pojęcia po co te sitka i w ogóle OCB,
(a co dopiero robić analizę i rozsądzać czy to słuszne czy niesłuszne)
więc wg niego jeśli tam są fabrycznie to pewnie mają być.
Panie chroń nas od takich "mechaników",
ale przynajmniej dobrze że nie powiedział iż w celu ich demontażu trzeba rozebrać pół silnika,
bo już komuś na Forum taki kit sprzedano w ASO.
BTW. sam klucz na Twoim miejscu bym kupił, bo abstrahując nawet od samej operacji usunięcia sitek,
to raz na jakiś dłuższy czas można profilaktycznie odkręcić solenoidy w celu sprawdzenia ich stanu i ew. wyczyszczenia. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
|
Wysłany: 2016-06-08, 12:26
|
|
|
Kusisz
Klucz żeński torx 8 najlepiej z przedłużką 1/4 i grzechotką
Takie coś? |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
|
|
|
|
rwicik
Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 54 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-06-10, 06:59
|
|
|
Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.
Sprawdziłem - post jest widoczny, ale bez zdjęć.
Więc wrzuciłem tu http://members.chello.pl/...ne.html#Pcruze1 |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
|
Karlos
Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Sie 2013 Posty: 185 Skąd: Białystok
Poziom: 12
|
Wysłany: 2016-07-15, 11:12
|
|
|
Dziękuję koledzy za czas i wysiłek włożony w takie tematy jak ten.
Choć uruchamianiu zimnego silnika nigdy nie towarzyszył głośny klekot, to dwa tygodnie temu wymieniłem olej na polecany w tym temacie. Wczoraj usunąłem sitka - dzięki za fotorelację.
Mam taką refleksję opartą o rozmowy z mechanikami, że współczesne oleje mają wysoką liczbę zasadową TBN charakteryzującą właściwości myjące oleju, dlatego wykonywanie płukanki silnika nie jest konieczne głównie płucze nasze kieszienie.
Tak na marginesie, posiadacze Reanult 1.6 16V ze zmiennymi fazami rozrządu rozwiązują problem "porannego klekotania" poprzez zalanie oleju równo z górną granicą bagnetu (niektórzy nawet sugerują przekroczenie tej granicy). |
_________________ 1.8 16V LPG
|
|
|
|
|
|