Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Usunięcie sitek elektrozaworów / solenoidów ZFR
Autor Wiadomość
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-04-30, 21:29   

kupiłem płukankę motula ale pachnie benzyna jakby nieszczelne było
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-05-09, 07:15   

Też usunąłem sitka z elektrozaworów.
Fotorelacja https://www.facebook.com/...74630246&type=3
Silnik odczuwalnie płynniej i żwawiej wkręca się na obroty :)
A potrafił przymulić na niskich obrotach, szczególnie zimny.
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-14, 14:36   

Ja również dziś usunąłem te sitka. Elektrozawor po stronie ssącej miał na sitku trochę czarnej mazi , oraz jedno sitko było już rozpiete i luźno latalo, drugie było w trochę lepszym stanie. Na stronie wydechowej oba sitka w porządku oraz czyste .
Poprawa kultury pracy znaczna. Bez szarpania po ujęciu gazu. Zobaczymy jeszcze na włączonej klimie czy będzie lepiej.
Nie wiem jak zdjęcia się dodaje :-/może ktoś podpowie
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-05-14, 16:40   

zrobiłeś przed wymiana oleju czy po
 
     
pablo1 

Model Samochodu: Cruze 5d Lt 1.6 91 kw lpg
Pomógł: 4 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 151
Skąd: tarnów
Poziom: 11
HP: 0/272
 0%
MP: 130/130
 100%
EXP: 9/25
 36%
Wysłany: 2016-05-14, 18:06   

Nie zmieniałem oleju tylko usunąłem sitka i tyle. Możesz to zrobić kiedy chcesz. Ta operacja nie ma wpływu na olej.
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-05-14, 22:56   

Czy ktoś zaobserwował jakieś ujemne minusy tej operacji?
 
     
Horte
Horte

Model Samochodu: Orlando 2.0D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2016-05-15, 05:57   

Jak są "ujemne minusy" to pewnie i są plusy ujemne :)
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-05-15, 11:55   

W tym wypadku są same plusy dodatnie! :-D
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2016-05-25, 13:52   

a czy po usunięciu sitek szlam nie będzie się dostawał do solenoidu i go zepsuje czy olej najpierw przechodzi tylko przez te przednie sitko
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-07, 23:03   

No mechanik odmówił współpracy odnośnie sciągania sitek. Nie mam klucza, żeby samemu to zrobić. Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu.
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-08, 01:07   

Cytat:
Kategorycznie odmówił. Nie wiem w sumie czemu.


Pewnie dlatego że nie miał pojęcia po co te sitka i w ogóle OCB,
(a co dopiero robić analizę i rozsądzać czy to słuszne czy niesłuszne)
więc wg niego jeśli tam są fabrycznie to pewnie mają być.

Panie chroń nas od takich "mechaników",
ale przynajmniej dobrze że nie powiedział iż w celu ich demontażu trzeba rozebrać pół silnika,
bo już komuś na Forum taki kit sprzedano w ASO.

BTW. sam klucz na Twoim miejscu bym kupił, bo abstrahując nawet od samej operacji usunięcia sitek,
to raz na jakiś dłuższy czas można profilaktycznie odkręcić solenoidy w celu sprawdzenia ich stanu i ew. wyczyszczenia.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
pool80 

Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 474
Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 8/52
 15%
Wysłany: 2016-06-08, 12:26   

Kusisz :-)
Klucz żeński torx 8 najlepiej z przedłużką 1/4 i grzechotką

Takie coś?
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 41
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
 10%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2016-06-10, 00:03   

Może być <spoko>
tutaj rwicik przedstawił ładną fotorelację z usunięcia sitek
tylko nie wiem czy niezalogowani mogą widzieć tam zdjęcia
https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/420869-fotorelacja-z-usuni%C4%99cia-sitek-solenoid%C3%B3w-steruj%C4%85cych-zfr-w-18/#entry6011694
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 0/556
 0%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2016-06-10, 06:59   

Techniczne kąciki powinny być widoczne dla wszystkich.
Sprawdziłem - post jest widoczny, ale bez zdjęć.
Więc wrzuciłem tu http://members.chello.pl/...ne.html#Pcruze1
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
Karlos 


Model Samochodu: Cruze LT+ 1.8 LPG
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 185
Skąd: Białystok
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 18/27
 66%
Wysłany: 2016-07-15, 11:12   

Dziękuję koledzy za czas i wysiłek włożony w takie tematy jak ten.
Choć uruchamianiu zimnego silnika nigdy nie towarzyszył głośny klekot, to dwa tygodnie temu wymieniłem olej na polecany w tym temacie. Wczoraj usunąłem sitka - dzięki za fotorelację.
Mam taką refleksję opartą o rozmowy z mechanikami, że współczesne oleje mają wysoką liczbę zasadową TBN charakteryzującą właściwości myjące oleju, dlatego wykonywanie płukanki silnika nie jest konieczne głównie płucze nasze kieszienie.
Tak na marginesie, posiadacze Reanult 1.6 16V ze zmiennymi fazami rozrządu rozwiązują problem "porannego klekotania" poprzez zalanie oleju równo z górną granicą bagnetu (niektórzy nawet sugerują przekroczenie tej granicy).
_________________
1.8 16V LPG
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: