No i za?lepi?em EGR |
Autor |
Wiadomość |
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-10-28, 10:10 No i zaślepiłem EGR
|
|
|
Witam,
Jeździłem tak ze 20 tys. km. Na każdym biegu raz głośniej raz ciszej w okolicy 1750-1800rpm było słychać krótkie trrrrrrrr... jakby zaklekotały zawory. Ostatnio po zmianie biegu z 2 na 3 zdławiło mi silnik przy tych obrotach. Dodatkowo puszczał dużego "dyma" jak dostawał w pedał gazu, albo przy redukcji biegu. Pojechałem do warsztatu zajmującego się dieslami, wtryski dobre, błędów brak i mechanik zaproponował zaślepienie EGR, bo uważał, że to ten wynalazek się przycina. No i jak ręką odjął, auto na samym czystym powietrzu przyspiesza płynniej i nic nie klekocze. Na razie testuję, czy nie pojawią się błędy wynikające z przepływomierza masowego - dostaje tylko czyste powietrze. Jak sie pojawią, to trzeba będzie wyprogramować EGR.
To tyle relacji. |
|
|
|
|
pithugo
Model Samochodu: Captiva
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-11-03, 21:09
|
|
|
CZy masz dpf? czy zaslepienie mozliwe jest po usunięciu? |
_________________ Captiva 2007r. 160 000 |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-11-04, 09:49
|
|
|
Witaj,
DPF wycięty juz dawno, ale to raczej nie ma nic wspólnego. Silnik bez EGR przyspiesza płynniej nie ma szarpnięć. Po 2 dniowym postoju tylko trochę dziwnie się uruchomił, z małą zwłoką, ale przy pierwszym przekręceniu kluczyka. Może to zbieg okoliczności. |
|
|
|
|
pithugo
Model Samochodu: Captiva
Wiek: 49 Dołączył: 03 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2013-11-04, 12:59
|
|
|
Emulator czy zmiana softu. ja własnie jestem kilka dni po wywaleniu i jezdze z emualtorem. Jest ok. Mam nadzieje tylko, ze na zblziajacym przegaldzie nie przyczepia sie ze dymi |
_________________ Captiva 2007r. 160 000 |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-11-04, 13:12
|
|
|
pithugo napisał/a: | Emulator czy zmiana softu. ja własnie jestem kilka dni po wywaleniu i jezdze z emualtorem. Jest ok. Mam nadzieje tylko, ze na zblziajacym przegaldzie nie przyczepia sie ze dymi |
Spokojnie, u mnie nawet nie sprawdzają spalin na biegu jałowy. A Twoje zmiany mogłyby wyjść tylko podczas pracy silnika pod obciążeniem. |
|
|
|
|
ms147
Model Samochodu: Chevrolet Captiva 2,0 vcdi
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 24 Skąd: Biłgoraj
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-03-30, 18:47
|
|
|
Kurcze ja tez tak mam to krotkie trr może tez do egr powinienem zajrzec? A czy po usunięciu dpf zadnych bledow niema, bo słyszałem że nie w każdym aucie da się to zrobić |
|
|
|
|
ms147
Model Samochodu: Chevrolet Captiva 2,0 vcdi
Wiek: 38 Dołączył: 14 Mar 2014 Posty: 24 Skąd: Biłgoraj
Poziom: 3
|
Wysłany: 2014-04-12, 19:42
|
|
|
Witajcie mam w planie zaslepienie egr. I mam 2 pytania
Czy blaszki zaslepiajace podejda z kia 2,0 crdi?
I czy zaslepic go od strony chlodnicy spalin, czy od strony silnika? |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-02, 17:08
|
|
|
koledzy odświeżam temat z której strony zaślepić egr i ewentualnie od czego mogą pasować blaszki |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-06-03, 06:45
|
|
|
Nie jestem mechanikiem więc nie będę się "mądrzył", ale mechanik który zaślepiał mi EGR mówił, że żonie kupił KIA 2,0 i to dokładnie ten sam silnik - to i blaszki powinny pasować, a zaślepione jest z tej strony gdzie nie trzeba wszystkiego demontować - ale nie wiem która to strona. |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-03, 19:42
|
|
|
czyli przy przepustnicy tak |
|
|
|
|
|