Przesunięty przez: C77 2015-12-17, 18:55 |
Brzeczenie podczas jazdy w Captiva |
Autor |
Wiadomość |
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-02, 15:55
|
|
|
No właśnie zaślepiłem blaszka tym razem za chłodniczą EGR i d...blada....po kilkukilometrowej jeździe błąd kluczyka znów wyskoczył i auto w tryb awaryjny. Bzyczenie ustało i to pierwsza dobra wiadomość, auto znacznie mniej kopci i to druga dobra wiadomość.
Wcześniej miałem blaszkę przed chłodniczką teraz od tyłu i kiszka. Także jeśli ktos ma niezawodny sposób zaślepienia po którym nie ma żadnych kontrolek to będe wdzięczny.....blaszki sa do kitu w tym aucie |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-06-02, 16:26
|
|
|
Jakoś trzeba oszukać ten czujnik, więc raczej tylko mieszanie w sofcie. Wiele osób wycina DPF'a, zmienia mapę i wyłącza EGR'a za jednym razem, w pakiecie |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-02, 18:48
|
|
|
Właśnie najśmieszniejsze jest to że przy usuwaniu i wyłączaniu w sofcie DPF-a ...EGR za jednym zamachem tez był wyłączany i gdzieś jednak łapie spadek doładowania o ile dobrze pamiętam P0299. Po usunięciu blaszki wszystko jest ok i żadnych błędów nie ma. |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-02, 22:30
|
|
|
Witam ja dzisiaj też zaślepiłem egr od strony przepustnicy i przy okazji ja przemyłem jak na razie wszystko ok kontrolki sie nie palą bzyk ustał i brak czrnego dymu co mnie najbardziej cieszy |
|
|
|
|
John Wayne
Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lut 2015 Posty: 93 Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-06-03, 05:46
|
|
|
Ja miałem zatkaną rurkę idącą do egr (na rysunku miksa nr. 18), to wywalało mi błąd p0401 (niedostateczny przepływ w zaworze egr) z tym, że nie od razu a po parunastu kilometrach.
Moim zdaniem jak nie masz zmian w sofcie, i wszystko jest sprawne, to nie ma możliwości, żeby nie wywalało błędów po fizycznym zaślepieniu, bo po to są tam właśnie czujniki, żeby wyłapywać tego typu nieprawidłowości. |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-03, 19:53
|
|
|
Ja zaślepiłem też w tym miejscu zaraz za chłodnicą spalin i jest ok według mnie nie powinno wywalać błędu skoro egr sterowany jest podciśnieniowo może masz problem z przepływkom
Miałem sharana z elek egr i przy zaślepieniu owszem paliła się kontrolka ale nie przechodził w tryb awaryjny a może turbinka ci przeładowuje i przez to tryb awaryjny |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-04, 08:42
|
|
|
Przepływkę podmieniałem jak chciałem sprawdzić czy kopcenie nadal będzie....jest taka sama jak w Oplu Vectrze ....w zeszłym roku tez stawiałem na turbo do tego stopnia że było wyciągnięte na stół i wszystko sprawdzane....jest ok....błąd który wywala to jest stan zbyt niskiego doładowania, także jestem w punkcie wyjścia. |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-05, 08:44
|
|
|
A może ten elektrozawór sterujący gruszką sterowania turbiną się przycina
podobnie miałem w galaxie po wymianie było ok |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-05, 08:46
|
|
|
U mnie na razie jest ok lecz puszcza chmurki ale takie delikatne nie zakapcające rurek wydechu i całego tyłu no ale mówią ze po wycięciu dpf tak może być |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-05, 12:09
|
|
|
NO tak...ale jeśli by się przycinał to cały czas a nie tylko po zaślepieniu EGR-a po wyciągnięciu blaszki wszystko jest ok |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-07, 17:53
|
|
|
Witam.
Z tej strony pokonany......ja już z każdej strony zaślepiałem blaszkami i zatykałem wężyki i inne gady i za każdym razem P0299 i tryb awaryjny. Po prostu PODDAJĘ SIĘ
Pzdr. |
|
|
|
|
skowet
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 13 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-06-07, 19:11
|
|
|
A spróbuj nie zaślepiać wężyka od podciśnienia tylko użyj samej blaszki
Widzisz Ty masz problemy z przeładowaniem a ja ze skrzynią biegów jest w trybie awarjnym masakra |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-06-07, 20:12
|
|
|
Zaślepiałem blaszką z przodu a potem z tyłu a potem wężyk i wszystko osobno i kiszka......a błąd który mi wyskakuje to zbyt niskie doładowanie...po usunięciu blaszki wszystko ok i błędów brak.....
No u mnie tyle że będzie więcej kopcił i trochę brzęczał a u Ciebie to rzeczywiście tylko współczuć..... |
|
|
|
|
Angel72
Model Samochodu: Captiva 2,0 CDTI (2007r.)
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
Poziom: 3
|
Wysłany: 2016-07-15, 22:14
|
|
|
Wymieniłem grzybek EGR-a koszt około 230zł i brzęczenia ustało (pytanie padło skąd pochodziło) a dym jak był tak jest |
|
|
|
|
|