Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
LIQUI MOLY 2650 - Dodatek do ochrony filtra DPF
Autor Wiadomość
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-03-24, 09:03   LIQUI MOLY 2650 - Dodatek do ochrony filtra DPF

Witam,
Z racji tego, że jeżdżę trochę na krótkich odcinkach zacząłem się zastanawiać nad usunięciem filtra cząstek stałych w moim dieslu. Ale po dłuższym namyśle uważam, że nie ma sensu usuwać czegoś co jest sprawne i przynajmniej na razie działa poprawnie. Dlatego też skontaktowałem się ze znajomym mechanikiem, który "siedzi" w Oplach i zaproponował mi on dolewanie do oleju napędowego środka LM 2650.
www.liquimoly.pl

Co o tym myślicie? Czy ktoś z Was stosował/testował ten dodatek i czy w ogóle można go bezkarnie dolewać do oleju napędowego w tym silniku? No i najważniejsze pytanie, czy on rzeczywiście pomaga przy spalaniu tej sadzy z DPFa?
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 42/2142
 2%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2016-03-24, 18:56   

Ja kilka razy zalałem ten specyfik, ale nie zauważyłem żeby filtr się rzadziej wypalał/wolniej zapełniał. Także po tych kilku razach odpuściłem stosowanie.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-04-28, 08:45   

Znów rozmawiałem z zaprzyjaźnionym mechanikiem na temat tego środka i powiedział mi, że on nie wpływa na cykl wypalania się DPFa, ponieważ ten cykl jest stały i zaprogramowany w ECU. Środek jedynie ma za zadanie zbierać mniej sadzy w filtrze cząstek stałych, dzięki czemu żywotność DPFa wyraźnie się zwiększa, zwłaszcza jeśli auto jeździ sporo po mieście, czyli na krótkich odcinkach.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-05-01, 22:52   

Mam stala zasade;
jezeli jezdze wiecej po miescie na niedogrzanym silniku szczegolnie w zimie to wyskakuje na autostrade i po rozgrzaniu grata gaz nie duzo tak do 140km/h pare kilometrow jak jest pusto jak jest ruch uzywam sekwencje na skrzyni biegow i jade nizszym biegie i wiekszymi obrotami efekt ten sam rura zawsze wydechowa jest biala mimo ze to jest diesel tylko z turbem.nigdy jak do tej pory nie mialem zadnych problemow z DPF-em na razie juz cyklnelo 163kkm i niedlugo zbliza sie nieublagalny dzien wym,iany wszystkiegop na pasku rorzadu i na psku pierwszym czesci juz mam tylko czeka mnie dzien calej uczcziwej pracy. Bedzie znowu auto na nastepne 90kkm.No i chyba najwazniejsze nie dopuszczam nigdy do przekroczenia interwalu wymiany oleju.Obrotow nie mozna przekrecic gdyz nie pozwala komputer ani przeciazyc silnika.!00km /h mknie sie cichutko 1900obr/min.A 2100 do 2200 to juz 120km/h do 130km/h
Zuzycie cholernie niskie paliwa,male zanieczyszczenie atmosfery, tylko duzo jest Nm w silniku.
Axa jest fantastyczna.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-06-09, 09:22   

Co ile wypala Wam się DPF i jak długo - chcę porównać.
Jeżdżę głównie po mieście ale kilka razy w miesiącu zdarzy mi się długa trasa.
Wypala mi się średnio co 2 dni i wtedy idą 2 cykle ok 20 min, trochę mi to przeszkadza. Żadne kontrolki się nie świecą ale podejrzewam że już ma dużo sadzy skoro wypala się tak często.
Zastanawiam się nad płukaniem i czyszczeniem wyjętego z auta - najpierw specyfik zalewany na 10 godz żeby rozpuścił ten syf i później myjka - ponoć działa ale czy ktoś miał taki zabieg?
Koszt niewielki bo płyn to ok 120 zł no i robota moja:)
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-06-09, 22:49   

Witaj lukaszbozyk,
Sa firmy ktore czyszcza filtry DPF,ale tam jest tez katalizator i zadne namaczanie nie pomaga tylko sie dokonuje tego czyszczenia za pomoca wibracji,mozna wszystko usunac max 70%.
Takze Twoja metoda mycia pachnie oszustwem.
Pzdr.Chepica215.
_________________
Chepica215
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-06-09, 22:52   

Uzywac oleji do silnika niskopopiolowych A3.
Pzdr.Chepica 215.
_________________
Chepica215
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-06-14, 09:41   

lukaszbozyk, mój DPF wypala się średnio co 1000/1100 km. Raz było to 850 km, a raz aż 1300. Jak długo? Nigdy nie mierzyłem dokładnie czasu, ale trwa to jakieś 15-20 km maks. czyli jakieś dobre 15 minut. Jeżdżę po mieście na krótkich odcinkach 2, góra 3 razy w tygodniu (do pracy przybywam piechotą), do tego kilka razy w tygodniu trasa 25-60 km w jedną stronę.
Odnośnie kontrolowania DPFa, to posiadam aplikację na Androida na swoim smartfonie, dzięki której mogę sprawdzić poziom zanieczyszczenia filtra, jego regenerację i dystans przebyty od ostatniego wypalania. Łączy się ona standardowo poprzez interfejs OBDII, w moim przypadku ELM 327 Bluetooth. Nazywa się DPF Info. Polecam, bardzo przydatna apka.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-06-15, 12:40   

KonradMaster dzięki za konkrety, zastanawiałem się nad tą aplikacją i elm 327 i będzie to mój kolejny zakup:) Już teraz wiem że mój DPF ledwo zipie i zrobię ta opcję z płukaniem na wyjętym zawsze mniejszy koszt niż wycinka lub oddanie do ASO - i ponoć daje efekt oczyści się do 20 %.
Pzdr
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-06-15, 13:11   

lukaszbozyk, nie no jasne, że wyjdzie sporo taniej, ale nie rozwiąże do końca problemu, jakim jest DPF sam w sobie ;)
U mnie DPF jak na razie działa prawidłowo (195k km), ale już sobie postanowiłem, że jak coś zadzieje się z nim "niedobrego" - w końcu kiedyś musi to nastąpić - to wycinam to ustrojstwo ekologów i podwyższam moc silnika w Kreatorze Mocy w Wa-wie.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-07-02, 06:39   

Nalezy uzywac oleji nisko popiolowych te ktore pasuja do Waszego silnika ale maja dodatkowo literke
ACEA C3.
Pozdrawiam
Chepica 215.
P.S nie wycinac filtra obecnie Policja niemiecka szwedzkai inne sprawdzaja wozy z Polski wlasnie na kata w razie braku takowego sa cholerne grzywny idace setki euro oraz nawet sprawa sadowa i narychmiastowe zatrzymanie dowodu za kazdym niesprawnym do ruchu pojazdem.Zabawa sytuacjach najgorszych moze kosztowac pare tysiecy euro.
_________________
Chepica215
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-07-04, 10:18   

Komierowski, po pierwsze nie wyjeżdżam ani do Niemiec, ani do Szwecji, swoim autem jeżdżę jedynie po Polsce. Mieszkasz w Szwecji i pewnie zarabiasz w Euro, więc łatwo Ci jest mówić, żeby nie wycinać DPF-a, tylko ewentualnie go wymienić. No bo co zrobić, jeśli na przykład rdza już go zjadła? Czyszczenie nie wchodzi w grę, ponieważ nie mam zamiaru co kilka miesięcy ciąć filtra i go ponownie wspawywać, tylko po to żeby go ręcznie - domowym sposobem - wyczyścić. Sposób elektroniczny to też wydatek kilkuset złotych, prawie tyle co wycięcie tego chwasta. Do tego wymiana filtra u nas równa się mojej miesięcznej pensji. U Was pewnie na taką przyjemność wystarczy kilka dni pracy... Także zejdź na ziemię i nie patrz na wycięcie filtra cząstek stałych tylko ze swojej perspektywy, ewentualnie z perspektywy chorego "zielonego" ekologa. Tak naprawdę całe to hasło "ekologia" opiera się głównie na zarabianiu grubych miliardów dolarów. Czyli w sumie rozchodzi się o zielone, to fakt ;)
Po drugie, powiedz mi czym Twoi znajomi, Twoja rodzina pali w piecu? Głównie interesują mnie Ci, którzy żyją w Polsce, nie obchodzi mnie Szwecja, gdzie rzeczywiście może większość ludzi korzysta z zasilania gazowego, czy elektrycznego, ale tam jest inny świat, inne życie i przede wszystkim inne zarobki. Proszę napisz jakiego paliwa używają do ogrzewania swoich domów? Podejrzewam, że ja przez całe użytkowanie mojego Diesla bez DPF-a wypuszczę do atmosfery mniej szkodliwych substancji, niż rodzina ogrzewająca dom 150-200 m2 za pomocą węgla w ciągu miesiąca...
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: