Pomyślałem, że skoro wymieniam, to zrobię małą instrukcję. Aby wymienić tuleję tylną wahacza przedniego (lewą lub prawą) wcale nie musimy demontować całego wahacza. Naprawa nie jest ani trudna ani czasochłonna. Nie potrzeba też kanału –wystarczy standardowy podnośnik który jest na wyposażeniu Cruza.
Potrzebne klucze:
18 -najlepiej kopyto i oczkowy lub nasadowy
16 -oczkowa
Podnosimy i zabezpieczamy samochód przed spadnięciem z podnośnika i zdejmujemy koło.
Zdejmujemy plastikowe nadkole chyba, że jest pęknięte (typowa i częsta usterka) to czynność może się ograniczyć do wypięcia jednej spinki i wyjęcia fragmentu który później przymocujemy drutem ( ja tak właśnie mam )
Odkręcamy dwie nakrętki mocujące tuleję do podwozia (od góry 18 kopyto, od dołu oczkowa lub nasadowa). Odkręcamy śrubę mocującą tuleję do wahacza (klucz 16).
Teraz za pomocą klucza ,lub jakiegoś pręta włożonego odpowiednio od dołu między wahacz a element konstrukcji podwozia tak naprężamy aby tuleja wysunęła się z gniazda w podwoziu i obracamy ją tak aby część na śruby znalazła się w kierunku do dołu.
Teraz naszą dźwignię wkładamy od góry i ciągnąc do siebie robimy sobie wystarczająco dużo miejsca by zsunąć tuleją z wahacza.
Trzymając tak samo zakładamy nową tuleję na wahacz. Wkładamy dźwignię od dołu i wkładamy mocowanie tulei w uchwyt podwozia.
Teraz montujemy wszystkie 3 śruby i dokręcamy. Zakładamy nadkole lub jego fragment (albo wcale jeśli go już nie było), zakładamy koło i cieszymy się z szybkiej naprawy która nie zajęła nam nawet godziny.
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 8/52
15%
Wysłany: 2016-06-04, 13:55
jaki był powód, objaw świadczący o konieczności wymiany?
bibi
Model Samochodu: cruze 1.6 Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 22 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
0%
MP: 21/21
100%
EXP: 4/9
44%
Wysłany: 2016-06-14, 19:59
Podczas przeglądu na szarpakach było widać, że guma oberwana. W ns drogi są tak kiepskie że ciężko co kilka lat nie wymienić kilku części w zawieszeniu.
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 8/52
15%
Wysłany: 2016-06-14, 20:22
Mi coś zgrzyta przy ruszaniu i przyspieszaniu. nic nie słychać na hopkach nierównościach. Tylko z rana jak ruszam, gaz dodaje do 2-3 biegu. Zgrzyt jak stara szafa. Podejrzewałem ten właśnie element. Ale na oko wydaje się być ok. Dźwięk z okolic prawego przedniego koła.
Ewentualnie poduszki silnika, czy mocowanie drążka albo tego plastikowego pionowego....
krecik
Model Samochodu: cruze Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
0%
MP: 233/233
100%
EXP: 2/35
5%
Wysłany: 2016-06-15, 10:44
a po ilu latach wymieniłeś albo km a możesz pokazać uszkodzonego czy same idzie sprawdzić czy czas wymiany?
bibi
Model Samochodu: cruze 1.6 Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 22 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
0%
MP: 21/21
100%
EXP: 4/9
44%
Wysłany: 2016-06-15, 20:07
Samochód ma 7 lat i o ile wierzyć 160 tys km
Na szarpakach najlepiej widać bo rusza się wtedy całe zawieszenie i można dostrzec jak zachowują się tuleje met-gum.
Co do skrzywienie to też warto przejrzeć zawieszenie na stacji diagnostycznej. Mogą to być tuleje a może inne elementy np mcperson, albo sworzeń wahacza.
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 8/52
15%
Wysłany: 2016-06-15, 20:40
Twój Cruze ma 10 lat?
ps. Wolałbym, żeby tylko jakaś gumka była do wymiany,
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-06-17, 11:50
A swoją drogą bibi gdzie kupiłeś nową tuleję i ile kosztowała?
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
krecik
Model Samochodu: cruze Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lip 2013 Posty: 259 Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 0/488
0%
MP: 233/233
100%
EXP: 2/35
5%
Wysłany: 2016-06-17, 14:13
a z jaka silą przykręcałeś
pool80
Model Samochodu: Cruze 4d LT 1.8 mt5 KL7 BRC24.11 Pomógł: 13 razy Dołączył: 11 Cze 2014 Posty: 474 Skąd: polska
Poziom: 20
HP: 8/893
1%
MP: 426/426
100%
EXP: 8/52
15%
Wysłany: 2016-06-17, 14:38
No właśnie, gdzie, za ile jakiej firmy, bo chyba mało kto na razie na forum wymieniał. Ja może podjadę na szarpaki, ale to musze z rana jak słychać na zdiagnozowanie co tak skrzypi.
bibi
Model Samochodu: cruze 1.6 Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 22 Skąd: Nowy Sącz
Poziom: 3
HP: 0/44
0%
MP: 21/21
100%
EXP: 4/9
44%
Wysłany: 2016-06-18, 22:54
Tuleje zakupiłem w sklepie w ns. Miała być febi (podałem nr katalogowy) a dostarczyli mi harta. Niby w drugim auccie mam przednie amortyzatory hart juz kilka lat i jest ok, ale co będzie z tuleją to się okaże. Cena około 90 zł, febi chodzą nieco ponad 100.
Jaka siłą dokręcałem? Hmm... Bez klucza dynamometrycznego to robiłem bo takiego jeszcze nie posiadam. Śruby nie były strasznie mocno dokręcone więc też nie siłowałem się by je niewiadomo jak mocno dokręcać. Ot w sam raz. Z czuciem.
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010 Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1016/10164
10%
MP: 4853/4853
100%
EXP: 148/280
52%
Wysłany: 2016-06-24, 07:08 sworzeń wahacza Cruze
Przy okazji tematu wahacza i jego elementów,
oto ciekawy filmik pokazujący wadę konstrukcyjną
(lub jak kto woli celowe działanie GM obniżające jego żywotność)
sworznia wahacza w Cruze (w Astrze J jest pewnie to samo)
_________________
Я на Драйве2 International Cruze Forum Moderator...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach