Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0101 P200A - Intake Manifold Runner Performance Bank 1
Autor Wiadomość
michalgra 

Model Samochodu: Captiva 2.2D 184KM LTZ Automat
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
  Wysłany: 2016-06-06, 08:33   Błąd P0101 P200A - Intake Manifold Runner Performance Bank 1

Moja Capcia 2.2D 184KM Automat po 105. tys. przebiegu taki myk mi zafundowała. Przy próbie mocnego przyśpieszenia na wyższym biegu (3+), po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obrotów silnik traci moc, zapala się na chwilę Kontrolka przeglądu (klucz płaski w środku samochodu), po czym po odpuszczeniu gazu, przechodzi w tryb awaryjny. Nie przekroczysz 3 tys. obrotów, max. 5 bieg, ogólnie brak mocy. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu auto przyśpiesza normalnie, dopóki znowu na wyższym biegu nie osiągniesz 3,5 tys. obrotów - wtedy sytuacja każdorazowo się powtarza. Jeśli autem jeździć delikatnie (nie przyśpieszac powyżej 3 tys. obrotów), błąd się nie pojawia, auto prowadzi się "normalnie", na autostradzie da się rozpędzić do 150-160 km/h.

Podłączyłem dongla i odczytał mi bład P200A, do którego na www.autocodes.com znalazłem opis:

Cytat:
P200A - Intake Manifold Runner Performance Bank 1

Possible causes
- Intake Manifold Runner Binding Or Sticking
- Faulty Manifold flow valve
- Manifold flow valve harness is open or shorted
- Manifold flow valve circuit poor electrical connection
Possible symptoms
- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)
P200a Description
The engine is equipped with an intake manifold flow control valve to promote maximum air/fuel atomization. The valve restricts air flow, causing it to tumble or swirl. The tumbling action helps ensure that the fuel and air mix thoroughly and burn faster. The intake manifold flow control valve and variable valve timing work together to improve fuel economy, idle stability, and emissions.



Dodam, iż auto głównie jeździ po mieście, w trasie przepalane niestety rzadko, DPF wypala się co 300-400 km i na ogół dbam o to aby się wypalał do końca. 2 tyg. temu wymieniłem filtr paliwa, bo poprzedni pękł - ale nie wiążę z tą usterką.

Przeszukałem forum, sporo podobnych wątków, ale nigdzie informacji o dokładnie takim błędzie. Podrzucicie od czego najlepiej zacząć, jeśli zawór to dokładnie który (bo z opisu ENG nie mam jasności)?

Z góry dzięki
 
     
michalgra 

Model Samochodu: Captiva 2.2D 184KM LTZ Automat
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-06-06, 18:16   Doszedł błąd P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego prz

Podczas kolejnej przejażdżki i złapania problemu na "żywo" pojawił się problem P0101 - Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność

Jest sporo w necie na ten temat, ale jeśli ktoś wie, co zdarza się najcześciej w naszych Capciach to prośba o sugestie - czy sam czujnik, czy zabrudzeniem, czy egr czy jeszcze cos innego
 
     
michalgra 

Model Samochodu: Captiva 2.2D 184KM LTZ Automat
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-07-05, 22:15   

Odświeżam - bo nikt się nie kwapi. W międzyczasie:
- byłem w ASO, guzik pomogli. Podłączyli komputer, żaden błąd się nie pokazał. A nie pokazał się, bo błąd P101 pojawia się po przekroczeniu 4 tys obrotów i znika po ponownym włączeniu
- odłączyłem przepływke, auto wkręca się na obroty jakie zechcesz, błędu nie ma. Ale cos wolowate
- zmieniłem przepływke, nadal to samo. A wiec nie przepływka

Jakieś pomysły?
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 57
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2016-07-05, 23:23   

Ale własnie metodą na okreslenie czy to przepływomierz padł jest odpięcie od niego kabli.
Jezeli odpiąłeś i jest lepiej tylko wołowaty to znaczy że jednak to.
Przepływka przepływce nierówna.
Awarie w elektronice to jak widzisz trudne zadanie do zdiagnozowania.
Jednak postępować trzeba krok po kroku czyli wymienić filtry -paliwa i powietrza.
Wymontować cały dolot - wszystkie węże i złącza i dokładnie je obejrzeć naginając i patrząc czy nie ma nieszczelnosci.
Obowiązkowe wyjęcie EGR , mycie go ,usunięcie nagaru ,sprawdzenie wszystkich węzyków od niego i zlącz elektrycznych.
Weżyki na szczelność i drożność. Od tego EGR zwykle idzie przewód gumowy do zaworka sterowanego podciśnieniem z vacum pompy i on steruje zaworem EGR.
Podłaczyć jakiś konkretny tester - ja akurat mam Delphi i tam widać jak ten EGR chodzi - mozna zrobić test.
Z włączonym testerem jechać na jazdę próbną i druga osoba śledzi co się dzieje na bieżąco.
 
     
michalgra 

Model Samochodu: Captiva 2.2D 184KM LTZ Automat
Wiek: 50
Dołączył: 30 Gru 2014
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2016-07-06, 19:12   

Dzięki Korneliusz będę próbował. Chyba raczej jakaś głupota musi być, tylko weź to człowieku i znajdz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: