Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o podmianę czujnika temperatury spalin
Autor Wiadomość
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-07-01, 12:38   Prośba o podmianę czujnika temperatury spalin

Witam,
Mam prośbę, jeśli ktoś z okolic Łodzi, Częstochowy, czy innych pobliskich miast posiada Epicę w dieslu i miałby chęć mi pomóc, to bardzo proszę o odpowiedź. Chodzi mi dokładnie o podmianę czujnika temperatury spalin 1 (tj. ten przy kolektorze wydechowym) dosłownie na kilkanaście minut. Jest to dla mnie ważne, dlatego że nie chcę wydawać niepotrzebnie kasy na nowy czujnik (ponad 500 zł w potaku). Kable przemierzone i są w porządku. Jeśli czujnik u kogoś działa prawidłowo, a u mnie wywaliłby błąd to wiadome jest, że sterownik silnika jest u mnie do wymiany. Jeśli nie wywaliłoby żadnego błędu to wtedy będzie wiadomo, że czeka mnie wymiana czujnika.
Z góry dziękuję.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
Komierowski 
Chepica

Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy
Wiek: 81
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 389
Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
HP: 0/711
 0%
MP: 339/339
 100%
EXP: 17/45
 37%
Wysłany: 2016-07-02, 05:21   

Nalezy szukac przyczyna zapalenia sie lampki Check Engine. Po prostu masz zapchany Partikel filter.
Wymiana kosztuje duzo ale mozna samemu oczyscic poprzez np przejechac sie z 15km z predkoscia 140km/h.Gwarantuje zostanie wszysztko usuniete i bedzie funkconowalo jak nalezy.Mozesz pomoc plynem do dodania do paliwa.Nie wiem jak sie to nazywa w Polsce.
Check engine podpowiada nam ze mamy zly stan emisji spalin czyli za duzo trucizny wydalasz z silnika i na to skladac sie moga; lambda sonda,zapchany filtr spalin w mniejszym stopniu stary olej w silniku,filtr powietrza zapchany.Albo do wymiany katalizator.
Najpierw dokonaj analizy spalin i daj wynik na forum odrazu podpowiem gdzie lezy blad.Podmiana z innego samochodu to tak pracuja analfabeci samochodowi.Sa praktyczne sposoby do usuwania bledu,co ztego ze wymienisz a bedzie uszkodzony katalizator nic sie nie zmieni emisji spalin, wszytko wykaze, tylko trzeba umiec to odczyac prawidlowo.
Jest jeszcze jedna rzecz lampka sie zapali kiedy odczepiamy na chwile baterie i niegasimy komputerem lecz sposobem wtedy silnik pracuje nieprawidlowo. Nalezy zgasic tylko komputerem.
Pzdr.Chepica 215
_________________
Chepica215
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-07-04, 10:17   

Komierowski, szanowny Panie alfo i omego!
Jeśli jesteś taki mądry (z racji różnicy wieku, nie użyję bardziej dobitnych epitetów) i nie jesteś, jak wyżej wspomniałeś, "analfabetą samochodowym", to z pewnością pomożesz mi z moim problemem.
Otóż wyskakują mi 3 kody błędów: P0546, P2080 i P20E2. Pierwszy z nich wypluwa praktycznie od razu po ruszeniu z miejsca, zaś dwa kolejne po dłuższym postoju (jedna, bądź dwie doby).

Dla ułatwienia poniżej podaję opisy kodów ze strony autocats:
Cytat:
P0546 - Wysokie napięcie obwodu czujnika 1 temperatury spalin
P2080 - Charakterystyka czujnika 1 temperatury spalin
P20E2 - Korelacja czujników temperatury gazów wydechowych (EGT) nr 1-2 (nieprawidłowy zakres wartości sygnału)


Poniżej jeszcze podam opis, do czego służy czujnik temperatury spalin (EGT sensor), który można znaleźć na stronie firmy Denso:
Cytat:
Czujniki temperatury odprowadzanych spalin (EGT)

Czujnik temperatury odprowadzanych spalin (EGT) – który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) – wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu sterującego silnika (ECU), w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.

Ze względu na udoskonalone wykrywanie temperatury przez czujnik EGT, wielkość wtrysku paliwa koniecznego do spalenia cząstek oraz ilość cząstek stałych w filtrze DPF jest dokładnie oszacowana – dzięki czemu skuteczniej przebiega proces „wypalania” filtra DPF. W rezultacie emitowane są czystsze spaliny, zmniejsza się również zużycie paliwa wykorzystywanego w procesie „regeneracji” filtra DPF. Co więcej, kontrolowana jest także temperatura katalizatora, dzięki czemu nie ulega on przegrzaniu i nadmiernemu zużyciu.

Możliwe usterki i ich objawy

Silne wibracje mogą przerwać połączenie przewodów wewnętrznych
Zbyt wysoka temperatura (powyżej 900°C) może spowodować nagłe zmiany oporności elementu termistora
Silne wygięcie przewodów (przegięcie na odległości mniejszej niż 20mm) może spowodować ich pęknięcie

Do podstawowych objawów należy zwiększone zużycie paliwa: wypalanie filtra cząstek DPF może trwać dłużej, co skutkuje większym zużyciem paliwa do celów innych niż napęd. Regeneracja filtra DPF może także następować w krótszych odstępach czasu niż normalnie, powodując niedogodności podczas jazdy.

Problem z czujnikiem EGT może spowodować zapalenie się kontrolki informującej o uszkodzeniu silnika. Kod diagnostyczny usterki jest przechowywany w ECU silnika i może być sprawdzony skanerem diagnostycznym. Jeśli przyczyną awarii jest uszkodzony czujnik EGT, należy go wymienić.


Auto jest mocne, ładnie się zbiera, jedyne co, to tylko wypalanie DPFa włączyło się ostatnio już po 700 km, pomimo tego, że w ostatnim czasie robiłem dłuższe trasy (50 - 200 km w jedną stronę). Wskazuje na to właśnie opis Denso.

Na pewno Twoja wiedza i obeznanie w tym temacie pomoże przy wskazaniu przyczyny występowania tych błędów i namierzy, który z nich oznacza "zapchany Partikel filter". Będę bardzo wdzięczny, jeśli pomożesz mi w rozwiązaniu tego problemu, bo na razie jedyne co się mogę dowiedzieć z Twoich postów, to to, żeby wymieniać olej silnikowy na niskopopiołowy ACEA C3, nie wycinać "Partikel filter" i "przejechac sie z 15km z predkoscia 140km/h"...

A jeśli nie jesteś w stanie pomóc, poprzez np. użyczenie swojego czujnika, albo wskazanie co należy zrobić/wymienić, żeby na 100% usunąć usterkę, to lepiej się nic nie odzywaj, ponieważ tu nie chodzi o nabijanie postów, czy kogoś w butelkę, tylko o rozwiązanie danego problemu.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
lukaszbozyk 

Model Samochodu: Epica 2.0 D
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 5/11
 45%
Wysłany: 2016-07-05, 21:51   

Ja zapraszam do Warszawy bez problemu "pożyczę" na chwilę!
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-07-06, 08:08   

lukaszbozyk, dzięki za chęci. Jak będę miał dłuższą chwilę wolnego czasu to odezwę się na PW w celu spotkania. Oczywiście w zamian za pomoc buteleczka się będzie należeć ;-)
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-07-11, 09:29   

Wczoraj moja cierpliwość odnośnie DPF'a dobiegła końca. Pojechałem z Bełchatowa do Łodzi, do szpitala w odwiedziny mojego dziadka. Odległość jaką pokonałem ciągiem z miejsca A do miejsca B to 55 km. W Łodzi praktycznie pod szpitalem, będąc już na miejscu, włączyła się procedura wypalania DPF. Myślałem, że krew jasna mnie zaleje... Przejechałem nie najmniejszy odcinek drogi, a tu wypalanie DPF włącza się na miejscu docelowym! Nie chcąc doprowadzić do zlania się oleju napędowego do miski olejowej w silniku, kręciłem się bez celu po Łodzi jakieś 20 km, żeby jaśnie "Pan" DPF się łaskawie wypalił! Masakra.
Już postanowiłem, że w przyszłym miesiącu wymieniam rozrząd, po czym wycinam tego chwasta. Co to za komfort użytkowania, skoro jeżdżąc autem na dłuższych odcinkach i tak wypalanie DPF'a włącza się w najmniej odpowiednim momencie. Wymiana oleju silnikowego co parę miesięcy też nie jest przyjemna dla portfela...
Tak więc, olewam ten czujnik temperatury spalin, wycięcie wyjdzie niewiele drożej (czujnik ten w Potaku kosztuje 500 zł), a dzięki temu upiekę dwie pieczenie na jednym ogniu - usunę problem z DPFem i zarazem z niesprawnym czujnikiem EGT.
Do tego zastanawiam się nad chipem w Kreatorze Mocy w Warszawie, więc będą to jak dla mnie same plusy.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
KonradMaster 


Model Samochodu: Chevrolet Epica 2.0 VCDI
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Poziom: 7
HP: 0/130
 0%
MP: 62/62
 100%
EXP: 14/16
 87%
Wysłany: 2016-08-01, 10:46   

NIEAKTUALNE.

Problem rozwiązany poprzez pozbycie się chwasta - DPF'a.
_________________
Pozdrawiam,
KonradMaster
Jest:
Chevrolet Epica 2.0 VCDI 150KM 320NM 2007r. -> CT 180KM 370NM
Było:
Daewoo Nubira II 2.0 D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG
 
 
     
bubek4070 
bubek4070

Model Samochodu: CAPTIVA
Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 114
Skąd: południe PL
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 14/20
 70%
Wysłany: 2016-08-02, 04:42   

Nie musiałeś jeżdzić po mieście tylko stać na parkingu z załączonym silnikiem u mnie ta operacja trwa 15 min pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: