Drgania podczas jazdy Captiva |
Autor |
Wiadomość |
barkris
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Głogów
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-07-06, 21:16 Drgania podczas jazdy Captiva
|
|
|
Witam
Posiadam Captive 2.0 diesel 4x4 i od pewnego czasu mam problem z drganiem całego auta. Mianowicie podczas jazdy przy ok. 60 km/h samochód wpada w wibracje jakby opony nie były wyważone. Zakupiłem nowe opony, sprawdziłem w ASO i nikt nic nie wie. Nadmieniam, że auto nie zawsze wpada w wibracje. Jedno co udało mi się usłyszeć to dziwne wycie wydobywające się chyba ze skrzyni biegów na niskich biegach. |
|
|
|
|
red_p
Model Samochodu: Captiva AT & Insignia
Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 50 Skąd: WARSZAWA
Poziom: 5
|
Wysłany: 2016-07-06, 23:40
|
|
|
Sprawdź wał napędowy i krzyżaki |
|
|
|
|
barkris
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Głogów
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-07-08, 11:11
|
|
|
Wał napędowy i krzyżaki ok. próbowałem na odłączonym i dzieje się to samo dalej wibracje. |
|
|
|
|
newcomer
Model Samochodu: Opel Antara
Dołączył: 05 Lip 2016 Posty: 9 Skąd: za miedzy
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-07-09, 12:41
|
|
|
Felgi oczywiście proste i wyważone? |
|
|
|
|
barkris
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Głogów
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-07-12, 09:39
|
|
|
Oczywiście proste i wyważone, nawet dwa razy. |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2016-07-12, 12:21
|
|
|
Nie wiem czy to pomoże, ale przed remontem mojej skrzyni biegów (manual) na 3 i 4 biegu auto wpadało w wibracje. Po remoncie skrzyni (m.in. wymianie łożysk) jak ręką odjął. |
|
|
|
|
barkris
Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 5 Skąd: Głogów
Poziom: 1
|
Wysłany: 2016-08-21, 17:29
|
|
|
Panowie udało się:
Błacha sprawa a jednak powodowała drgania.
okazało się, że to hamulec ręczny a dokładniej cięgna znajdujące sie przy kołach, które nie wracały do pozycji wyjściowej z powodu przerdzewienia. Po nasmarowaniu wszystko wróciło do normy. |
|
|
|
|
Korneliusz
Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy Wiek: 57 Dołączył: 17 Lip 2014 Posty: 125 Skąd: Szczecin
Poziom: 10
|
Wysłany: 2016-08-24, 00:04
|
|
|
No popatrz - mała rzecz a cieszy A już mało brakowało a zdjąłbyś skrzynię biegów
Te cięgła to linki hamulca ręcznego. Rzecz znana ze nie mają długiej żywotności ze względu na sół zimowa porą.
Nasmarowanie to sposób na krótki czas. Tylko wymiana na nowe , dobrej jakości , w teflonowej osłonie.
Warto zajrzeć do środka tarczo-bębnów bo w tych autach jako hamulec główny działają tarcze i klocki hamulcowe. Natomiast jako hamulec pomocniczy - ręczny działają szczęki hamulcowe własnie wenątrz bębna.
Ja jak rozkręciłem moje to się za głowę złapałem - tam wszystko stało nieruchomo. Nawet te tarcze kotwiczne miały wżery ze rdzy. Decyzja - wymiana na nowe - szczęki , sprężynki.
Czyszczenie i malowanie tarcz kotwicznych dobrą antykorozyjną farbą. Teraz leciutko wszystko funkjonuje. |
|
|
|
|
|