Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna
Autor Wiadomość
biaalym 

Model Samochodu: Orlando 2011
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-11-15, 22:02   Dusi się przy mocnym wciskaniu pedału gazu - 1.8 benzyna

Cześć,
Po długich poszukiwaniach w końcu nabyłem moje Orladno 1.8 w benzynie, dlatego od razu mówię dzień dobry szanownemu gronu właścicieli Chevroletów, udało mi się dorwać LTZ :) . Mam z nim jednak mały problem, mianowicie mam wrażenie jakby silnik nie przyspieszał na tyle na ile go stać. Jeżeli rozpędzam go od 1,5 tysiąca obrotów przy pedale w podłodze lub choćby wciśniętym do połowy łapie jakby zadyszkę w zakresie od 2800rpm do 4000rmp, jeżeli natomiast wciskam pedał wraz ze wzrostem obrotów to przyspiesza znacznie lepiej. Nawet dźwięk przyspieszenia jest inny, tzn. przy pełnym "bucie" jest stłumiony. Dodam jeszcze że przebieg to 109 tys (ponoć oryginalny) a niemiec płakał jak oddawał, poza tym wczoraj wymieniłem świece (na DENSO), poprzednie były już trochę zużyte (elektrody troszkę się zjadły) a filtr nie był pierwszej świeżości, poprawa jest ale to jeszcze nie to.
Liczę na Wasze wskazówki gdzie dalej kierować poszukiwania...następne co wpadło mi do głowy to EGR ale widzę, że próżno go szukać w tym silniku- chyba że się mylę.
Przy okazji powiedzcie jakiego softu używacie lub jaki dobrze działa z Orlando przy kabelku OBD2.

Dzięki za wsparcie
_________________
Pozdrawiam
Przemo
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-15, 23:50   

Widocznie poprzedni właściciel miał taki typ eco-jazdy :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
rwicik 


Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy
Wiek: 50
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 304
Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
HP: 5/556
 1%
MP: 265/265
 100%
EXP: 12/39
 30%
Wysłany: 2015-11-16, 07:32   

Mój dostaje lekkiej zadyszki przy 2500 obr. a potem przy 3500 obr. Żwawy robi się powyżej 4000 obr.
Ma tak nowości. Więc, by dynamicznie przyspieszać, redukuję biegi.
Który rocznik?
_________________
Pozdrawiam, wicik.eu
 
     
biaalym 

Model Samochodu: Orlando 2011
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-11-16, 20:51   

Rocznik to 2011, tutaj pytanie czy czujniki ZFR w tych rocznikach również wymagają zdejmowania sitek? Wczoraj przekopałem się przez wiele wątków ale nie bardzo wiem czy braki mocy mogą brać się stąd właśnie czy jak pisze Wicik po prostu tak ma - w moim egzemplarzu poza nierównym oddawaniem mocy nie ma szarpnięć czy stuków przy rozruchu. C77 wiesz może czy silnik jest na tyle "sprytny" że uczy się stylu jazdy kierowcy? Jeżeli tak to jak wywalić z niego te brzydkie nawyki ;)
Tak czy inaczej w tym tygodniu zmieniam olej i tu kolejne pytanie, brać GM-a czy CASTROL EDGE 5W-30 C3 dla Dexos2? cena ta sama z tym że GM robię w serwisie. Później wyciągnę czujniki ZFR i zobaczę jak wyglądają i zobaczę czy brak sitek ma wpływ.
_________________
Pozdrawiam
Przemo
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-20, 12:12   

biaalym napisał/a:
Rocznik to 2011, tutaj pytanie czy czujniki ZFR w tych rocznikach również wymagają zdejmowania sitek?


Tu masz wszystko na ten temat http://forum.chevrolet.or...?t=4796&start=0
Reasumując sitka możesz zdjąć w każdym 1.8 rocznik jest nieważny.

biaalym napisał/a:
Wczoraj przekopałem się przez wiele wątków ale nie bardzo wiem czy braki mocy mogą brać się stąd właśnie czy jak pisze Wicik po prostu tak ma - w moim egzemplarzu poza nierównym oddawaniem mocy nie ma szarpnięć czy stuków przy rozruchu.


Przy zmianie faz rozrządu zawsze będziesz miał moment "zadyszki/zastanawiania się",
bo taka jest ich konstrukcja i tego się nie uniknie, ale jeśli układ ZFR jest całkowicie sprawny to tą chwile spadku mocy trudno jest w ogóle zarejestrować.
Reasumując jeśli solenoidy są sprawne, ich sitka nie są zanieczyszczane, olej jest dobrej jakości (unikaj GM) to niezależnie od tego w jaki sposób przyspieszasz,
czy dajesz od razu gaz do dechy czy stopniowo nie powinieneś łatwo zarejestrować spadku mocy, a co dopiero widzieć i narzekać wręcz na różnicę uświadczoną w zależności od sposobu przyspieszania.[/quote]
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-20, 12:38   Reset sterownika ECU dla Cruze / Orlando 1.8

biaalym napisał/a:
C77 wiesz może czy silnik jest na tyle "sprytny" że uczy się stylu jazdy kierowcy?


Heh, przy tak prymitywnych rozwiązaniach na jakich bazują sterowniki GM-a nie określiłbym tego, że ECU jest sprytne i że silnik się czegoś uczy :mrgreen:
Po prostu posiada kilka gotowych map wtryskowych i wybiera je sobie w zależności od spływających z różnych czujników informacji.

biaalym napisał/a:
Jeżeli tak to jak wywalić z niego te brzydkie nawyki ;)


Zrób mu najlepiej reset ustawień, bo potem ludzie biorą "zmulonego" 1.8 na jazdę testową i mówią, że to nie jedzie :mrgreen:

Reset sterownika ECU dla Cruze/Orlando 1.8

:arrow: Zdejmujesz klemę minusową z aku.
:arrow: Odsysasz resztki energii z instalacji
:arrow: idziesz na kawę
:arrow: po kwadransie wracasz, zakładasz klemę, odpalasz auto, ruszasz
:arrow: jeździsz delikatnie aż do momentu rozgrzania silnika,
:arrow: załączenie wentylatora = zaczynasz jeździć dynamicznie, a następnie sportowo przez 30-40 km
:arrow: wybór nowych ustawień silnika dla jazdy dynamicznej zakończony
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-11-20, 12:51   

biaalym napisał/a:
... brać GM-a czy CASTROL EDGE 5W-30 C3 dla Dexos2? cena ta sama...

Wybór miedzy dżumą a cholerą :-)

Lepiej rozejrzyj się za Motulem, Millersem lub Mobilem,
chociaż dla mnie osobiście kwestia wyboru oleju dla tego silnika dotyczy jedynie
ewentualnych rozważań czy Motul X-Clean czy Motul Specific.

W każdym razie w silniku 18XER na oleju nie oszczędzamy.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
biaalym 

Model Samochodu: Orlando 2011
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2015-12-07, 21:00   

Podsumowanie:
problem w dalszym ciągu nie jest rozwiązany, jak do tej pory wymiana oleju, świec, czyszczenie przepustnicy, wywalenie sitek z zaworów sterujacych ZFR oraz reset kompa nie dają żadnych efektów którymi możnaby sie cieszyć. Po podłączeniu do komputera błędów brak, check engine gaśnie razem z resztą kontrolek. To jest chyba pierwszy raz w życiu kiedy chciałbym by się swiecił hehe.
Panowie rzucajcie propozycje na co można jeszcze zerknąć bo jestem przekonany, że ten typ tak nie ma...

Pozdrawiam
Przemo
_________________
Pozdrawiam
Przemo
 
     
biaalym 

Model Samochodu: Orlando 2011
Wiek: 37
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 4
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 3/9
 33%
Wysłany: 2016-03-29, 00:10   

Cześć,
Szlag mnie już trafia z tym zmuleniem. Co prawda Gazownik z E-gaz z Gorzowie zrobił co w jego mocy by auto nie dawało się zbyt mocno we znaki ale wyprzedzanie jest zwyczajnie niebezpieczne! Nawet jadąc na tempomacie auto potrafi zwolnić jadąc pod wzniesienie (gaz przez komputer wciśnięty do deski daje odwrotny efekt do przyspieszania...).
Czy ktoś z Was ćwiczył już odświeżanie map paliwowych PB? chodzi mi o wrzyucienie map od auta które nie ma tego problemu np inne Orlando, Cruze, Astra/Zafira - oczywiście po wcześniejszym zbackupowaniu obecnych.
Dajcie znać jaki sprzęt jest do tego potrzebny oraz oczywiście czy możecie mnie wesprzeć mapami do 2H0. Dodam, że mowa o pracy na benzynie - gaz zachowuje się ciut lepiej ale w innych zakresach obrotów. Chcę rozwiązać problem u źródła tj. praca na benzynie.
_________________
Pozdrawiam
Przemo
 
     
Lookner46 

Model Samochodu: Chevrolet cruze
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 20
Skąd: Kocmyrzów
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2016-08-30, 19:23   

słuchaj mam ten problem co ty , tylko ze po wymianie oleju i wywaleniu sitek problem sporo zmalał ale jednak dalej jest, przyzwyczaiłem sie juz ze auto 2 razy lepiej przyspieszy jak wcisnę pedał te 40% a nie max. Ten problem mam tak w zakresie 1500-3000 rpm. dodam jeszcze co innego ostatnio mój cruze 1.8 2010r. Był w serwisie i dali mi zastępczego cruze 1.8 hatchback 2013 i to samo.. jeszcze bardziej zamulony ale wgle z tym cruze 2013 to jakaś fuszerka w porównaniu do 2010 ale to juz na inny temat rozmowa .
_________________
Chevrolet Cruze 1.8 141km LS+ Design/WTCC
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: