Kupno Chevrolet Cruze 1.4T - opinie |
Autor |
Wiadomość |
Arek21
Arek
Model Samochodu: Cruze 1,4T LPG;Astra J 1,4T LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 23 Mar 2013 Posty: 57 Skąd: szczecin
Poziom: 6
|
Wysłany: 2016-09-08, 20:14
|
|
|
No to witamy w gronie posiadaczy. Tak ten typ tak ma- pokazuje trochę mniej niż 90 choć w rzeczywistości jest powyżej 100 |
|
|
|
 |
szary77
Człowiek z miasta
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 103 Skąd: RLU
Poziom: 9
|
Wysłany: 2016-09-08, 21:23
|
|
|
Co do walorów jezdnych 1.4T sie nie wypowiem, niestety ja turbawki nie mam. Na bank zbiera się lepiej niż moje 1.6 bez dmuchawy. Spalanie takie sobie, no ale Turbo żyje Turbo pije
Co do wskazówki temp. cieczy. Tak ma być. Ja mam tak samo i pefnie inni też. Nigdy ta gnida nie powędrowała dalej, nawet w największy upał jak i w największy mróz nie była niżej.
Życzę zadowolenia z autka. |
_________________ Ukradli.... |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 52 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-09-09, 08:43
|
|
|
Cruze jest ciężkim autem i do wyprzedzania trzeba redukować biegi. |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
blackbox112
:)
Model Samochodu: Cruze 1.8 LS+
Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 72 Skąd: Warszawa
Poziom: 7
|
Wysłany: 2016-09-09, 09:06
|
|
|
rwicik napisał/a: | Cruze jest ciężkim autem i do wyprzedzania trzeba redukować biegi. |
Pełna zgoda, zważywszy na starą konstrukcję silników trzeba wysoko kręcić żeby cruzina jechał. |
|
|
|
 |
pawelwaw84
motorniczy

Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-09-09, 12:22
|
|
|
shumi2 napisał/a: |
Coś nie czuć tych 140kM, zwłaszcza na trasie przy prędkości powyżej 100km/h, dość słaba elastyczność, wyprzedzanie na 5 i 6 biegu od razu mozna sobie odpuścić. Mam wrażenie że mój 1.8TDCi 115KM zbiera się żwawiej w tych granicach prędkości. Ktoś miał podobne doznania?
Skrzynia biegów wbrew opisom na forum chodzi całkiem przyjemnie.
Co do usterek (?) zauważyłem że temp. płynu chłodzącego brakuje jednej kreski do połowy - tak ma byc czy jest jakiś problem z termostatem? |
1. Ja po przesadce z Diesla też miałem takie odczucie, że nie czuć tych koni. To wynik po pierwsze mniejszego momentu obrotowego niż w Dieslach i wagi. Trzeba kolego nauczyć się korzystać z benzyniaka z turbo. W Dieslu masz wciśnięcie w fotel, ale chwilowe z niskich obrotów, tu wciśnięcie jest mniejsze, ale dostępne w bardzo szerokim zakresie obrotów nieco wyżej. Ten silnik zaczyna rwać od 2500-3000. Ja dodatkowo zrobiłem chip do 160KM i 265Nm i powiem, że już wiem jak z nich korzystać, auto jest naprawdę szybkie
2. Co do skrzyni, nie pamiętam żeby ktoś na nią narzekał. Jedyny minus, że jest awaryjna, ale od MY2013 przeszła modernizację i dostała nowy rodzaj oleju, więc jest szansa, że będzie trwalsza. Biegi wchodzą gładko i jest ich 6
3. Wskaźnik u mnie zatrzymuje się troszkę przed pionem. |
_________________ Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm |
|
|
|
 |
shumi2
Model Samochodu: Cruze SW 1.4T 140kM
Wiek: 36 Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 14 Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
|
Wysłany: 2016-09-09, 14:28
|
|
|
Dokładnie chodziło mi o brak tego efektu wciśnięcia w fotel. W dieslu od 1700 obrotów po dodaniu gazu ciągnęło aż miło, tak że rzadko kiedy musiałem dodawać gaz do dechy.
Ciągnał tez na wszystkich biegach nawet na ostatnim.
W Cruzie jak wyprzedzałem na 5tce bodajże przy 100km/h pod górkę, gaz do dechy a auto rozpędza się jak wolnossąca benzyna. Przypomniały mi się chwile gdy miałem 1.6 w benzynie 100KM i pod górkę nie mogłem przekroczyć 80km/h jadąć na 5tce, trzeba było zwalać biegi
Pewnie trzeba zmienić przyzwyczajenia, teraz rzadko kiedy osiągam 3000 obrotów jak jeżdżę .
Ps.
Czy po tym chipie zmieniałes coś z osprzętu? czy skończyło się na chipie komputerowym? |
|
|
|
 |
rwicik

Model Samochodu: Cruze 1,8
Pomógł: 11 razy Wiek: 52 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 304 Skąd: Tarchomin DC
Poziom: 16
|
Wysłany: 2016-09-09, 14:31
|
|
|
Benzyna poniżej 2000 obr. służy do turlania się.
Aby dynamicznie przyspieszać, trzeba się wkręcić wyżej, dużo wyżej
W wolnossącym 1,8 do wyprzedzania TIRa redukuję zawsze do 3 biegu |
_________________ Pozdrawiam, wicik.eu |
|
|
|
 |
pawelwaw84
motorniczy

Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 246 Skąd: Warszawa
Poziom: 14
|
Wysłany: 2016-09-10, 14:39
|
|
|
Obawiam sie ze i 200konna benzyna pod gore na v biegu nie zaszalajesz. Jak pojechalem na jazde probna 250 konna benzyna volvo s60, po 136konnej V50 tce w Dieslu, to tez szukalem tych koni
Tak ja mam tylko modyfikacje elektroniczna. Przy tym silniku juz nic wiecej lepiej nie robic, to tylko 1,4 przeciez. Ewentualnie wiekszy intercooler. |
_________________ Chevrolet Cruze WTCC 1,4T HTB 160KM & 265Nm |
|
|
|
 |
|