Przesunięty przez: C77 2013-02-15, 20:09 |
Sekwencyjna instalacja gazowa we wspó?czesnych silnikach |
Autor |
Wiadomość |
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-13, 18:48 Sekwencyjna instalacja gazowa we współczesnych silnikach
|
|
|
Witajcie
Od pewnego czasu, w różnych wątkach co jakiś czas "wypływa" temat instalacji gazowej. A to w wątku a spalaniu w aveo (w obu tematach) a to w wątku "cruze a gaz". Aby nie robić spamu proponuję w jedny,m niniejszym wątku wpisywać swoje opinie, doświadczenie etc. odnośnie instalacji gazowych. W tytule zastrzegłem "sekwencyjna" bo chyba tylko takie wchodzą w grę w naszych chevroletach, a mieszalnikowych już mało kto montuje. Proponuję też unikać ogólnych stwierdzeń typu "gaz do kuchenki", "ropa do traktora" itp itd - nic one nie wnoszą do tematu, a nasze forum zawsze postrzegałem jako miejsce do rzecxzowej, merytorycznej wymiany opinii i/lub doświadczeń. |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-25, 16:20
|
|
|
BRC SEQUENT 24
Przebieg na LPG ok 16tyś km zero problemów czy to z gazem czy to z samą instalacją. |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-25, 16:33
|
|
|
Marco a gdzie zwykle tankujesz? Masz jakąś wybraną sieć czy gdzie się trafi, tam tankujesz? Dużo paliwa zużywa "na rozpałkę" - bo rozumię że odpala na pb i po osiągnięciu ustawionej temperatury przełącza się na lpg? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-25, 21:07
|
|
|
Najlepiej mi się jeździ na gazie BP i na tej stacji tankuję najczęściej. Sporadycznie Shell a resztę omijam
Co do zużycia benzyny na rozpałkę to nie wiem nie robiłem pomiarów. Zawsze staram się utrzymać ze względu na pompę pół zbiornika.
benny86 napisał/a: | bo rozumię że odpala na pb i po osiągnięciu ustawionej temperatury przełącza się na lpg? |
Tak zawsze na pb nie zależnie czy jest zimny czy ciepły z tą różnicą że jak jest ciepły to przełącza się po chwili. |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-01-25, 21:30
|
|
|
Pacjent Fiat Marea Weekend 1.6 16V 103 KM w 2 lata 70 kkm instalacja STAG 4 2 razy regulowana różnica w mocy autka Pb/LPG - brak różnicy, awaryjność 0, przełączała się przy 45 stopniach celcjusza (wiem, że można dać niższą temp. jednak tak mi odpowiadało), gaz tylko BP (czasem kupowany na stacji Tesco - za kartki z roboty - nie wiem jak w innych rejonach Polski ale na Śląsku na Tesco jest gaz BP - trochę taniej ale bez punktów , na początku zatankowałem parę razy gaz na Orlenie ale to była porażka aaa i 3 razy na Lukoil o dziwo wchodziło o 3-4 l więcej niż na BP ale jakoś kilometrów robiło się o 20-25 mniej niż na gazie BP. Pb tylko BP Ultimate. |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-01-25, 22:05
|
|
|
ja się ostatnio zastanawiałem nad instalką, ale...
1. czy robiąc od 13-15 tys rocznie się to opłaca? aktualny przebieg 70tys.
2. okresowo pojawia się problem wypadanie zapłonu i check (po przebutowaniu wszystko wraca do normy), i tu pytanie czy nie będzie miało to negatywnego wpływu na pracę silnika a w konsekwencji do większych problemów? (póki co nic się nie dzieje).
Jeśli mogę prosić o jakąś opinię ...
Widziałem linka odnośnie prep. do zaworów - pomyśle o nim. |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-25, 22:30
|
|
|
simon napisał/a: | 1. czy robiąc od 13-15 tys rocznie się to opłaca? aktualny przebieg 70tys. |
wszystko zależy jak długo zamierzasz jeżdzić tym autem. Na necie są dostępne kalkulatory lpg, tak na moje oko to instalacja zwróciłaby Ci się po około 1,5 roku, niecałych dwóch latach
simon napisał/a: | 2. okresowo pojawia się problem wypadanie zapłonu i check (po przebutowaniu wszystko wraca do normy), i tu pytanie czy nie będzie miało to negatywnego wpływu na pracę silnika a w konsekwencji do większych problemów? (póki co nic się nie dzieje). |
Trzeba usunąc wszelkie usterki przed montażem lpg, dobry fachowiec jak bierze auto do montażu to zaczyna od spreawdzenia w jakim stanie jest motor, czy nie wywala błędów itp |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-01-25, 22:39
|
|
|
dzięki za odpowiedź. Wszystko w temacie.
Pozdro |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-26, 16:39
|
|
|
simon napisał/a: |
1. czy robiąc od 13-15 tys rocznie się to opłaca? aktualny przebieg 70tys. |
Policz sobie: http://nagaz.pl/kalkulator |
Ostatnio zmieniony przez nieaktualne 2012-03-01, 12:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
simon
sth
Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 133 Skąd: Południe (Zagłębie)
Poziom: 10
|
Wysłany: 2011-01-26, 19:10
|
|
|
dzięki Marco
pozdro pozdro |
_________________ /!\ Szerokości, powodzonka. Bajo /!\ |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-01-26, 19:41
|
|
|
simon jeśli tyle robisz,to nie opłaca ci się LPG |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-26, 19:44
|
|
|
ryjek, oszczędność roczna to 1760.28zł przy cenie instalacji 2700pln zwraca się juz po roku
Po za tym można zamontować instalkę na raty i już od pierwszego miesiąca zaczyna się zwracać tzw różnica między wydatkiem na benzynę a na gaz płaci nam ratę
Oszczędność miesięczna 146.69zł. |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-01-27, 16:36
|
|
|
Marco tak ale musisz dużo jezdzić inaczej się to nie opłaca tak samo jak zakup diesla,ja robie rocznie około 10-12max tyś więc to jest nieopłacalne.Do pracy mam 7km,gdy w aucie teraz przez zime mi się nagrzeje do go wyłączam.Piszecie że gaz załancza sie po przekrocznie 45stopni wieć całą trase prawie bym na paliwie jechał,więc troche bezsensu. Po drugie stać mnie na paliwo wydać na miesiąc te 300zł |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-27, 16:57
|
|
|
Widać że nigdy nie jezdziłeś na gazie, w najteższe mrozy max co przejedzie na pb to 1,5km a najczęściej jest tak, że zapiścisz silnik, odgarniasz śnieg/lód z szyb , jak ruszasz to kilkaset metrów i sie przełącza. Zamiast powtarzania "nie opłaca się" przedstaw jakieś sensowne kalkulacje, bo zwróci się na pewno po ok 1,5 roku-2 latach. Poza tym co stego, mnie również stać te parę stów na paliwo, ale jeśli można zaoszczędzić, to znam przyjemniejszy sposób na wydanie 200zł zaoszczędzonych na paliwie |
|
|
|
|
nadamus [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-01-27, 17:05
|
|
|
benny86 napisał/a: | Widać że nigdy nie jezdziłeś na gazie, w najteższe mrozy max co przejedzie na pb to 1,5km |
jeżeli masz coś takiego w swoim samochodzie to leć do serwisu. żadem samochód nie przelączy po takim przebiegu przy nawet minus 10 stopniach
wszystko zależy od pokonywanych kilometrów: jeśli masz do pracy 7 km w jedną stronę to faktycznie gaz się nie opłaca. jeśli jednak czasami podróżujesz dalej to należy rozważyć założenie gazu. o ile latem te 1,5 kilometra wystarczy aby przelączyć na gaz to zimą już na pewno nie. minusowe temperatury powodują że gaz się przełącza dopiero po przejechaniu ok 5-7 km. Latem więc zaoszczędzisz najwięcej. gaz jest dla oszczędzających którzy pokonują długie odcinki za jednym kursem bez gaszenia co chwila silnika. |
Ostatnio zmieniony przez nadamus 2011-01-27, 17:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|