Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-21, 13:01
Ekonomiczna jazda
Autor Wiadomość
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2011-02-16, 11:22   

osobisćie na spalanie nie narzekam,inne marki aut mają podobne jak chevrolet,niewiem co z tym sprzęgłem piszecie 67tyś w obu aveo i zero problemu....lać i jezdzić :mrgreen:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
robchor 

Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 58
Skąd: Warmia
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-02-16, 14:12   

Ja póki co też nie mam problemów, leję i jeżdżę. Niektóre egzemplarze są mocno awaryjne (tzw. egzemplarz z nocnej zmiany po wypłacie), a inne prawie bezawaryjne. Kwestia szczęścia.

Żeby nie było, że nie na temat- ekonomiczna jazda w moim samochodzie jest w zakresie 2-2,5 tys na 3-4 biegu.
_________________
Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-16, 20:16   

Ja tam po dotarciu silnika obrotów nie żałuję, zwykle zmieniam bieg na wyższy przy 3,2 do 3,5tys obr/min, zcasami jak ktoś na światłąch sprowokuje to pociągne pod obroty mocy max a spalanie mam nie większe niż 6,5
 
     
Wasili 
Wasili

Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 105
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 5/20
 25%
Wysłany: 2011-02-17, 10:59   

Benny 86 -za młodość trzeba płacić ,bo ja kiedyś z braku laku wyżyłem się na motocyklach(oczywiście z braku laku) ale drogi były puste i nówki po Gierku.Dzisiaj jeżdżę optymalnie a(dzieci na studiach kosztują).Każdy kraje do finansów i hobby + rozsądek i doświadczenie.Nie ujmuję młodym ,bo też trafiają się rozsądni.
_________________
Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM
 
     
benny86
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2011-02-17, 11:16   

Ok, ale ja tutaj nie mówię o notorycznym i znacznym przekraczaniu prędkości czy innych przejawach brawury, tylko o zmianie obrotów przy określonych obrotach. Jak wrzucałem wyższy bieg przy 2,5-2,7tys obr/min palił jakieś 0,5litra mniej. Miesięcznie około 1000km więc zaoszczędzone 5litrów powiedzmy w przyblizeniu 25zł. Przy takiej jezdzie nigdy nie przekraczam więcej niż o 20km/h dopuszczalnej prędkości a nawet mniej (przy licznikowych 120km/h de facto jedziemy 113km/h. ergo--> większe zagrożenie stwarza się jadąc w zabudownym te 60-65km/h niż dwujezdniową poza zabudowanym).

Nie rozumię Twoich dziwnych aluzji względem mojego stylu jazdy i finansów. Tak się składa że na studia w 90% sam zarobiłem (nie powiem, zdarzało się że ojciec dał jakąś kwotę, ale rzadko z tego korzystałem i liczyłem na siebie).
Jeśli chcesz/musisz oszczędzić na paliwie ( czemu się nie dziwię przy obecnych cenach i to nie tylko paliwa) to polecam instalację lpg, jeśli bierze się na raty to przez kilkanascie miesiący gaz+rata to dotychczasowe wydatki na benzynę, no ale potem juz oszczędzasz i to całkiem sporo--> zapraszam do stosownego tematu)
 
     
Wasili 
Wasili

Pomógł: 1 raz
Wiek: 60
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 105
Skąd: Podkarpacie
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 5/20
 25%
Wysłany: 2011-02-17, 21:13   

Ok masz rację ,posiadam też drugi samochód na lpg.Pozdrawiam.
_________________
Chevrolet Aveo hatchback 1,2 16V 84KM
 
     
wjarym 

Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2011-04-13, 06:11   

Od niedawna jestem nowym właścicielem Aveo Sedan 1.2 84KM i próbowałem się doczytać o tym jak powinno się jeździć tym autem. W sumie zastanawiałem się czy nie założyć nowego tematu, ale wydaje mi się że to może być odpowiednie miejsce.

Chciałbym ekonomicznie jeździć, ale też umiejętnie. Chodzi mi o to żeby nie zamulać silnika, słyszałem że może to w przyszłości źle wpłynąć na jego działanie. Z tego co pamiętam to przy moim silniku najwyższy moment obrotowy uzystuje się przy 3800~4400. Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie?
 
     
robchor 

Model Samochodu: Chevy Aveo Base+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 58
Skąd: Warmia
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2011-04-13, 06:18   

Powiem ci, że przy mojej jeździe (2,5-3 tys. obrotów) wcale nie pali mało, jakieś 6,4-6,7 litra. Większość drogi to podmiejskie dziury.
_________________
Aveo Base+ 5d, 2009, 1.2 L 16V, 84 KM
 
     
skull 
murgrabia


Model Samochodu: Chevrolet Lacetti 1.6 SW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Ostrołęka
Poziom: 12
HP: 0/319
 0%
MP: 152/152
 100%
EXP: 25/27
 92%
Wysłany: 2011-04-13, 07:38   

2,5-3 tys. obrotów to przecież normalna jazda. Przecież nie chodzi o to, żeby cały czas jechać w ryku silnika przy 4-5 tys. - bo wtedy spalanie dopiero pokazuje swoje oblicze:)

Trzeba jeździć rozsądnie i bezpiecznie, używając i wyższych obrotów do sprawnego przyspieszania (np. wyprzedzanie), może nawet raz na jakiś czas pociągnąć ostrzej w górę (aby się właśnie nie zamulał), ale delektowanie się cichą, spokojną jazdą i mniejszym spalaniem i tak będzie się odbywać przy tych mniejszych.

Dla trwałości silnika, nie są straszne obroty - w końcu po coś producent namalował czerwone pole daleko za 6-cioma tys. obr. i wszystkie poniżej są najzwyczajniej dopuszczalne.
Ważne jednak są warunki w których zamierzamy z nich korzystać. Najważniejsze to żeby wysokie obroty występowały na rozgrzanym silniku.
_________________
a kuku
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2011-04-13, 07:53   

wjarym napisał/a:
Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie?


czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
wjarym 

Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2011-04-13, 09:21   

Marcin napisał/a:
wjarym napisał/a:
Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie?


czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie


Nie chodziło mi że przy 2-3k dużo pali tylko czy dla silnika jest lepiej czy się nim jeździ w tym przedziale czy w przedziale 3-4k.

Jak na razie po pierwszym teście spalanie mi wyszło 7,6 l/100km, w tym 75% miasto, 25% poza miastem, ale tak jak wspomniałem to dopiero pierwsze kilometry autem z salonu. Na razie na liczniku kilometrów mam koło 400km.
 
     
kiel11 
Tomasz - Szczecin

Model Samochodu: Chevrolet AVEO T300 LS+ Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2011-04-13, 10:46   

wjarym napisał/a:
Marcin napisał/a:
wjarym napisał/a:
Według niektórych opini, które słyszałem, w tym również mechanika, powinno się jedzić trzymając blisko tego momentu obrotowego. Co o tym sądzicie?


czyzby ten mechanik byl z ASO ? ja jezdze w przedziale 2-3k i pali normalnie


Nie chodziło mi że przy 2-3k dużo pali tylko czy dla silnika jest lepiej czy się nim jeździ w tym przedziale czy w przedziale 3-4k.

Jak na razie po pierwszym teście spalanie mi wyszło 7,6 l/100km, w tym 75% miasto, 25% poza miastem, ale tak jak wspomniałem to dopiero pierwsze kilometry autem z salonu. Na razie na liczniku kilometrów mam koło 400km.



Witam, jak kupowałem autko w salonie w Szczecinie w listopadzie 2010 to sprzedawca powiedział mi żeby przez 1500 km nie piłować autka tzn: jeździć tak 2500-3000 obr/min. tak też zrobiłem, ale też powiedział że ten silnik lubi jak się wkręca go na 3-4tyś obr. ("zalecił" mi to po tych 1500km). teraz mam na liczniku 3800km przejechane i nie narzekam.
_________________
Chevrolet AVEO (T300) Sedan 1.2 16V 86KM
Salon X.2013, Granatowy Colour
Ponownie dobry i przemyślany zakup...
Lark + AutoMapa
 
     
Marcin 

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 466
Skąd: Podlasie
Poziom: 19
HP: 0/798
 0%
MP: 381/381
 100%
EXP: 49/49
 100%
Wysłany: 2011-04-13, 10:48   

tylko ze powyzej 3tys to owy silnik dosc glosno slychac w kabienie :)
_________________
Chevrolet AVEO II HB 5D 1.2 84KM 16V
 
     
wjarym 

Model Samochodu: Aveo Sedan 1.2 16V 2010
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Białystok
Poziom: 2
HP: 0/30
 0%
MP: 14/14
 100%
EXP: 0/8
 0%
Wysłany: 2011-04-13, 10:55   

A mieliście, to się chyba nazywa przegląd zerowy? Mi w salonie powiedziano, że samochód był "fabrycznie dotarty", a przynajmniej tak zrozumiałem i mówił, że na przegląd dopiero po 15 tys km lub po pół roku.

Nie jestem kierowcą który lubi bardzo dynamiczną jazdę, ale kilka razy zdarzyło mi się jechać powyżej 4tys obrotów, a tak jak wspomniałem wcześniej mam na liczniku koło 400 km. Teraz się właśnie zastanawiam czy nie uważać bardziej jak jeżdżę.
 
     
kiel11 
Tomasz - Szczecin

Model Samochodu: Chevrolet AVEO T300 LS+ Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 83
Skąd: Szczecin
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 2/19
 10%
Wysłany: 2011-04-13, 11:02   

No właśnie ja miałem ten tzw:"0" na 1500km. Też w salonie powiedzieli że że samochód był "fabrycznie dotarty" ale nie zaszkodzi pojeździć trochę ostrożniej, no i oczywiście sprzedawca powiedział mi żeby się nie stresować jak zdarzy mi się -tak jak tobie- kilka razy zdarzyło mi się jechać powyżej 4tys obrotów. Acha jeszcze też mówił mi o tym żeby unikać dużych kałuż (no wiesz rozgrzane tarcze+woda=niezbyt dobre).
_________________
Chevrolet AVEO (T300) Sedan 1.2 16V 86KM
Salon X.2013, Granatowy Colour
Ponownie dobry i przemyślany zakup...
Lark + AutoMapa
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: