Przesunięty przez: C77 2013-05-07, 12:17 |
[Lacetti]Wymiana ??cznika stabilizatora. |
Autor |
Wiadomość |
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2010-12-29, 17:17 [Lacetti]Wymiana łącznika stabilizatora.
|
|
|
Łączniki stabilizatora w lacetti nie są za bardzo trwałe ( u mnie orginalny padł po ok. 45 kkm).
Do wymiany potrzebne nam będą
-Nowy łącznik stabilizatora (Uważam że nie warto stosować drogich bo szkoda kasy na polskie drogi, ja zastosowałem firmy Teknort)
-Podnośnik
- Dwa klucze 15 (co do klucza to nie jestem pewien rozmiaru)
Opcjonalnie:
-Kątówka i dostęp do prądu
Wymiana
1.Podnosimy auto i zdejmujemy koło. Próbujemy odkręcić nakrętkę która trzyma łącznik do amortyzatora jednocześnie drugim kluczem trzymając nakrętkę kontrująca (widać ją dokładnie na dołączonym zdjęciu), następnie odkręcamy nakrętkę która trzyma łącznik do stabilizatora również trzymając "kontrę".
Jeśli udało Ci sie odkręcić obie nakrętki omijasz p. 2 i przechodzisz do p. 3.
2. A jeśli pomimo trudów nie udało Ci się odkręcić nakrętki. Bierzesz kontówkę i przecinasz nakrętkę trzymającą łącznik, tylko należy uważać aby przypadkiem nie odciąć "ucha" od amortyzatora na którym trzyma sie śruba która tniemy.
3. Teraz wkładamy nowy łącznik i dokręcamy go dość mocno (wg. service manual 47 Nm) Zakłądamy koło i cieszymy się brakiem stukania
Zdjęcie podglądowe na którym widać srubę kontrująca którą mamy trzymać kluczem.
A tutaj fotka z serwice manual-
http://home.booroondook.r.../1/J3B12C03.png
Uwaga-Wszystkie czynności wykonujesz na własną odpowiedzialność, nie odpowiadam za jakiekolwiek straty |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2010-12-30, 14:02
|
|
|
z tego co wiem musisz pózniej zbierznosc ustawic tak ? |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2010-12-30, 15:09
|
|
|
Nie ja nie ustawiałem i z tego co wiem to nie ustawia się po wymianie łącznika, przy wymianie gałek (końcówek drążków kierowniczych) to tak ale po łączniku stabilizatora to nie. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
jar76
Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Cze 2009 Posty: 687 Skąd: Śląsk
Poziom: 23
|
Wysłany: 2010-12-30, 16:00
|
|
|
SebaSRS napisał/a: | z tego co wiem to nie ustawia się po wymianie łącznika |
Dokładnie, po wymianie łączników stabilizatora nie ma konieczności ustawiania zbieżności . |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
--------------------------------------- |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2010-12-30, 16:09
|
|
|
to chyba mi sie cos pomyliło |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2010-12-30, 20:04
|
|
|
Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca". |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
tarna
Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Mikołów
Poziom: 5
|
Wysłany: 2011-02-21, 02:44
|
|
|
miHu napisał/a: | Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca". |
Ten problem rozwiązałem poprzez przecięcie ł. stab. mniej więcej w połowie kątówką. |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2013-02-16, 23:00
|
|
|
miHu napisał/a: | Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca". |
Potwierdzam, choć ja poradziłem sobie w ten sposób, że podniosłem auto trochę wyżej i pod wahacz podłożyłem klocek i opuściłem trochę auto, układ się rozprężył i mona było spokojnie wyjąć łącznik. |
_________________ Tworzymy nową przyszłość |
|
|
|
|
kLiMeNs
Tomek
Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 20 Skąd: Ruda Śląska
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-08-14, 22:35
|
|
|
Odkręcamy koło:
Obficie zlewamy WD40 lub innym tego typu specyfikiem:
Kluczem (u mnie 14 nakrętka i 15 kontra) odkręcamy łącznik
Po wyjęciu, (nowy świecący
zakładamy nowy łącznik i robimy wszystko w odwrotnej kolejności
Czas pracy ok 40 min strona, można by było szybciej kątówką ale nie mam garażu z prądem
STRATY
Złamany klucz 14
|
|
|
|
|
sebek30091986
sebek
Model Samochodu: Aveo 5D Base+A/C T255+Brc
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 100 Skąd: Skierniewice
Poziom: 9
|
Wysłany: 2013-08-15, 20:41
|
|
|
Jak to jest klucz made in TOYA produkcja china lub PRC to nic dziwnego że są straty |
|
|
|
|
|