Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-05-07, 12:17
[Lacetti]Wymiana ??cznika stabilizatora.
Autor Wiadomość
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2010-12-29, 17:17   [Lacetti]Wymiana łącznika stabilizatora.

Łączniki stabilizatora w lacetti nie są za bardzo trwałe ( u mnie orginalny padł po ok. 45 kkm).

Do wymiany potrzebne nam będą
-Nowy łącznik stabilizatora (Uważam że nie warto stosować drogich bo szkoda kasy na polskie drogi, ja zastosowałem firmy Teknort)
-Podnośnik
- Dwa klucze 15 (co do klucza to nie jestem pewien rozmiaru)
Opcjonalnie:
-Kątówka i dostęp do prądu

Wymiana
1.Podnosimy auto i zdejmujemy koło. Próbujemy odkręcić nakrętkę która trzyma łącznik do amortyzatora jednocześnie drugim kluczem trzymając nakrętkę kontrująca (widać ją dokładnie na dołączonym zdjęciu), następnie odkręcamy nakrętkę która trzyma łącznik do stabilizatora również trzymając "kontrę".

Jeśli udało Ci sie odkręcić obie nakrętki omijasz p. 2 i przechodzisz do p. 3.

2. A jeśli pomimo trudów nie udało Ci się odkręcić nakrętki. Bierzesz kontówkę i przecinasz nakrętkę trzymającą łącznik, tylko należy uważać aby przypadkiem nie odciąć "ucha" od amortyzatora na którym trzyma sie śruba która tniemy.

3. Teraz wkładamy nowy łącznik i dokręcamy go dość mocno (wg. service manual 47 Nm) Zakłądamy koło i cieszymy się brakiem stukania ;-)

Zdjęcie podglądowe na którym widać srubę kontrująca którą mamy trzymać kluczem.


A tutaj fotka z serwice manual-
http://home.booroondook.r.../1/J3B12C03.png

Uwaga-Wszystkie czynności wykonujesz na własną odpowiedzialność, nie odpowiadam za jakiekolwiek straty
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2010-12-30, 14:02   

z tego co wiem musisz pózniej zbierznosc ustawic tak ?
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2010-12-30, 15:09   

Nie ja nie ustawiałem i z tego co wiem to nie ustawia się po wymianie łącznika, przy wymianie gałek (końcówek drążków kierowniczych) to tak ale po łączniku stabilizatora to nie.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2010-12-30, 16:00   

SebaSRS napisał/a:
z tego co wiem to nie ustawia się po wymianie łącznika

Dokładnie, po wymianie łączników stabilizatora nie ma konieczności ustawiania zbieżności .
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2010-12-30, 16:09   

to chyba mi sie cos pomyliło :oops:
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2010-12-30, 20:04   

Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca".
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
tarna 

Model Samochodu: Lacetti Kombi SX 1.6 16V
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Mikołów
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2011-02-21, 02:44   

miHu napisał/a:
Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca".


Ten problem rozwiązałem poprzez przecięcie ł. stab. mniej więcej w połowie kątówką.
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-02-16, 23:00   

miHu napisał/a:
Od siebie dodam tylko, że potrzebny mi był jeszcze drugi podnośnik. Po podniesieniu auta sprężyna rozciąga amortyzator i cały wahacz jest opuszczony a drążek stabilizatora naciągnięty. Podłożenie podnośnika pod wahacz i lekkie jego podniesienie rozpręża układ i łącznik wyskoczy z otworów przy pomocy "jednego palca".

Potwierdzam, choć ja poradziłem sobie w ten sposób, że podniosłem auto trochę wyżej i pod wahacz podłożyłem klocek i opuściłem trochę auto, układ się rozprężył i mona było spokojnie wyjąć łącznik.
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
kLiMeNs 
Tomek


Model Samochodu: Lacetti
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 20
Skąd: Ruda Śląska
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2013-08-14, 22:35   

Odkręcamy koło:


Obficie zlewamy WD40 lub innym tego typu specyfikiem:


Kluczem (u mnie 14 nakrętka i 15 kontra) odkręcamy łącznik




Po wyjęciu, (nowy świecący :-))


zakładamy nowy łącznik i robimy wszystko w odwrotnej kolejności :)
Czas pracy ok 40 min strona, można by było szybciej kątówką ale nie mam garażu z prądem



STRATY :-)
Złamany klucz 14
 
     
sebek30091986 
sebek

Model Samochodu: Aveo 5D Base+A/C T255+Brc
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 100
Skąd: Skierniewice
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 0/20
 0%
Wysłany: 2013-08-15, 20:41   

Jak to jest klucz made in TOYA produkcja china lub PRC to nic dziwnego że są straty
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: