Przesunięty przez: nieaktualne 2013-02-13, 21:13 |
Zarówki |
Autor |
Wiadomość |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2010-04-15, 10:31
|
|
|
Używam dziesiątki rurkowej, którą łatwo dojść do nakrętki (pozostałe dwie, to śrubki), ale siedmiu minut nie pobiję . Do pozycyjnych kupiłem diody, a że kupiłem więcej, to odstąpiłem kumplowi do doblo (też narzekał) i to, co go spotkało na przeglądzie wprawiło nas w osłupienie: pan diagnosta nakazał zdemontowanie z uwagi na brak homologacji...Do swojego nie założyłem jeszcze, ale zrobię to z ciekawości (chociaż przegląd dopiero wrzesień, więc opowiem później), no i oczywiście w celu praktycznym, bo postojowe równie często trafia. Nawet rozumiem te przepisy itd. ale wobec tego, co dzieje się na drogach-te fałszywe ksenony, albo jeszcze gorzej-jedno światło prosto w gały, a drugie w niebo, czy gdziekolwiek, to szkodliwość tych mizernie jarzących diod w postojówkach jest pomijalna (jeśli w ogóle występuje).
Kombi tak samo, jak sedan, jednakowy, kiepski dostęp. Jedynie hatch mają inne buzie, a przede wszystkim żarówki, które są odporne: poczciwe h4. |
|
|
|
|
herman00
Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 89 Skąd: Wawa
Poziom: 8
|
Wysłany: 2011-05-13, 09:18
|
|
|
Witam,
Panowie, jak widzę wszyscy używamy H7. Ja od 4,5 roku mam Captivę i średni czas żywotności to 5-6 miesięcy. Używałem Osram Night Breaker, Philips Cool Blue, i takie tam różne, padają po 5-6 miesiącach. W roku 1997 kupiłem pierwszą Skodę Octavię i chyba po pól roku założyłem oryginalne żarówki Philipsa. Po 3 latach sprzedawałem Skódkę, bo dostawałem nową firmówkę. Wyjąłem ze swojej te żarówki i włożyłem do nowej Skódki. Jeździłem ta Skodą 7 lat i nigdy nie wymieniłem żarówki - ale to były H4. |
|
|
|
|
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2011-05-13, 12:26
|
|
|
Z doświadczenia wiem że H7 są mniej trwałe niż H4.
Natomiast wszelkiej maści żarówki świecące mocniej typu: Night Breaker, +30% +50% szybciej się przepalają.
Natomiast w Cruzie zauważyłem że po zapaleniu samochodu, światła mijania pełną moc mają dopiero po około 3-5 sek. Bardzo dobrze jest to zauważalne w nocy jak samochód stoi blisko ściany ze światłami skierowanymi w tą ścianę. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2011-05-14, 20:53
|
|
|
Jest tak jak piszecie. Te wynalazki do pieniądze wyrzucone w błoto. Testowałem i Philipsa i Osrama i bez rewelacji. Teraz mam zwykłe Phlilpsa, chyba premium za 10 zł sztuka i trzymają się z nich wszystkich najdłużej. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
ryjek
Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 723 Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
|
Wysłany: 2011-05-14, 21:18
|
|
|
miałem w corsie c H7 zwykłe Osram i też sobie je chwaliłem , aveo ma H4 chyba przynajmniej moje |
_________________ aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca
|
|
|
|
|
benny86 [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-05-14, 21:47
|
|
|
U mnie też h4, ostatnio wymieniłem drugą żarówkę świateł mijania |
|
|
|
|
user_02
---
Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lip 2010 Posty: 945 Skąd: Śląsk
Poziom: 27
|
Wysłany: 2011-05-14, 21:59
|
|
|
W sedanie laćka też są H7 jednak H4 są dużo trwalsze.
Ostatnią H7 wymieniałem w wakacje i do tej pory świeci ? Początkowo częściej sie przepalały.
Zastanawiam się ostatnio nad żarówkami firmy SCT, pytałem kiedyś kogoś forum i pisał mi że są bardzo dobre, i świecą przyjemnym białym światłem, a nie "niebieską tandetą z alledrogo", bo tego ostatniego nienawidzę.
I zastanawiam się czy ich nie kupić.
Teraz mam lewą Lucasa a prawą Carrefour, nie widzę żadnej różnicy, oprócz ceny za jedną kerfura mam dwie lucasa.
Ostatnio w żarówkach W5W (postojówka i ośw. tablicy rejestracyjnej) zauważyłem, że są całe "zlustrzane" z wewnątrz (tzn. od wewnątrz szkło pokryło sie lustrzanym nalotem), czym to może być spowodowane? Zbyt duże napięcie? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-05-15, 06:47
|
|
|
Cytat: | Ostatnio w żarówkach W5W (postojówka i ośw. tablicy rejestracyjnej) zauważyłem, że są całe "zlustrzane" z wewnątrz (tzn. od wewnątrz szkło pokryło sie lustrzanym nalotem), czym to może być spowodowane? Zbyt duże napięcie? |
To zupełnie normalne zjawisko dla żarówki, stop z rozgrzanego żarnika osadza się na bańce. Co do przepalania się żarówek to opisałem to na pierwszej stronie tego tematu 2010-02-03, 07:54. |
|
|
|
|
Robnel
Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Zabrze
Poziom: 1
|
Wysłany: 2011-12-23, 13:32
|
|
|
co do żarówek. Mam lacetti kombi 2004 i od samego początku jest problem z żarówkami. Wymieniamy je chyba bez końca i nie mam pomysłu dlaczego tak jest. Przeciętnie co 2/3 miesiące nowa. Jak nie prawa to lewa.
Ma ktoś pomysł na to jakiś? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2011-12-23, 17:49
|
|
|
Robnel napisał/a: | Ma ktoś pomysł na to jakiś? |
1) sprawdzić szczelność reflektorów
2) sprawdzić napięcie ładowania czy nie jest za wysokie.
Nie dotykać szklanych baniek w żarówkach halogenowych palcami w trakcie montażu. |
|
|
|
|
miHu
odźwierny
Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 282 Skąd: EPJ
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-05-11, 21:56
|
|
|
Coś dla osób lubiących teorie spiskowe. A zaczęło się właśnie od żarówki. |
_________________ "Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie |
|
|
|
|
|