Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2015-03-15, 11:45
Olej silnikowy w Cruze
Autor Wiadomość
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-05-09, 13:16   

Krucyfiks a czy możesz załączyć wyniki testów. Szczerze powiem to jestem bardzo ciekawy wyników tej analizy. Jakiś czas temu też robiłem doktorat z olejów. :)
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-05-10, 12:22   

Nadmieniam że analiza została wykonana zupełnie prywatnie i od kuchni z małymi względami.Zakład ten posiadający to właśnie laboratorium nie dokonuje badań dla pojedynczych, prywatnych zleceniodawców ,z reguły są to koncerny lub duże firmy,które żądają jeszcze bardziej złożonych analiz.Niestety obecnie mam tylko analizę GM DEXOS 2 5W30 może kiedyś uda się powtórzyć badanie tym razem na przepracowanych już olejach to też jest ważne.Wiemy wtedy jak faktycznie długo w praktyce olej zachowuje swoje właściwości.

_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kiniu
Cruze 1.6 Base+

Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 240
Skąd: Tarnów
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 16/33
 48%
Wysłany: 2011-05-10, 14:57   

No no parametry faktycznie na pierwszy rzut oka bardzo dobre. Jednak do pełni szczęścia brakuje trochę danych np. HTHS.
Ja mam teraz wlany mobil1 0w40 i powiem tak jedyna różnica w stosunku do GM to to że w zimie na mrozie do momentu aż zaczął łapać temperaturę silnik zapalał i pracował lepiej (mobil jest rzadszy). Co dziwne na mobilu więcej mi pali.
Na następną zmianę wlewam olej statoil, bo cena przystępna, łato dostępny, oraz parametry bardzo dobre.

Podzielam Twoją opinię że olej GM jest to dobry olej w jeszcze lepszej cenie.
_________________
==
Pozdrawiam
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2011-05-11, 12:40   

Kiniu oczywiście że twój olej w zimie bardziej się sprawdza bo to 0W mówi za siebie.Do twojego silnika jak najbardziej.Będzie się sprawdzał ale z biegiem tysięcy kilometrów po jakimś czasie może będziesz musiał go zmienić . Ja jednak uważam że do diesla nie za bardzo się nadaje.Diesle mają tendencję do połykania bardzo żadkiego oleju a to za sprawą turbiny . W moim przypadku i również innych diesli najbardziej optymalny olej to 5W30 lub 40 z zastosowaniem koniecznie do DPF ze względu na niską zawartość popiołów, siarki i fosforu ,zalecane zresztą przez producentów różnych marek. Ale to tylko moje zdanie więc poto są miedzy innymi takie Fora jak to z których można dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy od użytkowników i niejednokrotnie rozjaśnia się nam umysł na wiele spraw.
Pozdrawiam.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
kamix 

Model Samochodu: Cruze LS+ Premium 2.0 VCDi (163KM)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 141
Skąd: Pułtusk
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 21/22
 95%
Wysłany: 2011-06-13, 13:39   

Koledzy, w serwisie mówią, że olej GM 5W40 - czy ma byc to jakikolwiek GM, jaką normę musi spełniac?

Mam diesla 2.0 - 163 KM z DPF
 
 
     
kysiow 
Cruze 2.0 LS+

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 41
Skąd: Stalowa Wola
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 3/13
 23%
Wysłany: 2011-06-13, 14:33   

kamix napisał/a:
Koledzy, w serwisie mówią, że olej GM 5W40 - czy ma byc to jakikolwiek GM, jaką normę musi spełniac?

Mam diesla 2.0 - 163 KM z DPF


Do diesla olej 5W40 w klasie C3. 7 litrów. Ja kupowałem Castrol Magnatec.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-07-08, 13:47   

Odgrzeje temat oleju GM DEXOS 2 bo z tego co widzę to Mobil przejął pałeczkę KLIK

www.gmdexos.com
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1321/10164
 13%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
  Wysłany: 2012-07-10, 23:45   

:arrow: Poniżej pełna lista olejów posiadających licencję DEXOS2 :

    ACDelco dexos2™ SAE 5W-30 General Motors dexos2 5W-30 Global
    Ardeca Syn-Tec DX 5w30 Vroman NV dexos2 5W-30 Europe
    Bardahl XTC Syntronic GM 5w30 Bardahl dexos2 5W-30 Europe
    Champion Syntolube GSB Wolf dexos2 5W-30 Europe
    Delek Motorsynth FE 5w30 Delek Lubricants dexos2 5W-30 SA, ME, Africa
    Elaion F50 d2 YPF SA dexos2 5W-30 SA ,ME, Africa
    ELF Excellium C3 5W-40 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-40 Global
    Elf Solaris LSX 5W-40 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-40 Global
    Elf Solaris MSX 5W-30 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-30 Global
    Enviro Plus SAE 5W-40 Penrite Oil Company Pty Ltd. dexos2 5W-40 Asia Pacific
    FeuVert dexos2™ 5W-30 FeuVert dexos2 5W-30 Europe
    TITAN GT1 Pro Flex Fuchs dexos2 5W-30 Global
    TITAN GT1 Pro Gas Fuchs dexos2 5W-30 Global
    TITAN Supersyn D2 SAE 5W-30 Fuchs dexos2 5W-30 Global
    GALP ACTIVE 3000 G 5W30 Petroleos de Portugal, Petrogal S.A. dexos2 5W-30 Global
    GALP FORMULA G DX2 5W30 Petroleos de Portugal, Petrogal S.A. dexos2 5W-30 Global
    GM Genuine Motor Oil dexos2 General Motors Europe dexos2 5W-30 Europe
    Gulf Progress Efficiency 5W-40 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-40 Portugal &Spain Only
    Gulf Progress Extended 5W-30 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-30 Portugal &Spain Only
    IGOL Profive Emeraude Cipelia SAS dexos2 5W-30 Europe
    KunLun Tianrun 9000 C3 5W-30 PetroChina dexos2 5W-30 Asia Pacific
    Liqui Moly Pro-Engine M 500 Liqui-Moly dexos2 5W-30 Europe
    Liqui Moly Top Tec 4600 Liqui-Moly dexos2 5W-30 Europe
    Lukoil Genesis Premium 5W-30 LukOil dexos2 5W-30 Global
    Lukoil Genesis Premium 5W-40 LukOil dexos2 5W-40 Global
    Megol Motorenoel Efficiency Meguin dexos2 5W-30 Europe
    Midland Axxept OEL-Brack AG dexos2 5W-30 Europe
    Mobil 1 ESP 0W-40 ExxonMobil dexos2 0W-40 Global
    Mobil Super 3000 Formula G 5W-30 ExxonMobil dexos2 5W-30 Global
    Mobil Super 3000 Formula G 5W-40 ExxonMobil dexos2 5W-40 Global
    Mobil Super 3000 XE 5W-30 ExxonMobil dexos2 5W-30 Global
    MOL Dynamic Gold MOL-Lub GmbH dexos2 5W-30 Europe
    Motorex Select D-XL Bucher AG Langenthal dexos2 5W-30 Europe
    Motorex Select LA-X Bucher AG Langenthal dexos2 5W-30 Europe
    MotorOil Premium Synthetic GM dexos2 MPM International Oil Co. BV dexos2 5W-30 Europe
    Motul 8100 X-clean Motul dexos2 5W-40 Global
    Motul Expert G 5W-30 Motul dexos2 5W-30 Global
    Motul Specific dexos2 Motul dexos2 5W-30 Global
    Multilife C-Three Morris Lubricants dexos2 5W-30 Europe
    OMV BIXXOL special C3 OMV Refining & Marketing GmbH dexos2 5W-30 Europe
    PO MAXIMA GA Petrol Ofisi (POAS) dexos2 5W-30 Global
    Q8 Formula Special G Long Life SAE 5W-30 Kuwait Petroleum dexos2 5W-30 Europe
    Quartz DEO 5W-30 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-30 Global
    Shell Helix Ultra AG 5W-30 Shell Oil Products Co. dexos2 5W-30 Global
    Sinopec Polar Star S1 Sinopec dexos2 5W-30 Asia Pacific
    Sinopec Polar Star S2 Sinopec dexos2 5W-40 Asia Pacific
    Statoil LazerWay G Svenska StatOil AB dexos2 5W-30 Europe
    Tecar International Trade GmbH TECAR Special DX2 dexos2 5W-30 Europe
    TOTAL Quartz Ineo MC3 5W-30 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-30 Global
    Total Quartz Ineo MC3 5W-40 TOTAL Lubrifiants dexos2 5W-40 Global
    UNIL OPAL Opaljet Longlife 3 Cipelia SAS dexos2 5W-30 Europe
    UNIL Opaljet Longlife 3 Cipelia SAS dexos2 5W-30 Europe
    Wolf Masterlube Synflow GSB Wolf dexos2 5W-30 Europe
    YACCO LUBE O Cipelia SAS dexos2 5W-30 Europe
    YACCO VX 1703 Cipelia SAS dexos2 5W-30 Europe
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-07-13, 20:24   

Marco napisał/a:
Odgrzeje temat oleju GM DEXOS 2 bo z tego co widzę to Mobil przejął pałeczkę KLIK

www.gmdexos.com



Pamiętasz Marko tę dość burzliwą dyskusję na temat GM DEXOS 2 swego czasu i tą moją prywatną analizę w zakładach chemicznych ?On tam wykazywał nawet lepsze parametry on znanych marek ;-) To chyba faktycznie całkiem nie zły olej co się potwierdza.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Profil 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2012-07-15, 07:28   

kamix, krycyfiks zapewne sprawdzaliście poziom oleju niedługo po zakupie auta, czy mieliście normalny poziom pomiędzy min i max czy może przekroczony maksymalny? Ja po zakupie sprawdziłem na zimno i gorąco i poziom jest cały czas lekko poza maksymalnym. Wyczulony na taki fakt od razu zapytałem serwis czy na pewno tak ma być i odpowiedzieli, że w nowych dieslach zawsze leją więcej, żeby się nie przejmować. No, to się nie przejmuję ale wiem, że to nie jest normalne, więc mogę trochę spuścić, co Wy na to? Może to Panom się przelało przy uzupełnianiu jak przygotowywali samochód do odbioru?
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2012-07-16, 11:22   

W serwisie jak to w serwisie panowie przeważnie mówią to co im wygodne w danej chwili,a w twoim przypadku tyczy się diesla z filtrem cząstek stałych gdzie poziom oleju wyższy niż max na bagnecie jest nie wskazany.Ja osobiście stosuję metodę 3/4 wysokości miary ,pomiędzy minimum a max.Ale panowie nie dajmy się zwariować jeżeli poziom będzie odbiegał nieco od określonych wyznaczników w górę czy w dół na pewno dojedziemy do najbliższego celu.Lecz na dłuższą metę możemy jednak uszkodzić jakiś podzespół silnika bo nie mówimy tutaj o samym zatarciu całości,wtedy to na pewno zaświeci się dużo wcześniej kontrolka ciśnienia oleju. Prawda jest taka że obecne nowoczesne silniki diesla i nasze również posiadające filtry cząstek stałych i w tych silnikach może występować zjawisko przybywania oleju w misie olejowej,szczególnie gdy ktoś porusza się autkiem głównie na krótkich odcinkach i motor nie posiada optymalnej temperatury.Już o tym kiedyś pisałem.KLIK. Co do odessania zaś nadmiaru oleju z silnika ja stosuję strzykawkę taką największą jaka jest do dostania w każdej aptece, ze stożkową końcówką na którą świetnie pasuje i nakładam 1 metr wężyka zwykłego paliwowego, przeźroczystego do dostania w każdym sklepie motoryzacyjnym i wkładam go w rurkę w której na co dzień jest bagnet z poziomu oleju. Spokojnie bez zdejmowania osłony ,wchodzenia pod samochód i odkręcania korka spustu zasysam nadmiar i gotowe. ;-)
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
Profil 


Model Samochodu: Chevrolet Cruze Diesel 2.0 163KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 47
Skąd: Mazowieckie
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 9/13
 69%
Wysłany: 2012-07-17, 20:59   

krucyfiks, dzięki właśnie miałem się zabrać za odciągnięcie, mam strzykawę + wężyk jeszcze z akcji odciągania nadmiaru oleju z poprzedniego diesla. Nowego jednak nie miałem i nie byłem pewny czy to nie jest celowy zabieg serwisu, który praktycznie powinien znać się na tym jak powinno się zalewać olej w nowym silniczku. Też myślę, że to niechlujstwo a nie potrzeba i trochę pociągnę :-) Strzeżonego.... strzeże a nadmiar to zawsze jednak groźba zbyt szybkiego rozszczelnienia.
 
     
marcinde 


Model Samochodu: VW Golf
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 121
Skąd: Głosków Letnisko
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 1/22
 4%
Wysłany: 2012-11-22, 20:35   Olej w silniku

Ja stosuję Motula Specific 5w30 dexos2. Nie mam porównania do innego oleju, ponieważ na oryginalnym oleju jeździłem 1000 pierwszych kilometrów, i zmieniłem na Motula. Teraz mam 9000.
_________________
Hand wash only:)
 
     
marcinde 


Model Samochodu: VW Golf
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 121
Skąd: Głosków Letnisko
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 1/22
 4%
Wysłany: 2012-12-13, 21:25   

kamix napisał/a:
Czyli nie wymieniacie oleju jak kupicie nowe auto po przejechaniu paruset kilometrów?


Owszem, wymieniam. W poprzednim nowym tak zrobiłem i w cruzie podobnie. Po 2000km wlany został Motul specific dexos 2 5w30.
Teraz mam ok 11000km i przesiadam się na Amsoil AFL 5w40, również dexos2.
http://www.amsoil.com/sho...etic-motor-oil/
Trochę zmniejszę okresy między wymianami oleju, z zalecanych 15000 do 10000. A przy 15000 zrobię przegląd ale bez oleju.
_________________
Hand wash only:)
 
     
Avatar 

Model Samochodu: Cruze 1.8 LT+ Premium BRC-LPG
Wiek: 33
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 58
Skąd: Racibórz
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 7/14
 50%
Wysłany: 2012-12-26, 22:08   

Temat nadmiaru oleju nie dotyczy chyba jedynie silników diesela z tego względu że dziś od tak sprawdziłem sobie stan oleju i był mocno ponad MAX, dokładnej różnicy nie pamiętam ale coś w okolicach 1-2cm. Samochód ma przejechane 7500km (1.8, MT, LPG).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: