Zakup Aveo T300 |
Autor |
Wiadomość |
pawel1980
Model Samochodu: Lanos 1.6
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-11, 23:25 Zakup Aveo T300
|
|
|
Witam wszystkich. Dziś zarejestrowałem się tutaj na forum, ponieważ na innym forum nie uzyskałem za dużo informacji.
Obecnie mam Lanosa, chciałbym zmienić pojazd na Chevroleta Aveo T300. Chciałbym żeby był to samochód 3-4 letni (nie ma starszych niż 4 letnie)
Mam kilka pytań m.in.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Są jakieś słabe punktu samochodu a np. kosztowne w ewentualnej naprawie? Czy kupilibyście ten samochodów ponownie?
Czy silnik 70 KM jedzie? Czy da się ew. do niego wsadzić gaz? Czy minimum to silnik 86 KM?
Tu akurat uzyskałem informację, że silnik 70KM i 86KM to ten sam silnik, różnica jest w programie sterującym ale tylko powyżej 4 tys obrotów. No i że jest bardzo dobry do montowania gazu.
Zauważyłem jeszcze że wersja 70KM ma opony 14 calowe a wersja 86KM 15 calowe. Niestety 14 calowe nie za bardzo będą mi pasować z obecnego pojazdu bo posiadam 185/60 a w Aveo są 185/75 .
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-11, 23:38
|
|
|
Jesteś pewien tych 14 calowych kół?
Tam w standardzie było chyba 195/65r15.
Samochód jest kopią corsa D |
|
|
|
 |
pawel1980
Model Samochodu: Lanos 1.6
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-12, 09:18
|
|
|
Masz rację
instrukcja str 264
http://www.chevrolet.pl/p..._MY12_pl_pl.pdf
myślę że zależne to tez było od wersji wyposażenia
Ale czy takie wersje wychodziły, to niech wypowie się ktoś kto ma Aveo 1,2 |
|
|
|
 |
prezes87
Model Samochodu: aveo
Dołączył: 29 Gru 2013 Posty: 44 Skąd: SRB
Poziom: 5
|
Wysłany: 2015-01-12, 09:59
|
|
|
lepiej szukaj 1.2 86KM ,interesuje cię sedan czy Hb |
|
|
|
 |
pawel1980
Model Samochodu: Lanos 1.6
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-12, 13:09
|
|
|
Ale z opisów silnika wynika że 70 KM od 86KM różnią się jedynie mocą powyżej 4 tys obrotów, mają taki sam maks. moment obrotowy.
Ale tak jeśli będę miał wybór to chciałbym 86KM.
HB czy sedan, w sumie jak kupowałem lanosa to bardzo zależało mi na sedanie, Aveo dużo bardziej podoba mi się sedan ale praktyczniejszy jest HB.
Ale jeszcze się nie zdecydowałem na konkretną wersję.
Co do Aveo to mam nadzieję że zabezpieczenia antykorozyjne mają dobre. |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2015-01-12, 19:08
|
|
|
pawel1980 napisał/a: | Co do Aveo to mam nadzieję że zabezpieczenia antykorozyjne mają dobre. |
z chevroletami, jakoś specjalnie nie ma problemów. Mój, co prawda lacetti, ma 4,5 roku i nigdzie, włącznie z podwoziem nie widziałem nawet odrobiny korozji
pawel1980 napisał/a: | Ale tak jeśli będę miał wybór to chciałbym 86KM. |
Nie dziwię się, przy jakimś mocnym przyspieszaniu na pewno różnica będzie na plus
A co do silnika... no cóż po lanosie 1,6 to przesiadka na 1,2 to trochę krok w tył. Pomyśl nad 1,4 albo jeśli więcej jeździsz 1,3 cdti |
|
|
|
 |
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
|
|
|
 |
Jacenty85
Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 127 Skąd: Włocławek
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-01-12, 23:59
|
|
|
Wtrące swoje 3 grosze. Jest kilka rzeczy które są za i przeciw. Co do wyboru 1.2 70km a 86km to szkoda sobie głowę zawracać. Różnicę może odczujesz powyżej 4 tysięcy- zadaj sobie pytanie czy w normalnej jeździe często wykorzystujesz takie obroty.
Sprawa 2. Przed zakupem oględziny blacharskie. Proponuję sprawdzić stan podłużnic, tylny pas i ranty drzwi. Mimo że auto młode to z doświadczenia widzę, że może rdzewieć w tych miejscach. Druga sprawa to mechanika. Zaczynamy od dupy strony. Tylne amortyzatory- wycieki, dalej do przodu - skrzynia biegów-zapocenie w okolicach obudowy wybieraka - norma; powszechna usterka - wyciek z pokrywy dyferencjału; wycieki z silnika. W zawieszeniu łączniki stabilizatora; maglownica (luz na listwie) i półośki. Gdy tam będzie dobrze odpalamy zimny silnik. Silnik na wolnych obrotach zimny ma prawo lekko "klepać, chlupać" taka uroda a12xer. Po rozgrzaniu praca ma być AKSAMITNA. Ważne żeby go dobrze rozgrzać i słuchać czy nie ma pisku. Pisk po rozgrzaniu to nic innego jak wadliwa pompa wody którą koncern GM wymienia na gwarancji. Jeśli silnik pracuje poprawnie - bez pisku zgrzytów i równo wsiadamy do auta i jedziemy. Rozpędzamy do 80 i lekko hamujemy-jeśli na kierownicy wyczujemy wibracje - tarcze do wymiany - newralgiczny punkt tego modelu. Oczywiście jazda ma być po nawierzchni różnorodnej. Jeśli puka z przodu to dalej szukamy a jeśli stuka tył- jakby coś było w bagażniku- to norma, prawie każde aveo t300 stuka z tyłu (wadliwa projekt mocowania amortyzatora tył). Jeśli będziesz już zdecydowany to teraz kilka gorzkich słów.
Aveo to dobry samochód ale: Chevrolet wycofuje się z Polski. Producent zapewnia dostęp do części jednak proszę sobie wejść na stronę sklepu internetowego dochevroleta i popatrz na ceny części, których nie dostaniesz jako zamiennik. Są porażające. Oczywiście można wiele podzespołów dopasować od Corsy D ale nie wszystkie. Czytałem w poradniku auto świat jak jakiś przewód ciśnieniowy do Cruza kosztował 3 tysiące złotych. To jest największy problem.
Jeśli powyższy wywód Cie nie przeraża to kupuj albo podjedź do mnie to w ramach pomocy forumowej tak Ci przetrzepie samochód że nic się nie ukryje pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Jacenty85
Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 127 Skąd: Włocławek
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-01-13, 00:09
|
|
|
co do odpowiedzi na Twoje pytania
pkt 1 silnik 70 koni jedzie nadzwyczaj dobrze jak na taką moc. Chcesz mieć 86 to wgram Ci soft i bedziesz miał także to żadna różnica.
pkt 2. Gaz możesz wsadzić. Twim porty dobrze go znoszą mimo że importer nie przewiduje montażu ale spokojnie nie będzie problemu.
pkt 3. zarówno wersja 70 koni ma koła 15 calowe jak i wersja 85 koni. Ja osobiście mam 70 km i koła 15 calowe. Lepiej zwrócić uwagę na jakość opon. Fabryczne Continentale nie grzeszą jakością (mimo dobrej firmy) Bardzo często wiele zakładów ma kłopot z wyważeniem fabrycznych kół 15 calowych do Aveo. Owszem, większość kierowców nie zwraca na to uwagi gdy im minimalnie kierownica się trzęsie po puszczeniu jej z rąk powyżej 100km/h Taki efekt widziałem już w kilku Aveo t300 ale to właśnie problem opon plus dobrego wyważania i dość wysokiej czułości układu kierowniczego. Kilka osób miało problem z trzymaniem kierunku jazdy na wprost ale to był albo problem w oponach albo coś z elektrycznym układem kierowniczym. Ja osobiście polecam hydraulikę - tak z przekonania do starszych rozwiązań. |
|
|
|
 |
pawel1980
Model Samochodu: Lanos 1.6
Wiek: 44 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 6 Skąd: Sosnowiec
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-13, 07:32
|
|
|
Jacenty85 dziękuje za wyczerpującą odpowiedź, o to mi chodziło (o taką pigułkę ew. usterek i wad Aveo).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
mrjarzab
Model Samochodu: Nie posiadam
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 8 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-19, 00:27
|
|
|
[quote=Jeśli powyższy wywód Cie nie przeraża to kupuj albo podjedź do mnie to w ramach pomocy forumowej tak Ci przetrzepie samochód że nic się nie ukryje pozdrawiam.[/quote]
Przy jakim przebiegu spotkałeś się z usterkami typu, cieknące amory, wycieki ze skrzyni, łączniki stabilizatora, luzy na maglownicy?
Co do niektórych części to rzeczywiście nie znalazłem jeszcze zamienników, ale to moim zdaniem wynika z konstrukcji nowego samochodu. Widzę, że wiele części jest z punto i corsy D. |
|
|
|
 |
Jacenty85
Model Samochodu: Aveo T300
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2014 Posty: 127 Skąd: Włocławek
Poziom: 10
|
Wysłany: 2015-01-19, 12:10
|
|
|
Co do usterek - jak widzisz nie są to poważne rzeczy poza maglownicą. Cieknące amory tył 15 tysięcy, wyciek ze skrzyni - raczej zapocenie tu już u niektórych przy 3 tysiącach się pojawia; łączniki stabilizatora - 6 tyś (wersja 2012-później zmodyfikowano)
Co do części to zapewniam że mimo młodej konstrukcji zamienników już nie będzie - producent wycofał auto ze sprzedaży + krótki staż rynkowy powodują że zamienniki nie będą dostępne. |
|
|
|
 |
mrjarzab
Model Samochodu: Nie posiadam
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 06 Sty 2015 Posty: 8 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-01-20, 10:51
|
|
|
Dzięki za informacje o usterkach. Przejrzę egzemplarz nad którym się zastanawiam (17 tys. km przebiegu) rocznik 2012.
Zamienniki wydaje mi się, że stopniowo będą tylko gorzej dostępne u nas i pytanie w jakich cenach. Chcevrolet dalej produkuje Aveo i całą resztę, tyle że sprzedaje to za naszą wschodnia granicą i w innych częściach świata. Czas pokaże. Nie wiem jaki masz przebieg w swoim, ale jako użytkownik masz jakieś problemy z dostępnością części teraz? Elementy zawieszenia, czy materiały eksploatacyjne lub jakieś grubsze rzeczy jeżeli je wymieniałeś? |
|
|
|
 |
mankel
Model Samochodu: Aveo T300
Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Poziom: 2
|
Wysłany: 2015-03-16, 15:03 Re: Zakup Aveo T300
|
|
|
pawel1980 napisał/a: | Witam wszystkich. Dziś zarejestrowałem się tutaj na forum, ponieważ na innym forum nie uzyskałem za dużo informacji.
Obecnie mam Lanosa, chciałbym zmienić pojazd na Chevroleta Aveo T300. Chciałbym żeby był to samochód 3-4 letni (nie ma starszych niż 4 letnie)
Mam kilka pytań m.in.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Są jakieś słabe punktu samochodu a np. kosztowne w ewentualnej naprawie? Czy kupilibyście ten samochodów ponownie?
Czy silnik 70 KM jedzie? Czy da się ew. do niego wsadzić gaz? Czy minimum to silnik 86 KM?
Tu akurat uzyskałem informację, że silnik 70KM i 86KM to ten sam silnik, różnica jest w programie sterującym ale tylko powyżej 4 tys obrotów. No i że jest bardzo dobry do montowania gazu.
Zauważyłem jeszcze że wersja 70KM ma opony 14 calowe a wersja 86KM 15 calowe. Niestety 14 calowe nie za bardzo będą mi pasować z obecnego pojazdu bo posiadam 185/60 a w Aveo są 185/75 .
Pozdrawiam |
Ja jestem posiadaczem T300 86 KMi miałem Lanosa hehe.
- sprawdź czy podłużnice są całe,
- czujnik lakieru to podstawa,
- bieżnik kół, żeby nie były z jednej strony mocniej zużyte.
- jak są zużyte pedały
- czy nie poniszczone nic
- czy szyby te same,
- ustaw sobie fotel tak jak byś miał siedzieć i przesiąć się do tylu - dla mnie było ok
Plusy:
- nie jest mułowaty
- mimo małych gabarytów nie masz uczucia ciasnoty gdy się siedzi w srodku
- wersja po liftingu ma elektryczne lusterka , podgrzewane , lepsze radio
- regulowany fotel gora dol - przed liftem tego nie ma
- lusterka niwelujace strefe martwa
minusy:
- belka z przodu przeszkadza w momencie skrecania - słaba widocznosc - ale mozna sie do tego przyzwyczaic,
- twarde zawieszenie
- duzo pali na krotkich odcinkach - lepiej pod tym wzgledem wypada opel corsa, niestety.
Jak bym miał kupować jeszcze raz to brałbym ale z silnikiem 1.4 bo mam 1.2
Jak narazie nie znalazlem innych plusow / minusow. |
|
|
|
 |
|