Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-21, 12:58
?arówki mijania w Aveo, hit czy kit???!!!
Autor Wiadomość
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-08-20, 00:54   Żarówki mijania w Aveo, hit czy kit???!!!

Może zacznę od tego, że moja cierpliwość powoli dobiega już końca... średnio raz na 3-4 miesiące od zakupu samochodu pada mi jedna żarówka mijania i jest to oczywiście naprzemiennie, ale dwa dni temu sytuacja wyglądała w ten sposób, że najpierw padła prawa, wymieniłem a wieczorem już nie było lewej. Żarówki kupuję zwykle w Tesco (jest to ten sam model i producent, który sprzedaje na stacjach benzynowych), te które mi padły to były Philipsa po chyba 40 zł szt. Nikt w rodzinie i u znajomych nie ma problemów z tymi żarówkami.

Podzielcie się proszę swoimi doświadczeniami, czy macie podobne problemy? Dodam jeszcze, że poza żarówkami mijania (H4) w oświetleniu nie wymieniałem nic tzn. kierunkowskazy, tylne światła ani deska rozdzielcza to są żarówki fabryczne.

pozdrawiam,
Chevy_Power
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 82/2753
 3%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2011-08-20, 05:02   

Sprawdź na pierwszy ogień czy nie masz czasem za wysokiego ładowania. Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić do max 14,4 V.

Żarówki jakie montuje się fabrycznie w Aveo to Osram Bilux Standart H4 a wymieniłem ich chyba ze 2 szt na przełomie 1 roku. Potem miałem Philips BlueVision Ultra H4 ale bardzo szybko się spaliła pierw jedna a potem druga.

Obecnie od bardzo dawna mam zamontowane Osram Night breaker Plus H4 i nie wiem co to znaczy spalona żarówka. Wg moich przeprowadzonych testów oraz wieloletniego doświadczenie są to obecnie najmożliwsze żarówki.

Moja rada na przyszłość jest taka aby w trakcie montowania nowej żarówki (dotyczy żarówek szczególnie halogenowych) nie dotykać szklanej bańki palcami a po zamontowaniu zapalić ją na 1 minutę bez odpalania silnika w celu jej wygrzania oraz stabilizacji gazu.
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-08-20, 10:55   

Marco palcem jej nigdy nie dotykam;) ale sprawdzę to napięcie w takim razie. Dzięki wielkie za radę, bo od dwóch dni w ramach protestu jeżdżę na cyklopie;p

pzdr
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2011-08-20, 21:14   

Warto zadbać też o dobre styki na kostce, też potrafią dać w kość. Dobry styk to podstawa :) Nadpalone kostki też warto wymienić profilaktycznie
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-08-20, 22:28   

Garmin, czy masz na myśli kostki te do których wpina się żarówki? Jeśli tak to znaczy, że będę musiał zatrudnić jakieś koreańskie dziecko z małymi rączkami bo moje łopaty ledwo tam wchodzą i zawsze podczas wymiany żarówki wyklinam projektantów Chevroleta:-P
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2011-08-21, 08:08   

Zawsze możesz odkręcić reflektor, minuta roboty, a będziesz miał wszystko jak na dłoni.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
garmin
Szofer T200


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 118
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 18/20
 90%
Wysłany: 2011-08-21, 10:19   

Albo reflektory jak mówi jar76 albo można wyciągnąć akumulator i obudowę filtra i zrobić to od środka. Ja zrobiłem to od środka, wyciągnąłem właśnie akumulator, odkręciłem sterownik i wszystko było jak na dłoni. Pamiętaj ze jak odepniesz akumulator to radio wraca do ustawień fabrycznych, jeśli masz kodowane przygotuj kod :)
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2011-08-21, 16:45   

no właśnie z tym reflektorem może być problem... w zeszłym roku próbowałem odkręcić jeden i śruby są tak pordzewiałe, że o mało ich nie kancerowałem. ale dzięki Wam poznałem przyczynę, więc dzięki za pomoc. w wolnej chwili spróbuję potraktować te śruby coca colą albo jakim innym wd-40.

pzdr

[ Dodano: 2011-08-27, 01:13 ]
wymieniłem żarówki, kupiłem 2 sztuki od razu jako test ich żywotności. nie wykosztowałem się zbytnio bo 1 kosztowała 12,50zł ale traktuję je próbnie, muszę skombinować jakiegoś znajomego elektryka w okolicy, który sprawdzi mi to napięcie w alternatorze o którym pisał Marco
jeśli coś się wyjaśni to opiszę na forum oczywiście:-)
a między czasie chciałem poruszyć jeszcze jedną kwestię dotyczącą elektryczności bo wynika z tego, że piętą achillesową mojego auta jest właśnie prąd chyba:
na gwarancji jeszcze wymieniłem manetkę kierunkowskaza bo objawem złego działania były braki w styczności i momentami światła (i deska rozdzielcza) migały - tak jakbym wyłączał i włączał światła. po wymianie jest wszystko ok ale wiecie zapewne, że przy włączeniu świateł, światło zegarka lekko przygasa do nocnej jazdy i właśnie od jakiegoś już czasu mam tak, że właśnie ten zegarek tak myrga (wszystko normalnie poza tym świeci) - czy teoretycznie oczywiście jest możliwość powiązania tych dwóch usterek?
p.s.garmin radio mam blaupunkt standard jak narazie :-P
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2011-08-28, 20:58   

temat dublowany. O tym problemie można poczytać tutaj
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: