Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 11:07 |
Jak spu?ci? wod? ... z odstojnika filtra paliwa. |
Autor |
Wiadomość |
vera
mgr ;-)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 36 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 107 Skąd: Legnica
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-01-05, 11:53 Jak spuścić wodę ... z odstojnika filtra paliwa.
|
|
|
Jak w temacie, gdzie jest i jak się do niego dobrać ... chodzi mi o odstojnik
przy filtrze paliwa - niby nic ale ważne - ważne gdyby nagle z jakiegoś powodu auto przełączyło się w tryb awaryjny.... to jedna z pierwszych rzeczy, które niby trzeba sprawdzić a ja nie wiem jak. dodam, że w TIS'ie sie nie doczytałem. |
_________________ _______________________________________
Chevy Cruze 2.0 150KM 2010r 02 07 LS+ premium / GCW / 16394km / |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-01-07, 12:27
|
|
|
vera....z tego co pamiętam filtr paliwa w cruze dieslu 125 konnym znajduje tuż przy zbiorniku paliwa,pod autem i wymienia się tylko sam wkład.Nie znalazłem tam żadnego odstojnika bo takowego nie ma.Możesz sobie od spodu odkręcić kielich plastikowy filtra kluczem oczkowym i wylać paliwo z dna ale zapewniam cię że całe zanieczyszczenia znajdują się w filtrze (wkładzie) paliwa.Ja osobiście w dieslu żeby niemieć problemów co drugą wymianę oleju,wymieniam filtr paliwa . |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
vera
mgr ;-)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 36 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 107 Skąd: Legnica
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-01-07, 14:13
|
|
|
dzięku za radę krucyfiks powiedz tylko jeszcze jak często u siebie olej zmieniasz?
... zakładam, że gdamy o cruze'ie ? |
_________________ _______________________________________
Chevy Cruze 2.0 150KM 2010r 02 07 LS+ premium / GCW / 16394km / |
|
|
|
 |
krucyfiks
CRUZE 2.0 LS PLUS

Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy Dołączył: 26 Mar 2010 Posty: 280 Skąd: śląsk
Poziom: 15
|
Wysłany: 2012-01-07, 19:17
|
|
|
Z tym bywa różnie. Ponieważ nowe silniki diesla wyposażone są w takie ustroistwo jak filtr cząstek stałych,który wyłapuje smoliste substancje i regularnie co jakiś czas się wypala przy optymalnej temperaturze silnika i zastosowanemu dodatkowemu wtryskowi paliwa.Natomiast kiedy dużo jeździsz po mieście, krótkie odcinki,mniej w trasie silnik nie jest dostatecznie rozgrzany i nie jest w stanie wtedy wypalić całkowicie podawanego paliwa do wypalającego się filtra DPF . Wówczas owe resztki oleju napędowego spływają sobie do misy olejowej ,mieszając się z naszym jakże drogim syntetykiem i obserwujemy zjawisko wzrostu poziomu oleju co jest widoczne na bagnecie.Dlatego więc musisz sobie co jakiś czas sprawdzać ilość oleju silnikowego. Nadmierne rozrzedzenie oleju ropą może w dalszej eksploatacji doprowadzić do uszkodzenia podzespołów silnika (turbiny,czy nawet zatarcia w skrajnych przypadkach samego silnika).Ja osobiście olej wymieniam raz w roku i robię na nim około 15 000km te oleje są dość dobre już w swojej klasie,a mówimy tutaj o pełnym syntetyku.No chyba że na bagnecie pojawi się niepokojące max poziom,wtedy wcześniej.
P.S. Na temat filtra cząstek stałych,wady i zalety były już wywody na tym forum więc poszukaj jeśli cię to interesuje.Również w necie jest sporo interesujących artykułów.
Szerokości życzę.....bajo |
_________________
Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie |
|
|
|
 |
vera
mgr ;-)

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 36 Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 107 Skąd: Legnica
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-01-07, 19:51
|
|
|
dobrze ze piszesz, ... tego nie wiedziałem. muszę się bliżej przyglądać .... auto teraz ma 6180 km więc tak po 10ciu pro-forma wymienic ? |
_________________ _______________________________________
Chevy Cruze 2.0 150KM 2010r 02 07 LS+ premium / GCW / 16394km / |
|
|
|
 |
|