Rev limiter - ograniczenie obrotów w Cruze 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 78 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2012-11-20, 18:51 Rev limiter - ograniczenie obrotów w Cruze 1.8
|
|
|
Tak miedzy nami fachowcami,tam zadnego odciecia niema tylko zaplon wystepuje co drugi raz.Gdyby bylo to bys zjechal do zatrzymnania sie a tutaj tylko cug sie skonczyl.
Pzdr.Chepika 215 |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-20, 18:57
|
|
|
Pewnie, że całego paliwa nie odcina, bo by zgasł, ale objaw dokładnie taki jakby chwilowo odcinało jego dopływ i zrzucało obroty do dopuszczalnych,
nic się z tym nie zrobi prócz wrzucenia kolejnego biegu (jeśli jest) |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-11-20, 23:31
|
|
|
Skąd wiadomo, że nie ma ograniczeń jak w oplu podczas docierania?
Nie wiem, czy zapłon, ale wtrysk jest "odcinany" na pewno. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-20, 23:46
|
|
|
No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
szary77
Człowiek z miasta
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.6 LS+ Premium
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 103 Skąd: RLU
Poziom: 9
|
Wysłany: 2012-11-20, 23:51
|
|
|
C77 napisał/a: | No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów. |
To po walca skalują obrotek do 8000RPM, skoro elektronika odetnie go po 6700 czy jak tam Chyba tylko po to by ładnie wyglądało |
_________________ Ukradli.... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-20, 23:55
|
|
|
szary77 napisał/a: | C77 napisał/a: | No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów. |
To po walca skalują obrotek do 8000RPM, skoro elektronika odetnie go po 6700 czy jak tam Chyba tylko po to by ładnie wyglądało |
A jakiego koloru pole masz na 8 tyś obrotów? |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-11-22, 07:28
|
|
|
C77 napisał/a: | No moim zdaniem to jest raczej odcięcie paliwa, możliwe że na wtrysku, bo nigdy nie sprawdzałem do ilu po tym "odcięciu" spadną obroty silnika który automatycznie traci moc.
Ale to ograniczenie akurat nie ma moim zdaniem związku z dotarciem silnika, bo występuje permanentnie, niezależnie od liczby przejechanych kilometrów. |
Ograniczenie obrotów tak, ale mnie chodziło o "łagodniejsze" mapy wtrysku i zapłonu podczas docierania, tak jak jest w oplach, a przecież te silniki są takie same? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-23, 22:27
|
|
|
JAR napisał/a: | Ograniczenie obrotów tak, ale mnie chodziło o "łagodniejsze" mapy wtrysku i zapłonu podczas docierania... |
A tego nie wiem, ale w serwisie też nie wiedzą, więc nie ma jak się tego dowiedzieć.
Jedno jest pewne, że między 0-2000 km auto dużo zyskuje na elastyczności. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
Komierowski
Chepica
Model Samochodu: Chevrolet Epica
Pomógł: 12 razy Wiek: 78 Dołączył: 22 Cze 2012 Posty: 389 Skąd: Szwecja Lund
Poziom: 18
|
Wysłany: 2012-11-25, 19:56
|
|
|
Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej.
Zaplon zostaje co drugi takt pracy wylaczany i spokojnie bez szkody dla silnika, po wyzej te granicy silnik nie reaguje na te zjawisko.
Ciekawie by to wygladalo jadac na maxa a tu brak paliwa.Silnik mozna rozwalic.
Wymyslono to zaplonem,.Czyli program jest tak ulozony zeby nie dawal po tej granicy iskry i automatycznie moc silnika spada.
Pzdr. |
_________________ Chepica215 |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-26, 00:28
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej... |
W jakim sensie na ostatnim biegu? dosłownym?
Na 1,2,3 występuje bankowo.
Na 4 i 5 nie udało mi się jeszcze praktycznie tego potwierdzić |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
kubaw
Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 28 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
Poziom: 3
|
Wysłany: 2012-11-26, 13:58
|
|
|
Dodam tylko, że przejechałem ponad 800 km już i samochód zrobił się wyraźnie posłuszniejszy.
Czekam jeszcze, aż raczy trochę zmniejszyć paliwożerność. Na razie w jeździe (naprawdę normalnej) po mieście nie udaje mi się zejść poniżej 11,5. |
|
|
|
 |
JAR
Model Samochodu: LANCET 1,8 AUTOMAT
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 129 Skąd: zabrze
Poziom: 10
|
Wysłany: 2012-11-26, 17:56
|
|
|
Komierowski napisał/a: | Tzw przez Was odciecie paliwa wystepuje na obrotach na ostanim biegu nie wczesniej.
Zaplon zostaje co drugi takt pracy wylaczany i spokojnie bez szkody dla silnika, po wyzej te granicy silnik nie reaguje na te zjawisko.
Ciekawie by to wygladalo jadac na maxa a tu brak paliwa.Silnik mozna rozwalic.
Wymyslono to zaplonem,.Czyli program jest tak ulozony zeby nie dawal po tej granicy iskry i automatycznie moc silnika spada.
Pzdr. |
Nie jest tak. Po wykryciu przekroczenia prędkości obrotowej, sterownik wyłącza sygnały wtryskiwaczy i to wszystkie! Czyli tak: jedziesz na maksa, a tu brak paliwa!...Silnik znosi to normalnie, bo co niby ma znosić? Zostaje wręcz odciążony.
Sygnały są załączane z powrotem, gdy pojawiają się warunki: obroty w dopuszczalnym zakresie (a będą, bo nie wtryskuje dawek), a kierowca dalej wciska buta. I tak cyklicznie, stąd ta "muzyka"...
Reasumując: jak bujniesz bryczkę w taki sposób, że silnik przekroczy maksymalną prędkość obrotową, to efekt się pojawi na dowolnym biegu.
Mam to szczęście, że źródło jest wiarygodne - fabryka aut, gdzie kumple są inżynierami, jeden w lakierni, drugi na wydziale montażu. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2016-03-05, 17:48 Cruze no rev limiter?
|
|
|
Oto po co w Cruze 1.8 jest rev limiter i dlaczego nie opłaca się go usuwać (chiptuning):
 |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
|