Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-15, 23:17
Felgi 13"
Autor Wiadomość
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-01-21, 11:09   Felgi 13"

Cześć,
Postanowiłem sprawić sobie na zimę drugi komplet kół. Kilka konfiguratorów na stronach sklepów internetowych podawało, że do mojego rocznika były montowane felgi 13", 14" i 15", kupiłem więc na allegro używane 13" ET43 i założyłem opony 175/70 R13. Wszystko byłoby OK, ale martwi mnie jedna rzecz - odstęp między zaciskiem hamulca, a felgą wynosi na oko jakieś 2..3 mm. Boję się, że przy ewentualnej wymianie tarcz i klocków braknie miejsca i nie będzie się dało założyć tej felgi, albo w czasie jazdy wpadnie w tę przerwę jakiś kamyczek i wszystko przeora. Domyślam się, że albo konfiguratory kłamały, albo te wersje z 13" kołami miały inne zaciski. Czy ktoś z szanownych kolegów jeździł na tak małych felgach? Czy moje obawy są uzasadnione? ;-)

Pozdrawiam
 
     
ryjek 


Model Samochodu: Chevrolet Aveo
Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 723
Skąd: Czerwionka-Leszczyny
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 25/68
 36%
Wysłany: 2012-01-21, 13:23   

w hatchbacku mamy 13 od nowości i nie ma problemów
_________________
aveo sedan 1.4 SOHC
Opel tigra 1.6 16v
aveo hatchback 1.2 SOHC-ojca

 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-01-22, 13:07   

Ryjek, też masz tam tak ciasno? KLIK
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2012-01-26, 13:16   

z tego co wiem to w Aveo można zamontować 13". Ja osobiście posiadam 14" i to dwa komplety stalówek. Nad sprzedażą jednego kompletu się poważnie zastanawiam, więc jeśli ktoś byłby chętny to zapraszam.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-26, 13:25   

W Aveo T250 może i były montowane 13'' ale w T255 są już fabrycznie 14'' (wersja LT 15'') a z tego co widzę to właśnie kolega ultorrotlu posiada już model T255.
Ostatnio zmieniony przez nieaktualne 2012-01-26, 13:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
chevy_power 

Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 756
Skąd: Kraków
Poziom: 24
HP: 13/1353
 1%
MP: 646/646
 100%
EXP: 58/68
 85%
Wysłany: 2012-01-26, 13:30   

jak to dobrze, że nie potraktowaliście komercyjnie mojego posta odnośnie felg;p ale z tego co się orientuję to opony 13" są droższe niż 14", więc jakichś wielkich oszczędności na tym nie będzie.

p.s. Dzięki Marco za pamięć i życzenia!
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-26, 13:37   

ultorrotlu napisał/a:
Postanowiłem sprawić sobie na zimę drugi komplet kół. Kilka konfiguratorów na stronach sklepów internetowych podawało, że do mojego rocznika były montowane felgi 13", 14" i 15", kupiłem więc na allegro używane 13" ET43


Nie jestem pewny ale czy Ty już nie powinieneś mieć u siebie w T255 felg 14'' ? może tu właśnie leży problem :roll:

Oryginalnie w Aveo jeśli chodzi o stalówki to jest ET45.
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-01-26, 16:52   

Co do tego, że były montowane 14" i 15" nie miałem żadnych wątpliwości. To te konfiguratory wpuściły mnie w maliny pisząc, że były również 13 ;-) . Tak czy inaczej opony, które mam teraz są zdecydowanie tańsze niż mój fabryczny rozmiar (185/55 R15) więc o ile nie będzie konieczności wymiany tarcz i klocków zimą, a jakiś kamień nie przeora mi zacisków, będę zadowolony.
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-26, 17:24   

ultorrotlu napisał/a:
To te konfiguratory wpuściły mnie w maliny pisząc, że były również 13


No właśnie trzeba było się sugerować fabrycznym rozmiarem który masz napisany na oponie a nie tymi konfiguracją z neta.

ultorrotlu napisał/a:
Tak czy inaczej opony, które mam teraz są zdecydowanie tańsze niż mój fabryczny rozmiar (185/55 R15)


Skoro masz w T255 fabrycznie 15'' to trzeba było kupić jak już chciałeś zaoszczędzić 14'' bo 13'' wg mnie są za małe no i w dodatku ten problem o którym wspominasz.
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-01-26, 18:48   

ultorrotlu napisał/a:
Co do tego, że były montowane 14" i 15" nie miałem żadnych wątpliwości. To te konfiguratory wpuściły mnie w maliny pisząc, że były również 13 ;-) . Tak czy inaczej opony, które mam teraz są zdecydowanie tańsze niż mój fabryczny rozmiar (185/55 R15) więc o ile nie będzie konieczności wymiany tarcz i klocków zimą, a jakiś kamień nie przeora mi zacisków, będę zadowolony.

Były też te modele oryginalnie z felgami 13", ale tylko te które nie miały wspomagania kierownicy. Tylko teraz nie wiem czy przypadkiem ET nie było inne , takie ktore bardziej by oddalały felgi od zacisków.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-26, 18:51   

jar76 napisał/a:
Były też te modele oryginalnie z felgami 13", ale tylko te które nie miały wspomagania kierownicy.


Ale z tego co wiem to 13'' były montowane ale w modelu T250 a w T255 tu już 14'' a do wersji LT 15''
 
     
miHu 
odźwierny

Model Samochodu: Aveo II+ sedan 1,2 8V z BRC seq24, 2007/2008
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: EPJ
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 25/35
 71%
Wysłany: 2012-01-27, 00:19   

Potwierdzam, najtańsza wersja T250 miała felgi 13"
_________________
"Ten typ tak ma?" - oto jest pytanie
 
     
jar76 


Model Samochodu: Chevrolet
Pomógł: 19 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 687
Skąd: Śląsk
Poziom: 23
HP: 12/1225
 1%
MP: 585/585
 100%
EXP: 54/65
 83%
Wysłany: 2012-01-27, 14:27   

Marco napisał/a:


Ale z tego co wiem to 13'' były montowane ale w modelu T250 a w T255 tu już 14'' a do wersji LT 15''

Zgadza się , a to z tego prostego powodu że T255 nie było oferowane bez wspomagania, po za tym T250 od połowy 2008 roku już też nie i od tegoż to roku w nowych autkach nie były już montowane 13" . Nie zmienia to jednak faktu że piasty, tarcze i zaciski, to dalej to samo co we wcześniejszych wersjach, wiec nie powinno być problemu.
_________________
---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2009r---1.2 16V 84KM/ BRC SEQUENT 24
---------------------------------------
 
     
nieaktualne 

Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 1458
Skąd: EPA
Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 74/111
 66%
Wysłany: 2012-01-27, 16:07   

jar76 napisał/a:
Nie zmienia to jednak faktu że piasty, tarcze i zaciski, to dalej to samo co we wcześniejszych wersjach


No to nie pozostaje nic innego kolego ultorrotlu jak problem z osadzeniem (ET) felgi.
 
     
ultorrotlu 

Model Samochodu: T255 2010
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 43
Skąd: Śląsk
Poziom: 5
HP: 0/81
 0%
MP: 38/38
 100%
EXP: 5/13
 38%
Wysłany: 2012-01-27, 16:21   

Marco napisał/a:
problem z osadzeniem (ET) felgi.

Tylko że w przypadku ET43 felgi powinny być chyba bardziej odsunięte od zacisków, niż w przypadku ET45? A może trzynastki w Aveo miały inne osadzenie niż 45.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: