Przesunięty przez: C77 2013-02-13, 20:21 |
Tryb świateł (skandynawski) |
Autor |
Wiadomość |
opoka
Model Samochodu: Aveo+LPG,Orlando-LTZ+LPG
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 63 Skąd: bydgoszcz
Poziom: 6
|
Wysłany: 2012-11-04, 18:59
|
|
|
lampy do jazdy dziennej zamontowałem w moim lacetti i pojechałem na przegląd techniczny na stacje kontroli technicznej.Jak facet zobaczył nowe lamy pierwsze co zrobił to szukał oznaczeń i mierzył czy sa prawidłowo zamontowane.Myślał ,że jestem nie przygotowany i zaskoczy mnie.A tu zong wszystko zgodnie z przepisami Już po przeglądzie wdałem sie z nim w rozmowe o szczegułach prawnych montażu lamp ,które nie są zamontowane przez fabryke.Z rozmowy wynikało ze,jeśli pojazd wychodzi z fabryki z zamontowanymi lampami to homolagacja jest na auto i całe wyposażenieale, jeśli cokolwiek dokładamy,wymieniamy ,a nie posiada to oznaczeń homologacji do zamontowania na pojazdach na terenie unii ,można mieć kłopoty bo on w czasie kontroli powinien to zakwestionować i zatrzymać dowód do czasu usuniecia nieprawidłowości.
[ Dodano: 2012-12-31, 23:44 ]
Czy uwieżycie ,że przy odbiorze Orlando z salonu kierownik serwisu przekonywał mnie, ze przednie światła postojowe to świała do jazdy dziennej w tym aucie.Brawo ASO Chevrolet. |
|
|
|
|
paulr
Model Samochodu: ORLANDO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 48 Skąd: Świony
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-01-04, 18:43
|
|
|
skoro to są światła do jazdy dziennej to dlaczego u mnie w orlando jak mam na 0 to świecą też tylne. Np w aucie od żony ALFA gulietta po zapaleniu samochodu i pozostawieniu lamp w pozycji 0 świecą tylko ledy z przody tył jest ciemny |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:19
|
|
|
paulr napisał/a: | skoro to są światła do jazdy dziennej to dlaczego u mnie w orlando jak mam na 0 to świecą też tylne. Np w aucie od żony ALFA gulietta po zapaleniu samochodu i pozostawieniu lamp w pozycji 0 świecą tylko ledy z przody tył jest ciemny |
Jak to są dzienne to na reflektorze (na obudowie pod maska silnika) powinno byc oznacznie RL, na reflektorach w Oplu takie oznaczenie jest bez wzgledu czy jest to zarowka cze LEDy |
|
|
|
|
paulr
Model Samochodu: ORLANDO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 48 Skąd: Świony
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:25
|
|
|
nie zmienia faktu że tył świeci, a nie ma takiej potrzeby przy dziennych, nieważnie że nie ma ledów z przodu. Przecież tył wtedy jest nie potrzebny. A teraz jedyne co mogę zmieniać pokrętłem włączenia świateł to podświetlanie wnętrza. Bo przednie i tylne palą się zawsze. |
|
|
|
|
ernet
Ernet
Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 83 Skąd: Tor
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:31
|
|
|
paulr napisał/a: | Np w aucie od żony ALFA gulietta po zapaleniu samochodu i pozostawieniu lamp w pozycji 0 świecą tylko ledy z przody tył jest ciemny |
U mnie ,po zamontowaniu świateł dziennych, jest tak samo i jest to zgodne z przepisami :
" W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej ". |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2010r./ 1.2 16V 84KM |
|
|
|
|
paulr
Model Samochodu: ORLANDO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 48 Skąd: Świony
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:47
|
|
|
jak kupowałem to powiedzieli mi na 0 są światła dzienne. Ok pomyślałem w dzień przez zimę na małym dystansie jeżdżę ciut mniej aku będzie cierpiał. I tak szczerze to nie sprawdzałem bo alfe mamy ponad rok i tam tył wcale nie świeci. I jakie było moje ździwienie jak raz mając włączone według chevroleta dzienne podszedłem do bagażnika i tyle świeciły normalnie. Nie wiem jak podświetlanie rejestracji bo nie sprawdzałem. Ale te światła w orlando to dla mnie totalny bezsens. |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-01-04, 19:51
|
|
|
paulr napisał/a: | jak kupowałem to powiedzieli mi na 0 są światła dzienne. Ok pomyślałem w dzień przez zimę na małym dystansie jeżdżę ciut mniej aku będzie cierpiał. I tak szczerze to nie sprawdzałem bo alfe mamy ponad rok i tam tył wcale nie świeci. I jakie było moje ździwienie jak raz mając włączone według chevroleta dzienne podszedłem do bagażnika i tyle świeciły normalnie. Nie wiem jak podświetlanie rejestracji bo nie sprawdzałem. Ale te światła w orlando to dla mnie totalny bezsens. |
Bo w Chevrolet Polska niestety zgłaszali homologacje na starych papierach, a potem dopiero było dołożenie info ze tylne sie nie muszą świecić. Jak chcesz to pisz do Chevrolet Polska, ze sa dwa zapisy i oba są zgodne ale ty chcesz mieć ten bardziej energooszczędny. Mnie się już z tymi idiotami, a szczególnie jednym który jest frontem do klienta nie chce kopać. |
|
|
|
|
paulr
Model Samochodu: ORLANDO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 48 Skąd: Świony
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:06
|
|
|
nie no bo rozumiem ledy świecą się bez mojej zgody (alfa mimo iż ma ledy z tyłu to one się nie świecą ) a tu w chevrolecie traktują mnie jak idiotę, który nie wie kiedy włączyć światła. I teraz mam tak że jeszcze kiedyś mandat dostanę. Bo często zatrzymuję się na kilka minut czasem mniej i by np nie oślepiać innych z naprzeciwka przełączam na pozycyjne, bo przecież nie dali mi możliwości by te światła wyłączyć. A co odkryłem stałem kiedyś na parkingu za jakimś jak ja sobie pomyślałem baranem, który zamiast zaciągnąć ręczny świecił stopem. Jakie było moje zdziwienie jak w orlando zatrzymałem się i odwróciłem do dziecka z tyłu i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki światła stop nadal świeciły. I o tym gdyby nie to że ta mi było wygodnie nogę ułożyć jak się odwróciłem wieczorem też bym nie wiedział. |
|
|
|
|
ernet
Ernet
Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 83 Skąd: Tor
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:41
|
|
|
Panowie. Przepis przepisem ale z tymi światłami do jazdy dziennej, to w kraju jest wolnoamerykanka. Więc nie miejcie kompleksów -żart. Od zamontowania u mnie, to zwracam z ciekawości na to uwagę u innych.
Oto zauważone przypadki użycia świateł dziennych;
- przód włączony/ tył wyłączony
- przód włączony/ tył włączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył wyłączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył włączony
Nie, no jakieś jaja się dzieją......i-cholera- już mnie szyja boli od tych obserwacji |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2010r./ 1.2 16V 84KM |
|
|
|
|
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:21
|
|
|
ernet napisał/a: | Panowie. Przepis przepisem ale z tymi światłami do jazdy dziennej, to w kraju jest wolnoamerykanka. Więc nie miejcie kompleksów -żart. Od zamontowania u mnie, to zwracam z ciekawości na to uwagę u innych.
Oto zauważone przypadki użycia świateł dziennych;
- przód włączony/ tył wyłączony
- przód włączony/ tył włączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył wyłączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył włączony
Nie, no jakieś jaja się dzieją......i-cholera- już mnie szyja boli od tych obserwacji |
opcja 3, 4 mozliwa tylko w DRL zabudowanych w reflektorach glownych, jezeli ktos ma inaczej to raczej musi miec znajomosci w SKP. |
|
|
|
|
ernet
Ernet
Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 83 Skąd: Tor
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:27
|
|
|
etac_owiec napisał/a: | ernet napisał/a: | Panowie. Przepis przepisem ale z tymi światłami do jazdy dziennej, to w kraju jest wolnoamerykanka. Więc nie miejcie kompleksów -żart. Od zamontowania u mnie, to zwracam z ciekawości na to uwagę u innych.
Oto zauważone przypadki użycia świateł dziennych;
- przód włączony/ tył wyłączony
- przód włączony/ tył włączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył wyłączony
- przód włączony razem ze światłami mijania / tył włączony
Nie, no jakieś jaja się dzieją......i-cholera- już mnie szyja boli od tych obserwacji |
opcja 3, 4 mozliwa tylko w DRL zabudowanych w reflektorach glownych, jezeli ktos ma inaczej to raczej musi miec znajomosci w SKP. |
Chyba nawet tak właśnie było, bo zwróciłem uwagę,że to nowe modele, i chyba nawet jakiegoś SUV'a Hyundai'a. |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2010r./ 1.2 16V 84KM |
|
|
|
|
paulr
Model Samochodu: ORLANDO
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 48 Skąd: Świony
Poziom: 5
|
Wysłany: 2013-01-04, 23:39
|
|
|
a w orlando w dziennych nawet rejestracje podświetla:D w alfie po włączeniu mijania ledy gasną a z tyłu zapalają się (ledy:)) |
|
|
|
|
zypek
Model Samochodu: Orlando LS+ LPG
Wiek: 61 Dołączył: 29 Gru 2012 Posty: 25 Skąd: Wrocław
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-01-18, 22:20
|
|
|
Proszę o informację, jaki jest uzysk energetyczny jeżdżąc na tylko na led-ach z przodu?
U siebie mam tak, jak w/w. Odpalam motor, po sekundzie włączają się światła, pomimo ustawienia gały na 0. W dzień włączam jedynkę i jadę, nic nie ruszając- decha jest niepodświetlona, jasność wskaźników mocna. W nocy, przekręcam na św. mijania- decha ustawia się na moją ulubioną jasność. Co więcej trzeba? Aku i tak zdechnie po 5 latach, no dobrze po czterech.
300 zeta i będę robił j.w. mając na uwadze, że jestem zawsze widoczny. Proszę spojrzeć na szaro-czarne bryki w pełnym słońcu na asfalcie, które coś tam "świecą" ledami. Nie wiem, może coś pominąłem? |
|
|
|
|
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2013-01-19, 06:28
|
|
|
zypek napisał/a: | Proszę o informację, jaki jest uzysk energetyczny jeżdżąc na tylko na led-ach z przodu? |
Zużycie paliwa podczas jazdy na światłach mijania wzrasta o około 0,2 l/100 km i można przyjąć że jest to nie wiele ale główną zaletą jazdy na światłach Daytime Running Lights jest to że oszczędzamy w ten sposób nie tylko paliwo, akumulator czy żarówki ale też w głównej mierze odbłyśniki lamp głównych które z biegiem czasu się wypalają.
Oczywiście pisząc o światłach DRL mam ma myśli lampy ledowe z prawdziwego zdarzenia a nie jakieś tam bździny z Allegro |
|
|
|
|
ernet
Ernet
Model Samochodu: Aveo 1.2 T250 SD - czarny
Dołączył: 19 Gru 2012 Posty: 83 Skąd: Tor
Poziom: 8
|
Wysłany: 2013-01-19, 13:50
|
|
|
zypek napisał/a: | Proszę spojrzeć na szaro-czarne bryki w pełnym słońcu na asfalcie, które coś tam "świecą" ledami. Nie wiem, może coś pominąłem? |
Tak. Twierdzę,że dobre (firmowe zazwyczaj i dość duże ) światła do jazdy dziennej są tak samo, jeśli nie lepiej, widoczne niż światła mijania. Nieskromnie podam przykład swojego samochodu tu:
http://fanklub.chevrolet....opic.php?t=1837
szczegółowe zdjęcia tu:
http://fanklub.chevrolet....p?t=901&start=0 ( na dole wątku ) |
_________________ ---------------------------------------
Aveo T250 sedan 2010r./ 1.2 16V 84KM |
|
|
|
|
|