[T-255] Wymiana b?otnika przód |
Autor |
Wiadomość |
Salvador

Model Samochodu: AVEO T-255
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-12-03, 13:08 [T-255] Wymiana błotnika przód
|
|
|
Zabijecie mnie za trzy tematy obok siebie ale od niedawna jestem szczęśliwym (mam nadzieję) posiadaczem Aveo z 2010r z polskiego salonu z uszkodzoną prawą stroną.
Kupiłem prawy błotnik przód i chciałbym go w weekend zmienić - czy ktoś mógłby napisać krótką instrukcję jak się za to zabrać, od czego zacząć żeby najsprawniej to poszło oraz co będzie mi potrzebne? Tam są torx'y czy dużym krzyżakiem i samymi kluczami oczkowymi dam radę? Ma ktoś może jakieś schematy potrzebne do tej operacji? |
|
|
|
 |
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2015-12-03, 13:55
|
|
|
Powinieneś dać radę. Patrzyłem na schematy, to ten zestaw kluczy wystarczy, ale śruby są niekiedy tak pochowane, że lepiej abyś miał ten schemat przed oczami, bo możesz coś zapomnieć odkręcić, albo stracisz kupę czasu.
Muszę pościągać obrazki schematów i jeśli nikt mnie nie ubiegnie postaram się na jutro wrzucić w ten temat. |
|
|
|
 |
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
|
|
|
 |
Salvador

Model Samochodu: AVEO T-255
Wiek: 36 Dołączył: 03 Gru 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
Poziom: 1
|
Wysłany: 2015-12-03, 17:54
|
|
|
Wielkie Bóg zapłać koledze za schematy Z tego co widzę to rzeczywiście bez demontażu przynajmniej jednej strony zderzaka się nie obejdzie. A zapytam z doświadczenia: Czy najlepiej jest zacząć "od dołu" dla pewności, że ten element nie opadnie i nie powygina się czy nie zwracać na to uwagi i dla zaoszczędzenia czasu od góry po kolei - najpierw te pod maską? |
|
|
|
 |
chevy_power
Model Samochodu: Chevrolet Aveo, Chevrolet Cruze
Pomógł: 19 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 756 Skąd: Kraków
Poziom: 24
|
Wysłany: 2015-12-03, 19:47
|
|
|
Wg TIS, najpierw powinieneś odkręcić koło, żeby mieć łatwiejszy dostęp do śrub. Potem zaczynasz odkręcać nadkole od dołu, łączenia ze zderzakiem. Następnie reflektory, kratkę/grill.
Samo odkręcanie śrub błotnika powinno przebiegać następująco: najpierw śruby od strony drzwi, potem od strony reflektorów a na końcu od góry z komory silnika.
Osobiście tego nie robiłem, więc teoretyzuje i staram się przekazać info najlepiej jak potrafię |
|
|
|
 |
|