Przesunięty przez: C77 2013-02-16, 14:34 |
Piąty przegląd Chevrolet Cruze |
Autor |
Wiadomość |
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-01-22, 12:34
|
|
|
SanDiego V przegląd przy 42 tysiącach? chyba coś się pomyliło... co do klocków no cóż ja mam zrobione 65kkm i cały czas mam z pierwszego montażu - pewnie tak przy 70-75 będę je wymieniał.....więc i Ty może jeszcze na nich pośmigaj chyba że jakoś mocno je eksploatujesz.... |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2014-01-22, 13:16
|
|
|
Ja co roku robię przegląd, a auto mam od lutego 2010.
Co do klocków - typ w serwisie doradzał, że należy wymieniać co 40 000 km. |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-01-22, 15:06
|
|
|
a no ok to wszystko wyjaśnia...
wracając do klocków ja bym na nich jeszcze pojeździł przynajmniej rok do tych 50 paru.... jak czytałem inne posty to właśnie ludzie pisali że wymieniali im przy 40 klocki ale to raczej takie wyciąganie kasy bo są opinie że one wytrzymują właśnie 60+ - tak jak napisałem wcześniej ja planuję je pomęczyć do 70+ bo jeszcze mają swoją okleinę a to nie alkohol że wietrzeje więc może się wstrzymaj z tą wymianą jak nie musisz... |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2014-01-22, 15:11
|
|
|
Ja mogę się wstrzymać, ale co jeśli ASO, jak to zwykle bywa, wymieni i postawi przed faktem dokonanym ... |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
kemoiz
Model Samochodu: Cruze 1.8 HB LT+
Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 355 Skąd: warszawa
Poziom: 17
|
Wysłany: 2014-01-22, 16:56
|
|
|
Masz jeszcze gwarancje? Jeśli nie i po prostu robisz przegląd w ASO bo chcesz to zastrzeż, że mają się z Tobą skontaktować co chcą zrobić zanim to zrobią i podać wycenę operacji. |
|
|
|
|
C77
Ex-Wódz Org
Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2014-01-22, 17:02
|
|
|
SanDiego napisał/a: | Ja co roku robię przegląd, a auto mam od lutego 2010. |
I - 02.2011
II -02.2012
II - 02.2013
IV - 02.2014
|
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
|
mario78
BLACK ROOF
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
|
|
|
|
endriu333
Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Poziom: 26
|
Wysłany: 2014-01-22, 18:49
|
|
|
o ile się nie mylę klocki TRW wkłada ASO jako część przez nich (GM) wybrana do tego modelu... |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-22, 20:13
|
|
|
SanDiego napisał/a: | Motul (dexos 2) 5W30. na 5W30 ogólnie jeżdżę od 3 lat, w 1 roku był zalany 5W50, kolejne 3 lata 5W30. |
Tak jak obiecałem, spojrzałem na kartę MSDS i kartę katalogową tego Motula.
Dexos2 5W30 z Motula jest to przyzwoity/przeciętny olej HC. Nie jest to prawdziwy syntetyk (na bazach PAO, czy estrach). W karcie MSDS producent sam pisze, że składa się z:
DESTYLATY CIEZKIE PARAFINOWE, OBRABIANE WODOREM (ROPA NAFTOWA)"
link do kart katalogowej
Ale tak jak już pisałem, jeśli wszystko jest OK, to pozostań przy nim dalej |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2014-01-27, 12:07
|
|
|
Tak się zastanawiam, czy nie kupić po prostu tańszego (na allegro po 80 - 90 zł) zwykłego GM dexos 2 5W30, bo czy jest sens dopłacać? |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-27, 12:37
|
|
|
SanDiego napisał/a: | Tak się zastanawiam, czy nie kupić po prostu tańszego (na allegro po 80 - 90 zł) zwykłego GM dexos 2 5W30, bo czy jest sens dopłacać? |
Wybór należy do Ciebie. Ja zmieniłem z oleju GM na inny, bo uważam, że dbam o samochód. Ale czy to pomoże silnikowi? mam nadzieję, że tak.
Co do ceny, to wydasz więcej o 50zł raz na 15kkm, więc to chyba nie jest dużo |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2014-01-27, 13:19
|
|
|
Mi chodzi o to jaki producent byłby najlepszy w kategorii 5W30.
Bo jest tego sporo, a ostatnim razem polecano mi ten Motul |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-27, 14:02
|
|
|
Z typowo dostępnych to masz jeszcze coś Mobila, Castorla i elfa.
link
O elfie w necie jest niewiele, testów też specjalnie nie znalazłem
link do testów
Castrol Edge jest chyba nie najgorszy (nie używałem), a magnatecu (jako tania linia) raczej zapomnij
Mobil ma dobry olej ale w klasie 0W40 (może się zdecydujesz?)
Mobile 5W30 serii Super 3000 są trochę słabe (tania linia)
Może ten twój Motul rzeczywiście warto zostawić, skoro i tak zauważalnie lepszego oleju nie zastosujesz |
Ostatnio zmieniony przez esjot 2014-01-27, 14:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SanDiego
1.6 LS PLUS (2009)
Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Lut 2010 Posty: 529 Skąd: Olsztyn
Poziom: 21
|
Wysłany: 2014-01-27, 14:16
|
|
|
Masz na myśli MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 ?
W czym on byłby lepszy od 5W30? |
_________________ Poprzednio Opel Astra F 1,4 60 KM 8V |
|
|
|
|
esjot [Usunięty]
Poziom: 32
|
Wysłany: 2014-01-27, 14:22
|
|
|
SanDiego napisał/a: | Masz na myśli MOBIL 1 NEW LIFE 0W40 ? |
Nie zupełnie. Mówię o mobil 1 ESP 0w40. On ma dopuszczenie dexos2 (a chyba je potrzebujesz)
Olej klasy 0W40 zamiast 5W30 lepiej będzie chronił silnik w lecie przy gwałtownej jeździe, a na zimę ma niższą temperaturę płynięcia - więc lepiej na mrozy.
Ta podwyższona lepkość ma też wadę - podwyższone opory, więc większe spalanie. Ale spokojnie, może o 0,5 do 0,1l/100km. GM dexos jest produkowany w górnej granicy lepkości dla olejó klasy 30, a mobil 0w40 raczej w dolnej granicy, oleje mają więc zaskakująco podobną lepkość w 100stC |
|
|
|
|
|