Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 22:59 |
System START-STOP |
Autor |
Wiadomość |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:00 System START-STOP
|
|
|
W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.
Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.
Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?
2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."
Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie? |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:06 Re: System stop-start
|
|
|
KAI napisał/a: | W moim Cruze 1.4 Turbo jest system stop-start.
Oczywiście mogę go sobie ręcznie wyłączyć po każdym odpaleniu silnika.
Ale czasem o tym zapominam.
Teraz jak zrobiło się zimno załącza się często.
Czy jest jakiś sposób na ustawienie tego jako domyślnie wyłączone?
2 sprawa
W instrukcji niby napisali, że "Bezpośrednio po zakończeniu jazdy
na autostradzie włączenie funkcji. Autostop może być niemożliwe."
Czy to oznacza, że ten stop-start nie uszkodzi turbiny poprzez wyłączenie silnika, który wcześniej pracował na wysokich obrotach na autostradzie? |
Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:12 Re: System stop-start
|
|
|
user_01 napisał/a: |
Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli. |
No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.
A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.
Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.
Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.
A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.
Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.
Niestety nie dało się z tego zrezygnować... |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
mario78
BLACK ROOF

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy Dołączył: 15 Sie 2011 Posty: 1104 Skąd: Białystok
Poziom: 29
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:20
|
|
|
Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:26
|
|
|
Czasem mam wrażenie, że wszystko co producenci samochodów wprowadzają z powodów "ekologicznych" jest tylko wrzodem na d... i problemem.
EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura... |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:39 Re: System stop-start
|
|
|
KAI napisał/a: | user_01 napisał/a: |
Jezdziłem Oplem z tym samym silnikiem i tez nie ma domyślnego układu jako wylączony, wiec jak nie pasi to trzeba pamietac. A co drugiego pytania to fajnie ze mówisz ze to działa bo wszyscy wiedzą ze natychmiastowe wyłaczanie silnika po jeździe z duzymy prędkościami obrotowymi nie jest najlepsze dla trwałości turbiny a ja się zastanawiałem czy system to wie, bo w VW tego nie przewidzieli. |
No właśnie nie jestem pewien czy to działa.
Ten zapis z instrukcji nie precyzuje co znaczy, że włączenie może być niemożliwe.
A ja kiedy tylko pamiętam to wyłączam to dziwactwo.
Na trasach pamiętam. A na mieście zdarza mi się zapomnieć i się wtedy włącza i mnie wkurza.
Bo to dodatkowo ogranicza możliwości eksploatowania pewnych systemów elektron. w aucie - normalne skoro nie ma włączonego silnika.
Ja turbinę zawsze chłodzę z 5 min po autostradzie i minimum 2 min po normalnej jeździe.
Mam taki nawyk już od czasu mojego pierwszego diesla z turbo.
A w ogóle to już wiem, że po zakończeniu gwarancji to będzie pierwsza rzecz, z którą pójdę do elektryka - poproszę o domyślne wyłączenie.
Jak wybierałem wersję - ostatecznie padło na LT.
Zapytałem: co to jest? I mówię, że ja tego nie chcę.
Niestety nie dało się z tego zrezygnować... |
Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-16, 20:51 Re: System stop-start
|
|
|
user_01 napisał/a: |
Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF. |
Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii." |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-20, 19:25
|
|
|
KAI napisał/a: | EGR, DPF i teraz jeszcze ta bzdura... |
No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
etac
Prezes CTP
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1794 Skąd: SBE
Poziom: 35
|
Wysłany: 2012-11-20, 19:30 Re: System stop-start
|
|
|
KAI napisał/a: |
Nic nie ogranicza, bo jak stoisz w korku to nadal pilnuje wszystkich parametrów. Mnie się to podoba, na pewno dużo lepiej niż DPF. |
Wg instukcji do J300 - str. 238:
"Gdy włączona jest funkcja Autostop, pewne funkcje elektryczne, takie jak
dodatkowe ogrzewanie elektryczne lub ogrzewanie tylnej szyby, zostają
wyłączone lub przełączone w tryb oszczędzania energii. Prędkość dmuchawy układu klimatyzacji jest zmniejszana w celu oszczędzania energii."[/quote]
Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-11-20, 19:36
|
|
|
C77 napisał/a: |
No ale nie mów, że masz EGR'a w 1.4T |
Miałem kiedyś Opel Corsa B 1.4 60 KM
Wywalało błąd na sondzie lambda. Zapalała się lampka check-engine i palił 100/100.
A wszystkiemu winny był zapchany EGR. Zanim to odkryłem poszło full siana.
Wtedy przestałem lubić ekologiczne wynalazki.
Pozdr
user_01 napisał/a: |
Jezdziłem i wiem ze jak spadnie temperatura lub wzrosnie latem silnik sie załacza, stad słowo ograniczone działanie, ale nie jej brak. Wiec ja bardzo chetnie bym takie cos chciał miec w swoim samochodzie. |
OK. Ja nie wiem - bo zawsze to wyłączam. Przeczytałem tylko to w instrukcji.
A dlaczego chciałbyś to mieć - żeby obniżyć spalanie czy dla eko? |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
facet
Model Samochodu: Cruze sw 1.4T
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 18 Skąd: warszawa
Poziom: 2
|
Wysłany: 2013-03-20, 20:00
|
|
|
wyłaczyc domyslnie nie mozna a le na stałe to tak --są na to sposoby, ale to po gwaracji |
|
|
|
 |
setka
Model Samochodu: cruze
Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 25 Skąd: sia
Poziom: 3
|
Wysłany: 2013-04-21, 15:24
|
|
|
mario78 napisał/a: | Ja się cieszę że nie mam tego ustrojstwa, które tak naprawdę wprowadzili żeby móc wpisać niższe spalanie w katalogach i niższą emisję CO2. |
w polsce to pewnie bzdura ale w uk juz nie... od takich pierdulek zalezy koszt ubezpieczenia a przede wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2. dlatego ja zaluje ze ktso w mojej wersji nie doplacil paru funtow za ten dodatek. |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2013-04-21, 15:33
|
|
|
setka napisał/a: | wszystkim wysokosc podatku drogowego jest liczona m.in. na podstawie spalania CO2 |
W Polsce podatek drogowy masz w paliwie, im więcej tankujesz tym więcej go płacisz. |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 41 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-04-21, 17:55
|
|
|
Spokojnie panowie, od 2015 roku wszystkie nowe auta w Polsce będą musiały mieć ten system
Podziękujcie Radzie Eurokołchozu |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
wbss
Model Samochodu: TRAX
Dołączył: 24 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: radom
Poziom: 2
|
Wysłany: 2014-04-21, 20:09 START-STOP
|
|
|
Jestem od paru dni posiadaczem TRAXA 1,6 wersja LT i zauwazylem gdy jest wylaczony silnik przez system START-STOP wskazowka obrotomierza ustawia sie na pozycji AUTOSTOP i nie swieci sie juz zadna kontrola, natomiast w instrukcji pisze ze powinna zaswiecic sie lampka wcisniecia pedalu sprzegla.Ciekawe jak jest to rozwiazane w CRUZACH??? |
_________________ wbss |
|
|
|
 |
|