Przesunięty przez: C77 2013-02-14, 18:45 |
Kierownica multimedialna |
Autor |
Wiadomość |
Daniel666
Cruze 1.6
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 75 Skąd: Tarnowiec
Poziom: 7
|
Wysłany: 2012-09-14, 09:49
|
|
|
Witam! czy ktoś się orientuje czy jeżeli nie posiadam komp. pokladowego to czy jak wymienie kierownice na taką ze sterowaniem radiem czyli wielofunkcyjną to czy to bedzie działało u mnie?
|
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-09-14, 11:05
|
|
|
Nie miałem pojęcia że istnieją w Cruze takie kierownice! |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
ŁukaszK

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 5d 1.4T 140KM LT+ WTCC
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 144 Skąd: RKR
Poziom: 11
|
Wysłany: 2012-09-14, 16:05
|
|
|
Są i mają inny, mniejszy wyświetlacz. Funkcji komputera nie da się w nich odpalić. |
_________________ Nowe Aveo 1,3d 95KM LTZ 5d - for sale!
 |
|
|
|
 |
milosh

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 82 Skąd: Olkusz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-11-30, 11:58 Kierownica multimedialna
|
|
|
Orientujecie się może czy chcąc zamienić kierownicę z takiej bez sterowania na taką jak ta link będę musiał prowadzić kable od radia do przycisków w kierownicy czy te kable są tam poprowadzone (mimo iż kierownica obecnie zamontowana jest bez sterowania) i wystarczy je podpiąć? |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-30, 15:49
|
|
|
Nie ma przewodów, musisz je dokupić. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
nieaktualne
Model Samochodu: Sprzedany
Pomógł: 61 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 1458 Skąd: EPA
Poziom: 32
|
Wysłany: 2012-11-30, 16:00
|
|
|
Pewnie same przewody nie wystarczą
Teraz jest tylko pytanie czy ów taśma (zwijak) w Cruze jest już przystosowana (rozbudowana) czy nie KLIK
Na przykładzie Aveo to jest cały zestaw łącznie z pierścieniami (Air Bag Coil) KLIK około 500zł zaś do Cruze będzie zapewne droższe. |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-11-30, 17:30
|
|
|
Zgadza się zwijka (ślimak) też będzie niestety potrzebna inna.
A i bez przeprogramowania w ASO się nie obędzie. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
kubaw
Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
Poziom: 3
|
Wysłany: 2012-12-01, 00:27
|
|
|
Trochę offtopic, ale ja po początkowym zachwycie przyciskami "multimedialnymi" złapałem się na tym, że w ogóle ich nie używam, bo:
1. kiedy kierownica jest skręcona i tak nie mam ich pod palcami -> muszę szukać patrząc na kierownicę -> prościej jest użyć tych na konsoli
2. "potencjometr" głośności ma za dużą "bezwładność" tzn. trzeba nacisnąć kilka razy, żeby uzyskać efekt -> gałkę na konsoli łatwiej obrócić (pół obrotu to kilka stopni głośności)
3. przyciski telefonu pozwalają tylko na odebranie i zakończenie połączenia* (nie mam wybierania głosowego) -> niestety system jest na tyle głupi, że mimo synchronizacji książki telefonicznej nie wyświetla nazwiska, więc i tak trzeba rzucić okiem na telefon -> prościej odebrać na telefonie (to również z tego powodu, że mój głupi telefon mimo połączenia BT potrafi się przełączyć na głośnik wewnętrzny i i tak muszę go przestawić na BT podczas odbierania)
* przyciskiem słuchawki można też rozpocząć procedurę powtórzenia ostatnio wybieranego numeru, ale potwierdzenie chęci wykonania połączenia i tak się dokonuje na konsoli (!) |
|
|
|
 |
milosh

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 82 Skąd: Olkusz
Poziom: 8
|
Wysłany: 2012-12-01, 06:47
|
|
|
Czyli chyba za dużo z tym zachodu... |
|
|
|
 |
huri_khan
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 581 Skąd: Bytom
Poziom: 22
|
Wysłany: 2012-12-01, 08:05
|
|
|
O ile z pozostałymi punktami się zgodzę, to ten do mnie nie przemawia, chyba że jeździsz w cyrku i masz cały czas skręconą kierownicę |
_________________ Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY |
|
|
|
 |
kubaw
Model Samochodu: Cruze 1.6 LT MY2013
Dołączył: 29 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Kraków
Poziom: 3
|
Wysłany: 2012-12-01, 10:10
|
|
|
huri_khan napisał/a: | kubaw napisał/a: | 1. kiedy kierownica jest skręcona i tak nie mam ich pod palcami -> muszę szukać patrząc na kierownicę -> prościej jest użyć tych na konsoli |
O ile z pozostałymi punktami się zgodzę, to ten do mnie nie przemawia, chyba że jeździsz w cyrku i masz cały czas skręconą kierownicę |
No nie no, oczywiście, że nie, ale przy jeździe po mieście rotacji kierownicy używa się bez przerwy, chyba że a) stoi się w korku b) jedzie się dłuższy prosty dystans. Ale i w przypadku a) i b) nie ma sensu uzywac przyciskow na kierownicy, bo mozna oderwac wzrok od drogi i uzyc pelnofunkcjonalnej konsoli.
W Hondzie Civic moich rodziców było to np. wkurzające, że klakson miał formę takiego właśnie przycisku (po obu stronach kierownicy). A klakson z definicji służy do reagowania nagłego a nie żeby go szukać gdy kierownica jest akurat wychylona np. o 75 stopni. |
|
|
|
 |
KAI
Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 362 Skąd: Kraków
Poziom: 17
|
Wysłany: 2012-12-01, 12:55
|
|
|
kubaw napisał/a: | Trochę offtopic, ale ja po początkowym zachwycie przyciskami "multimedialnymi" złapałem się na tym, że w ogóle ich nie używam, bo:
1. kiedy kierownica jest skręcona i tak nie mam ich pod palcami -> muszę szukać patrząc na kierownicę -> prościej jest użyć tych na konsoli
|
No ale to normalne przynajmniej jeżeli coś jest na kierownicy.
W Focusie miałem osobną gałkę po lewej stronie do sterowania radiem - i wtedy faktycznie tego problemu nie było. Tak jak sam napisałeś - w niektórych samochodach może być podobny problem z klaksonem - jeżeli jest guziczkiem na kierownicy.
kubaw napisał/a: |
2. "potencjometr" głośności ma za dużą "bezwładność" tzn. trzeba nacisnąć kilka razy, żeby uzyskać efekt -> gałkę na konsoli łatwiej obrócić (pół obrotu to kilka stopni głośności) |
No ale co innego mieliby wstawić na kierownicy pod obsługę kciuka?
A gałka znowu ma ten minus, że wymaga więcej prezycji i delikatnego kręcenia.
Może to lepsze przy mniejszych prędkościach, ale już w trasie... chyba nie.
kubaw napisał/a: |
3. przyciski telefonu pozwalają tylko na odebranie i zakończenie połączenia* (nie mam wybierania głosowego) -> niestety system jest na tyle głupi, że mimo synchronizacji książki telefonicznej nie wyświetla nazwiska, więc i tak trzeba rzucić okiem na telefon -> prościej odebrać na telefonie (to również z tego powodu, że mój głupi telefon mimo połączenia BT potrafi się przełączyć na głośnik wewnętrzny i i tak muszę go przestawić na BT podczas odbierania) |
Wyświetla się (u mnie działa). Z BT też nie mam problemu.
Może to wina telefonu u Ciebie. W instrukcji napisali, że to zależy od modelu tel.
(ilość obsługiwanych fukncji)
kubaw napisał/a: | * przyciskiem słuchawki można też rozpocząć procedurę powtórzenia ostatnio wybieranego numeru, ale potwierdzenie chęci wykonania połączenia i tak się dokonuje na konsoli (!) |
I to faktycznie totalna bzdura.
A jeszcze gorzej wybieranie z książki telefonicznej.
Spokojnie dałoby się to robić z kierownicy - niestety służy do tego prawa gałka.
Nie próbowałem - ale średnio to widzę podczas jazdy.
Pozdr |
_________________ KAI |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2012-12-01, 17:47
|
|
|
milosh napisał/a: | Czyli chyba za dużo z tym zachodu... |
Wszystko jest do zrobienia.
Znam takich, którzy wsadzali sterowanie radiem i na kierownice z bazy,
ale wtedy trzeba dodatkowo rzeźbić. |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
C77
Ex-Wódz Org

Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 4978 Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
|
Wysłany: 2013-06-28, 11:12
|
|
|
Cytat: | Zgadza się zwijka (ślimak) też będzie niestety potrzebna inna. |
Trochę poszukałem w tym temacie i okazuje się, że do polskich Cruzaków (produkcja Korea) ślimak w kierownicy wszędzie jest taki sam,
tzn. jest on z wyjściem na podłączenie przycisków kierownicy.
U nas po prostu nie było osobnej wersji ślimaka bez tego wyjścia, uniemożliwiającego podłączenie złącza na Radio i Cruise Control w Cruze base,
ale taka wersja była, i jest ona montowana tylko dla bazowych modeli Cruzaków produkcji rosyjskiej (Szuszary) |
_________________
Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator... |
|
|
|
 |
Daniel666
Cruze 1.6
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 75 Skąd: Tarnowiec
Poziom: 7
|
Wysłany: 2013-08-10, 00:23 wymiana kierownicy
|
|
|
Witam kolegòw. Chmiałbym wymienić kierownicę ze standardowej na skòrzaną ze standardowej sterowanie radiem.czy da się dopiąć tak żeby sterowanie z kierownicy radiem działało ? Mam wersję base i radio standardowe małe aha i nie mam komputera pokładowego. Z gòry dzięki za pomoc. Pozdro! |
|
|
|
 |
|