Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-14, 16:57
DRL-e do Cruza
Autor Wiadomość
JorgKr 

Model Samochodu: Cruze 4d 1.8 LTZ & Aveo 1.2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 56
Skąd: Katowice
Poziom: 6
HP: 0/104
 0%
MP: 49/49
 100%
EXP: 5/14
 35%
Wysłany: 2015-09-11, 21:20   

Odnośnie świateł dziennych do poliftowców trafiłem na coś takiego DRL, a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13. Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE?
 
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-09-15, 15:58   

JorgKr napisał/a:
Odnośnie świateł dziennych do poliftowców trafiłem na coś takiego http://www.aliexpress.com...2449996103.html
:-o
JorgKr napisał/a:
Czyżby pierwsze chińskie DRL-e z homologacją UE
Pierwsze nie, ale byłyby pierwsze dedykowane do Cruza.
JorgKr napisał/a:
a ciekawosta polega na tym, że sprzedający chwali się certyfikatem E13
W zasadzie to chyba obojętne czy certyfikat jest prawdziwy czy też nie. Ważne, że jest! :roll:
Gdybym wiedział czy bezproblemowo uda się to podłączyć ( wersja LTZ, z automatem zmierzchowym ), to bym kupił bez namysłu...
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-12-20, 22:13   

czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-12-20, 22:14   

czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-20, 23:26   

krecik napisał/a:
czy można użyć flex led drl
Włożyć można, ale co z homologacją?
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-12-21, 00:17   

krecik napisał/a:
czy można użyć flex led drl włożyć do oryginalnych kloszy czy ktoś próbował

Nie mozna bo klosze nie maja homologacji na swiatla dzienne.
 
     
krecik 

Model Samochodu: cruze
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2013
Posty: 259
Skąd: katowice
Poziom: 15
HP: 4/488
 1%
MP: 233/233
 100%
EXP: 2/35
 5%
Wysłany: 2015-12-21, 15:41   

a osobno dać i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa a może polecacie jakieś drl led
 
     
mario78 
BLACK ROOF


Model Samochodu: Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 15 Sie 2011
Posty: 1104
Skąd: Białystok
Poziom: 29
HP: 64/2142
 3%
MP: 1022/1022
 100%
EXP: 17/94
 18%
Wysłany: 2015-12-21, 19:05   

krecik napisał/a:
i jeszcze jedno czy zmniejsza się zużycie paliwa


Zużycie paliwa po montażu drl jeśli w ogóle się zmniejszy to naprawdę symbolicznie, a koszt zakupu na pewno się nie zwróci z oszczędnosci benzyny.
_________________

Chevrolet Cruze 2.0VCDi 192KM&443Nm
NISSAN JUKE 1.6 DIG-T 0-222km/h i szybciej nie pojedzie
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-22, 11:27   

Dokładnie Mario.
krecik, daruj sobie DRL-e jeśli chcesz je zakładać z chęci oszczędności na paliwie. One nigdy się nie zwrócą
Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy.
piszę to jako Poznaniak 8-) :mrgreen:

http://magazynauto.interi...ych,nId,1023449

Jeśli coś chcesz jednak uparcie zaoszczędzić to jeździj na samych halogenach,
wtedy masz spadek poboru prądu ze 110W na 70W,
a dodatkowo przedłużasz żywotność reflektorów głównych, potrzebnych w nocy.
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-22, 11:38   

C77 napisał/a:
Moda na DRL-e nie ma nic wspólnego z realnymi oszczędnościami, a jej urok polega na tym, że niczemu nie służy.
Bez przesadyzmu, jakiś sens jest:
- Lepsza widoczność samochodu z DLR-ami ( świecą do góry, nie oświetlając drogi )
- Oszczędność akumulatora ( ważne dla osób poruszających się w korkach: 8W vs 110W )
- Oszczędzanie nerwów w samochodach gdzie ciężko wymienić żarówki
- Oszczędność badziewnych reflektorów ( obecne, plastikowe reflektory nie są dostosowane do świecenia ciągłego, przegrzane lustra dostają zwłaszcza latem ).

Niemniej jednak kupno homologowanych DRL + montaż w niedostosowanym samochodzie raczej się nie zwrócą.
Kupiłem DRL-e do samochodu żony ( Chevrolet Spark ) - TO BYŁ KOSZMAR. Montowali je ponad 12 godzin. Zarówno mocowanie samych lampek w miejscu halogenów jak i porąbana elektronika ( w Sparku światła włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika )
 
     
C77 
Ex-Wódz Org


Model Samochodu: Cruze 1,8 LS+ MY2010
Pomógł: 219 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 4978
Skąd: Wolne Miasto Poznań
Poziom: 51
HP: 1422/10164
 14%
MP: 4853/4853
 100%
EXP: 148/280
 52%
Wysłany: 2015-12-22, 12:01   

berpa, widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza :mrgreen:





Jak dla mnie zdecydowanie pierwszego :-)

Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest, poza tym w Cruze śmiem twierdzić, że będzie żadna m.in ze względu na specyfikę pracy naszych alternatorów.

Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e,
gdzie żarówka H4 kosztuje poniżej 10 PLN
i jeśli niewysilona (a w tej cenie nie jest) to poświeci nawet 3 lata jak fabryczne Biluxy :roll:

Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych. Ile razy użyłeś w ogóle p.mgielnych?
Trzeba ich używać, bo za 10 lat oddasz auto na szrot z nowymi lampami p.mgłowymi
a jako dzienne w Cruze sprawdzają się one moim zdaniem rewelacyjnie :-)
_________________

Я на Драйве2
International Cruze Forum Moderator...
 
     
berpa 

Model Samochodu: Spark 1.0, Cruze 1.8
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 512
Skąd: stąd
Poziom: 20
HP: 8/893
 1%
MP: 426/426
 100%
EXP: 46/52
 88%
Wysłany: 2015-12-22, 12:10   

C77 napisał/a:
widoczność którego z tych aut jest Twoim zdaniem lepsza
Trochę siedzę w fotografii i mogę ci zrobić zdjęcie gdzie takie oczywiste to nie będzie ( zależność od otaczającego światła, ustawień aparatu fotograficznego, balans bieli, reflektorów, DRL itd. ). Długo się przyglądałem samochodom podczas szarówki i główne reflektory faktycznie nędznie widać.

C77 napisał/a:
Oszczędność akumulatora jest znikoma jeśli w ogóle jest
Gdy się ciągle jeździ po mieście na klimie to akumulator mocno dostaje.

C77 napisał/a:
Oszczędność nerwów będzie ich stratą kiedy padnie dioda lub diody w dołożonych DRL-ach, a w bonusie całkowita strata kasy wydanej na DRL-e
Zakładając, że padnie to masz rację. Aczkolwiek przy markowych Osramach "chyba marne szanse..". Mam w domu lampki Osrama, które od ponad 6 lat oświetlają podłogę ( takie z czujnikiem światła )... Wcześniej chińszczyzna padała po kilku miesiącach.

C77 napisał/a:
Oszczędność reflektorów głównych w praktyce realizuje się przez używanie przeciwmgielnych
Niby racja, ale nie wiem jak to wygląda z prawnego p-ktu widzenia. :roll: Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo. :-/ Nie specjalnie mi się pali do poprawiania statystyk policjantom. :evil:
 
     
zdzis.michal 
Zdzis

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 350
Skąd: Gdańsk
Poziom: 17
HP: 6/630
 1%
MP: 301/301
 100%
EXP: 19/41
 46%
Wysłany: 2015-12-22, 13:31   

[quote Użycie halogenów jest dosyć precyzyjnie regulowane przez prawo.][/quote]
Poza tym w jaki sposób włączyć p-mgielne bez mijania?
 
     
zzzz 


Model Samochodu: CRUZE 1.8 LT+ z LPG
Wiek: 61
Dołączył: 25 Mar 2012
Posty: 112
Skąd: Polska
Poziom: 9
HP: 0/193
 0%
MP: 92/92
 100%
EXP: 12/20
 60%
Wysłany: 2015-12-22, 16:44   

z pozycyjnymi
 
     
pawelwaw84 
motorniczy


Model Samochodu: Cruze HTB 1,4T RS MY13 + Lacetti HTB 1,4 MY10
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 246
Skąd: Warszawa
Poziom: 14
HP: 4/426
 1%
MP: 203/203
 100%
EXP: 22/33
 66%
Wysłany: 2015-12-22, 17:43   

Pierwszy rozsądny patrol zatrzyma taki pojazd za korzystanie ze świateł przeciwmgłowych przy normalnej przejrzystości powietrza. Dobre homologowane DRLe są lepiej widoczne w dzień niż światła mijania, bo właśnie w tym celu przede wszystkim powstały. To porównanie ma podwójny sens jeśli auto jest z soczewkowymi lampami mijania, gdzie pole świecenia jest bardzo małe. Niestety nie ma miejsca w przednim zderzaku Cruze, żeby zamontować homologowane światła dzienne akceptowalne w kategorii cena/jakość, jak np. Narva 4LED. W poprzednim aucie założyłem je w pół godziny sam, zapłaciłem za nie 160zł i dały oszczędność spalania pi razy oko 0,2l/100km. Jak już ktoś wspomniał, największym zyskiem z ich montażu jest oszczędność odbłyśników w lampie i instalacji elektrycznej (alternator, akumulator).
Nie polecam żadnych zestawów LED, które wkłada się do wnętrza lampy. Pomijam kwestie homologacji. Chodzi o to że pod wpływem wysokiej temperatury panującej wewnątrz od żarówek te chińskie paseczki się topią, przypalają, pozostawiając syf wewnątrz (także na szybce i odbłyśniku). Kiedyś przez taką zabawę byłem zmuszony kupować nowy komplet :-/
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: