Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nieaktualne
2013-02-16, 09:52
Wypalanie DPF-a
Autor Wiadomość
pithugo 

Model Samochodu: Captiva
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2014-02-12, 08:43   

A jaki masz kolor rur wydechowych? Wyglądają na obdymione jak w starym diesel czy raczej wyglądaj na czyste ?
_________________
Captiva 2007r. 160 000
 
     
Matsoft 
matsoft

Model Samochodu: captiva
Wiek: 45
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-02-12, 16:10   

witam czysty nie kopci itp ?? czy może wypalanie dpf muszę rozpocząć sam ??
ps
1 auto z dpf wiec nie mam pojęcia
Pozdrawiam
 
     
pithugo 

Model Samochodu: Captiva
Wiek: 44
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2014-02-12, 17:44   

Wypalanie inicjalizowane jest przez komputer poznac proces mozna po zwiekszonych obrotach silnika i duzo wiekszym spalaniu. Na postoju co oczywiscie nie jest wskazane w czasie wypalania dpf obroty wzrastaja z 800 do 1100 a sam proces trwa około 10 minut. Jesli robisz trasy to wypalanie moze rozpoczac sie w czasie trasy i tego nawet nie zauwazysz (no moze po chwilowym spalaniu - jesli masz taka opcje u siebie w komputrze)
_________________
Captiva 2007r. 160 000
 
     
Matsoft 
matsoft

Model Samochodu: captiva
Wiek: 45
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 2/9
 22%
Wysłany: 2014-02-13, 19:50   

witam dziękuje z odpowiedzi myślałem ze będę miał to sygnalizowane kontrolką ze się włączyło wypalanie
Pozdrawiam
Ps
dziś captiva 2.0 diesel na trasie poszła 200 kl/h na trasie A4 to chyba przetkało się na długo :-P
jeszcze raz pozdrawiam
 
     
michu2489 

Model Samochodu: Captiva 2.0 VCDI
Wiek: 30
Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 1
Skąd: DORCHESTER(ANGLIA)
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 0/9
 0%
Wysłany: 2014-04-26, 20:01   

Witam . Posiadam Captive 2.0Vcdi LTZ 2010 rok. Co do tego problemu "DPF" podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka DPF a po 25 min zapaliła mi sie kontrolka wymiana oleju !! ! zgłupiałem zupełnie. Wiec następnego dnia odpalam auto i jadę wymienic olej ale kontrolka od DPF juz nie mrugała .tylko ta od oleju .hmm olej wymieniono i zadna kontrola sie juz nie pojawiła jak na razie. mimo wszystko proszę o jakie kolwiek informacje bo jestem :-( zielony w tych sprawach.dzieki
_________________
BIERNACKI
 
     
misiek3232 

Model Samochodu: Spark 1.0
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Poziom: 3
HP: 0/44
 0%
MP: 21/21
 100%
EXP: 8/9
 88%
Wysłany: 2014-04-29, 11:07   

Z filtrem DPF trzeba się obchodzić jak z dzieckiem (szczególnie w procesie wypalania), tutaj jest wszystko fajnie opisane http://www.filterki24.pl/...zty-utrzymania/ polecam możesz się dużo dowiedzieć o DPF i nie tylko.
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2014-07-29, 13:48   

Witam , mam od pół roku Captivę 2.0 diesel ,auto z 2006 roku , pierwsza rejestracja 2007 :lol: , jeżdzę jeszcze stosunkowo niewiele ale tez nie widziałem by zapalała się ta kontrolka od DPF'a. Auto jest z Austrii i tu pytanie - jak sprawdzić czy ten DPF jest czy go nie ma /czy Austriak to wywalił/. Spalanie mam na trasie ok 8.5 l ale w miescie to już ok 15 bo auto na automacie. Do tego termostat zbyt wcześnie otwierał obieg i silnik nie był dogrzewany.
Wymieniłem rozrząd i termostat , przejrzałem hamulce i wymieniłem tarcze i klocki - juz ich czas nadszedł. :-P
Pytanie - ile koledzy zapłaciliscie za wywalenie dpf'a i czy mozna to samemu zrobić.
Jestem mechanikiem z dłuuga praktyką w Oplach :-) mam sprzęt i tlko problem z oprogramowaniem ...
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-07-30, 10:30   

Witam,
To kolega ma tak jak ja 2006 rok, ale zarejestrowałem 4 stycznia 2007. Kolego zanim wywaliłem DPF po przebiegu 80tys, a było to prawie 4lata temu kontrolka zapaliła mi się raz w trasie. Spokojna jazda na autostradzie, ale poczułem, że DPF mi się wypala, bo było zwężenie i zwolniłem a podczas przyspieszania spadek mocy był wyczuwalny i po chwili zapaliła mi się kontrolka. Paliła się dobre 20-30km więc zatrzymałem się na parkingu, ale nie wyłączałem silnika, na jałowym obroty były normalne, czyli wypalanie się skończyło. Wyłączyłem silnik i uruchomiłem po około 5 minutach. Kontrolka znów sie zapaliła ale obroty były normalne. Ruszyłem i kontrolka zgasła po około 10-20km. Po dojechaniu na miejsce wypoczynku sprawdziłem stan oleju na bagnecie, było około 1,5cm ponad max, czyli miałem do 6 litrów oleju silnikowego wpakowane 1-1,5 litra diesla. Potem kosztowna wymiana oleju i co tam dalej gadać, wywaliłem chwasta. Wywalić trzeba umieć, żeby nie zostawiać żadnych śladów mechanicznych. Odłączenie samych sond i czujników z kostki to nie problem ale wyłączenie programowe to już problem. Pomimo, że robiłem to w profesjonalnym warsztacie usuwającym DPF, to te 4 lata temu nie udało się usunąc z oprogramowania wszystkich śmieci związanych z DPF i kontrolka mi sie zapalała i gasła, a jak nie chciała zgasnąć, to została wyłączona na desce. Pomimo tego, że Opel i Chevrolet to jedna rodzina, przez OPCoMa nic nie dało się zrobić z oprogramowaniem. Spalanie masz normalne, ja mam manuala i miasto to 12-13, trasa też 8-9.
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2014-07-31, 21:22   

Dzięki @herman00 za odpowiedz. Dobrze że jest takie forum gdzie mozna wymienić opinie i doświadczenia.

Powiedz jeszcze ile Cię skroili za wywalenie tego "chwasta " bo tu w Szczecinie jak czytam to wołają ponad 1000 zł co nie jest małą kwotą.

pozdrówka
 
     
herman00 

Model Samochodu: Captiva 2,0D 2006
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Maj 2011
Posty: 89
Skąd: Wawa
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 8/19
 42%
Wysłany: 2014-08-01, 14:16   

Wtedy kosztowało to w Warszawie 2000 z delikatnym podniesieniem mocy.
 
     
maras82 
Maras82

Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Świnoujście
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2016-02-25, 20:02   

herman00 napisał/a:
Wtedy kosztowało to w Warszawie 2000 z delikatnym podniesieniem mocy.


Witam, mam pytanie czy wyciołeś w końcu DPF? jeżeli tak to gdzie zrobiłeś i jak wygląda jazda z perspektywy czasu bez tego badziewia. Widzę spotach że jesteś ze Szczecina a właśnie tam planuje go wyciąć bo u mnie w Świnoujściu nie ogarniają takich rzeczy. Pozdrawiam Marek
_________________
Maras
 
     
maras82 
Maras82

Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Świnoujście
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2016-02-25, 20:05   

Pytanie było oczywiście do Korneliusz :)
_________________
Maras
 
     
Korneliusz 

Model Samochodu: Captiva
Pomógł: 5 razy
Wiek: 52
Dołączył: 17 Lip 2014
Posty: 125
Skąd: Szczecin
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 5/22
 22%
Wysłany: 2016-02-25, 22:42   

maras82 napisał/a:
Pytanie było oczywiście do Korneliusz :)


Witaj
nie nie wyciąłem jeszcze , niewiele ostatnio jezdziłem Captivą bo mam dwa samochody.
Międzyczasie edukowałem sie trochę , kupiłem programator / na razie leży jeszcze w kartonie/
- byc moze to był słomiany zapał :mrgreen: . Programator Chiniec , planowałem zawiżć do kogoś w celu kalibracji i sprawdzenia , ktos z Goleniowa podobny sprzedaje na allegro duzo drożej być może zgodzi się by przetestować mój. Może własnie Twój post mnie trochę zmotywuje.

Ale tez znam gostka - warsztatowca który sam wycina puszkę i ją wytrzebia :lol: a do modyfikacji oprogramowania zaprasza elektronika. Chcesz to podam Ci namiary na PM. Nie wiem czy zyczy sobie podawania tego do publicznej wiadomości więc nie podaję.

Ale też widzę na ul.Warcisława taki baner wystawiony przez kogoś kto tym się zajmuje i swiadczy usługi na hamowni.

http://vtech.pl/ceny.html

Kroją dość drogo. Wyjdzie ponad 2 000 zł. Ja z natury jestem dociekliwy , znam mechanikę i spawalnictwo, znam elektronikę i mam czym zrobić. Nie mam praktyki w tym. Ale też znam miejsce kto takie kursy prowadzi za ok 500 zł.

Reasumując - wolę zakupić sprzęt i nabyć wiedzy co razem daje kwotę ok 1400 zł , i zrobić sobie samemu niż dając do kogoś kto zrobi dobrze bądz oszuka i sprawi więcej problemów.
Poza tym zostaje sprzęt i wiedza na stałe ;-)
Jak juz kiedyś pisałem mam wieloletnią praktykę w mechanice , teraz co robię to elektronika uzytkowa w tym programowanie czyli flashowanie róznych zabawek.
Zobaczę jeszcze i zdecyduję co zrobię.

pozdr
 
     
maras82 
Maras82

Model Samochodu: Captiva
Dołączył: 14 Lis 2014
Posty: 6
Skąd: Świnoujście
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2016-02-26, 13:02   

Ok dzieki myślałem że już masz to za sobą, bo też się wacham że jak mi wgraja nowego softa to będę miał za jakiś czas roblem z odpaleniem auta bo co mi nawet po gwarancji jak szczecin daleko od Ś-cia. Jak narazie zdecyduje się na czyszczenie go bo diabelstwo zaczeło się wypalać co 20-40km. Jak już nabierzesz odpowiedniej wiedzy i zlikwidujesz go sam bez problemów z dalszą eksploatacją to daj znać to się może dogadamy :) Pozdrawiam
_________________
Maras
 
     
John Wayne

Model Samochodu: Captiva LT 2.0D, 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2015
Posty: 93
Skąd: Gdynia/Poznań
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 12/19
 63%
Wysłany: 2016-02-26, 14:05   

maras82 napisał/a:
Jak narazie zdecyduje się na czyszczenie go bo diabelstwo zaczeło się wypalać co 20-40km.


Nie chcę Cię martwić, ale miałem to samo i czyszczenie może nic nie dać. U mnie nie dało - żadnych zmian, chociaż filtr fizycznie czysty. Dopiero jak mi wymienili na inną sztukę, też regenerowaną, to jak ręką odjął.

Także trzeba być przygotowanym na różne scenariusze :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: