Zapraszamy wszystkich nowych i obecnych użytkowników do logowania się na nowe forum
http://forum.chevroletteampoland.com/



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: C77
2013-02-15, 09:25
Konserwacja podwozia w Cruzie
Autor Wiadomość
kozix33 
kozix33


Model Samochodu: Cruze 5D 1.8 LTZ
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 99
Skąd: Gdańsk
Poziom: 8
HP: 0/159
 0%
MP: 76/76
 100%
EXP: 18/19
 94%
Wysłany: 2013-01-08, 16:36   Konserwacja podwozia w Cruzie

Witam.

Mam pytanko czy wykonywał ktoś z was dodatkową konserwację podwozia w cruzie? Jakie są efekty takiego zabiegu, jakich środków użyliście i jaki mógł by być koszt takiego zabiegu w jakimś warsztacie?
_________________
CRUZE 5D 1.8 141km LTZ
spalanie 8.8l/100km
 
 
     
endriu333 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze 1.8 LTZ+Premium LPG OMEGAS
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Poziom: 26
HP: 16/1637
 1%
MP: 781/781
 100%
EXP: 7/78
 8%
Wysłany: 2013-01-08, 19:40   

Witaj,
Ja wykonałem coś takiego po pół roku jego eksploatacji tzn. w sierpniu albo na początku września 2011r. ... oczywiście zabezpieczyłem zarówno podwozie płynnem bitexem ( z pistoletu) jak i fluidolem profile zamknięte czyli progi, drzwi maskę przednią i klapę tylnią... dodatkowo przy zabezpieczaniu bitexem zdemontowałem wszystkie nadkola i one również zostały pokryte warstwą bitexu. Cała to operacja kosztowała mnie w materiale około 220zł + 8 godzin pracy (razem ze stygnięciem). Koszt jaki dowaidywałem się w niezależnych warsztatach zaczynał się od 500zł a kończył na 1500zł w zależności od zakresu prac....
Ogólnie taką operację polecam wykonać szczególnie jeśli zamierzasz jeździć autem przez parę ładnych lat - wtedy zapominasz o problemie korozji w aucie ...dla przykładu powiem o lanosie moich rodziców z 98roku - jest on zabezpieczony właśnie w ten sposób i mimo praktycznie 15 lat na karku ma zero rdzy ...
Co do gwarancji ja swoje auto naprawiałem już a ASO ( wymiana stycznika w klapie i dołożenie tłumików drgań ) i nikt nie zanegował wykonania takiego zabezpieczenia - mówię o tym bo niektórzy twierdzili że traci się gwarancję po takiej operacji :/
Także sam zadecyduj ale ja ogólnie polecam coś takiego szczególnie w CRUZ gdzie niestety podwozie jest w znacznej mierze pokryte wyłącznie farbą podkładową (nadkola w całości są pokryte jedynie farbą podkładową - zero zabezpiecznia antykorozyjnego). Pamiętaj tylko abyś wybrał w miarę "suchy" miesiąc aby całe podwozie było w miarę suche....
 
     
krucyfiks 
CRUZE 2.0 LS PLUS


Model Samochodu: Chevrolet CRUZE 2.0 16V LS PLUS
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 280
Skąd: śląsk
Poziom: 15
HP: 0/488
 0%
MP: 233/233
 100%
EXP: 23/35
 65%
Wysłany: 2013-01-09, 19:54   

Ja swojego potraktowałem zaraz po zakupie środkami w spreju z BOLLa. klik Całkowity koszt jakieś 200 zł.Również zdjąłem nadkola.Trzeba przyznać że jest kilka fragmentów podwozia nie pokrytych fabrycznie konserwacją i na tym polu GM ,jak i na kilku innych daje wyraźnie do zrozumienia że ta marka nie jest długowieczna jeżeli sami o nią dodatkowo nie zadbamy. Mówi się że dziś nie ma potrzeby konserwacji nowych samochodów,tak jak to robiono obowiązkowo kiedyś żeby auto trochę nam posłużyło,ale chyba nie zaszkodzi cruze-a dodatkowo przyprószyć od spodu. Nie wiem jak wygląda sprawa korozji w chevroletach po okresie większym niż pięć lat użytkowania, tutaj powinni wypowiedzieć się długoletni posiadacze tych czterech kółek.Wydaje się że za przykład mógłby posłużyć tak popularny model Lacetti czy Aveo.
_________________

Ludzie są jak oczy, innych widzą, siebie nie
 
     
pezet 

Model Samochodu: Chevrolet Cruze
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Poziom: 4
HP: 0/61
 0%
MP: 29/29
 100%
EXP: 3/11
 27%
Wysłany: 2013-01-10, 15:47   

A czy nie jest tak, że dodatkowe zabezpieczenia mają sens tylko w samochodach bez ocynkowanej blachy? Z tego co wiem Cruze ma przynajmniej jednokrotnie ocynkowaną blachę, w przeciwieństwie do starszych modeli Chevroleta, więc porównanie w wiekowymi autami tego producenta nie musi być miarodajne.

Może ktoś z większą wiedzą ode mnie się wypowie, ale tak słyszałem więc wbijam kij w mrowisko :mrgreen:
 
     
Kubusiek 

Model Samochodu: Cruze 1.8 Ls plus
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 244
Skąd: Krak
Poziom: 14
HP: 0/426
 0%
MP: 203/203
 100%
EXP: 20/33
 60%
Wysłany: 2013-01-11, 10:52   

Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie .... i od czasu do czasu ( pewno przeglad ) kuknac czy nie ma ubytkow w izolacji fabrycznej, konserwowac karoserie i jezdzic. ;-)
_________________
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-01-11, 16:58   

Jeśli kupuje się samochód jako nowy, to tak naprawdę konserwuje się samochód dla drugiego właściciela :mrgreen:
Bo nawet jak zacznie rdzewieć, to nim to stanie się problemem zdążymy sprzedać samochód
 
     
KAI 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 362
Skąd: Kraków
Poziom: 17
HP: 0/630
 0%
MP: 301/301
 100%
EXP: 31/41
 75%
Wysłany: 2013-01-16, 18:32   

Kubusiek napisał/a:
Ja wiem tyle ze warto wjechac na myjke taka co myje podwozie ....
Popieram. Trzeba się pozbyć soli, którą sypią na drogach.
_________________
KAI
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-04-23, 05:37   Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne

Witam, z racji delikatnych zabiegów lakierniczych jakie mnie czekają (spoiler, malowanie logo) znajomy blacharz/lakiernik doradził mi iż należałoby dodatkowo zabezpieczyć nadkola i profile zamknięte?
Co sądzicie o czymś takim?
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie i 200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki, które się ściąga i wtryskuję pod ciśnieniem jakiś preparat, nadkola wiadomo trzeba ściągnąć plastiki.
Progi i tak chyba będę delikatnie poprawiał gdyż jak już kiedyś pisałem przy pierwszej wymianie kół podnieśli samochód właśnie za progi z zdarli lakier od spodu.

Pytanie: Zabezpieczać czy nie?

A tak przy okazji - nowy test cruze'a
http://www.autogaleria.pl...ltz-at,758.html
 
     
esjot
[Usunięty]

Poziom: 32
HP: 55/2753
 2%
MP: 1314/1314
 100%
EXP: 67/111
 60%
Wysłany: 2013-04-23, 07:29   

Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,
 
     
etac 
Prezes CTP

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 38 razy
Wiek: 53
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1794
Skąd: SBE
Poziom: 35
HP: 104/3484
 3%
MP: 1663/1663
 100%
EXP: 58/130
 44%
Wysłany: 2013-04-23, 10:51   

esjot napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,


Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota.
 
     
Zajjack

Model Samochodu: Czarny Cruze LS z pakietem LS+
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 124
Skąd: Górzno k. Garwolina
Poziom: 10
HP: 0/230
 0%
MP: 110/110
 100%
EXP: 4/22
 18%
Wysłany: 2013-04-23, 11:32   

user_01 napisał/a:
esjot napisał/a:
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie

Zależy jak się przyłoży, ale cena za takie podstawowe zabezpieczenie jest OK


Zajjack napisał/a:
200zł za założenie i lakierowanie lotki +loga z obu stron.

Ta cena też jest OK :)

Zajjack napisał/a:
Podobno by zabezpieczyć profile nie trzeba nic rozbierać bo od spodu są korki

Nie wiem jak jest w Cruzie, ale zazwyczaj tak są własnie takie korki,


Puszka bitexu w castoramie kosztuje prawie 50 zł, wiec 200 zł z materiałem to spoko. Jakbym miał blisko do niego sam bym oddal auto za takie pieniądze, bo wiem jaka to jest brudna robota.
Mi robi po znajomości bo kilka razy ja załatwiałem mu różne rzeczy, wiec jest taniej gdyby robił dla zwykłego klijenta. Chyba się zdecyduję i to co da rade to zabezpieczę.
 
     
huri_khan 

Model Samochodu: Cruze
Pomógł: 7 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 581
Skąd: Bytom
Poziom: 22
HP: 11/1106
 1%
MP: 528/528
 100%
EXP: 7/59
 11%
Wysłany: 2013-06-27, 10:55   

W weekend chciałbym zabrać się za konserwacje i mam pytanie odnośnie nadkoli.
Jako że nadkola nie są zabezpieczone "barankiem", jest goła blacha (ewentualnie coś na bazie wosku), to wystarczy umyć, odtłuścić i psikać (lub mazać pędzlem) barankiem, czy dawać dodatkowo jakiś podkład antykorozyjny ?

Drugie pytanie odnośnie podłogi. Fabryczne zabezpieczenie nie ma oznak popękania, nic nie odchodzi.
Czy odtłuścić fabryczne zabezpieczenie i psikać dodatkowo barankiem ?
_________________
Zdjęcia zamieszczone przeze mnie na forum można rozpowszechniać na warunkach licencji CC-BY
 
     
harcerski 

Model Samochodu: Chevrolet
Dołączył: 07 Lis 2012
Posty: 7
Skąd: Wawa
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 6/9
 66%
Wysłany: 2013-07-13, 19:39   

[quote="esjot"]
Zajjack napisał/a:
Cena jaką mi powiedział to 200zł za zabezpieczenie


To bardzo mało. "Mój" warsztat krzyknął tysiaka więcej. Ale robota porządna, dokładnie wszystko zabezpieczone, więc może wcale nie wydałem za dużo :P
 
     
user_02 
---

Model Samochodu: brak
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 945
Skąd: Śląsk
Poziom: 27
HP: 17/1795
 1%
MP: 857/857
 100%
EXP: 28/83
 33%
Wysłany: 2013-08-04, 19:54   

Taka konserwacja nie jest chyba wymagana? Znacie jakieś przypadki korozji w Cruzach???
_________________
Tworzymy nową przyszłość :)
 
     
argo123

Model Samochodu: Cruze 4D (podstawowy)
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 6
Skąd: Kraków/Wrocław
Poziom: 1
HP: 0/18
 0%
MP: 8/8
 100%
EXP: 5/9
 55%
Wysłany: 2013-09-16, 15:50   

Po jakim czasie najczęściej zaczynają się problemy z podwoziem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: